Stiri

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Vagoanele au baterii de 24V...cu alea de-abia poĂži să asiguri niÂşte becuri de veghe în vagon.
InstalaĂžiile de încălzire (la C.F.R.) funcĂžionează fie la 1500 V c.a. la 50 HZ Âşi 800A, fie cu abur, în funcĂžie de vagon Âşi locomotivă. Mă îndoiesc însă că în 4 ore se răcesc vagoanele (decât dacă se descide geamul).
 
Fierul cedeaza caldura mult mai repede decat zidaria. Acele vagoane s-au racit in 30min iar dupa o ora era lafel de frig ca afara. Eu am facut experimentul cu masina personala, din nefericire :-| .
 
Parca prea multe informatii negative in tara asta, iata si una pozitiva :evil:
Arad Online a spus:
Fără naÂş pe tren
Firma care a cumpărat de la CFR ruta Arad-Nădlac a crescut mult nivelul serviciilor oferite.


Arad - Călătorii de pe trenul care circulă pe ruta Arad-Nădlac au numai cuvinte de laudă la adresa societăĂžii care administrează acum calea ferată.

InvestiĂžiile serioase făcute în linia ferată, vagoanele care au câteva clase peste cele ale CFR-ului Âşi timpul mult mai scurt al călătoriei au făcut ca o rută devenită falimentară să aducă Âşi profit. Chiar reprezentanĂži ai Căilor Ferate Române admit că firma braÂşoveană a făcut o treabă foarte bună, Âşi asta deoarece chiar a existat interes.

&8222;Noi lucram pe acel tronson cu un singur om. Acum sunt aproximativ 20 de persoane care se îngrijesc de linie Âşi lucrează pe această rută&8221;, spune un CFR-ist. Drept urmare a acestui lucru, este Âşi normală scăderea timpului unei călătorii de 50 de kilometri de la Arad la Nădlac de la două ore Âşi jumătate, cât era în trecut, la o oră Âşi 20 de minute.
InvestiĂžii Âşi pe viitor
&8222;DeÂşi vagoanele pe care le avem momentan oferă toate condiĂžiile necesare pentru călători, fiind încălzite, curate Âşi întreĂžinute, pe viitor vrem să aducem unele mai noi, mai moderne. Ne vom axa pe transportul călătorilor, în special, dar Âşi pe transportul de marfă, cu toate că, în această perioadă, marfarele lipsesc de pe liniile ferate pe acest tronson&8221;, spune Dan Laiu, Âşeful de secĂžie.

DeÂşi preĂžul călătoriei cu trenul a crescut, vagoanele sunt mereu pline. &8222;Biletele Âşi abonamentele s-au triplat faĂžă de anii trecuĂži, dar, cu toate acestea, numărul călătorilor este tot mai mare. ÂŞi asta pentru că oferim condiĂžii bune de călătorie, că nu admitem mersul cu naÂşul, că în vagoane este curat Âşi că ne dăm interesul ca oamenii să aibă parte de o călătorie liniÂştită&8221;, spune Laiu.
Articolul il gasiti cu comentarii anti CFR la: http://www.aradon.ro/stiri/arad/articol/fara-nas-pe-tren/cn/news-20090108-04564462
Este comform zicalei "dai un ban dar stai in fata", si sunt de aceeasi parere cu toate cate am patit cu Regio :skul:
 
Pornind de la un articol despre transportul local, iata ca aflam ca s-ar putea pe viitor sa circule din nou tren Timisoara-Resita Sud :aplauze:
Caras Online a spus:
Un nou autobuz
REÂŞIÞA - Începând de luni, societatea de transport în comun, Prescom ReÂşiĂža a introdus un nou autobuz, cu plecare de la ora 5.00 de la garajul SecĂžiei de Transport Local al societăĂžii, pe traseul B-dul Republicii, B-dul Al.I. Cuza până la Marginea.
Măsura a fost luată pentru cetăĂženii care vor să prindă &8222;Săgeata Albastră&8220; cu plecare de la ora 5.38.
În ceea ce priveÂşte iniĂžiativa primarului Mihai Stepanescu ca operatorul privat care prestează servicii de transport feroviar cu plecare de la Voiteni să prelungească traseul garniturilor sale de tren până la ReÂşiĂža-Sud, Daniel Botgros, purtătorul de cuvânt ne-a declarat: &8222;Deocamdată nu am primit nici un răspuns din partea celor de la RegioTrans. Încă aÂşteptăm&8220;.
 
