Kleinmodellbahn Esx & Ggs "CFR"

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
@Shoppy, nu exista vagoane 100% corecte. Toate au anumite incorectitudini, mai mici sau mai mari.

Si chiar daca vagonul Rils nu este 100% corect pentru mine este suficient de corect incat sa il am in colectie. Vagonul Rils este chiar unul extrem de reusit si cu mult peste media la care se afla in general vagoanele produse de producatorii de trenulete.

Probabil ca daca am cauta numai vagoane 100% corecte nu am avea mai nimic in colectie.
 
Vagonul in sine o fi reusit calitativ, nu ma pot pronunta, dar estetic, fata de ceea ce scrie pe el ca e, avem:
- prelata are cu totul alta forma si alta culoare
- peretele lateral este altul
- inscriptiile sunt pe tabla in loc de direct pe prelata
- sasiul este altul, robinetul de frana si selectorii sunt in alta pozitie
- pe site nu e mentionata lungimea peste tampoane (foarte profesional :-| (posibil sa fie mai lung decat trebuie))
Deci mai ramane corect boghiul.

Iata si poze (prima e facuta de mine, a doua e de pe site-ul distribuitorului):


RILS-01.jpg
 
Imi cer scuze inca de la inceput, dar nu sunt de aceeasi parere cu cfr marfa si shoopi...Este adevarat ca materialul rulant nu este exact acelasi cu ceea ce ruleaza in Romania, dar acesti oameni trebuiesc incurajati si chiar sfatuiti, deoarece ei aduc ceva nou si incearca sa faca ceva interesant...binenteles in timp ei vor capata experienta si poate in viitor, modelele vor fi mai corecte si mai multe!!
 
Mai tineti minte bancul ala vechi cu Rabi:
Vin doi sateni la Rabi cu o problema, dupa ce il asculta pe primul, Rabi zice: "ai dreptate!", apoi il asculta pe al doilea si zice: "si tu ai dreptate!". Atunci intervine cineva din audienta si spune: "bine Rabi, dar au spus lucruri complet diferite, nu pot avea amandoi dreptate in acelasi timp!". Atunci Rabi raspunde: "Stii ceva, si tu ai dreptate!"

Cam asa si cu modelele romanesti. Este adevarat ca toate sunt imperfecte. Este grozav ca, in fine, au inceput sa apara. Si stiti ceva, este adevarat si ca mai bine ar fi fost toate niste modele perfecte...

O seara buna, tuturor!
 
@shoppy
- aspectul prelatei e dat de gradul de intindere si de uzura ei (mai mult sau mai putin)
- inscriptiile la vagonul original sunt pe tabla, cel putin asa inteleg din pozele pe care le am.
- sigla de pe model ar fi fost greu de realizat prin vopsire pentru ca ar fi trebuit aplicata pe o suprafata neregulata (vagonul este o adaptare)
- exista vagoane cu robinetul de frana pozitionat ca in poza prezentata de tine si altele la care e pozitionat ca pe model. E bine de stiut ca la CFR MARFA exista o multime RILS-uri (adunate de pe la altii) cu diferente intre ele. La fel si cu sasiul.
Ideea e ca modelul este o adaptare dupa un alt model si ca realizand si alte modificari (cum ar fi depilda carligele de siguranta pentru prelata), ca sa fie adus si mai aproape de realitate, s-ar fi depasit un anumit buget si vagonul ar fi costat mai mult. Cine e modelist si vrea, poate sa-si realizeze modificarile corespunzatoare
 
La prelata e vorba de solutia constructiva:
- in realitate nervurile sunt pe dinauntru si prelata se sprijina pe ele, la model nervurile sunt pe dinafara si prelata atarna de ele
- in realitate prelata se pliaza orizontal pe partea inferioara a vagonului, pe model ea este valurita
Cat despre peretele lateral, nu m-am coborat pana la carligele de prindere, in realitate sunt 2 profile de rezistenta orizontale, la model sunt 3. Iata si o poza in care se vede peretele lateral:

(pune-ti si voi pozele voastre, eu unu nu am vazut decat un singur model de Rils)

Cat despre aversiunea userului CfrMarfa, nici eu nu o inteleg. E adevarat ca intr-o lume perfecta un producator ar trebuii sa dea o lista de defecte pentru fiecare model, deoarece exista modelisti care stiu ce inseamna Ggs, Rils, asa cum alti modelisti stiu ca WBamee de la Cfr Calatori are 2 usi si nu 4. Dar cum asta nu se intampla pe nicaieri, nu o sa avem noi pretentii. Producatorii fac ce pot, pasionatii care se pricep spun unde e bine si unde e gresit, cine vrea cumpara, cine nu vrea nu cumpara, cine se repede cu capu inainte se fraiereste pe barba lui.
 
Salut,

E dificil sa multumesti pe cineva care nu pune exact ce vrea.
Unde-i problema? La prelata? La robineti? Cei care sa nu sunt de acord cu acest model sa spuna clar unde-i buba!!!
@CFRMarfa Minitechnik a facut mai multe pentru modelismul feroviar din Romania decat Roco si Tillig la un loc.

Si daca tot veni vorba de prelata...

http://www.cfrmarfatm.ro/pagini/Rils.html

Este doar incercarea de a accentua acest det liu tocmai pentru a nu semana cu o cutie ci cu o prelata.
 
