CONSTRUIREA RELIEFULUI

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
La diorama mea am mers pe aceeasi idee, marginile sunt "bordate" cu placaje. De fapt zonele inalte de pe margini sunt subtraversate de tuneluri...placajele constituind si structura de rezistenta pentru acestea. Mai jos un tunell lung pentru linie dubla, realizat in aceasta maniera; se observa usita de vizitare taiata cu cutterul in peretele exterior. Deasupra acestui tunel am construit chiar muntele pe care l-am prezentat mai sus :wink:
 
Este foarte bine cum ai facut.

Eu vorbeam de bordarea intregii machete sau modulului sau segmentului, ce o fi, ca sa nu fii obligat sa cobori cu iarba pana la marginea plansetei.
In aceiasi idee nu ai probleme cu fetele laterale.
Sunt lise, continui, si pot fi vopsite intr-o culoare de fond pe tot conturul.
 
am incercat sa inlocuiesc placajul cu carton gofrat gros,insa tensiunile in timpul uscarii servetelelor/ziar cu
aracet sunt destul de mari si exista riscurile de deformare.placajul este mult mai bun.
 
am citit tot acest topic si chiar mi-am facut un dosar cu informatiile pretioase culese. intentionez sa fac in viitor o diorama la N lunga de 4 metri, formata din doua module a cate 2 m lungime. vreau sa folosesc ca metoda de relief, tehnica cu ziare si hartii precum au facut prietenii de la club. numai ca fiind din doua bucati, trebuie sa apelez la un placaj dupa forma reliefului care sa separe cele doua module. sfaturile de mai sus imi sunt de mare folos. ce nu am inteles din cele spuse de LDH, ce anume inseamna bordarea marginilor machetei? cred ca se refera tocmai la chestia cu placajul taiat in forma dorita,nu?
 
Eu dupa 2 expozitii am tras o concluzie pe care anul acesta o aplic fara dar si poate . Modulele sa nu aiba lungimea mai mare de 1m .
Prefer sa fac 4 module pentru 4 metri decat 2 module la care sa-mi blestem zilele cu ele la capitolul usi,scari,culoare,transport etc etc ....
Colegii de suferinta care s-au "distrat" cu moduloaiele (si eu sunt unul din acei posesori de mese de pingpong ) pot confirma acest lucru .
 
aveti dreptate in privinta lungimii modulelor, dar nu am de ales. eu intentionez sa montez diorama pe perete. daca o fac din module de un metru sunt nevoit sa le montez pe mai multi suporti prinsi de perete, iar eu nu intentionez sa folosesc mai mult de 4 -6 suporti.
 
BOGDAN I a spus:
Eu dupa 2 expozitii am tras o concluzie pe care anul acesta o aplic fara dar si poate . Modulele sa nu aiba lungimea mai mare de 1m .
Prefer sa fac 4 module pentru 4 metri decat 2 module la care sa-mi blestem zilele cu ele la capitolul usi,scari,culoare,transport etc etc ....
Colegii de suferinta care s-au "distrat" cu moduloaiele (si eu sunt unul din acei posesori de mese de pingpong ) pot confirma acest lucru .

Tu esti fericitul posesor a 2 mese de ping-pong pe care le-ai captusit bine cu ipsos si prietenii stiu foarte bine cate injuraturi ti-ai adunat apoi :D

Bogdan, nu atat lungimea este problema cat materialele folosite. Atata timp cat folosesti pal de 2 cm sau alte lemne la fel de groase si grele e normal ca rezultatul sa fie o masa de ping pong grea :p
 
raman la ideea ca cine vrea module usoare la transport e bine sa foloseasca fasa gipsata de la farmacie, e un suport de cocoloase de gartie sau spuma poliuretanica dinaia de 15 ron tubul mare..eu fac acuma o placa de 1850mmx 959mm si nu cred ca o sa iasa la gata mai grea de 15-20 de kg. fireste greutatea mare e cea a placii de pal melaminat de 18. sau pt module mici de un metru, cu o latime si o latime de 30 in cazul meu, sau mai mare, recomand suport de placa de carton de la cutii de frigidere sau alte ambalaje mari pt electrocasnice, lipite cu un pistol cu batoane de plastic pvc topit, spuma poliuretanica si fasa gipsata. Fasa se gaseste pe la farmacii cu preturi intre 3 lei si 6 lei, in functie de marime. se taie fasa buc de 15-20 de cm sau mai mici si se aplica in 2 randuri, fara aracet sau alte minuni. Dupa uscare, se fac din acuarele sau alti coloranti pentru var, diverse solutii diluate, cat mai spalacite si se aplica. se merge pe tonuri de la deschis la mai inchis, in straturi succesive si alternand culorile, pana la atingerea culorii dorite. apoi se face o solutie diluata de adeziv de la henkel, moment, si se aplica cu o pensula sau cu un burete pe toata suprafata, pentru sigilarea culorilor. nu recomand aracetul ala chior din comert ca se usuca si devine mat-albicios. adezivul de la henkel e 18 ron litrul, e gros si se poate dilua mai mult de 50%apa cu 50% adeziv. Momentul pt lemn se usuca clar. Poze pentru cei nelamuriti. :D






si asa arata dupa montajul vegetatiei si restului de mat de teraformare.






Am folosit mulaje de cauciuc pentru turnat rocile, desi alea ce rezulta din vopsit fasa gipsata sant mult mai realiste. cam asa.






 
inmulteste 2 cm cu 160 si o sa vezi ca au peste 3 m.
asta din cauza obiectivului superangular de la canon. ce sa faci , vrem si poze macro si realitate. Ochii te mai fura. iar diorama e ingusta rau, asa e cand vrei sa faci pe o adancime de 30 de cm munte, relief, copaci si o linie dubla.
modulele alea sant numai pentru display, m-am jucat cand le-am facut, nu mi-am batut capul prea mult, asta ca sa nu le tin prin cutii de carton si sa le pun in valoare. uite cum e:

asta e distanta

 
@gamitzu: Foarte reusite modulele!
Pentru reducerea greutatii parerea mea este ca trebuie folosit OSB de grosime mai mica in caz ca se opteaza pentru construirea suportului in acest mod. Placile din aglomerate de lemn au densitate foarte mare si contribuie in cea mai mare masura la greutatea finala a dioramei.
Diorama mea are 180x80cm si e construita pe osb de 8mm, ranforsat cu doua scanduri de brad asezate pe lung, sub placa. Cu toate ca diorama este destul de incarcata cu relief, nu am constatat nicio deformare de mai bine de 4 ani. Cred ca la ora asta cantareste in jur de 35kg.
 
corect ce spui, da la mine vine intr-un dulap iar fatza de pe spate e fatza dulapului cand se inchide. si nu intra praful. uite cum.

 
:( daca as sta bine la capitolul spatiu, as opta pt o camera cu module pe langa perete, iar modulele ar fi din polistiren de 10 cm grosime. fara nimic de ranforsat. astea 2 sant din carton cu spuma poliuretanica,la lungimea de 1,20 m au cred maximum 6 kg cu tote pe ele.
asa ar arata viitorul la caile mele ferate. Din pacate raman doar la dulap. May be next life :(
 
cum as putea construi un iaz/lac? din ce pot sa fac apa? m-am gandit la silicon transparent dar nu stiu cum as putea sa il nivelez..
 
Cauta undeva o rasina bicomponenta sau un kit de realizat apa, la Noch ( e tot ala de la Woodland Scenics da sub brandul lor) Nu umbla cu improvizatii la capitolul asta ca nu se merita si ai sanse sa strici tot. :-?
https://www.modeltrainstuff.com/product-p/eti-2032.htm
https://www.modeltrainstuff.com/Woodland-Scenics-RG5153-Water-Kit-p/woo-rg5153.htm
Eu am mers pe asa ceva ca am multa apa pe diorama. Link-ul e orientativ ca sa vezi ce iti trebuie. Le poti cauta la alti distribuitori, se gasesc si la noi.
https://www.modeltrainstuff.com/Unreal-Details-100-Magic-Water-18-oz-p/urd-100.htm
Magic Water e buna, se poate turna in cca 2-3cm odata, se usuca in 24 de ore, nu crapa, etc Spor la lucru, sa vedem ceva fumos. Si inca un lucru, inainte a torni apa, oricare o fi ea, dupa ce ai colorat fundul dai o amorsa cu pensula, 2-3mm putin peste inaltimea de turnare. ca sa astupi porii si sa eviti urcarea componentului prin absorbtie pe maluri. Eu am patit-o la prima proba :lautar: