"Orasul din Sufragerie"

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Ieri am terminat de facut terasamentul din material spongios rezultat de la impachetari de obicte din sticla. E ca un burete dar mult mai dur. Am taiat fasiile pe probilul remodelat al traseului si le-am lipit cu prenadez pe plansa curatata de vechiul relief. Asta desigur, dupa ce am reconfigurat si refacut traseul liniilor. Apoi am montat provizoriu liniile si am reconfigurat conexiunile electrice. Am facut multe teste pentru a ma edififca in ceea ce priveste oprirea treptata si accelerarea la plecare. Am doua variante. Una prin care se pot alimenta sectoare diferite de linie cu tensiuni diferite, iar a doua este inca in lucru impreuna cu Razvan TI. Inca nu am ajuns la teste cu ea dar va asigur ca este ceva la care nu s-a mai gandit nimeni. Sper ca in cateva zile sa pot face primul test pe diorama si daca rezultatele nu ma vor face de rusine, am sa postez.

Tot ieri s-a oprit la portile depoului o locomotiva americana, facuta de Bachmann. Ea nu va ramane la CFPA... Se vor adapta luminile pe led-uri si apoi se va vinde altor companii ce au profil american. La noi nu se potriveste. Locomotiva merge foarte bine, trage puternic si culmea, nu e zgomotoasa.

Gratie sponsorului zeXstar, au sosit vagoanele container ce vor fi inscriptionate cu sigla firmei. Foarte frumoase, detaliate si cu multe accesorii, necesita multa migala si atentie la montare, insa rezultatul final este impecabil. Vagoanele au fost livrate de obiwan la comanda, dupe cerintele sponsorului.
 
31 ianuarie 2009

- Am definitivat montarea liniilor alungite si mutarea macazului mai departe de gara astfel incat lungimea trenurilor care intra in gara Blumenberg sa fie mai mare. Am schimbat pozitia senzorilor de prezenta si am introdus inca o trepta de viteza. in acest moment, pe traseul superior, exista trei trepte de viteza. Iata un film cu functionarea in acest moment a automatizarii. Mai am azi de montat semafoarele care au lumina corelata cu mersul trenurilor.

- Autobaza Companiei de Transport Blumenberg, a mai primit de la Onesti un autobuz Mercedes, acelasi tip ca cel detinut de companie, astfel ca acum, CTB ruleaza doua autobuze ce fac legatura cu localitatea cea mai apropiata.
 
01 februarie 2009

- Am continuat lucrul la zona prelugiri liniilor in gara. Am spart relieful pentru montarea semaforului liniei 1. Semaforul liniei 2 l-am montat pe o bucata de forex de 2,2 mm grosime, vopsit in gri, imitatie de ciment.


- La sesizarea unui utilizator al sitului trenulete.info am reparat eroarea din schema 3b de automatizare. Am mai dat detalii de amplasare a senzorului magnetic. Multumesc pentru semnalarea erorii domnului Vince Vass din Brasov.

 
04 februarie 2009

Am definitivat sistemul de alimentare a traseului interior, cel ce trece prin gara Blumenberg astfel incat acum se circula dupa un program de 4 trepte de viteza. Practic am impartit traseul in 4 blocuri distincte, alimentate fiecare de cate un variator mehano. Am inceput implementarea sectoarelor de siguranta, practic niste segmente de linie cat o locomotiva, alimentate de BLA in funtie de blocul din fata. Daca acesta este ocupat, atunci semaforul este rosu si trenul opreste. La momentul creerii unui bloc intermediar liber, semaforul trece pe verde si alimenteaza sectorul de siguranta pana cand locomotiva trece de semnal si apoi revine la rosu pana cand blocul din fata se elibereaza.



Trecerea prin trepte diferite de viteza a trenurilor, da un efect mult mai realist miscarii garniturilor pe diorama. Treptele de viteza sunt:
1- Treapta 4 - Viteza maxima - la urcarea in panta;
2- Treapta 3 - Franare la coborarea pantei;
3- Treapta 2 -Viteza redusa - la intrarea in gara;
4 -Treapta 1 - Franare pana la oprire.
La plecare, aceste trepte se succed in ordine inversa.
Pentru traseul exterior pregatesc un alt sistem de oprire-pornire mult mai sofisticat si bazat pe alte principii.
 
bravo! iata ca niciodata o diorama nu poate fi gata. chiar si dupa montarea ultimului pomulet tot mai ramane ceva de facut: o modernizare, o mica modificare ici colo.
 
foarte frumos. sunteti un adevarat primar pentru Orasul Florilor. Vad ca pentru locuitorii oraselului se pregatesc tot felul de imbunatatiri: felinare, catenara, etc. Vedeti domnule Prognosis? Va era teama ca nu o sa mai aveti ce face la diorama dupa ce o finisati. Dar iata cate idei va vin. Continuati sa ne uimiti.
 
