Diorama pe segmente a clubului TRC (topic pentru discutii)

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
@Kablu, nu contest ceea ce zici, insa atunci cand am intrebat pe forum despre cum pot achizitiona sine peco sau de unde, nimeni "nu a sarit". Iar pentru ca nu am avut nevoie de cat de 1 macaz, 1 dkw si 2-3 m de sina nu m-am complicat, am luat de la cel care mi-a garantat ca imi aduce, si asa am scapat de batai de cap. Lira acum 2 luni se invartea in jurul cifrei de 4.8-5.
Evident ca nu am facut comandat alaltaieri si sinele nu au sosit a doua zi, ca sa poti sa vi sa zici ca lira e acum 4.2 sau cat o fi.

Asta este, faptul e consumat.

Si ca sa incheiem povestea, dkw-ul piko costa 86 de lei dupa cunostintele mele, nu stiam ca a ajuns la 94 lei, iar eu am zis, aproximativ de 3 ori. Nu cred ca conteaza ca e 2.7 sau 2.8. Pe acelasi principiu si eu pot gasi macaze piko afara mult mai ieftine decat cele care se gasesc in Romania.

Eu am comparat pretul pe care eu am dat pe un dkw peco in Romania, cu pretul cu care poti cumpara un dkw piko, tot in Romania, si consider ca afirmatia mea a fost cat se poate de corecta.
 
Nu, in spatele fabricii la cum se vede in poze este poarta mare pentru masini. Parca se vede intr-o poza pe paginile anterioare.
 
pare abrupta panta pentru ca ai o linie care coboara contra unei linii care urca,de aici efectul optic.niscaiva pomi si tufisuri mai atenueaza...
 
Parerea mea si este doar o parere nu dau cu bata
Te-ai complicat prea mult cu atatea linii si macaze intr-o zona care vrea sa fie zona de legatura , eu rezolvam problema mai simplu - cele 2 curbe sin planul apropiat unite printr-un macaz in Y ,continuat cu sina simpla , macaz pentru aducerea tronsonului din dreapta de pe pod si totul continuat cu simpla pana in sina principala (planul indepartat ) sau eventual tot schema cu macaz y si ramificatie stnaga dreapta (de fapt in oglinda cu planul apropiat).
Nu tot deauna "ingramadeala de sine " arata bine pe o dirorama , de multe ori simplitatea circuitului integrata in peisaj scoate mai bine in evidenta materialul rulant .

Parerea mea :D
 
Parerea ta este gresita ! :razz:

Si daca visul meu a fost sa fac un triaj cu tot ce are el, intrari si iesiri cu o anumita functionalitate fiecare, cum de altfel este si in realitate, cum as putea realiza asta cu 1 linie simpla si un macaz Y doar ca sa fie simplitate, cand defapt real e complicat? Sunt destule zone simple pe diorama, nu trebuie sa fie toate asa :D

iti explic marti ce rol au toate liniile alea si ai sa intelegi, nu le-am pus doar ca sa fie.

p.s. urasc macazele Y, si in realitate foarte rar le intalnesti :)
 
:p :D :D :p :D
O diorama cu 10 garnituri care circula simultan si sunt vizibile intr-un spatiu restrans nu au acelasi efect ca aceeasi diorama pe care circula 2,3 garnituri maxim .
Exemplu - marile diorame de prin Germania - rereori vezi 2 garnituri trecand una langa alta intr-un circlu de traseu , trenurile apar dintre munti si din tunele mai vezi un pic ici colo .......
Got the ideea

PS.Stiu rostul celor dou sine paralele , o sa ti-l spun eu marti :p
Si nu te mai ataca atata ca faci riduri si marti o sa arati urat in poze 8)
 
Se rezolva! Finally o sa vad si eu minunatia aia a voastra :) tinem legatura ca luna asta am vreo 2 drumuri la Cluj
 


Interesanta solutia adoptata de voi la montarea catenarei in tunel. Poate ne dezvaluiti si noua materiale folosite si binenteles, tehnica.
 
