Ce mai vedem pe la CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Ieri dupa-amiaza ma aflam in Gara.De.Nord asteptand sa fie tras P 5013 Buc.Nord-Buzau sa ajung la Ploiesti.

la linia 5, R 347 "Dacia" Wien-Bucuresti ( intarziat ) pe la 16:15 s-a retras catre Grivita. la ora 16:25 apare pe tabela plecari al trenul R 346 Bucuresti-Wiena 30 min intarziere iar dupa alte 5 minute se aude anuntul: "Stimati calatori datorita intarzieri trenului Rapid 347 Wiena-Budapesta-Curtici-Arad-Brasov-Ploiesti.Vest-Bucuresti.Nord trenul rapid 346 va pleca cu o intarziere de 30 de minute in directia Ploiesti.Vest-Brasov-Deva-Arad-Curtici-Budapesta-Wiena de la linia 8. Ne cerem scuze si va multumim pentru intelegere"

la 16:53 in timp ce treceam prin dreptul Grivitei cele 2 vagoane cuseta+dormit ale OBB nu mai erau in perechea lui 347. Mai departe merg cu 5013-le si tot asteptam ca pana la Brazi intr-o statie sa tragem pe dreapta sa-i facem loc intarziatului 346 dar nu a fost sa fie. Am plecat din Pl.Triaj la 18:02 si 346 tot nu trecuse. Cele 30 minute programate pentru 346 s-au transformat probabil in 45 sau 60 minute.

Vineri 17 octombrie R 347 a ajuns in Bucuresti.nord la ora 16:20 iar la 3 linii distanta de el era garat si gata de plecare R 346 care nu s-a urnit din loc decat dupa ora 17:10 din cauza numarului mare de calatori aflati la cozi la ghiseele de bilete.

Ce mai vedem pe la CFR ?? vad zilnic trenuri care vin dinspre Brasov cu intarzieri mari. cateva exeple : zilnic R 371 Budapesta-Buc.Nord minim 40 min maxim 65 min , A 1632 Oradea-Buc.Nord-Constanta 10-30 minute iar duminica 40-50 minute, A 1644 Sighetul.Marmatiei-Buc.Nord 10-20 minute iar duminica 60-80 minute.

Iar astazi :( : R 371 - 50 minute,A 1632 90 minute, A 14532 30 minute.
multi calatori exasperati de intarzierile lui 1632 si 371 schimba/returneaza biletele si merg cu particularul care nu are intarzieri decat 5-10 minute doar azi a fost o exceptie.
 
Ieri ma aflam in Gara de Nord in jurul orei 14.00.
P 10302 spre Caransebes are plecarea la 13.58.
Eram in dreptul locomotivei IDM discuta cu mecanicul, apoi s-a uitat la telefon, a spus mecanicului ,,hai sa plecam", acesta porneste ventilatia, motoarele si spune ,,hai" M-am uitat la ceas si eu, toate cele 3 telefoane imi aratau 13.56.
In fine IDM se uita la seful de tren ridica paleta si trenul pleaca.

intre liniile 4-5 sub o tuia niste ,,organe de la CFR" au pus 2 scaune unde stau cit e ziua de lunga diverse ,,presoane" care se uita si fluiera dupa femei si fac diverse remarci la adresa calatorilor si in multe cazuri se iau de cei care pozeaza.
Acolo era cu ei si o femeie care a avut urmatorul dialig cu IDM -ul care pleca la birou:
,,- baa ai dat drumul mai repede la tren
- cine a zis?
- uite papagalul ala care iese pe gaura aia
-da cine zice ca trebuie sa pleci doar cu trenul asta, mai sint si mai tirziu
-hahaha"
(gaura este un ganga spre oras)

Am trecut pe linga IDM in momentul in care inca 3 calatori ii spuneau acestuia ca trenul a plecat cu doua minute mai repede.El impasibil le-a aratat telefonul intrebindu-i relaxat: ,,este si 59?" si a plecat.