Se gasesc fotografii,inclusiv cu detalii gen inscriptii pe placa de metal, pe www.railfaneurope.net
Si pentru ca tot a venit vorba de detalii, stiti cum s-a MODIFICAT acest vagon? Cu multa munca! Gasiti un vagon Rils de la Rivarossi, nu conteaza inmatricularea, oricum este acelasi vagon vopsit in mai multe feluri( apropo de respectarea realitatii ), comparati un vagon original cu unul modificat. Portiuni din vagon au fost frezate, fiecare vagon a fost mascat pt. vopsire in negru la baza sasiului. Toate manetele,carligele,scarile au fost realizate din metal fotodecupat, apoi vopsite, desprinse una cate una din culee, pliate unde a fost cazul si in cele din urma lipite una cate una cu penseta. Toate astea de un singur om, Marius patronul firmei Minitechnik. Eu personal am vazut vagoanele astea de la stadiul in care au venit de la Hornby si pana au fost gata de vanzare.Si au fost destule.Omul asta in primul rand este pasionat de modelism si in al doilea rand a ales sa traiasca din pasiunea lui, nu cred ca este o rusine. La pregatirea pe care o are, putea sa aiba un job fara bataia de cap pe care o are asa. Toate astea nu se vad, asa ca eu am decis fara sa-l intreb daca vrea sau nu sa scriu aceste lucruri. Un amanunt, vedeti la ce pret se vinde vagonul Rivarossi pe baza caruia s-a facut varianta CFR si comparati cu pretul cerut de Minitechnik. Daca constientizati volumul de munca depus la MODIFICAREA acestui vagon o sa va dati seama ca pretul unui vagon este mic. Cred ca exista oameni care merita respect si unul din ei este si Marius!
 
si ca sa continuam pe tema topicului....astept de cateva zile bune 2 vagoane de la Piko vor fi transformate in Gbs si as
avea nevoie de fotografii concludente pentru realizarea decalurilor...cine ma poate ajuta?multumesc frumos!


edit by ForumAdmin:

sa facut curatenie aia, discutiile off topic pot continua aici
 
Buna seara,

imi cer scuze ca polez acest topic, dar vreau sa amintesc anumitor persoane anumite pasaje din regulamentul acestui forum.
Florinn a spus:
...

2. Discutiile care nu au o minima legatura cu acest domeniu, pot fi permise in masura in care sunt acceptate de moderatori si administratori. Moderatorii/administratorii au dreptul de a inchide sau de a sterge discutiile fara legaturi cu acest hobby sau alte subiecte acceptate fara a da (in mod necesar) explicatii in cazul in care discutia respectiva nu aduce un plus de valoare forumului/site-ului

...

8. Sunt interzise subiectele de discutie sau postarile care prin natura lor sunt menite sa produca scandal.(...)
...

16. Moderatorii/administratorii au dreptul de a inchide sau de a sterge discutiile fara legaturi cu modelismul fara a da (in mod necesar) explicatii in cazul in care discutia respectiva nu aduce un plus de valoare forumului/site-ului

.....

Avand in vedere faptul ca aici s-a facut deja de mai multe ori curatenie de catre unii dintre admini si tot nu a fost suficient, va anunt ca orice alt mesaj considerat a fi neconstructiv in tema acestui subiect, postat in cadrul acestui subiect va atrage de la sine "banarea" pe un termen de timp definit sau nu.

Va rog sa incetati in a da cu noroi in firma minitechnick care a facut in modelismul romanesc mai multe decat ceilalti la un loc.

p.s. acest mesaj va fi sters dupa ce va fi luat la cunostinta de cei care trebuie sa o faca.
 
Florinn a spus:
Avand in vedere faptul ca aici s-a facut deja de mai multe ori curatenie de catre unii dintre admini si tot nu a fost suficient, va anunt ca orice alt mesaj considerat a fi neconstructiv in tema acestui subiect, postat in cadrul acestui subiect va atrage de la sine "banarea" pe un termen de timp definit sau nu.

Va rog sa incetati in a da cu noroi in firma minitechnick care a facut in modelismul romanesc mai multe decat ceilalti la un loc.

p.s. acest mesaj va fi sters dupa ce va fi luat la cunostinta de cei care trebuie sa o faca.

(..)

Pe ce criteriu imi indepartezi imaginea postata Florine? Doar pentru ca nu ai simtul umorului in cea ce priveste texul din ea?
Pentru ca in rest imaginea de mai sus este 100% constructiva! Mai precis arata exact acolo unde trebuie sa tai vagonul ca sa-l aduci la lungimea corecta. Mod de lucru:
-1 Se taie pe verticala exact pe locul dungilor galbene.
-2 Fasiile de vagon intre dungile galbene indicate de sageti se indeparteaza.
-3 Bucatile ramase se lipesc in aceeasi ordine una de alta.
-4 Dupa operatiune avem un vagon cu lungimea corecta pentru un Ggs CFR.

Mult succes la operatiune !
Nicu
 
Iata pagina oficiala cu datele tehnice ale vagonului Gbs:
http://www.cfrmarfa.cfr.ro/vagonGBGS.html
Vagonul se poate inscrie in seriile 1501-1504 sau 1570. Tabelul ABC de sarcini autorizate are doar linia S, valorile sunt 17,5 - 21,5 - 25,5.
 
Inca un Gbs aici, cu o sigla mare a CFR Marfa:
http://pisti91.myfreeforum.org/ftopic70-149.php

Cosmin, cum stai cu decalurile, ai descifrat tot? Daca vrei pot sa te ajut cu dimensiunile si continutul exact la cele documentate in Compendiu.
 
Multam.Fotografiile sunt destul de clare si sper ca, la atelierul unde se vor face modificarile,decalurile vor iesi bine...desi ar cade bine si
schema din Compendiu.In link-ul de mai sus am vazut si un Gas cu acelasi numar de nervuri ca Gbs-urile de la Piko :D