SONDAJ DE INTERES GENERAL PENTRU CFR - ISTI

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

DORIN

Well-Known Member
Trenulist
25 Aprilie 2016
634
0
BUCURESTI
LOCATION
BUCURESTI
acum o luna in urma am discutat cu RALLY o problema pe care cred ca ar fi bine sa o dezbatem toti deoarece e in interesul tuturor. discutia se referea al materialul rulant pe care urmeaza sa-l aduca in viitor de la MEHANO si PIKO. dar in principal se referea la produsele MEHANO. despre ce este vorba.........
stim ca fiecare produs, fie ca este o locomotiva, fie ca este un vagon, este fabricat de catre firma producatoare intr-o multitudine de variante si ma refer in principal aici la culori, numere, inscrisuri si reclame.
intrebarea este, voi ca si colectionari de material rulant, ce variante preferati; preferati variantele viu colorate, incarcate de inscrisuri si reclame, locomotivele cu abur (preferatele mele) colorate viu in verde, in albastru, cu acoperisul cabinei rosu sau portocaliu si cu botul argintiu sau mai stiu eu ce alte culori, sau preferati culori mai terne, mai clasice, sa zicem, mai cum au fost la noi in tara, culori mai inchise, fara reclame la tot felul de firme si produse, cu inscrisuri atit cit este necesar si cit prevad legile transportului feroviar?
eu personal va spun ca prefer varianta a doua. prefer locomotivele vopsite in culori simple, fara reclame pe ele, cu strictul necesar de inscrisuri, cam cum producea PIKO (si mai produce inca chiar daca face acum si variante pline de reclame si viu colorate). locomotivele cu abur le prefer in general negre cu o parte a sasiului si rotile rosii (stiu ca MEHANO nu face locomotive cu roti rosii si nu ma deranjeaza rotile inchse la culoare). la vagoanele de marfa de asemenea prefer variantele simplu colorate, in culorile consacrate, maron, verde inchis, alb, gri etc...
astept cu interes si parerile voastre si cred ca si Rally este curios legat de acest subiect.
 
Salut
Ca unul caruia ia placut intodeauna clsicul, prefer ca locomotivele si mai ales cele cu aburi sa fie cu cazanul negru, sasiul si acoperisul cabinei rosu iar tampoanele negre cu alb pe margine. In materie de vagoane le prefer pe cele clasice, fara peclame pe ele si cu inscriptiile specifice.

Razvan
 
Clasic 100%. Locomotive cu abur negre (sau cu nuanta de verde) cu rosi cu spite rosii :), vagaone cisterne negre , sau acoperite maro, vagaone de ciment gri si asa mai departe.
In mod normal 90% ar trebuie sa fie spre clasic imho.

PS Numai modele europene :p
 
Inteleg ca prin clasic te referi la modul de vopsire al locomotivelor cu aburi germane in epocile 2 si 3. Se pare ca 99% din pasionatii de trenulete din Romania vor modele germane... Eu am alte gusturi, prefer modelele americane.
Dar ca sa revin la subiect, eu le prefer... reale. Ma intereseaza mai putin culoarea, dar vreau sa fie un mod de vopsire care sa fi existat, nu o fantezie. Ca sa va dau un exemplu de "asa nu", iata un GP18 de start set care este pictat pur fantezist:
324_f3978a9288e4290e75cd4fd1552a4b7c_b.jpg

In fine, e mult de discutat aici, despre modelul de vopsire, numere...
Ca sa dau si un exemplu de "asa da", iata Dockside-ul in modelul de vopsire real si cu numerotatie corecta:
455_566956973a0ad5336931ee6ca081e6f4_b.jpg
 