Cum este posibil ca un tren sa plece la bunul plac al IDM?Nu mai exista un ceas oficial? ce idee e asta ca nu trebuie sa pleci cu ACEST tren? mergind pe aceasta idee intr-o zi o sa combinam trenul de 16.00 cu cel de 19.00 ca si asa tot acolo ajungi.
Adica 4 calatori ii spun ca nu-i merge bine ceasul + 3 ceasuri la mine in buzunar?
 
Erau vremuri cand un ceas de ceferist sau ceasul garii insemna ceva, acuma cand un circuit banal de ceas costa mai putin decat carcasa in care e pus, ceasurile garilor Cfr sunt in paragina. Asa ca se incepe negocierea, telefonu nasului, telefonu idm. Parca locomotivele au la vitezometru un ceas, dupa care se fac si inregistrarile, si care teoretic e reglat bine, acela de ce nu se foloseste, nu-i e frica mecanicului ca pleaca cu 5 min mai devreme, sau nu face nimeni legatura intre mecanic si sef de tren?

Si e scump sa ai si un ceas si un telefon aratos, sau daca deja ai un jaf de telefon, la ce sa mai tii si un jaf de ceas? Si daca nu ai ceas, iata un motiv in plus de a-ti face de lucru mai des cu telefonul, sa te mai vada lumea. In tarile civilizate nu vezi om fara ceas la mana sau care scoate telefonul ca sa se uite cat e ceasul. Pana la urma, tot o dovada de educatie / respect de sine si asta.
 
din Bucuresti.Nord trenurile pleaca la fix dupa ceasul meu si ceasul garii, bineinteles ca sunt cazuri cand pleaca intarziate, foarte intarziate !!

am patit si eu ca de multe ori trenurile sa plece cu 1-2 minute mai inainte dar ce sa faci ?? La Pl.Vest IDM sta cu statia in mana si daca unul sau mai multi calatori iese din pasaj si trenul e deja in miscare iar mecanicul nu vede ii spune sa opreasca, apoi isi continua drumul.

La Buc.Nord vinerea din cauza aglomeratiei de la casele de bilete multi calatori se urca fara bilet ( isi procura de la nas ) sau cei mai ghinionisti le pleaca trenul de sub mustata cu tot cu bilet. :(

R 346 si R 371 vinerea se sta si intre vagoane :!: ( calatori cu bilete fara loc , cei cu abonamente si blatisiti )
 
Nu stiu unde tebuia sa pun meajul urmator dar il pun aici :

Ieri aflandu-ma in statia Pl.Vest in jurul orei 18:50 m-am intalnit cu doi vecini care m-au invitat sa-i duc pana la Azuga. mi-au platit biletul dus-intors si am prins P 3009.

inainte sa ne urcam in tren apare si intarziatul A 1746 Satu.mare din 10 vagoane, in care se urca 2 inspectori....in fine pleaca 3009 ajunge la Campina si stationeaza 45 minute !!!! la linia 3. pe linia 4 la ora 20:05 ajunge si A 1622 intarziat si el compus din 12 vagoane si un etajat la urma cu tot cu calatori. Din 1622 coboara 2 inspectori care se urca in 3009 si merge cu 3009 pana la Sinaia. La 20:12 trece pe langa noi la linia 2 tot in Campina EN 370 , dupa care ne punem si noi in miscare. De la Campina la Sinaia trenul a mers bine nemainregistrand intarzieri. La Sinaia ajungem pe la 21:10 unde stationam 45 minute !!! In aceste 45 minute au trecut IC 532 intarziat si el 21:32 - 21:33 , R 375 Praga-Bucuresti 21:38-21:45 si A 1741 21:44 - 21:47. La 21:55 se pune din nou 3009 in miscare iar la 22:10 avea sa ajunga la Azuga unde s-a intalnit cu trenul meu de intoarcere 3028. mi-am luat la revedere de la vecini si m-am urcat repede in 3028 intarzire peste 50 minute. la intoarcere nu am mai tinut cont de timp insa pot sa va zic ca la Sinaia ne-am intalnit cu A 1641 , la semnalul de intrare in Campina am stationat 5 min sa treaca A 1631 , la Breaza Nord am stationat 25 minute sa treaca Acc particular Ct-Bv si P 3011 care circula prelungit pana la Sinaia ( 1 singur calator in tot trenul )
La ora 00:10 am coborat la PL.Vest din P 3028 55 minute intarziere iar 3 calatori care aveau legatura din Sud la R 663 de Iasi au fost nevoiti sa mearga cu R 753 pana la Pascani.

