Diorama pe segmente a Trainsylvania Railway Club

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Salut,

noutati de la Cluj, saptamana aceasta s-a lucrat la iluminarea salii dioramei, s-a facut ordine in sfarsit la scule :D, s-a remontat partial catenara afectata in urma transportului dioramei, s-a facut in mare necesarul de materiale pentru viitorul oras.

Cateva poze de joi, cand Lucian, Mircea si Ionut s-au ocupat de iluminatul salii:



Desi deocamdata e doar la jumatate din capacitate, suntem foarte multumiti de "cantitatea" de lumina, spatiul a devenit brusc mult mai primitor.

A sosit si unul dintre tramvaiele din viitorul oras:




Bineinteles ca era cazul sa mai adaug si eu ceva in colectia mea, una din piesele care se afla in top in "wish-list": Ae6/6 SBB (Roco)





Bineinteles ca si-a facut rodajul cu o garnitura de cisterne.



S-a lucrat la catenara in zona asta:



Statia digitala a primit in sfarsit raftul ei facandu-l pe Ionut e fericit:



Putina ordine nu strica nimanui :D :



Vestea buna este ca au sosit sinele Peco comandate pentru a le folosi in zona orasului, si tinand cont ca suntem in vacanta speram sa avansam cu munca la diorama :D .
 
Salut,

astazi la club a fost zi de lucru plina,
Ionut si Mircea au terminat de montat instalatia electrica ce ilumineaza sala:



Eu am lucrat la catenara si am terminat de montat sectorul de sub pod,
se observa cum am pus firele inclinate spre interiorul curbelor:






Baietii au pus si iarba si tufe pe anumite zone aride pana acum, din pacate bateria la aparatul foto si-a dat duhul.

In continuare va prezint poze facute de Vlad:






 
Salut,

azi (adica ieri ca e trecut de miezu noptii :D ) a fost o alta zi plina la club,
prezenti la datorie au fost Vlad, Ionut si subsemnatul.

Ionut a lucrat in zona H0e, la drumul forestier. In prima poza inceputul, urmatoarele arata lucrarea la gata, sa completeze el cu detalii despre modul de realizare.






Vlad a lucrat la remiza de locomotive din triaj,
a inceput constructia unei rampe de acces in lateralul locomotivelor.



 
Spuneam data trecuta ca Ionut si Mircea au mai lucrat la vegetatie, despre asta era vorba:



Tot la capitolul vegetatie, s-a mai pus iarba.



Am montat temporar o parte a gardului din zona industriala, ca sa ne facem o idee despre cum arata si cum am putea sa il folosim.




Eu m-am ocupat azi de instalarea calculatorului care este in sfarsit functional datorita lui Ionut, am montat rafturi pentru instalatia audio si boxe in toate colturile salii 8),
sper sa nu ne prindem in cabluri :D


Si acum niste poze facute din diverse zone de pe diorama.





 
Salut,

@shoppy ideea ta nu e rea deloc,
insa noi de la inceput am planificat podul ca fiind unul dublu, cu drum forestier si cale ferata ingusta.

Iata niste poze de azi,

prezenti la datorie am fost eu si Sandy.

Sandy a lucrat in zona H0e, a continuat operatiunile de impadurire.
Mai intai a dat pe alocuri su vopsea maro, apoi a plantat brazi semi-profi si brazi profi de la Busch:



Poze la final:






Eu am lucrat la o chestie pe care mi-o doream de mult, si anume un raft de scule portabil, pe care sa il pot muta oriunde lucrez la diorama.

Poze:



Jos este un compartiment pentru compresor, mai sus un raft pus pe sine, si deasupra blatul de lucru.

Sus de tot este un raft pe care vreau sa il folosesc pentru diverse scule mici, necesare a fi la indemana cand lucrez. Partile laterale care sunt mai iesite in afara sunt folosite pentru a tine statia de lipit deasupra modulelor, in locurile unde am nevoie sa lipesc fie la catenara, fie la sine sau alte chestii, in acest mod nu ating cu cablul diversele detalii de pe diorama.

 
Salut,

Podul ramane asa cum este, personal m-am gandit la varianta cu pod CF dublu si 1 linie dezafectata, din pacate nu prea merge, linile inguste/forestiere sunt de regula linii simple, eu nu stiu sa fie vreuna dubla.

Revenind la diorama, au sosit si ultimile materiale necesare pentru oras, si anume sinele Peco plus alte maruntisuri.



Cu ocazia construirii ultimului modul al dioramei am dorit sa testam si sinele cotate ca fiind cele mai bune, si anume sinele peco. Am ales sinele code 100, va prezint mai jos imagini cu un macaz stanga si cu un DKW.




