PROBLEME CE TREBUIE DEZBATUTE

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

DORIN

Well-Known Member
Trenulist
25 Aprilie 2016
634
0
BUCURESTI
LOCATION
BUCURESTI
dragi prieteni doresc sa va ,,ridic la fileu" citeva probleme care ma framinta de mai multa vreme privind pasiunea noastra comuna, machetismul feroviar. as vrea sa fie o discutie sincera, o dezbatere in care toti sa ne spunem parerea iar cei mai experimentati si mai vechi dintre noi in domeniu, sa ne dea si citeva explicatii:
1. personal prefer modelele de locomotive europene (mai ales cele cu abur) in defavoarea celor americane. MEHANO face cumva si asfel de modele? intreb pentru ca nu am vazut nicaieri la MEHANO locomotive cu abur europene iar de celelalte tipuri (diesel, hidraulice si electrice) am vazut doar citeva modele.
2. intotdeauna am asociat ,,tamponul" cu ideea de cale ferata. modelele americane de la MEHANO nu au tampoane si asta sincer e un aspect care nu-mi place. eu stiu ca si in SUA s-au folosit tampoanele ca piese standard la materialul rulant. poate nu pe toate liniile dar stiu ca trenurile lor aveau tampoane. nu cred ca gresesc. MEHANO nu face si modele americane cu tampoane?
3. am inteles ca sunt citiva intre noi care tuneaza material rulant. este cineva care a montat tampoane la produsele MEHANO? daca da, il rog sa ne spuna cum a procedat, a dat gauri cu spiral ingust sau cu un cui inrosit? ce adeziv este indicat?
4. cineva facea o comparatie intre produsele MEHANO si cele de la PIKO, in ceea ce priveste calitatea acestora pornind ce la materialul din care sunt facute cit si realizarea detaliilor. s-a ajuns la concluzia ca locomotivele cu abur de la MEHANO sunt mai bine lucrate si detaliate. Mie personal nu mi se pare asa. daca e sa privim realizarea bielelor-manivele si nu numai, nu stiu daca cei de la MEHANO mai respecta scara de 1:87. cred ca aceste piese sunt putin supradimensionate fata de cele de la PIKO. pe de alta parte cei de la PIKO acorda o mai mare atentie acestor piese si realizeaza aproape fiecare element al lor, respectind foarte mult realitatea. eu consider ca acest amanunt este foarte important dat fiind faptul ca mare parte din farmecul unei locomotive cu abur este dat de biele.
astept parerile voastre sincere si o dezbatere serioasa pe aceste subiecte.
 
Salut! Iti raspund pe puncte:
1. Mehano face numai locomotive cu aburi americane, in catalogul lor nu este nici un model pe aburi european. Daca esti fan al locomotivelor europene, Piko este mult mai potrivita :wink:
2. Americanii nu folosesc tampoane. Este din cauza ca ei folosesc cupla automata (Janney), care face inutila existenta tampoanelor. Cupla aceasta a fost folosita inca din 1873 si a devenit obligatorie in America din 1893.
3. Evident, din ce am spus mai sus, nu are nici un rost sa montezi tampoane la locomotivele Mehano. Totusi, pentru ca ai pus intrebarea, niciodata sa nu dai gauri cu cui inrosit. Ca adeziv, foloseste numai adezivi speciali pentru machete (Revell Contacta este, cred, cel mai raspindit pe la noi).
4. Nu poti sa compari in bloc Mehano cu Piko. Si unii si altii au locomotive mai bune sau mai proaste (in general modelele mai vechi sunt cu mai putine detalii).
In ce priveste bielele, trebuie sa iai in consideratie ca modelele americane au sisteme de biele-manivele mult mai solide decit locomotivele europene. Cel mai bine este sa faci comparatiile singur, privind fotografii reale, de exemplu viziteaza RailPictures.net http://www.railpictures.net/.
 
Am sa raspund doar la 4:

Personal consider modelele piko suprioare celor mehano, indiferent ca vorbim de locomotive cu aburi sau locomotive electrice, am avut in mana si locomotive piko si mehano, am vazut chiar si mehano prestige, dar nici acestea nu m-au convins ca merita cumparate in defavoarea unui piko.

Chiar daca mehano au biele de metal iar piko de plastic, cele mehano sunt mult prea "grosolan" lucrate, nu vreau sa supar pe nimeni, dar uneori am impresia ca cei care lauda bielele unei locomotive mehano pe motiv ca sunt de metal, nu au vazut o locomotiva piko (sa nu mai vorbesc de roco sau fleishmann) cum arata. Plasticul nu este folosit pentru ca ar fi mai ieftin asa, ci pentru ca permite o detaliere mai fina decat metalul.
 