Porci cu litere mari, inca de la preluarea sectiei Voiteni - Resita, sa decis ca trenurile sa mearga doar pana in Resita nord ca sa fie utilizat transportul in comun in Resita, nici de la schimbarea mersului de tren cand 4 perechi de trenuri pe zi fac Resita nord - Timisoara Nord , nu au fost de acord ca acestea sa circule din Resita sud
 
Bihor Online a spus:
ÂŞine tăiate Âşi vândute!
ORADEA - Chiar în momentul în care citiĂži aceste rânduri, tronsonul de cale ferată DobreÂşti - Rogoz e dezmembrat, tăiat, debitat Âşi manipulat fără probleme de către o societate din BraÂşov, SC Cito-Prax SRL, prin intermediul prestatorului SC C&Antonio&I SRL din CopÂşa Mică.

Chipurile, societatea braÂşoveană Âşi-ar fi adjudecat dreptul de a dispune de fierul vechi rezultat din calea ferată Oradea - BeiuÂş - VaÂşcău, tronsonul DobreÂşti - Rogoz, printr-un contract de vânzare-cumpărare încheiat pe 18 decembrie 2008 cu SC CapriÂş ComerĂž SRL din Oradea. SC CapriÂş ComerĂž SRL e controlată de către fostul candidat PNG Bihor pentru Senat, Virgil CapriÂş-Teodorescu. PreĂžul tranzacĂžiei: 700.000 de lei noi. CapriÂş pretinde că e administrator Âşi proprietar al căii ferate Oradea - BeiuÂş - VaÂşcău Âşi că are tot dreptul să procedeze astfel.

În acest răstimp, Regionala CFR Oradea a informat Regionala Cluj despre situaĂžie, fiind sesizate deja PoliĂžia Transporturi Feroviare Âşi parchetele din Cluj Âşi BeiuÂş. Cei ce sunt implicaĂži în distrugerea căii ferate sunt acuzaĂži de săvârÂşirea infracĂžiunii de distrugere Âşi semnalizare falsă.

CFR dispare Âşină după Âşină

ÂŞinele de cale ferată dintre DobreÂşti Âşi Rogoz sunt deja de domeniul trecutului. Până acum câĂživa ani acestea serveau transportului de bauxită de la mina situată lângă DobreÂşti. S-a închis Alumina, s-a închis Âşi mina. RuÂşii n-aveau nevoie de bauxita din Bihor. O preferau pe cea de import...

Între timp, pare-se că s-au ivit niscaiva investitori interesaĂži să redeschidă mina de bauxită. Chiar se interesaseră la CFR pentru condiĂžiile în care ar putea transporta zăcământul pe calea ferată. Aceasta &8222;se evaporă&8221; însă de la o zi la alta. AngajaĂžii unei firme din CopÂşa Mică distrug calea ferată la comanda unei alte societăĂži comerciale, din BraÂşov. VoioÂşi, muncitorii tăiau ieri Âşina, ce urma să fie transportată în zări necunoscute încă.

Cel de la care pleacă toată operaĂžiunea ce se voia învăluită în anonimat este Virgil CapriÂş-Teodorescu, fost candidat al PNG-CD Bihor pentru Colegiul senatorial nr. 3 Oradea - Salonta - Tinca. Pretinzându-se proprietar al întregii căi ferate Oradea - BeiuÂş - VaÂşcău, acesta a vândut Âşinele de pe tronsonul DobreÂşti - Rogoz unei firme de BraÂşov, pe 700.000 de lei!