Absolut, european sau american e o chestie de gust. Ceea ce mi se pare interesant ca sunt putini cei care le "amesteca", adica foarte multi (s-ar putea sa gresesc) sunt 90% axati ori pe una ori pe alta si iau cealalta eventual din curiozitate. Eu personal sunt 100% pe europene, iar ca epoca ai dreptate , epoca II
 
tendinte

<t>Draga B74MRV , eu consider ca de acest hobby sunt atrasi oameni ce au un caracter neaparat visator. Numai asa traseele , dioramele prind viata cu adevarat. Cu "ochii" mintii , substituim artificialul . <br/>
Un motiv in plus sa-ti reevaluezi adversitatea fata de americane , fiind o posibilitate sa te plimbi , virtual , pe plaiurile americane , la bordul unui<br/>
Hudson sau Santa FE , cu pletele in vant si siroaie de sudoare...<br/>
Eu ca gusturi sunt mai mexican , ca romii au inventat-o dupa ei .<br/>
Adica variantele in culori vii , stralucitoare , nu neaparat inscrisuri publicitare. <br/>
Dar inca o data mi se confirma ca ce-mi place mie , nu are cautare . La noi (in RO) pasionatii prefera culorile negru , gri , caramiziu,<br/>
exact preferintele descrise pana acum. Caracteristica de efect la locomotivele negre sunt rotile rosii (Dar numai la europene)<br/>
Chiar asa, oare de ce le-au colorat in rosu fabricantii ?<br/>
rally</t>
 
Uite la asta nu m-am gindit niciodata..... poate o fi o chestiune care tinea numai de estetica (rotile, o parte a sasiului, chiar si bielele vopsite in rosu)..... cine stie... dar arata bine nu?
 
Locomotivele negre cu roti rosii sunt specifice cailor ferate germane in epocile II (1920-1945) si III (1945-1970).
Restul tarilor nu le vopseau asa. Motivul pentru care putine cai ferate aveau locomotive vopsite in culori mai deschise este cel mai simplu: ca sa nu se vada murdaria :)
La americani primele locomotive erau foarte stralucitoare, in culori vii, cu sigle sofisticate. Cu timpul, cind in caile ferate a inceput concurenta si au inceput sa se uite la costuri, s-a mai renuntat la culori in favoarea unui negru simplu iar siglele s-au inlocuit cu simpla scriere a denumirii. Culorile vii au revenit (partial) dupa primul razboi mondial, cind a inceput concurenta automobilului si caile ferate vroiau sa atraga clientii printr-o imagine cit mai buna.
 
cred ca fiecare tip de locomotiva cu abur are farmecul ei. aerul acela de vechi, de imbatrinit creeaza o atmosfera de dulce nostalgie...
mie personal imi plac toate modelele de aburoase, ma refer aici atit la cele reale precum si la micile modele care le copiaza pe cele reale. si vreau sa le spun ,,adversarilor" locomotivelor cu abur americane ca numai acela care nu a ,,pipait" un monstru ca HUDSON sau ca NIAGARA (in miniatura bineinteles), poate spune ca aceste locomotive nu sunt frumoase sau nu sunt interesante.
vizitati prieteni un magazin cu astfel de locomotive model american si mai vorbim dupa. eu asa m-am indragostit si de modelele acestea (ca de cele europene ma indragostisem inca din copilarie), vazindu-le de aproape si punind mina.
oricum gusturile nu se discuta :wink:
 
Culmea

<r>Eu probabil reprezint cei 5 % care la amesteca. Imi plac la nebunie simplitatea si culorile celor europene gen cazan negru , spite rosii dar pe de alta parte si cele americane mi se par foarte impunatoare . Astfel in colectie am si Hudson-ul wheatered de la Mehano , si BR .01 de la Piko , si PTL2 Glasskasten de la Roco . Sincer orice este cu aburi este frumos atata timp cat respecta codurile de culori si nu sunt vopsite in culori stridente .<br/>
Chestia cu combinatia culorilor (am terminat liceeul de arte) combinatia locomotivelor cu aburi europene - Negru fum cu rosu este o combinatie foarte agreeata ochiului , un contrast puternic de culoare cu nonculoare <E>:wink:</E> Negrul in spectrul de culori este considerat la fel ca albul o nonculoare , iar Rosu este considerata baza culorilor vii , aprinse , calde care emana agitatie si putere . <E>:roll:</E> <E>:roll:</E> <E>:roll:</E> ,este exact ca si combinatia mov aprins cu galben (bleacs parerea mea )<br/>
Cam atat despre istoricul culorilor sper ca nu v-am ametit de tot <E>:oops:</E></r>
 
