Trix / maerklin

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Rudi,
Chiar nu are rost!
Daca Marklin nu a inventat trenuletul electric si nu este nr. 1 in lume, ma intreb cine o fi oare o fi ? Poate Piko?
Despre intentia de a vinde, eu am spus-o, s-ar putea sa fie legata de criza imobiliara. Nici o grija, va fi un cuparator, Marklin se va produce in continuare.
Cit despre statiile digitale, a mea merge perfect de doi ani, ca este facuta de ESU sau MESU, PESU sau Marklin, chiar nu ma intereseaza, trenurile mele merg! Motore, decodoare, centrale, etc, baliverne; Toate functioneaza pefect, sau o fi eu un norcos care a nimerit 20 de locomotive, 30 decodoare, semnale, module de frinare, samd, care functioneaza fara repros.
Sunt niste zvonuri, nici tu nici eu si probabil nici unul din membrii acestui forum nu stiu ce se va intimpla, asa ca este mai bine sa vedem ce se intimpla si dupa aia sa ne dam cu parerea.
Bietilor angajati de la Marklin, nu le plinge tu de mila, au ei sindicatele lor, hai sa nu ne facem noi griji despre cit de rau o duc.
N-am vrut sa fiu rautacios,
Adrian
 
Vin si eu cu o completare:

Englezii sunt cei care au inventat fotbalul dar nici macar nu s-au calificat la ultimul Campionat European. Sa nu mai spun si ca nu au reusit sa ajunga niciodata campioni europeni.

La fel si treaba cu Maerklin, daca este inventatorul trenuletelor nu implica automat ca este numarul 1 mondial; nu prea tine.

PS: Nici eu nu am vrut sa fiu rautacios, mai ales ca nu prea dau doi bani pe disputa cu cine e nr. 1 mondial.
 
Nu prea stiu eu care e treaba cu Marklin, dar daca a inventat ceva asta este "sina a 3-a" care n-are nici o gara cu realitatea; iar nr. 1 in lume o fi - la incompatibilitatea cu restu' lumii...

Ba eu zic ca AI VRUT sa fii rautacios atunci cand te-ai legat de Piko, un nume care pentru mine este din ce in ce mai respectabil. (si care ofera produse comparabile - vezi ICE3 - la preturi ce respecta cumparatorul)

Ce nu are rost aici pe forum este FANATISMUL - pastreaza-l pt. cauze mai bune...
Pe mine Marklin nu m-a convins :-?
 
Pai asta spuneam si eu!
Ce rost are sa vorbesti despre un producator ca ar fi asa si pe dincolo, ca da faliment, ca are nu stiu ce sine, samd.
Adrian
 
Faptul ca MAERKLIN este de vanzare nu inseamna ca este in pericol de faliment, dar poate nu au inregistrat profitul scontat, fondurile de investitii sunt interesate doar de marimea profitului :( ...daca au gasit o oportunitate mai buna in alt sector , sau au de acoperit alte pierderi din alte sectoare , atunci NU vor avea niciun regret sa sacrifice unele firme din portofoliu, chiar daca acestea sunt nume cu rezonanta intre producatorii din domeniu...vezi ce s-a intimplat cu TOATE numele mari din industria auto britanica :(
 
