Propunere pentru o diorama.

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

ASB

Active Member
Trenulist
13 Iulie 2007
182
18
Bacau
LOCATION
Bacau
Ar fi interesant daca pe o diorama sa se afle masinile care schimba boghiurile vagoanelor. Cum este in gara Ungheni, spre Republica Moldova. Cum se schimba rotile in realitate ; sa se schimbe si in miniatura.

Sursa de inspiratie:
http://www.youtube.com/watch?v=rSku3tMCdps
;-) ;-)
 
Alte doua filmulete.

http://www.youtube.com/watch?v=JYQUDzY9Rys&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=MacM8rYioZ4&feature=related
 
LE1500KW a spus:
O intrebare...de ce se schimba boghiurile la intrarea in tara sau la iesire? sunt diferente de ecartament? :?:


Se schimba boghiurile deoarece in Republica Moldova si Rusia ecartamentul este mai mare cu 1-2 palme. (Astfel trenurile din Europa nu mai puteau ajunge sa aduca provizii armatei). Ecartamentul este mai mare deoarece tarul Rusiei a luat hotararea ca, liniile ferate sa fie mai late cu o palma. Si pentru ca era o persoana foarte importanta au schimbat toate sinele. Nu stiu prea multe din domeniul istoriei, dar am inteles ca la constructia unei rute celebre din Rusia (nu mai stiu care) ar fi o curba foarte stransa deoarece; pe atunci tarul lua majoritatea deciziilor (daca nu toate), si a trasat o linie dreapta pe harta Rusiei, care semnifica linia ferata. Dar, pentru ca a tinut degetul pe linie cand a trasat linia, in loc sa iasa o dreapta a iesit o dreapta si conturul degetului. Cei care stiu mai multe despre aceasta ii rog sa ne povesteasca.
 
Merita sa mergeti in Chisinau cu trenul. ;-) Este ca un spectacol; ridica vagoanele la 1-1,5 m inaltime; dupa care inlocuiesc boghiurile. ;-) Ar fi interesant sa reproduca cineva in miniatura acesta. Problema ar fi ca, nu cred ca se gasesc sine, si vagoane carora sa le poti schimba boghiurile electronic.
 
De aia se numeÂşte modelism: (dacă nu poĂži să cumperi) modelezi cu mănuĂžele tale :D
 
ASB a spus:
LE1500KW a spus:
O intrebare...de ce se schimba boghiurile la intrarea in tara sau la iesire? sunt diferente de ecartament? :?:


Se schimba boghiurile deoarece in Republica Moldova si Rusia ecartamentul este mai mare cu 1-2 palme. (Astfel trenurile din Europa nu mai puteau ajunge sa aduca provizii armatei). Ecartamentul este mai mare deoarece tarul Rusiei a luat hotararea ca, liniile ferate sa fie mai late cu o palma. Si pentru ca era o persoana foarte importanta au schimbat toate sinele. Nu stiu prea multe din domeniul istoriei, dar am inteles ca la constructia unei rute celebre din Rusia (nu mai stiu care) ar fi o curba foarte stransa deoarece; pe atunci tarul lua majoritatea deciziilor (daca nu toate), si a trasat o linie dreapta pe harta Rusiei, care semnifica linia ferata. Dar, pentru ca a tinut degetul pe linie cand a trasat linia, in loc sa iasa o dreapta a iesit o dreapta si conturul degetului. Cei care stiu mai multe despre aceasta ii rog sa ne povesteasca.

am dat acum intamplator peste topic si mi/am adus aminte de poveste (in generala ne/a spus/o profa dar personajul vinovat de greseala era tov. Stalin :)) ), am gasit si povestea adevarata :

In 1850, according to the legend, Nicholas was shown the plans for a rail link between the tsarist northern capital and Moscow. Taking an instant dislike to the convoluted route being proposed, he grabbed a ruler and drew a straight line between the two cities. One third of the way down, the tsar's royal finger inadvertently got in the way and the railway line developed an unplanned bump.

Too scared to return to the tsar, the railway planners duly incorporated an 11-mile curve into the line known ever since as the Tsar's Finger.

Sadly, the truth is more prosaic. The curve, also called the Verebinsky bypass, was actually built in 1877, 26 years after the line came into being, to circumvent a steep gradient that lasted for 10 miles. Heading for St Petersburg, trains would pick up so much speed that they steamed straight past the next station, while those heading for Moscow needed four locomotives to get up the hill.

Railway buffs suspect a little known 19th-century Russian writer, Nikolai Grech, of starting the finger story, although the long history of Russian leaders playing havoc with the plans of architects and designers no doubt helped its credibility.

A similar story is told about Josef Stalin who, when presented with two different plans for the Moskva hotel, signed across the middle of the two. As the architects were too frightened to ask Stalin which plan he wanted, both designs were used and the hotel, still standing just off Red Square, has two different facades.

mai multe aici : http://www.guardian.co.uk/world/2001/oct/24/russia
ok, scuze pt offtopic dar e istorie feroviara pana la urma...
 
da ... asa este (stiam ca inginerii au intrebat cu cat sa fie iar stalin ar fi zis ceva legat de dimensiunea penisului lui. este cunoscut faptul ca stalin era extrem de vulgar si violent in exprimari si nunumai)

respect,
bogdan
 
Distanta dintre flancurile interioare ale sinei, masurata la o anumita cota h, sub nivelul caii se numeste ecartament.
Ecartamentul la C.F.R. este 1435 mm şi se numeşte ecartament normal. Majoritatea ţă’rilor au ecartamentul normal datorit㒠originii primelor că’i ferate în Anglia.
în ţă’rile din Europa, pe lâng㒠ecartamentul normal, mai exist㒠linii de cale ferat㒠cu urmă’toarele ecartamente:
- ecartament larg, folosit la că’ile ferate din fosta URSS de 1524 mm, iar în Spania şi Portugalia de 1670 mm;
- ecartament îngust, folosit pentru scopuri industriale şi pentru regiuni cu relief foarte accidentat şi trafic mai redus; la C.F.R. aceste ecartamente sunt de 1000 mm şi 760 mm.
Din motive tehnologice, ecartamentul nu se poate realiza ca o distanţ㒠riguros exactă’, valorile prezentate mai sus reprezentând ecartamentele nominale ale că’ii.

In principiu, asa cum s-a spus si mai sus, ecartamente mai largi decat ecartamentul normal au fost realizate din motive stategice.
In actuala conjuctura, dupa parerea mea, acest lucru constituie o dificultate din punct de vedere al circulatiei materialului rulant datorita necesitati scimbarii boghiurilor - a trenului de rulare.
Exista si varianta utilizarii aceluiasi tren de rulare prin realizarea unei osii montate speciale ce permite culisarea laterala a rotii pe osie si blocarea acesteia in acea pozitie, culisare ce se face la circulatia trenului cu viteza redusa pe o linie intermediara ce face trecerea progresiva dintre calea cu ecartament normal spre calea cu ecartament larg.
http://www.youtube.com/watch?v=UiqUwq5piRU&NR=1