La prima vedere sinele nu impresioneaza, ca aspect sunt sub tillig elite. Totusi in urma unei examinari mai amanuntita constati ca sinele sunt e o calitate de top, atat din punct de vedere al materialului cat si ca realizare. Acele macazelor sunt cat se poate de ferme, rigide, totul este foarte bine finisat. Am facut testul cu rulatul unui boghiu, ruleaza pefect pe incrucisari, practic doar sunetul iti aminteste ca rulezi pe un macaz si nu pe o sina dreapta.

Pretul unui DKW peco este de aproximativ de 3 ori mai mare ca cel al unui DKW piko. Merita? Eu zic ca raspunsul e relativ, pana la urma parerea mea este ca diferenta, in afara de pret, consta si in "a face sau a nu face treaba". Personal, daca ar fi sa fac o diorama de la zero pentru mine, tot tillig elite as alege. Daca ar fi sa fac o diorama care trebuie sa fie expusa undeva si sa functioneze timp indelungat fara probleme, probabil ca as opta pentru peco in situatia in care fondurile permit acest lucru. Ramane sa vedem cum se comporta aceste macaze, din punct de vedere al fiabilitatii.

Astazi am inceput lucrul la linie in zona orasului.

Mai intai traseu de probe.



Un sablon din hartie, si apoi suportul viitoarei linii.



Apoi am inceput constructia celui de-al treilea "pod" basculant. Practic acesta nu va fi un pod, ci un mini-modul basculant.



Continuarea maine,
sper sa gasesc balamalele potrivite :)
 
Azi am lucrat la mini-modulul basculant, mai exact la "mecanismul" de basculare al acestuia.

Poze:





Initial as fi dorit ca podul basculat 100% (180 grade) sa vina mult mai sus astfel incat sa incapa catenara, insa ar fi generat niste suporti pentru balamale mult prea inalti, atunci am ales sa il basculam doar la 90 grade astfel incat nu va afecta eventuala catenara montata pe el.

Urmeaza sa facem planul orasului, al traseului trolebuzului si al traseului tamvaiului.
 
De remarcat ca este doar "baza" gardului :)
Mai trebuie completat cu ghips pe alocuri , trebuie vopsit "pamantul" care acuma este alb, trebuie facut "weathering" la gard (Sandy ai gasit mesajele potrivite ? :D ) trebuie completat din greu cu tufe si burieni.

Pe urma in curte mai trebuie facut tot asa weathering, gasit fier vechi de pus intr-un colt...
 
Salut,

revin cu noutati, saptamana trecuta s-a mai lucrat la linia ce va traversa orasul, s-a pus baza terasamentului si s-a inceput montajul liniei.

Cateva poze cu evolutia lucrurilor:







Am remarcat cat de bine se lucreaza cu sina flexibila peco, datorita faptului ca este mult mai oteloasa, si in acelasi timp fara a reduce absolut deloc din flexibilitate, am reusit sa o "aliniez" (nu stiu cum sa explic) mult mai repede, fara sa fie necesare multe retusuri ale liniei. Sinele mai moi genereaza probleme din cauza faptului ca urmaresc perfect forma "blatului" pe care sunt asezate, iar daca sina este foarte moale apar multe "denivelari" atunci cand blatul nu este perfect plat, exemplu zona aceasta care este formata din curba stanga pe coborare, apoi curba dreapta pe urcare, plus inclinatiile curbelor.
 
Salut,

lucrarile la diorama au continuat ieri,

Ionut si Mircea au lucrat la curtea fabricii, nu stiu daca si in alte parti :p, poze nu am :p

Eu am lucrat in continuare la linia ce va traversa orasul:



Impresii legate de linia peco, trenurile ruleaza absolut impecabil pe macaz/dkw insa nu imi place sunetul, care se apropie putin de sunetul liniei roco-geoline, insa putin mai fin. Totusi asta nu este inca 100% relevant pt ca sina este inca prinsa in suruburi. Overall sunt extrem de multumit de faptul ca am folosit macaze peco in zona asta, fiind o sectiune dificila din punct de vedere al pantelor/curbelor.

Probabil ca azi la sedinta vom discuta despre cum va arata orasul.
 
Salut,

cateva noutati cu ce s-a mai lucrat la diorama,
schimbarile nu sunt foarte mari deoarece acum lucram la detalii.

Ionut a lucrat (in 2 sedinte) in zona fabricii, a terminat de nivelat terenul si vopsit in zona. De asemenea a mai bibilit la gara, poate ne zice si ce a facut.

Pozele (se poate compara cu starea initiala din pozele din topul paginii):




Apoi tot Ionut a lucrat la podurile H0e, a compeltat cu stanci in zonele de sub poduri (pozele nu-s grozave):



Eu si cu Vlad am taiat OSB pentru o viitoare diorama pe care speram sa o prezinte pe forum.
 
Salutare,
precum spunea Florin am inceput sa trecem la partea de detalii/corecturi/bibiliri. Chiar daca ca si timp stam mai mult la club rezultatele nu sunt asa evidente pentru ca incercam sa lucram in pasi mici si cu atentie (din pacate inca suntem la faza de testat materiale si nu le nimerim chiar pe toate)
Ce am facut ieri am pregatit "solul" de pe langa gard si din jurul remizei. La remiza am vrut sa simulez zona neagra si murdara dar din poze mi se pare ca e prea evident delimitata de restul garii (si din cauza ca am folosit un material nou pentru sol). Astept sa se usuce sa vad cum va arata la final. Oricum si aici urmeaza sa pun printre linii mici portiuni cu iarba.

Inca e destul de inchis pentru ca nu este uscat. In sedinta viitoare voi pune "vegetatia" asa ca se va vedea doar o parte.
O data cu mutatul dioramei ni s-au deschis noi posibilitati si avem acces usor la zone care erau pana acuma la perete. Asa se explica stancile noi din zona podurilor. Si aici urmeaza fazele urmatoare: vopsire, vegetatie...

Ceea ce am remarcat ieri a fost faptul ca am pus , din gresela, invers statia de sablare :D Dar datorita faptului ca locomotivele se alimenteaza oricum prin rezervorul suspendat cred ca se poate trece cu vederea.
 
Salut,

au continuat lucrarile la diorama,

@sandy a lucrat in zona H0e in special la siguranta circulatiei, inca nu am poze, o sa va prezint cand se finalizeaza lucrarile.

Eu am continuat cu linia din zona orasului, aici s-a folosit linie peco care s-a imbinat fara probleme cu vechea linie pilz (preferata mea la aspect dupa tillig elite).



voi reveni.
 
Salut,

revin cu noutati legat de lucrarile la diorama.

Baietii harnici, Mircea si Luci au instalat noi fire de curent pentru a monta niste prize fixe in jurul dioramei, sa nu ne mai tot prindem picioarele in cabluri si sa terminam odata cu vesnica problema a lipsei prelungitoarelor :D



Eu am lucrat la liniile ce duc spre oras, mai exact la pusul pietrisului.





Sandy a mai plantat niste padure:



Ionut a lucrat la stanci si vegetatie sub unul din podurile H0e:




Sandy a muncit si in zona bisericii din sat, aici au fost scosi anumiti copaci si plantati brazi in locul lor.

 
Salut,

noutati de la Cluj.

Saptamana asta am mai reparat una alta pe la diorama, este oarecum incredibil cum lucreaza in timp totul la o diorama mare, in zone unde linia era impecabila au aparut anumite probleme, de exemplu aici a trebuit inlocuita o imbinare de linie:



"Partial am finalizat" pusul pietrisului la zona basculanta dinspre oras, scopul era de a fixa linia pentru ca aceasta sa poata fi taiata la imbinari.



Aici am folosit mai multe combinatii de pietris, spatiile goale urmeaza sa fie completate cu traverse.

Apoi am taiat linia ca sa se poata bascula modulul:

 
Salut,

revin cu noutati de la Cluj, mai mult sau mai putin interesante,

pentru ca am hotarat sa punem accentul pe functionalitatea dioramei si sa remediem in ordinea prioritatilor toate problemele "tehnice", am inceput montarea de motoare la toate macazele "cu probleme".

Astfel, macazul cu cele mai mari probleme, un macaz piko cu 3 cai, urma sa primeasca actionare.

Este vorba de acest macaz (stanga):



Atacat pe la ace, acest macaz a creat intotdeauna mari probleme, acele sunt moi, la fel si arculetele care le tin pe pozitii, astfel de multe ori macazul se schimba sub tren.

Am pus poza in care am surprin si macazul simplu (dreapta jos) pentru ca macazul cu 3 cai urmeaza sa fie actionat impreuna cu acest macaz de acelasi motor (dar in contratimp). Adica macazele vor fi ori amandoua pe pozitia "direct" ori amandoua pe "abatut". Bineinteles ca la mazacul cu 3 cai mai ramane abatuta spre stanga (in poza spre "nord") care va funtiona relativ independent de celelate pozitii si actionata de alt motor.

Am facut niste "piese" din alama, veti vedea mai tarziu cum le-am folosit:



Din osb de 6 am taiat o placa care cu forma din imaginea de mai jos, pe ia am prins teava de alama de 2 mm prin care trece sarma de otel de 0.8, acesta sarma va actiona practic macazele. Tot aici se vede cum am folosit si piesele de mai sus. Teava am prins-o prin cositorire de holsuruburi insurubate in placa.



Aici va fi pus un motor Tillig ce va actiona tija ce se vede in sus:



Gaurelele multiple ofera posibilitatea de a regla cursa tijei ce actioneaza acele macazului:



Si iata intreg ansamblul motant sub blatul dioramei:



Cum functioneaza?



- motorul actioneaza in punctul marcat cu bulina albastra
- in sensul marcat cu sageata rosie macazele se comuta pe pozitia "direct"
- cand tijele se misca in directia marcata cu sageata verde ambele macaze se muta pe pozitia "abatut"

Voi reveni cu un filmulet.