Salut ,
Am crezut ca fanatism pentru Märklin se gaseste doar pe un forum german :D
Adevarul ca aceste baliverne cu numarul 1 a venit intotdeauna de la aceasta firma.Nu este de mirare ca nu este iubita (doar de sustinatorii proprii )deoarece ei au fost mereu cei care au aruncat cu gunoi pe altii (noi suntem cei mai buni ,restul face doar ca....).Cine are nevoie sa se laude mereu cu :Noi suntem nr1 ,noi suntem cei mai buni ,noi suntem grozavi .....?Exact :Märklin .O firma serioasa isi vede de lucru si face modele pentru clienti .Si nu se cearta cu Piko pentru un ICE in fata tribunalului....
Iar toata lauda cu volumul acesta mare de milioane de euro miscate....La urma nu au avut profit .Asa la sfarsitul lui 2005 :La Märklin ii merge bine ,nici urma sa fie vandut etc.......iar in 2006 cine este noul proprietar ?
Märklin a fost intotdeauna ignorant ,se uitau de sus la clienti (si la concurenta...)Dar trebuie sa urmaresti piata si sa te adaptezi timpurilor noi .Cine nu reuseste ....se duce naibii .Asa este peste tot.
Eu nu le plang de mila angajatilor (dar de ce nu ? ) ei sunt cei care muncesc ,iar Märklin vrea sa economiseasca pe an ,cel putin 5 mil. Socotit la numarul de muncitori ,inseamna un minus de 20% !!!! Unde este treaba cu profitul ? Daca misca peste 100 mil.euro pe an ? Inseamna ca ceva nu este in regula .
Nici eu nu vreau sa fiu rautacios ,dar cine incepe cu Märklin nu stie ce face :evil:
Si intalnirea modelistilor Märklin ,care era tot la 2 ani (unde am fost si eu de doua ori ) nu se mai face :
http://www.suedwest-aktiv.de/region/geislingerzeitung/aus_stadt_und_kreis/3751756/artikel.php
 
Buna, treaba, si masinutele electrice cine le-a inventat? E o intrebare lafel de aiurita ca cea cu cine a inventat trenuletul electric.
Asa si microprocesorul a fost inventat de Intel, hdd a fost inventat de Seagate, surubelnita in cruce de catre Philips, da nu auzi asta pe la toate colturile, de ce oare?

Cat despre sistemul Markiln, e la mintea oricarui inginer ca pentru a realiza 2 contacte ai nevoie de doar 2 suprafete de contact. Hai sa zicem ca una poate ceda, deci dublam si ajungem la 4, asta e logic. Dar sa realizezi 2 contacte cu 3 suprafete (dintre care una intermitenta), aici nu reusesc sa vad logica.

Poate ca singura logica e similara cu cea atribuita (pe nedrept) alegerii valorii ecartamentului la rusi, adica orice valoare numai sa fie diferita de toata lumea, ca in caz de invazie sa nu se potriveasca trenurile.
 
shoppy a spus:
...Cat despre sistemul Markiln, e la mintea oricarui inginer ca pentru a realiza 2 contacte ai nevoie de doar 2 suprafete de contact. Hai sa zicem ca una poate ceda, deci dublam si ajungem la 4, asta e logic. Dar sa realizezi 2 contacte cu 3 suprafete (dintre care una intermitenta), aici nu reusesc sa vad logica...

E simplu! Unul din avantaje ar fi bucla de intoarcere fara intrare in scurt, altul ar mai fi posibilitatea realizari sectorului de linie ocupat fara dispozitive suplimentare (relee reed, contacte suplimentare, detectoare hall etc). Alt avantaj ar mai fi faptul ca patina freaca continuu pe a treia sina, ceea ce inseamna un contact mai slab favorizand crearea scanteilor doar la patina, la roti, unde contactul este mai ferm, nu se mai creaza arcul electric, ceea ce inseamna ca nu mai este necesar curatatul sinelor. Datorita frecarii continue a patinei se curata rezultatele scanteilor si de pe sina a treia.
Si toate aceste avantaje doar la o gandire de 30 de secunde! 8)
Lista poate continua. :cafea:
 
:D
Robert, de cand ai lucrat la diorama AC te-ai legat la ochi si vezi exact ceea ce Maerklin vrea sa se vada,numai avantajele :p

sa va mai spun un secret...am avut si eu Maerklin prin 2001 :| ...ghiciti ce i s-a intamplat?
 
cosmin78 a spus:
:D
Robert, de cand ai lucrat la diorama AC te-ai legat la ochi si vezi exact ceea ce Maerklin vrea sa se vada,numai avantajele :p

sa va mai spun un secret...am avut si eu Maerklin prin 2001 :| ...ghiciti ce i s-a intamplat?