CFR a sesizat Parchetul

Cel mai vehement acuzator al lui CapriÂş este sindicalistul Ioan Marfici, preÂşedintele CNSLR - FrăĂžia Bihor Âşi, în acelaÂşi timp, liderul sindical al ceferiÂştilor bihoreni, prin intermediul FederaĂžiei Sindicale &8222;Drum de Fier&8221;. &8222;Ce se întâmplă acolo, la DobreÂşti, este atentat la siguranĂža transportului feroviar Âşi chiar a siguranĂžei naĂžionale, având în vedere faptul că această cale ferată face parte din strategia naĂžională de apărare&8221;, ne-a declarat Marfici.

Sindicalistul susĂžine că Virgil CapriÂş nu are niciun drept asupra căii ferate Âşi că, practic, acesta a vândut societăĂžii din BraÂşov un bun care nu-i aparĂžine!

Tot Marfici ne-a pus la dispoziĂžie o lege emisă de către Regatul României în 1932, care ratifică două convenĂžii ce privesc &8222;trecerea în patrimoniul Statului Român a liniilor ferate a 9 societăĂži anonimie de căi ferate locale&8221;. Acele convenĂžii includ Âşi calea ferată Oradea - VaÂşcău, din care face parte Âşi tronsonul ce se taie în aceste zile. Practic, la acea vreme, Statul Român a răscumpărat de la maghiari mai multe căi ferate din Ardeal, pentru suma de 2,3 milioane de franci elveĂžieni, intabulându-se ulterior pe aceste tronsoane feroviare la oficiul cadastral din Cluj, în 1935.

Verificări, audieri Âşi... atât!

CFR Oradea a informat Regionala CFR Cluj, fiind sesizate PoliĂžia Transporturi Feroviare Âşi parchetele de pe lângă judecătoriile Cluj Âşi BeiuÂş.

ÂŞeful PoliĂžiei TF Oradea, inspectorul principal OneĂž, spune că a fost la faĂža locului. &8222;S-au audiat persoanele care dezasamblau Âşinele. S-au făcut verificări unde s-au transportat Âşinele Âşi încercăm să recuperăm din calea ferată&8221;, ne-a declarat inspectorul OneĂž, precizând că acest caz cade în sarcina Parchetului BeiuÂş. Procurorul Cristian Man este cel care instrumentează dosarul. Tot OneĂž: &8222;Acest caz este de competenĂža strictă a procurorului. El este cel care îmi spune ce trebuie făcut în continuare. CFR a introdus o acĂžiune pentru obĂžinerea unei OrdonanĂže preÂşedinĂžiale de la Judecătoria BeiuÂş, pentru stoparea acĂžiunii de distrugere a căii ferate. Potrivit art. 276 din Codul Penal, această infracĂžiune constă în aducerea la stare de neîntrebuinĂžare a unei căi ferate în funcĂžiune&8221;.

CapriÂş: &8222;Sunt proprietar!&8221;

Virgil CapriÂş-Teodorescu, cel care a vândut calea ferată firmei din BraÂşov, s-a arătat surprins să afle că e cercetat penal. El susĂžine că are tot dreptul să dispună nu numai de tronsonul DobreÂşti-Rogoz ci Âşi de linia Oradea-BeiuÂş-VaÂşcău. Merită spus că, în prezent, ruta feroviară Oradea-VaÂşcău e închiriată de către CFR societăĂžii private Via Terra Spedition, controlată de Sorin Goga.

Încurcate-s căile IFET-ului...

&8222;Această cale ferată nu a fost niciodată a Statului Român. A fost cale ferată forestieră, deĂžinută de către IFET (Întreprinderea Feroviară de Exploatare Âşi Transport - n.r.), ce a fost privatizată apoi de către FPS&8221;, ne-a declarat CapriÂş, neuitând să ne spună că el a cumpărat calea ferată în discuĂžie de la &8222;un arab&8221;, care ar fi obĂžinut în prealabil drepturile asupra căii ferate! &8222;ÂŞi calea ferată Oradea-BeiuÂş-VaÂşcău a fost tot o cale forestieră! Era folosită pentru transportul pădurilor tăiate de la noi către Budapesta Âşi Viena. Eu sunt acum administrator Âşi proprietar al acestor căi ferate!&8221;, ne-a mai declarat CapriÂş.

