Trix / maerklin

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Salut,
Cum am spus ,nu mai comentez nimic ce are legatura cu aceasta firma !!!!
Dar azi se vorbeste in toate forumurile germane (si nu numai ) :firma Märklin a dat faliment !!! diferite discutii cu bancile nu au ajutat la nimic. Nu au primit un credit de 50 mil .Nu au platit salariile la muncitori in ianuarie.Deci toate discutiile ca la Märklin merg afacerile bine ,cate milione misca etc .au fost o mare minciuna.Deci ei au anuntat la tribunalul din GÜppingen ca sunt in faliment .Ceea ce inseamna treaba aceasta nu stiu ,dar daca nu se gaseste nimeni care sa-i salveze (asa cum s-a facut cu Roco si Fleischmann ) ,atunci nu arata bine .Se pare ca domnul Haslberger (cel cu Roco si Fleischmann ) nu are suma necesara sa cumpere Märklin.Dar acum se speculeaza inca mult ,fapt este ca nu arata bine .Vom vedea cum se termina treaba ,eu le-am dat cu cateva luni inainte ceva timp pana in vara,dar se pare ca am fost prea optimist .

PS ,Horia ....nu a fost comentariu .....ci doar ceea ce se vorbestze altundeva :D
 
Salut! Era oarecum de asteptat, preturile destul de mari si in general politica lor obtuza a generat din nou falimentul lor. Sa vedem ce surprize neplacute ne rezerva acest an...
 
Rudi ... stai linistit ca nici Roco/Fleischmann nu sunt departe :mrgreen: . Local si ei au inceput cu "ghidusiile" , iar raspandacii locali le prezic un viitor "glorios" :mask:
 
Pentru a avea o imagine obiectiva, mai jos stirea din Financial Times:
Märklin files for insolvency
By James Wilson and Daniel Schäfer in Frankfurt

Published: February 4 2009 17:07 | Last updated: February 4 2009 17:07

Märklin, the famous maker of model trains that was taken over in one of Germany&8217;s best-known private equity deals, has filed for insolvency after the failure of long-running restructuring efforts.

The detailed toys made by the company, which marks its 150th anniversary this year, have made it a favourite of train enthusiasts. Banks were unwilling to extend further credit, Märklin said.

Kingsbridge Capital and Goldman Sachs bought Märklin in 2006, when it was also in financial difficulty.

Märklin said it hoped to use the insolvency to seek a lasting restructuring.

The insolvency comes as toymakers showcase new products at the annual Nuremberg Toy Fair. Märklin employs 650 staff and has annual sales of &8364;128m ($166m).
Copyright The Financial Times Limited 2009

Proprietarii actuali sunt Kingsbridge Capital si Goldman Sachs. Falimentul Goldman Sachs este notoriu, despre Kingsbridge Capital nu stiu nimic, dar banuiesc ca si ei au probleme, ca majoritatea fondurilor de investitii.

Daca Financial Times nu pomeneste nimic despre lipsa unui cuparator, nimic despre neplata salariilor, samd insemna ca au motive sa nu o faca.

In ceea ce priveste modelele Marklin, sunt sigur ca asa cum aceasta firma a supravituit primului razboi, crizei din anii 1930, celui de-al doilea rezboi, va supravitui si acestei crize, si va produce in continuare trenulete electrice.

Romania a sarbatorit anul acesta 150 de ani de la Unire.

Marklin sarbatoreste tot anul acesta 150 de ani de la infiintare.

Poate nu este cea mai buna comparatie, dar ginditi-va cite s-au intimplat in Romania in ultimii 150 de ani, si imaginati-va ca in tot acest timp Marklin a produs jucarii.

Adrian
 
:D :D :D
Toata treaba asta ma face sa ma gandesc la filmul "Titanic" ......in timp ce se scufunda ....baieti cantau la vioara !!!! :( :( :(


iarasi m-au provocat baietii :twisted: :twisted: :twisted:
cred ca am sa raman departe de computer ceva timp !!!
 
Rudi, te privesc din umbra! :evil: :evil:

(adica din NĂźrnberg)

mai multe informatii dupa ce ma intorc, povestea cu orchestra care canta pe puntea Titanicului care se scufunda nu e chiar falsa ;) insa la Modelleisenbahn München GmbH (ca Roco si Fleischmann nu mai exista ca atare ca firme) nu e mai bine, cu modele lipite cu hartie in vitrine... :D
 
Da Horia ,nu merge bine niciunde.....Nu am pornit acum impotriva la Märklin ,mai mult sunt pornit pe toti acesti manageri (si "Berater" care dau sfaturi Proaste ,si incaseaza milioane ).Acestia distrug o firma dupa alta !!!! Asa si cu Märklin .....singura solutie este sa se gaseasca un cumparator serios (ca o sa produca in China ,asta este de stiut....).
Chiar si acel Haslberger ,prea cred ca s-a intins prea mult.....
 
Eu chiar am o problema in a intelege pe unul sau pe altul atunci cind se bucura ca un producator sau altul opreste fabricatia.
Chiar daca nu sunt fan al firmei X sau Y, pina la urma daca una dintre ele isi inchide poertile, gama de modele disponibile pe piata se ingusteaza, implicit, eu ca modelist, am de ales dintr-o gama mai ingusta.

