Bine ati venit !

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Salut.

Ma numesc Miron si sunt din Bucuresti.Banuiesc ca sunt cel mai tanar membru de pe forum(am doar 12 ani).


Primul set de start al meu l-am primit cadou de Craciun,acum 6 ani.

In prezent am: locomotive -Taurus/Piko
-DA 060 CFR/Tillig
vagoane -2 supraetajate CFR/Piko
-1 interconex/Piko
-1 de calatori/Roco
-1 de carbuni/Roco
-1 de marfa/Piko
Si start set-ul Lima care se potriveste cuiva de 6 ani
Toate sunt la H0


Toate astea le-am pus pe o masa(nu pot sa-i zic diorama)de 1,3 pe 2 metri.
 
Salut,

Probabil ca esti cel mai tanar. Noi iti dorim bun venit si succes. Avant in vedere ca noul an se apropie, adaugam si "La Multi Ani!"

PS:
MIRON a spus:

Denumirea corecta a reputatului producator este TILLIG, fara niciun "n".
 
Buna ziua.
Numele meu este Dan, am 36 ani, sunt din Pitesti si sunt de profesie electronist.
Am descoperit cu placere acest forum care mi-a trezit o pasiune pe care o credeam
de mult uitata. Am beneficiat cu multi ani in urma de o colectie superba HO (Piko, Lima, Fleischmann, Marklin) si fara a mai povesti intamplarile nefaste care au dus la pierderea acesteia aproape in totalitate, m-am hotarat sa fac tot posibilul pentru a o reface. Pentru asta, sper sa pot beneficia de ajutorul vostru in incercarea mea.
Un sincer "Bine v-am gasit !"
Dan
 
Salut Dan,

Bine ai venit! Si eu sunt un membru nou si de cateva zile am tot rasfoit diverse topicuri de pe forum. Sunt atatea subiecte interesante incat nici nu stiu cat o sa-mi ia sa le vad pe toate sau nici macar daca o sa reusesc. Vezi si tu! Sigur vei gasi multe (poate prea multe) idei despre felul in care sa-ti reconstitui colectia.

Sorin Anghel
 
Sorin,

Asa cum face multa lume aici pe forum, iti sugerez sa-ti creezi un topic personal unde sa-ti prezinti colectia. Eu unul as fi extrem de interesat sa vad macar in fotografii un model autentic Micro-Metakit, un adevarat "Rolls-Royce" al modelismului feroviar :)

Cat despre ceea ce spune Dan - leynad72, o pasiune adormita care revine in actualitate dupa multi ani, este exact in aceeasi masura si povestea mea. Cu deosebirea ca fiind la scara N, cu multi ani in urma aveam cateva modele Piko nu foarte bine realizate, motiv pentru care pasiunea nu avea "combustibilul" necesar ca sa se dezvolte. Acele modele, din fericire, in cazul meu sunt mai mult sau mai putin intacte pana in ziua de azi.

Dar o vizita de acum trei ani la un magazin de trenulete din Viena m-a pus in fata unor modele recente Fleischmann facute pentru scara N si atunci am inteles ca limitarile tehnologice cu care se lupta firma Piko prin anii '70 au fost de mult depasite.

Asa ca... bine ai venit printre prieteni, asteptam sa vedem "supravietuitorii" si sa asistam la reconstituirea colectiei!
 
Urez "bun venit" pe forum lui Serban. Sunt sigur ca prezenta lui aici va da un mare plus valoare discutiilor, va aduce informatie feroviara reala, foarte bine documentata.

Simplu si sincer: bine ai venit !
 
