060 DA

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Este foarte posibil ca aceasta locomotiva sa fie de provenienta industriala si sa fi intrat ulterior (dupa ce a facut serviciu ca locomotiva industriala) in parcul acelui operator. Daca istoria acestei locomotive este intr-adevar asa, atunci se explica de ce opearatorul uzinal respectiv nu a facut acestei locomotive o reparatie capitala unde sa prevada si inlocuirea farului central si a fluierului. E posibil ca operatorul caruia ii apartine acum aceasta locomotiva sa nu fi cerut modificarea cu pricina uzinei care a facut ultima reparatie, considerand ca fiind un lucru neesential. Asa mai avem sansa sa auzim din cand in cand si acel sunet inconfundabil al copilariei, care ne facea sa lasam jucariile jos si sa ne ridicam in picioare. Chiar daca eram la masa sau la culcare ne tineam respiratia sa nu ,,tulburam'' momentul, trecandu-ne in acelasi timp fiorii pe sira spinarii. Sau poate numai unii simteau asta ... cine stie ?
 
Foarte frumos spus nicu4. Sincer cam la aÂşa ceva m-am gândit Âşi eu când am văzut locmotiva Âşi am făcut aceste poze. AÂşteptând modelul Tillig 060 DA pe care l-am comandat recent, (oricât s-a scris pe forum, orice s-a spus despre acest model, poate greÂşeala mea, dar am achiziĂžionat-o în final pe lângă ND 2), am avut o discuĂžie pe forum Âşi am ajuns Âşi eu la concluzia că nici pe model nu voi demonta fluierul cu care am înĂželes, dar poate greÂşit, vine echipat modelul iniĂžial. Chiar la decodor vreau să fie imitat sunetul fluierului. Dar am o nedumerire legat de fluier. Am tendinĂža de a le da culoarea aurie sau mai degrabă de cupru. Nu Âştiu de ce. Ce culoare or fi avut aceste fluiere la instalare, nu după zeci de ani de utilizare când nu se mai vede nici o nuanĂžă ci doar un negru mat de la fum? În condiĂžile în care voi păstra o locomotivă curată, nou ieÂşită pe porĂžile fabricii, vreau ca Âşi fluierul să fie la fel. Ah Âşi încă ceva? Cei acre aveĂži locomotiva cu ce vine echipată gata: cu fluier sau goarnă? :D
 
inainte de 2000 imi aduc aminte de multe locomotive care au trecut prin reparatii capitale (la RELOC, unde lucram) si ramaneau cu fluier care pareau a fi facute din alama.functionau pe aer comprimat si ma certau mesterii ca o sa golesc rezervoarele de aer tot jucandu-ma cu fluierul :p .
asa cum spune nicu4, acel fluier si torsul motorului diesel mi-a leganat copilaria, vacantele petrecute la tara, care incepeau si se terminau in tren...
 
Desi poate nu se potriveste aici rugamintea mea, dar aÂş avea nevoie de modelul acelui logo al cfr care e vopsit pe lateralele locomotivelor si vagoanelor cfr calatori. Nu contează ce dimensiune are dar poate ar avea cineva unul chiar la scara 1.87. Rugamineat mea nue chiar atat de departe de acest subiect, fiindca imi trebuie tocmai pentru 060 DA. Daca ma poate ajuta cineva as fi recunoscator. ;-)
 
Fluierele locomotivelor 060 DA erau construite din alama. Deci culoarea corecta a lor pentru model este aceea galbui metalic, tipica alamei.
Nu toate locomotivele care au facut reparatie capitala au fost modificate, asa cum am mai spus, insa aceasta era ocazia cu care se putea face aceasta modificare. Depinde ce cerea proprietarul locomotivei prin caietul de sarcini. Inclin sa cred ca un proprietar uzinal era mai putin interesat de intensitatea farului central la locomotivele sale decat CFR care folosea locomotiva la trenurile de calatori, de pilda. Asta poate fi o justificare la ce am scris mai sus. Problema acestor fluiere era ca uneori iarna inghetau, daca se ardea rezistenta ce era amplasata, in forma de covrig, in corpul fluierului, la partea de jos. De aceea, pentru a evita inghetul fluierului, pe la depouri, cand se intrerupea alimentarea acestei rezistente, ca sa nu refaca cablajul locomotivei din cabina, se trageau pe botul locomotivei doua fire din priza de pe bot si de aici se alimenta in permanenta aceasta rezistenta buclucasa.
Si inca ceva. Am vazut si locomotive care nu au fost modificate intr-o uzina reparatoare si care au pastrat farul central. In locul fluierului insa, la depou, i s-au montat una sau doua trompete de plastic dar tot in locul unde se infileteaza fluierul.
Intr-adevar, daca fluieri ca un nebun, poti consuma aerul din rezervorul principal. Nu cred ca poti fi atat de ,,hotarat'' incat sa fluieri pana golesti rezervorul. Oricum daca ai face-o ai avea asigurat un loc ,,mai in fata'' in zilele urmatoare la examenul psiho.
 