Comparatii

<t>Domnilor , hai sa luam problema ridicata de Dorin la modul simplist.<br/>
Mehano produce trei tipuri de locomotive , Startset (cu detalii mult reduse)<br/>
, Hobby cu detalii medii si Prestige , de colectie, cu detalii la greu...<br/>
Chiar PRESTIGE , o locomotiva cu aburi MEHANO analog , nu depaseste pretul de 110 EU / buc. <br/>
O locomotiva cu aburi PIKO , categoria Hobby sub 160 EU nu o gasesti.<br/>
Anul asta va apare un model la 130-140 EU, cel mai ieftin.<br/>
Automat , vom spune ca pretul vorbeste si pt pretentiosi fara talente in ale tunarii, exista produse ROCO , FLEISHMAN , BRAWA cu detalii si preturi pe masura , 20-500% mai scumpe. <br/>
Apoi modelistii feroviari sunt la randul lor impartiti in 3 linii de interes :<br/>
- NUMAI EUROPENE<br/>
- EUROPENE , AMERICANE SI JAPONEZE<br/>
- NU CONTEAZA , TOTU-I SA RULEZE , SA ARATE BINE SI SA FUGA TARE... <br/>
De aici rezulta , ca eu trebuie sa incerc sa satisfac pe toata lumea, dar concluzia mea e, ca oricat de pretentios e "CFR-istul" tot pretul vorbeste,<br/>
daca te incadrezi in linia sa de interes.<br/>
rally</t>
 
Comparatii

<r>Trebuie sa vin si eu cu specificatia ca, si mie i-mi plac mai mult modelele PIKO , alta mana , alt farmec, chestie de gusturi , de ex. de la MEHANO ador Camelback-ul : <URL url="http://www.jucarii.com.ro/produs.php?cod=tc80">http://www.jucarii.com.ro/produs.php?cod=tc80</URL><br/>
<br/>
Dar insist , acele bijuterii PIKO costa dublu , deci nu incercati sa mai comparati Trabantul cu DACIA 1300. Remarcati va rog si clasa de comparatie... <br/>
rally</r>
 
multumesc pentru informatii si aprecieri. personal m-am lamurit. multumesc si pentru lincuri si tot respectul pentru cei care dau raspunsuri avizate folosind date concrete. astept si parerile celorlalti acolo unde se mai poate spune cite ceva.
ca sa trag totusi o concluzie la ce a spus RALLY, calitatea costa si fiecare dintre noi stie cit se poate intinde. personal, va spun ca eu ma ,,intind" cam pina la MEHANO si PIKO atunci cind vorbim de piese noi si daca vorbim de alti producatori cu realizari superioare din punct de vedere calitativ, atunci pot visa doar la produse la mina a doua (am si asa ceva in stare foarte buna). dar ca sa fim sinceri MEHANO are si produse de buna calitate cu multe detalii, singura mea nemultumire tinind de bielele - manivele care in opinia mea puteau fi mai finute. o sa tin totusi cont si de ce a spus LUCIAN si voi studia mai in amanunt aceasta problema. la prima vedere are dreptate daca ne uitam ca locomotivele americane sunt ceva mai masive decit cele europene. si sa nu uitam ca trenurile americane, mai ales cele de marfa erau (si sunt si acum) mult mai lungi decit cele de pe batrinul continent, unele din ele ajungind la citiva km. daca nu gresesc, recordul de tractiune stabilit de o locomotiva cu abur, in ceea ce priveste lungimea unui tren, a fost de ceva mai mult de 11 km, locomotiva fiind o MALLET (sper ca am scris corect) fabricata in SUA. din pacate nu mai am nici un material despre aceasta locomotiva (m-am mutat cu locuinta de citeva ori pina acum si o parte din materialele informative pe care le aveam s-au pierdut) dar ar fi frumos daca ar putea cineva sa puna o fotografie cu aceasta locomotiva recordmen, pe forum.
 
Lucian a spus:
Florinn a spus:
nu m-au convins ca merita cumparate in defavoarea unui piko.
Cum ai putea lua Mehano in defavoarea Piko cind cele doua firme fac modele de locomotive cu totul diferite? :?
Inteleg sa comparam Piko cu Roco sau Mehano cu Athearn sau Bachmann...

Vorbesc strict de locomotivele care fac parte din aceiasi clasa.

Mehano s-a axat mai mult pe locomotive americane dar face si europene. Daca ar fi sa compar un Mehano prestige cu un Piko, aleg piko fara discutie.

Bine asta nu inseamna ca locomotivele mehano sunt de aruncat, altii nu se pot intinde mai mult pentru a cumpara un piko, un roco sau fleishmann si ii inteleg, eu insa prefer sa fac un sacrificiu si in loc de 2 lucruri mai slabe sa iau unul singur dar mult mai bun.

p.s. am doua locomotive americane (hobby) si imi plac mai mult ca si realizare decat mehano hobby, dar asta paote fi si o opinie personala.
 
Comparatii

<r>Salut Florinne !<br/>
Simt nevoia sa te contrazic un pic . Mie i-mi plac "aburoasele" si la capitolul asta , i-mi plac mai mult europenele Piko.<br/>
DAR... , nu poti compara o europeana PRESTIGE MEHANO cu acelasi model Piko.<br/>
Cel mai tare m-a izbit nivelul de detaliere si finete la HLD77 MEHANO<br/>
<URL url="http://www.jucarii.com.ro/produs.php?cod=me25">http://www.jucarii.com.ro/produs.php?cod=me25</URL><br/>
N-am vazut ceva asemanator la Piko . De fapt, n-am mai vazut nimic asemanator ...finut , finut...<br/>
Apoi ca un profan, care pipaie asculta si compara am tras concluzia ca motorizarea MEHANO este superioara si mult mai silentioasa.<br/>
rally</r>