Prognosis, analogul moare incet dar sigur.Da multa bataie de cap. Lumina cu variatie de intensitate, nu poti controla independent sensul si viteza de rulare pe acelasi circuit, nu poti sa te joci cu sound-ul.Intr-o zi va trebui sa treci pe digi. Investitie de viitor.Diorama arata splendid la TV, se vede ca s-a muncit mult si cu cap. Altii ar fi facut-o altfel, dar e treaba lor. Un punct in plus la mediatizarea Orasului din apartament, merita efortul, poate primesti comenzi de la CFR sau un magazin de trenuletze. Sanatos sa fii, ca ai chef de lucru!
 
Tocmai asta e chestia ca Arin NU vrea sa treaca pe digital ... a acceptat provocarea sa faca diorama in analog si nu-n digital pentru ca este mai greu :p
 
A aparut cea mai noua editie a cartii "100 de sfaturi practice de modelism feroviar"

Recomand calduros aceasta carte ce poate fi luata si in format digital. Cartea cuprinde o serie de trucuri si sfaturi practice pentru pasionatii de modelism feroviar. Secrete si solutii ingenioase pentru a economisi timp si bani in construirea unei diorame. Indrumari pas cu pas, scheme si tactici, metode de lucru si ghid complet pentru un modelist pasionat.

 
diorama - 22 februarie 2009

Dupa ceva vreme in care nu am mai putut lucra la diorama, am revenit asupra zonei modificate din preajma garii. Pentru a repozitiona turnul de control, de data aceasta pe partea de est a garii, am confectionat mai intai aleea care duce la turn si fundatia acestuia. Am folosit forex de 2,2 mm grosime din care am proiectat aceste doua repere.


Vizita unui prieten cu o camera performanta a fost pentru mine un prilej extraordinar de a face cateva instantanee cu evolutia dioramei in data de
23 februarie 2009...

 
pozele arata excelent, o scula buna face mult. in pozele puse anterior de tine nu se distingeau asa bine culorile. Lampile finale de la garnituri sunt evidente.Multa munca, noroc ca ai timp liber . In curand daca o tinem tot asa cu criza lu' peste, vom fi mai multi cu timp liber.Rezulta ca vom putea afecta timp pt hobby la discretie. Nasol.
nicicum nu e bine. Spor la treaba!
 
Altfel arata pozele si altfel se pune in valoare detaliile dioramei cu aparatu asta.
Cheama prietenu mai des in vizita :D

o alta observatzie daca tot lucrezi cu iarba (fara suparare)
incearca sa maschezi liniile acelea pictate ce vor sa simbolizeze piatra ori cu iarba
ori cere dela o firma de publicitate forex si-l pirogavezi cu un ac ,dupa care il vopsesti ori il murdaresti cu oxid de zinc ... va arata mult mai real
 
In ultimile zile am lucrat mai mult la atelier, constrans de crize (atat cea financiara cat si cea de astm). In acest interval am refacut o locomotiva Piko BR 98, primita de la prietenul Deme Eduard din Onesti.

Garnitura mea de Umbauwagen s-a completat cu inca un vagon adus de prietenul OBIWAN la comanda, pe care l-am dotat cu lumini interioare.

Am refacut si sistemul de motorizare de la batrana BR 55 G8.1

In interiorul sitului am actualizat pagina de locomotive astfel incat sa rezulte parcul actual de masini dar si arhiva cu locomotivele ce au trecut prin depoul PanArin.
 
06 martie 2009

Am continuat cu montarea catenarelor pe diorama si am inceput sa lucrez la un remorcher auto tip Tatra T813-270 k8x8tp, primit de la sponsorul dioramei si am inceput fabricarea retelelor de sarma pentru electrificarea liniei ferate de pe tonsonul exterior al dioramei de la Slobozia