Partea cu infrastructura :

In Campina s-a dat in folosinta linia 3 si linia 4 iar linia 2 si ea dar nu are peron, e linie de tranzit. Sectorul Campina - Breaza.Nord se circula pe firul 1 care pana aproape de Breaza.hc este totul nou. In octombrie firul 1 era inchis trenurile circuland pe firul 2. acum e invers. La Breaza.Nord se folosesc doar linile 3 si 4. Breaza.Nord - Comarnic se circula pe ambele fire. Comarnic exista doar linia 1 si 2. Comarnic-Valea.Larga si Valea.Larga - Sinaia se circula pe ambele fire. In Sinaia sunt folosite toate cele 3 linii cu peron ( 1, 2 si 3 ) . Sinaia - Busteni se circula pe firul 2 , firul 1 e inchis. La Busteni sunt folosite doar linia 1 si 2 celelelate inca nu exista. Busteni - Azuga se circula pe firul 2. In Azuga se folosesc liniile 1 2 si 3.

iar in seara asta am vazut ceva ce asteptam de foarta multa vreme: sa vad unul din cele 2 accelerate lungi cu tot cu etajate pe sensul Brasov-Bucuresti nu doar pe Bucuresti-Brasov astfel ca 1622 in seara asta avea : 20-55, 20-55, 20-55 , 19-55 , 19-55 , 20-55 , 20-55, 20-55 + vag acela cu locuri ptr biciclete apoi 20-55 001 , 20-55 , 20-57 , 20-57 , 20-57 , 26-16 si 36-16. 16 vagoane toate cu calatori. In spatele lui 1622 a venit si 11908 si el plin ochii.

ce pot sa va zic...daca mergeti la munte in vacanta de iarna pregatiti-va nervii si facetiva un program expus la intarzieri



Sambata dimineata P 3001 ( 65 min intarziere ) a avut in premiera 9 vagoane supra-pline cu toate ca si A 1745 si R 831 au fost suplimentate cu cate 2 etajate de fiecare tren. R 374 a fost de asemenea si el plin chiar daca e la o ora matinala. Abia tragea electrica personalul 3001 in locul in care deobicei alerga mai tare ;)
 
pe sectorul Predeal-Cimpina, nu cred ca exista tren care sa circule fara intirziere; din pacate, la cum se prezinta situatia pe teren, sint toate sansele sa se repete istoria de pe Bucuresti-Constanta, sansele finalizarii la timp a lucrarilo par mici, avind in vedere ca pe cele mai mult eprotiuni nu s-a facut main nimic, desi a trecut jumatate din timpul alocat proiectului
 
in mod sigur nu se va termina la termen...dar si cand se va termina sa vedeti atunci bucurie...

azi P 3004 a venit la Pl.Vest cu 30 min intarziere , pana la Bucuresti a recuperat eroic 10 minute , astfel ca la 16:53 trenul ajunsese in Nord....in schimb la intoarcere R 370 a mers ca melcul 50 minute a facut din Nord pana la Pl.Vest :( 18:50 - 19:39 :(
 