nicu4 a spus:
Intr-adevar, daca fluieri ca un nebun, poti consuma aerul din rezervorul principal. Nu cred ca poti fi atat de ,,hotarat'' incat sa fluieri pana golesti rezervorul. Oricum daca ai face-o ai avea asigurat un loc ,,mai in fata'' in zilele urmatoare la examenul psiho.

Nu se pune problema golirii rezervorului de aer,in instructia Pers.de locom.si automotor scrie clar cind se dau semnale acustice si in ce caz,nu se fluiera anapoda cind si cum vrea fiecare
 
Stiu asta, desigur, vroiam numai sa completez ceea ce a scris dl care semneaza cosmin78 in legatura cu golirea rezervoarelor.
 
Stimati colegi. Am sters pozele fiidca nu stiu ce s-a intamplat cu rezolutia lor. Le repostez la dimensiuni mai mari. :roll:
 
In legatura cu propunerea d-lui care semneaza tfa2003 as mai face o mica completare.
Sunt de acord ca schema de vopsire prezentata de dansul poate sa mai atenueze unul din marile neajunsuri ale modelului CFR. Din acest motiv, la modelul acestei locomotive facut in vopsirea KEG, PTK,etc. din cauza ca prin acel loc trece chiar limita intre cele doua culori nu se vede foarte usor ca modelul are carcasa din doua bucati si acolo este oribila limita. Si in aceasta vopsire e la fel, se mai poate ascunde acea gafa a constructorului. Insa, asa vrea sa atrag atentia ca, locomotiva prezentata de onorabilul domn in acea imagine, are un sasiu prelugit. Deci, daca un model va fi revopsit asa, trebuie sa aiba alt numar de circulatie ca altfel este gresit. Modelul incearca sa reproduca o locomotiva cu sasiu standard, al carei sasiu nu este ca cel prezentat in imaginea respectiva. Deci daca vreti sa vopsiti asa, nu puneti numarul din acea poza, fiti atenti.
In rest, ideea mi se pare a fi buna cu privire la aceasta schema de vopsire.
 
aulin a spus:
nicu4 a spus:
Intr-adevar, daca fluieri ca un nebun, poti consuma aerul din rezervorul principal. Nu cred ca poti fi atat de ,,hotarat'' incat sa fluieri pana golesti rezervorul. Oricum daca ai face-o ai avea asigurat un loc ,,mai in fata'' in zilele urmatoare la examenul psiho.

Nu se pune problema golirii rezervorului de aer,in instructia Pers.de locom.si automotor scrie clar cind se dau semnale acustice si in ce caz,nu se fluiera anapoda cind si cum vrea fiecare


locomotiva se afla in incinta RELOC ,cu motorul oprit,si noi(eu si inca un coleg) ne jucam cu fluierul....deci atata timp cat nu mergea
compresorul este plauzibil sa se goleasca.
 
MulĂžumesc pentru aprecieri Âşi sugestii. Problema cu încadrarea locomotivei în imagine Ăžine de rapiditatea cu care execut poze. Apraratul meu Canon e bun dar nu chiar atât de performant cum ar trebui. Eu încerc la aceste poze să prind, în special partea frontală Âşi o parte din laterală. Dacă surprind întreaga locomotivă, datorită obiectivului, dimensiunile devin foarte mici, Âşi din detalii de pierde mult. Ori fundalul nu e atâta de spectaculos pe cât aÂş vrea.
Cristicfr, crede-ma, când le-am postat se deschideau mai mari. Nu Âştiu ce se întâmplă. Le voi reposta curând. Voi reveni Âşi cu numerele locomotivelor. Sunt două de fapt în poze. Mă bucur unora le sunt pe plac pozele :D