Ati inceput aici si ati continuat dincolo
Hai sa ne adunam pentru un subiect pe un forum, o sa ajung sa nu mai stiu ce si cui sa scriu
Nu va suparati pe mine dar...aici la diorame despre locomotive, dincolo despre vagoane
Hai sa le punem la un loc
Si ca tot am fost inafara subiectului sa ma intorc la el:
Nici mie nu-mi plac "americanele" si cu toate astea am un Dockside, ca cel de sus dar pe verde si cred ca o sa-mi iau si un diesel, tot o "americana" ca aceea de mai sus si cred ca se pot corecta deficientele privind vopsirea si inmatricularea
Cati modelisti n-au transformat vagoane cu inmatriculari din alte in CFR
Probabil ca tocmai asta este diferenta dintre un colectionar care nu achizitioneaza decat modele perfecte si un modelist care le aduce mereu imbunatatiri (evident documentatia si indemanarea sunt de baza)
Laudabila ideea de a cere si opinia celor care cumpara ce sa se aduca

Felicitari pentru asta

LDH
Pentru locomotivele cu abur prefer culorile clasice CFR-ului, negru, rosu si anumite accente de alb la balamale, bare etc
Nu-mi plac modelele cu reclame viu colorate
Poate dau bine in realitate dar la scara te duc direct la plastic, nu ca nu ar fi din plastic dar...
 
Parerea mea...

<r>Salut!Parerea mea fata de ce s-a discutat mai sus,este ca toate locomotivele cu abur sunt ''urate'' in realitate,avand in vedere faptul ca sunt pline de funingine,pacura,praf de carbune,e.t.c....si sunt niste vechituri ruginite,cu mari uzuri in .....insa noi le vedem frumoase pentru ca suntem iubitori de tot ce inseamna mecanica,evolutia tehnicii iar locomotiva cu abur este ''bunica''care a pus lumea in miscare! <E>:idea:</E> De asemenea ne plac locomotivele cu aburi pentru ca sunt mult mai complexe,au mai multe detalii si au mai multe piese in miscare <E>:wink:</E> Referitor la modelele miniaturale,cred ca foarte putine se apropie ca si estetica de realitate,toate avand aspect de jucarii.Eu cred ca e nevoie de multa arta pentru a aduce un model cat de cat apropiat de realitate!Cred ca vopseaua trebuie sa fie mata si sa aibe mai multe nuante,creand senzatia de invechire(patina ).Asta depinde de cat de pretentios esti sau devi in timp <E>:?:</E> <E>:!:</E> Cred ca tuning-ul este foarte necesar la orice locomotiva cu abur,macar in ceea ce priveste culoarea....</r>
 
Da, asa este, dar un model foarte bine realizat este un model foarte bine realizat si-i sta bine intr-o colectie. Daca decorul este prost facut "frumoasa si detaliata locomotiva" paleste. Invers, o locomotiva cu mai putine detalii putin "patinata" intr-un decor pe care il deosebesti cu greu de realitate va pune in evidenta materialul rulant. Colectionarii tin foarte mult la detalii, de la cele constructive pana la inscriptionari, noi modelistii, imi place sa cred ca si eu fac parte din club, incercam sa aducem ce avem cat mai aproape de modelul real. Exemple sunt multe cu cei care dintr-un model hobby si pe baza unei documentari asidui la care se adauga si indemanarea au facut ce nici fabrica nu face.

LDH
 
cred ca PIKO le fac respectind cea mai mare parte a detailurilor oricum fiumiu este fan aburoase miine isi primeste de la RALLY a doua aburoasa prima este traditionala de la start setul alpine iar asta este cea cu tender cod PIKO 50501 cred ca diferenta va fi destul de mare intre cele doua evident pentru PIKO
 
am luat aburoasa de la rally si nu am ajuns bine acasa ca am si bagat-0 in piine fiumiu ce mai este in culmea fericirii are o ditamai garnitura de persoane model vechi
 
iar acum va urma pentru mine ''TAURASUL''rosu OBB DEABIA ASTEPT :D :D :D ABUROASA luata ieri este super dar cred ca va urma pt.fiul meu o alta ABUROASA mai cool :wink: