dragi prieteni doresc sa va ,,ridic la fileu" citeva probleme care ma framinta de mai multa vreme privind pasiunea noastra comuna, machetismul feroviar. as vrea sa fie o discutie sincera, o dezbatere in care toti sa ne spunem parerea iar cei mai experimentati si mai vechi dintre noi in domeniu, sa ne dea si citeva explicatii:
1. personal prefer modelele de locomotive europene (mai ales cele cu abur) in defavoarea celor americane. MEHANO face cumva si asfel de modele? intreb pentru ca nu am vazut nicaieri la MEHANO locomotive cu abur europene iar de celelalte tipuri (diesel, hidraulice si electrice) am vazut doar citeva modele.
2. intotdeauna am asociat ,,tamponul" cu ideea de cale ferata. modelele americane de la MEHANO nu au tampoane si asta sincer e un aspect care nu-mi place. eu stiu ca si in SUA s-au folosit tampoanele ca piese standard la materialul rulant. poate nu pe toate liniile dar stiu ca trenurile lor aveau tampoane. nu cred ca gresesc. MEHANO nu face si modele americane cu tampoane?
3. am inteles ca sunt citiva intre noi care tuneaza material rulant. este cineva care a montat tampoane la produsele MEHANO? daca da, il rog sa ne spuna cum a procedat, a dat gauri cu spiral ingust sau cu un cui inrosit? ce adeziv este indicat?
4. cineva facea o comparatie intre produsele MEHANO si cele de la PIKO, in ceea ce priveste calitatea acestora pornind ce la materialul din care sunt facute cit si realizarea detaliilor. s-a ajuns la concluzia ca locomotivele cu abur de la MEHANO sunt mai bine lucrate si detaliate. Mie personal nu mi se pare asa. daca e sa privim realizarea bielelor-manivele si nu numai, nu stiu daca cei de la MEHANO mai respecta scara de 1:87. cred ca aceste piese sunt putin supradimensionate fata de cele de la PIKO. pe de alta parte cei de la PIKO acorda o mai mare atentie acestor piese si realizeaza aproape fiecare element al lor, respectind foarte mult realitatea. eu consider ca acest amanunt este foarte important dat fiind faptul ca mare parte din farmecul unei locomotive cu abur este dat de biele.
astept parerile voastre sincere si o dezbatere serioasa pe aceste subiecte.
1. personal prefer modelele de locomotive europene (mai ales cele cu abur) in defavoarea celor americane. MEHANO face cumva si asfel de modele? intreb pentru ca nu am vazut nicaieri la MEHANO locomotive cu abur europene iar de celelalte tipuri (diesel, hidraulice si electrice) am vazut doar citeva modele.
2. intotdeauna am asociat ,,tamponul" cu ideea de cale ferata. modelele americane de la MEHANO nu au tampoane si asta sincer e un aspect care nu-mi place. eu stiu ca si in SUA s-au folosit tampoanele ca piese standard la materialul rulant. poate nu pe toate liniile dar stiu ca trenurile lor aveau tampoane. nu cred ca gresesc. MEHANO nu face si modele americane cu tampoane?
3. am inteles ca sunt citiva intre noi care tuneaza material rulant. este cineva care a montat tampoane la produsele MEHANO? daca da, il rog sa ne spuna cum a procedat, a dat gauri cu spiral ingust sau cu un cui inrosit? ce adeziv este indicat?
4. cineva facea o comparatie intre produsele MEHANO si cele de la PIKO, in ceea ce priveste calitatea acestora pornind ce la materialul din care sunt facute cit si realizarea detaliilor. s-a ajuns la concluzia ca locomotivele cu abur de la MEHANO sunt mai bine lucrate si detaliate. Mie personal nu mi se pare asa. daca e sa privim realizarea bielelor-manivele si nu numai, nu stiu daca cei de la MEHANO mai respecta scara de 1:87. cred ca aceste piese sunt putin supradimensionate fata de cele de la PIKO. pe de alta parte cei de la PIKO acorda o mai mare atentie acestor piese si realizeaza aproape fiecare element al lor, respectind foarte mult realitatea. eu consider ca acest amanunt este foarte important dat fiind faptul ca mare parte din farmecul unei locomotive cu abur este dat de biele.
astept parerile voastre sincere si o dezbatere serioasa pe aceste subiecte.