Ioan Marfici are o altă versiune. Sindicalistul spune că fosta întreprindere de stat IFET a fost privatizată, într-adevăr, devenind SC Westforest SA. El atrage însă atenĂžia asupra faptul că această societate nu a deĂžinut niciodată alte căi ferate decât cele ce susĂžineau exploatările forestiere. Adică linii feroviare industriale înguste. &8222;Dispuneau doar de căi ferate forestiere, la DobreÂşti, IoaniÂş-FiniÂş, baza de la Tileagd... Adică circa 50 de kilometri. Nici vorbă să fie proprietari peste ruta feroviară Oradea - BeiuÂş - VaÂşcău, cu tot cu tronsonul DobreÂşti - Rogoz&8221;, încheie sindicalistul.

Calin Corpas
 
Tren european Iasi:
In sfarsit - tren european in Gara Iasi

Vagon bar, sistem de supraveghere, lift pentru persoane cu dizabilitati si internet wireless.


Acestea sunt beneficiile de care se vor bucura iesenii in noul tren lansat pe ruta Iasi - Piatra - Neamt - Bacau - Bicaz. Acceleratul minune al iesenilor a fost in 2007, doar o adunatura de fier nemetesc, vechi de 30 de ani care facea curse spre Harlau. Dupa reconditionare, cele patru vagoane au intinerit dupa normele europene: sistem de supraveghere dupa un soft avansat, atentionari vocale la fiecare statie.

Calatorii beneficiaza si de un vagon bar. Investitia pentru noul tren a fost de 1,6 milioane de lei. Ruta nu a fost aleasa intamplator: va lua drumul zapezii deoarece spun reprezentantii CFR, nivelul de civilizatie al calatorilor este mai ridicat.

"Asa cum v-am promis, la schimbarea trenuri care a avut loc in decembrie, anul 2008, am introduc un nou tren pe relatia Iasi - Bacau - Bacau - Bicaz, singurul tren modernizat din Romania, tren etajat, care indeplineste toate normele cerute de UE. De asemenea, in partea, intr-o parte a vagonului exista si un loc special amenajat pentru ski-uri, pentru cind va fi folosit ca Tren al Zapezii, sau in timpul verii, pentru folosirea bicicletelor." a declarat Constantin Axinia, director Regionala CFR Iasi.

In planurile de viitor ale reprezentantilor Cailor Ferate Romane din Iasi este inclusa reconditionarea la norme europene a altor doua trenuri. Pentru conditiile din trenul Iasi - Bicaz, calatorii vor plati obisnuitul pret de accelerat.(Andreea Marocico&Ionut Jigolea)(8 ianuarie 2009)
[/b]

vedeti si pozele pe:
http://telem.telem.ro/telem/index.php?option=com_content&task=view&id=14440&Itemid=100

bine ca mai fac si ceva bun... 8) Abia astept sa vad trenul cu ochii mei :twisted:

totusi, n-am inteles daca e automotor sau nu.
 
O noua linie de cale ferata in romania privatizata :
CFR Călători anunĂžă publicul călător că, începând cu data de 21 februarie 2009, în baza Hotărârii de Guvern nr. 1409/2007, secĂžia de circulaĂžie Botiz &8211; Bixad va fi preluată de operatorul privat de transport feroviar de călători S.C. VIA TERRA SPEDITION S.R.L.

Ca urmare, începând cu aceeaÂşi dată, în staĂžiile cf Âşi agenĂžiile de voiaj nu se vor mai emite legitimaĂžii de călătorie cu valabilitate după data de 21 februarie 2009 ce au ca staĂžii de plecare sau destinaĂžie staĂžiile cf: Botiz Hm, VânătoreÂşti h, DumbrăviĂža hc, Livada Nouă hc, Livada Hm, Mujdeni h, OraÂşu Nou hc, Vama Turului hc, NegreÂşti OaÂş, NegreÂşti OaÂş hc, Bixad Hm.