Dorin,

Am facut cateva poze cu locomotiva Micro-Metakit, dar si cu niste semafoare "romanesti" facute de mine din alama pe care am promis de asemenea ca le voi posta. Am o mare rugaminte (de incepator):
Unde anume in forum se deschid asemenea topicuri (colectii personale, realizari proprii)?
Acum, intrucat de aseara am devenit si eu posesorul unui vagon AVA 200 de la
Amintiri Feroviare, imi permit un mic review:
1. Vagonul este realizat la scara exacta 1/87 (303 mm lungime) din plastic de buna calitate (partea superioara) si doar mediocru pentru partea inferioara (sasiu, boghiuri)
2. Vopsirea este impecabila, iar textele inscriptionate sunt in mai multe culori. Am comparat sub lupa calitatea imprimarii cu a celor mai bune 2 vagoane pe care le am: Un Brawa seria Exclusive (cca. 65 euro in Germania) si un Fleischmann (cca. 50 euro, tot in Germania). Am dat si preturile, pentru ca in general ele mi se pare ca reflecta corect calitatea pe care o capeti. Inscriptionarea cea mai buna este la Brawa (cu o senzatie de relief, excelenta), apoi la Fleischmann si apoi la AF. Diferentele insa sunt minore, aproape insesizabile in mod normal (nu toata lumea isi priveste colectia sub lupa x10)
3. Unde exceleaza Fleischmann si mai ales Brawa in fata lui AF, este calitatea texturilor pe materialele plastice. Eu le-am comparat tot sub lupa, dar este destul de evidenta diferenta si fara. Aparent matritele folosite de Brawa si Fleischmann sunt sablate extrem de fin, ceea ce da o anumita rugozitate suprafetelor turnate.
Mie imi place teribil acest efect, comparat cu suprafata lisa a altor producatori (inclusiv AF).
4. Ca sa inchei cu minusurile, am observat ca intors cu rotile in sus, vagonul AF nu mai arata chiar la fel de bine, plasticul este mai prost si se vad si ceva mici defecte de turnare. Totusi, ca sa definim corect lucrurile, AF ramane peste realizari similare pe care le-am vazut la Sachsen Modelle, Tillig sau Piko.
Asamblarea vagonului este perfecta, nimic de comentat. Interioarele sunt rezonabil detaliate de asemenea. Se pare insa ca producatorul nu a avut in vedere extesia ulterioara pentru instalarea unui kit de iluminare interioara (nu am vazut nici o referire in prospect si nici fizic vagonul nu pare a oferi aceasta posibilitate).
6. In concluzie, vagonul AVA 200 de la AF are o calitate de executie mai mult decat decenta, este imprimat aproape fara cusur si este realizat ingrijit si la scara corecta. Pretul (45 euro) pare corect dimensionat avand in vedere cele de mai sus si prin compaaratie directa ca produsele concurente.

Sper ca acest mic review sa fie de folos celor interesati de asemenea sa achizitioneza acest vagon.

Sorin Anghel
 
Iata si un review comparativ cu alte produse. Ar fi fost excelent daca ai fi postat si cateva poze reprezentative (tampografie vagoane AVA vs Brawa si FLM), etc.

Ca o parere personala (dar care nu este elocventa deloc), as vrea sa va spun ca mie mi s-a parut la inceput un pret astronomic, insa citind parerile celor care au vazut aceste vagoane, incep sa imi schimb parerea.

Personal nu sunt un fan inrait al modelelor CFR, insa e posibil ca asta sa se datoreze si proverbului cu strugurii acri.

Insa in conditiile in care vad ca incep sa apara modele CFR (incepand cu modelele de vagoane ante-DA060, continuand cu prima serie DA060, si terminand cu aceste vagoane, stau si ma gandesc serios sa le achizitionez, macar pentru ca sunt piese de colectie.

In ceea ce priveste DA-ul (va rog sa ma scuzati de offtopic), o sa astept versiunea corecta (oricare va fi aceea).

Inchei aici, punand in inca o problema, de aceasta data legata de formarea unei garnituri de tren formate din unica locomotiva HO inmatriculata CFR si vagoanele de calatori CFR: circulatia garniturii in timpul sezonului rece, adica atasarea, in spatele locomotivei a vagonului WIT, de incalzire. Ar fi extraordinar daca s-ar gandi cineva sa il produca.

Multumesc
 
Salut Andrei,

Buna ideea asta cu pozele comparative. Am sa fac cateva poze (profit de faptul ca am un obiectiv macro excelent) insa o sa dureze ceva pana le postez. Si eu am cumparat acest vagon (si mai am inca doua de la Sachsen Modelle) tot in ideea unei garnituri pur romanesti. DA-060 mai asteapta si la mine (am inteles ca este posibil prin martie sa apara o versiune corecta, dar cu noua sigla CFR Calatori - mai este cineva care crede ca acesta sigla este cea mai urata din Europa si inca cateva continente?).
Pozele am sa le pun insa in topicul separat AVA 200 pe care l-am descoperit intre timp pe forum.

Toate ce bune,
Sorin Anghel
 
Salut

@anghelson parerea mea este ca semafoarele le poti prezenta in cadrul sectiunii "modelism feroviar-atelier", la rubrica "infrastructura". Daca semafoarele sunt CFR atunci le poti prezenta in sectiunea dedicata modelelor CFR, la rubrica "Instalatii si anexe".
Colectia bineinteles ca o poti prezenta la colectii..., asteptam cu nerabdare sa le vedem pe toate !
 
Va salut !
Eu pana acum nu stiu sa ma fi prezentat in mod "oficial",asa ca...
Numele meu este Partene Marius-Ionut.,am 29 ani si sunt...bucuresetean get-beget !
Stau in sectorul 3,mai precis in Dristor.
Trenuletele le-am descoprit in clasa a 3-a !
Atunci invatatorul nostru,Domnul Suditu Paul (... mare om,mare caracter !!! ) ne-a adus la scoala,intr-o zi de sambata.....trenulete ! Tin minte ca era o locomotiva cu aburi cu tender ,iar sinele erau incastrate in"ceva" !

Inchipuiti-va 36 de copii care priveau tinta doar spre un loc !!!
Linistea era totala,se auzea doar motorul locomotivei! Atat eram de captivati !!!

Crescand in varsta si in experienta.....trenulistica ,misterul sinelor incastrate si al locomotivei cu aburi s-a ridicat:
--locomotiva era de fapt un BR01 Piko Ol(cu ulei),iar sinele erau sine PIKO profil"U" montate pe terasament de cauciuc produs la IUPS "9 mai" Lugoj !!!!
Tot atunci am inceput sa colectionez timbre cu tematica feroviara !!!

Cand am crescut mai mare(si in varsta dar si in ...salariu :D :D ),mi-am luat ....trenulete ! Acest lucru era undeva prin 1998 !
Cu timpul am luat mai multe,dar am invatat ca NU am nevoie de toate vagoanele sau locomotivele ce apar anual ! Asa ca ,la un moment dat,am dat cam toate locomotivele si vagoanele(prietenii stiu ! ) si am oprit doar ce am crezut eu ca imi place !!!

Am trecut la sistemul digital-am o statie Lenz LZV100+LV100+ am toate accesoriile necesare pentru a face o mica diorama comandata din calculator ! ( deocamdata stau sus pe dulap,unde e cald si bine... :D :D ).
De altfel am si construit un mic modul HO ,la a carui continuare lucrez deja!!! :wink:
Ma mai "laud" cu vreo 15 "digitalizari " de locomotive si vagoane calatori.(...SHUNTING si DIGITRAX....prietenii stiu de ce ... :D :D :D ).

Aaaa....inca ceva....mai am un fix cu sinele si,mai nou,cu macazele,mai ales cele de tip electrofrog,deci ....if you need any help,just ask ! 8)
Nu ma dau mare specialist,dar mai stiu si eu cate ceva ... :wink:
La fel si la "digitalizari"... :wink:
De altfel,"lucrarile mele" se gasesc si pe forum !!!
Cam atat despre mine! Sper ca nu am fost prea...vorbaret :wink: .
Cu stima,
Marius.