Ce mai vedem pe la CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Culmea parcarii:
Bihor Online a spus:
Cu closetul pe linia ferată
ORADEA - O maÂşină a fost complet distrusă iar trei trenuri au avut o întârziere totală de 168 de minute din cauza unui bărbat care a găsit de cuviinĂžă să îÂşi parcheze maÂşina pe calea ferată, până s-a uÂşurat în boscheĂži.
Incidentul s-a consumat duminică seara, la trecerea peste calea ferată fără bariere de la Vama Salonta. CetăĂžeanul maghiar (66 ani) rula cu o maÂşină Opel Kadett dinspre Salonta spre Vama Salonta.
La trecerea peste cale ferată, omul a parcat maÂşina chiar pe liniile de tren. S-a dat jos Âşi a plecat în tufiÂş să îÂşi rezolve necesităĂžile fiziologice. Între timp, trenul care rula dinspre Ciumeghiu Âşi Oradea, aflat în miÂşcare, a izbit puternic Opelul parcat. MaÂşina a fost avariată în proporĂžie de 85%.
Din cauza tamponării, trei trenuri au avut întârzieri de 168 de minute. Cu toate că Âşoferul Opelului nu se afla în maÂşină în momentul impactului, el a fost condus la Spitalul JudeĂžean, pentru a i se preleva probe biologice
 
Mai bine faceai o poza reusita la EA ca are pantograf simetric, decit sa te miri de compunerea trenului.Miine poimiine o sa pozezi o locomotiva izolata :evil:
 
Fiindca se poate invata oricand, am o intrebare pentru cei cunoscatori: acest tip de pantograf s-a utilizat inaintea celui simplu, pe care il vedem de obicei?
Care ar fi avantajele si dezavantajele?
Eu unul nu am vazut niciodata o loko cu acest tip de pantograf, functionand, cu pantografele simetrice fiind familiarizat la tramvaiele de generatie mai veche, cele cehesti, pentru ca cele mai noi (asa zise noi deci importate second hand din germania precum si cele produse de timisoreni) au pantografe simple (nu stiu denumirea exacta).
 
Da, initial aveau pantografe simetrice.
Initial, in istoria vehiculelor electrice, primele pantografe au fost asimetrice, insa proiectul inferior nu permitea deplasarea decat intr-un singur sens. Apoi au aparut pantografele simetrice, care permiteau deplasarea lafel de usoara in ambele sensuri. In final, au aparut pantografele asimetrice moderne, care permit deplasarea in ambele sensuri cu performante superioare celor simetrice.
 
Intr-un catalog am vazut o loko electrica ce avea 4 pantografe asimetrice. Nu mai stiu din cap codul, o sa o caut, parea de generatie noua.
 
Da. Sunt mai multe care au acest sistem, de exemplu, Taurus. Acestea sunt locomotive multisistem. Ce pot functiona la mai multe tipuri de tensiuni, intalnite pe caile ferate din Europa. Astfel, nu mai este necesara schimbarea locomotivi la granita.
Acele pantografe asimetrice de la inceputul cailor ferate/tramvaielor se numeau pantografe "lira". De asemenea, la tramvaie au existat si pantografe ce se asemanau cu ceea ce exista la trolee, cu mentiunjea ca era o singura tija.
 
Nu mai stiu unde am citit ca pantografele asimetrice se mai numesc "scissor - pantographs" - adica "pantografe - foarfeca" :D
Mie unul imi plac mai mult pantografele simetrice 8)
In niste poze veeeechi cu tramvaiele din Oradea, captatoarele acestora au forme asemanatoare cu un... batator de covoare (aici); eu parca am retinut ca acelea se numesc "lira" :fluierat:
 
Da, aceea este o lira... din păcate nu prea mai e compatibilă cu reĂžele de fir-contact actuale. Iată locomotiva cu pricina, care NU este reparată Âşi funcĂžională, ci doar vopsită:







La BucureÂşti există un tramvai V09 renovat care e dotat cu liră... la el, mereu aleargă un manevrant în spatele lui (să vedeĂži ce a fost când a fost transferat dintr-un depou îl altul) Âşi trage lira jos la fiecare piesă de separaĂžie sau încruciÂşare (oare din comoditatea de a monta un adaptor între cupla lui Âşi cea standard a RATB?). Vezi acest LINK. Interesant e că la IaÂşi circulă un vagon din 1898, cu acelaÂşi tip de liră... Âşi circulă bine-mersi, ba chiar reuÂşeÂşte Âşi să acĂžioneze macazele automate cu patină de comandă.
 
poza facute in Sighetu Marmatiei, pe ulita copilariei...

sedinta foto a fost "colorata" de aparitia lu` nea Caisa -angajat prin cefereu` local care fugea spre mine de pe cealalta parte a liniilor indignat ca fac spionaj in favoarea americanilor.Saracu` de el...poate nu o citit ziarele si crede ca Ceausescu ii inca bine mersi.Conversatie:
-COBOARA GEAMUL!!!COBOARA GEAMUL!!! :-x
-Da, zi! :)
-Iti dai seama ce ai facut? :-x
-Ce?
-Ai facut cea mai mare greseala din viata ta!Daca ma duc sa sun la politie acuma? :-x
-Du-te ma si suna!Du-te!:D
Dupa care dansul pleaca frustrat in fuga pana la cantonul (cale de 200 m, parcursi in sprint)unde isi desfasoara onorabilele lui activitati zilnice si iese afara ( ca sa-l vad eu si sa ma ingrozesc :D )si imi noteaza numarul intr-un caiet.Ii dau trei claxoane cand trec pe langa el si il salut cu mana, dupa care imi vad de drum...
 
MiliĂžia, vă rog frumos. Doar ÂşitĂži că inteligenĂža se măsoară în Ăžieni când e vorba de organu' de ordine publică (eventual Âşi feroviară). Mie mi-au luat unii odată o listă cu autobuze că săteam în staĂžie Âşi pozam autobuze (bine... că nu mai vroiau să îmi dea actele înapoi, că cică le violez intimitatea... ei moĂžăiau într-o maÂşină parcată pe trotuar în staĂžia de autobuz).