Adrian
 
@Dadrian ,eu nu ma bucur ca o firma inchide ,este pacat de oamenii care isi pierd locul de munca.
Antipatia mea fatza de Märklin este din cauza urmatoare : Era un timp cand Märklin (si dealeri care vindeau Märklin ) se uitau de sus !!!! Tot ce nu era de la aceasta firma ,era un mare rahat in ochii lor .Am cumparat odata din Obletter (Mßnchen ) o locomotiva AC Roco .Vanzatorul numai ca nu m-a luat la suturi :de ce dai banii pe asa un cacat (Scheiss Lok ) ,de ce nu cumperi aceeasi loco (RE460) de la Märklin !!! a vrut cu toata puterea sa -mi vanda una Märklin .si multe alte chestii care nu mi-au placut personal (politica lor cu modele limitate scumpe etc etc ).
Nu vreau sa starnesc valva ,dar asa este .
Dar ,daca Märklin gaseste un om cu bani ,poate scapa .Ar fi bine pentru toti (muncitori si fanii ai acestui brand ).
Pe mine nu ma intereseaza ,deoarece eu nu ( mai ) cumpar produsele lor .
La fel de trista este situatia daca dispare Roco sau Fleischmann sau Vollmer etc etc .
Dar producatorii sunt ei insusi de vina :Au produs pe stoc mii de locomotive ,fara a se interesa de cerintele clientilor .
 
Rudi,
Poti sa ai o antipatie pentru Marklin, din cauza experientelor neplacute cu un dealer sau cu altul, sau din orice alte motive. Este de inteles, timpiti, aroganti si "strategi" exista in toata lumea, la toate firmele.
Ceea ce nu inteleg este insa faptul ca tu esti impotriva a tot ceea ce este Marklin (este adevarat au fost citeva cazuri in care ai avut si cuvinte bune despre o locomotiva sau un vagon).
Nimeni nu iti contesta dreptul de a-ti alege modelele care iti plac, dar cred ca la fel de corect este insa de a respecta alegerea celorlalti care aleg sa colectioneze modele care tie nu-ti plac.
Eu sunt fan Marklin declarat, dar nu am spus nici odata o vorba grea despre alt producaror; din contra chiar am achizitionat modele care mi-au placut si care nu sunt produse de Marklin.

Revenind la topic, eu sunt sigur ca Marklin va trece peste acest hop.

Adrian
 
dadrian,

Imi pare rau, de fapt nu ai inteles nimic: Rudi nu are nici o antipatie pentru Maerklin, are in schimb o antipatie totala fata de managerii incompetenti de la orice firma.

Rudi a fost client si fan declarat al firmei pana in momentul in care insolenta si indiferenta firmei fata de nevoile sale in calitate de client l-au facut sa-si schimbe parerea.

Iti aduc aminte o vorba de-a bunicilor nostri, de pe vremea cand inca nu incercasem pe pielea proprie "binefacerile" socialismului importat (de nevoie) de la Rasarit: din partea clientilor trebuie sa ai parte numai de reclama, nu de reclamatii!

Rudi are o antipatie fata de managerii cu salarii de multe zero-uri ai firmelor care pastreaza o politica intransigent-paguboasa tratand cu dispret clientul si refuzand sa aplece urechea la nevoile pietei si la parerile clientilor lor. Si fac chestia asta pana in momentul in care lucrurile devin atat de rele incat firma este nevoita sa-si declare public insolventa.

Nu se bucura nimeni ca o firma sau alta da faliment, cu exceptia poate doar a managerilor incompetenti ale unor firme rivale, care isi imagineaza ca moartea caprei vecinului tine o vreme departe necazurile de capra proprie.

Nu asistam la moartea modelismului feroviar, asistam doar la moartea unor echipe manageriale care si-au condus propriile firme la catastrofa. Insa asta ne atinge si pe noi, indirect: esecul acestor echipe manageriale se va traduce probabil prin faptul ca o vreme va trebui sa ne obisnuim cu mai putine noutati continentale in colectiile noastre!
 
Dorin ,mai bine de asa nu puteam explica !!!! Tot ce ai spus este adevarat ,nu mai am nimic de adaugat !!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
...si cu toate astea viata merge mai departe:

Marklin 2009
http://www.youtube.com/watch?v=dk3JBqZS0n0
http://www.youtube.com/watch?v=NuuHVcsr9Rw
http://www.youtube.com/watch?v=SqGHe3pQgZY

TRIX 2009
http://www.youtube.com/watch?v=SBTcUXhEESI
http://www.youtube.com/watch?v=0hvTWhcG-Kc
http://www.youtube.com/watch?v=bXvFp-V4cZ4
 
Mai oameni buni.

Nu am Marklin. Insa am avut ocazia sa vad la lucru scule Marklin pe diorama lui Dadrian. Era un BIG BOY de metal cu un milion de roti care tragea o garnitura de hoppere de 24 buc + 2 vg de curatat sina. Cine a fost la BV in iarna cunoaste diorama si triajul acesteia.