Nu m-am legat la ochii deloc, eu doar am expus cateva din avantajele pe care multi nu le cunosc si nici nu le inteleg. Eu personal folosesc ambele sisteme.
Asa pot sa intreb si eu care sunt avantajele DC-ului, cunoscand destul de bine ambele sisteme. Fiecare sistem are plusurile si minusurile lui. Faceti si voi o balanta si ve-ti avea o surpriza! 8)
 
@Robert ,
si eu am avut Märklin multi ani ,si in copilarie...
Toate avantajele care le spui tu acum (si care sunt spuse de Märklin tot timpul ....oare de ce au nevoie mereu sa se profileze ??? ).....deci toate aceste "avantaje" sunt niste baliverne !!!
Bucla de intoarcere :OK cand se joaca copii pe covor cu acest sistem atunci ei monteaza sine cum vor si functioneaza .Dar daca vorbim ca modelisti ,atunci stim ca sunt solutii ieftine (DC si DCC ) pentru rezolvarea acestei probleme .De dragul buclei nu merg pe Märklin !!!
Sectoare de lini ocupate se realizeaza simplu prin multe forme :aici este indiferent AC sau DC .Pentru asta nu sunt de acord sa vad tot timpul aceste sine nerealiste ....
Si cea mai mare chestie "din lumea basmelor "este faptul ca sinele nu mai trebuie curatate :D :D :D .Am avut C-Gleise si mereu era o negreala pe aceste sine .Asta din cauza acestor cauciucuri de aderenta care le foloseste Märklin.Si din cauza uleiului care provenea din locomotive.Trebuiau foarte des hranite cu ulei ,deoarece incepeau sa scartaie dupa cateva ore de functionare. Nu stiu cum sunt motoarele noi ,dar cele clasice Märklin aveau si un zgomot groaznic .Ca o masina de macinat cafea....Iar zgomotul patinei nu este silentios .....

Iar cel mai mare dezavantaj este optica ,mai ales la macaze...Si unde este in realitate sub locomotiva asa o patina uriasa ? si inca ceva : de ce au nevoie de roti asa late si flancul rotilor trebuie asa de mare ?
 
nu pot decat sa remarc ca, la fel ca in tara muma a acestei firme, cand se discuta Maerklin vs. restul lumii iese cu tranteala...

de ce trebuie sa repetam permanent aceleasi lucruri cunoscute si recunoscute?
 
ca sa cresti cifra de afaceri se poate face printr-o inginerie financiara simpla.
Spre exemplu:

eu producator de locomotive, SantaFe la fel, producator de locomotive.
Daca intr-o luna eu nu am vanzari, dar trebuie sa le arat actionarilor mei ca treaba merge bine, ma duc frumos la Santa, ii dau o sticla de Whiskey (iti dau un Chivas de 18 ani :lol: ) si il rog sa imi cumpere (sa zicem) vreo 1000 de bucati.
Si iata ca am facut vanzare, oamenii din fabrica au de munca, actionarii sunt multumiti.
Cand Santa nu mai are nici el vanzari, ii cumpar eu 1000 de bucati, sau 2000 daca are probleme mari cu actionarii.

Si uite asa, avem cifra de afaceri dar fara profit sau un mic pui de Enron :D
 
SantaFeFan a spus:
Märklin vrea sa economiseasca pe an ,cel putin 5 mil. Socotit la numarul de muncitori ,inseamna un minus de 20% !!!! Unde este treaba cu profitul ? Daca misca peste 100 mil.euro pe an ? Inseamna ca ceva nu este in regula .

Scuze, comentam la opinia lui Santa referitor la Cifra de afaceri a Märklin
 
Salut,
Am promis lui Horia ,ca nu mai scriu nimic in legatura cu Märklin ,deci de la mine nici un comentariu ,dar poate intereseaza pe iubitorii acestor Modele,viitorul acestei firme .......
http://www.spiegel.de/wirtschaft/0,1518,605441,00.html