Salut,

catenara din tunel, ca de altfel toata catenara de pe diorama, are in primul rand rolul de a oferi posibilitatea de a rula locomotive electrice cu pantograful sus, eu unul (si altii) nu ii vad nici un farmec unei loco electrice sau unul sistem de catenara daca locomotiva nu ruleaza cu pantograful ridicat (chiar daca o facem doar din cand in cand ca sa nu cauzam o uzura prematura sistemului sau pantografului).

Daca va fi functionala, inca nu s-a pus problema, adica nu este ceva necesar, insa nu vad de ce nu ar putea fi daca ar fi alimentata.

Materiale folosite:
- tija filetata M3
- piulita M3
- cositor
- sina flexibila

Montajul a fost prezentat aici:

http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=246&postdays=0&postorder=asc&start=30
Florinn a spus:
Am inceput montajul catenarei in zona tunelelor, ca sa se poata finaliza apoi relieful.

Poza la gata:



Sa vedem cum e la interior:



Iar daca luam jos portalul de tunel se poate observa cum am realizat catenara la imbinarea modulelor, folosind aceasta metoda, modulele se pot separa fara nici o problema fara a necesita montare/demontare la vreo piesa:



Ideea de a folosi sina pe post de catenara in tunel nu imi apartine, insa modul de a prinde sina este ideea mea:



Am cumparat tija filetata M3, din ea am modelat stalpii de sustinere dupa caz, avantajul e ca poti foarte usor muta sina pe orizontala iar stalpul find prins de blat cu 2 piulite, se poate regla usor pe verticala:



In a doua poza de mai sus, este o alta imbinare de module, apoi iesire din tunel pe macaz cu 3 cai:



Nu vom monta toata catenara, ci doar in tunele si pe iesirile din tunele, pentru ca tunelurile sa poata fi fixate pe pozitie si sa se poata modela relieful.

Imbinarea intre module vazuta de sus:



Poze din alte unghiuri:



Vedere de ansamblu:



La lucrarile de mai sus mi-a dat o mana de ajutor si Ionut.

Azi am montat partial catenara viessman intre cele doua tunele din zona de munte.



Fiin vorba de curbe, am inclinat firul la fel cum se intampla si in realitate, eu sunt incantat de aspect:



Viessman ofera si un "tool" pentru asezarea pe pozitie a stalpilor, insa am preferat sa folosesc locomotiva cu cele doua pantografe.


apoi a fost modificat putin si prezentat aici:

http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=246&postdays=0&postorder=asc&start=105
Florinn a spus:
Salutare,

desi au trecut cateva zile de la ultima postare, la Cluj se lucreaza zi de zi, prezint mai jos ultimele noutati.

Incep mai intai cu partea plictisitoare si care intereseaza pe mai putini :), am inceput lucrul la modificarea traseelor in tunelul de sub sat, aici s-a facut o greseala de proiectare a traseului dioramei si incerc sa o inlatur.

Traseul a fost facut asa:



Modificarea pe care trebuie sa o fac, din cele doua linii principale acum poate intra in gara doar 1 garnitura din cauza faptului ca ele se unesc intr-un macaz inainte de a intra in gara, trebuie adaugate inca 2 macaze care sa permita intrarea simultana a doua trenuri in gara de pe magistrala principala (sau intrare/iesire a doua trenuri). La final traseul va fi asa:



Lucrarea este extrem de dificila deoarece sina din stanga este puternic in urcare, eu sper sa finalizez totul in 2 saptamani.

Am schimbat pozitia stalpului de fixare a catenarei si am pregatiti terenul pentru linia suplimentara:



Primul macaz pus pe pozitie (un piko r3/r4):



In zona "dificila" voi folosi un macaz Flexibil Tilig Elite, i-am facut o curbura mica pe directa astfel incat am obtinut aproximativ r4 piko pe abatuta (fata de r9 cat e standard):



Voi reveni cu poze pe parcursul modificarilor.