Trebuie sa marturisesc ca am strans din dos cand au pornit trenul. Am fost ferm convins ca se va F. undeva la ceva macaz, sau va pierde curent sau macar un vagon va deraia. Supriza;;;;; totul a mers perfect. Toate semnalele comandate din statie au functionat. Trenul a mers perfect trecand peste macaze comandate din centrala fara nici cea mai mica problema. Puteau sa il lase sa mearga si sa plece acasa.

Cu un tren similar pe dc rulat pe alta diorama ( stie ei ca care este) iti distrugeai nervii si te lasai de trenulism si treceai la onanism.
Multi care dau in Marklin nu au vazut vreodata o diorama si trenuri Marklin la lucru.

Repet, Eu nu am Marklin si si mie mi se par un pic ciudate sinele. Parerea mea este ca daca treci peste asta totul e OK.

Din respect pentru voi, va marturisesc ca nu sunt 100% obiectiv.
Brandul Marklin, asa mare scris pe rosu pe alb, mi-a intrat in cap cand eram copil. Ai mei, oameni cu posibiltati financiare limitate pe timpul lui Ceausescu, au putut produce doar un start set Piko mic. In schimb un coleg de clasa (pui de securist) a primit un mega starter Marklin cu 2 loco vreo 10 vag, lumini etc. Deci banuiti unde bat :(

Sanatate la toti

S
 
BACHMANN a spus:
Cu un tren similar pe dc rulat pe alta diorama ( stie ei ca care este) iti distrugeai nervii si te lasai de trenulism si treceai la onanism.
Multi care dau in Marklin nu au vazut vreodata o diorama si trenuri Marklin la lucru.

Sorry.....nu inteleg unde vrei sa ajungi :fluierat: .Deci daca o diorama nu functioneaza cum trebuie este sistemul de vina ? (AC merge iar DC nu functioneaza ??? ) Inseamna ca toti americanii care au diorame mari (ceva mai mari ca la noi si pe DC..... ) ar trebui sa aibe la indemana aspirina (pentru dureri de cap si nervi.....
Daca ceva nu functioneaza pe o diorama atunci in 99,9 % de cazuri greseala trebuie cautata la cel care a construit diorama si nu la sistem !!!
si inca ceva : daca o locomotiva este super (in cazul acesta BigBoy ) atunci prefer cel de la Trix ( din cauza rotilor si a sistemului ) .Deci chiar daca ar scrie Märklin pe cutie l-as cumpara :dar sa aibe roti RP25 si sa fie in DC .... :D
 
Daca ceva nu functioneaza pe o diorama atunci in 99,9 % de cazuri greseala trebuie cautata la cel care a construit diorama si nu la sistem !!!

Absolut de accord,
nu contest in nici o masura fiabilitatea sistemului Marklin insa asta nu inseamna ca sistemul DC nu poate fi la fel de fiabil daca e facut cum trebuie.

Septy nu poti compara ca si fiabilitate o diorama Marklin care are toate macazele actionate electric cu o diorama care are pe ici pe colo cate o actionare si macaze piko vai de ele, majoritatea fara actionari, multe schimbandu-si pozitia sub tren in timp ce trece (vorbesc de diorama de la Cluj pentru ca stiu ca si tu la aia te raportezi).

La fel nu poti compara comportamentul pe curbe/pante/macaze o garnitura cu cuple Trix/Marklin (indecuplabile) cu o garnitura care are cuple standard/clasice.
 
@florinn

Deci sistemul Marklin este net inferior si urat si rau si naspa si de rahat si vai de mama lui. :p

Deci, mai incet cu vioara pe scari;;;;;;;;;

S
 
BACHMANN a spus:
@florinn

Deci sistemul Marklin este net inferior si urat si rau si naspa si de rahat si vai de mama lui. :p

Deci, mai incet cu vioara pe scari;;;;;;;;;

S

Nu am vazut nici unde ceva scris de Florinn ca Märklin ar fi inferior,rau ,urat etc etc.....
Dimpotriva : parca altcineva a scris ca sistemul Märklin merge perfect iar o diorama DC a functionat rau...... :roll:
 
Nu cred ca aici se pune problema de diferenta intre AC si DC. Diorama "DC" era probabil controlata cu o centrala digitala, deci curentul prin sine tot AC era.
De fapt, asa cum zicea si Florinn, e vorba de calitatea lucrarilor facute pe diorama si de calitatea sinelor.
In primul rand nu se compara o sina cu terasament din fabica si una cu terasament "home made". Pietricelele sunt un mare hazard pentru a doua varianta. Legatura dintre linii e iar foarte importanta, ca sa nu apara riscul deformarii traseului sau ruperea liniilor.
Practic, daca e vorba de rulaj, nu compari AC cu DC, compari sine Maerklin, cu Piko, Tillig, Roco, etc.

Ca o parere personala, pe mine ma oripileaza acea sanie de sub locomotive si vagoane, si la liniile vechi, problema celei de-a treia linii. In rest, nu am alte obiectii, nefiind foarte in tema cu subiectul.