Imi este mila de cei care folosesc acum rapidul Dacia pana la Viena. Am fost si eu acum 2 ani cu el pana la Viena si datorita unei intarzieri de 50 de minute, intarzierea finala a fost de aprox. 5 ore (in Budapesta daca ajunge cu peste 30 minute intarziere trenul la care se ataseaza vagoanele din RO, pleaca fara acestea).
Nu stiu insa de ce, dar cred ca si ungurii au problemele lor la intoarcere, fiindca stiu ca atunci si la intoarcere am avut vreo 2 ore intarziere de la Bruck/Leitha - Budapesta, Bruck fiind statia de granita a austriecilor. Evident ca trenul a ajuns intarziat in Bucuresti cu vreo 3 ore, iar la 17 cand am ajuns noi, se afisase deja o intarziere de 50 minute pentru plecare.
 
Se mai intimpla intirzieri nu trebuie sa generalizezi.
Eu am mers in bune conditiuni cu Dacia pina la Viena.
Desigur tot cu ea m-am intors.
 
Dacia la plecarea din Buc.Nord spre Budapesta doar vinerea pleaca cu 10-20 min intarziere din cauza nr mare de calatori si a cozilor de la ghiseele de bilete.

La intoarcere cand vine dinspre Budapesta la Ploiesti intotdeauna are intarzierii intre 10-120 minute.

Am impresia ca intarzierile se produc undeva inainte de Budapesta cand trenurile vin in Ro, din cauza si Panonia si Dacia care vin de dincolo de Budapesta au intotdeauna intarzieri ( in vara si Panonia si Ic TM-Buc.nord cel care ajunge dupa miezul nopti in Buc cu grupa de la München au ajuns dupa 02:20 :lol: )

Isterul care vine de la Budapesta are intarzieri si el dar de cateva luni din cauza lucrarilor Campina-Predeal, intarzierile nu depasind mai mult de 60 minute in fiecare zi.
 
Nu generalizez, am fost de 2 ori pana acum cu Dacia, si intradevar o singura tura dus-intors a fost cu probleme, a doua oara intarziereile au fost mici. De asemenea, prima data cand am fost, atat la dus cat si la intors in vag de cls a II-a, unde am si stat, a fost extrem de frig (era sfarsitul lunii Dec.) si cu toate scandalurile facute de calatori tuturor controlorilor indiferent ca erau romani sau unguri, situatia nu s-a remediat.
Ca portiuni favorite pe ruta Buc-Viena, as remarca Campina-Brasov si Budapesta - Viena unde trenul e tras de locomotiva mea favorita Taurus :).
 
depinde ce vagon ai primit ;) Iarna trecuta pe Intercity 561 de Iasi editie speciala din vagoane 21-86 exclusiv unul din vagoane era neincalzit si neiluminat. Datorita geamurilor moderne pe care le are si datorita faptului ca era al doilea vagon am crezut ca merge "inchis - fara calatori" cand m-am uitat mai bine era plin cu calatori, la Pl.Sud l-au tinut 10 minute fiind si intarziat, s-au uitat revizorii putin la el au dat din umerii si i-au dat drumul. A doua zi cand s-a intors IC 562 era primul vagon si fara calatori.
 
cind am mers cu rapidul Dacia, intirzierea a fost datorata exclusiv portiunii romanesti, in special intre Deva si Sighisoara, unde se mergea cu restrictie pe multe portiuni; la unguri si austrieci nu au fost probleme...
 
Vagonul cand am fost in Austria era un AVA200, favoritul meu (cel putin pana atunci, desi am zis ca a fost o intamplare si nu l-am degradat).
 
Din aceasta seara a intrat in serviciu 16/26-05
Acc 1955 Iasi-Bacau






 
pana ieri nu credeam ca exista 2 vagoane diferite dar cu acelasi numar. este vorba de 10-91 107 apartinand MAV care face serviciu pe Rapidul Hargita. Si la noi exista 10-91 cu alta culoare si probabil alt interior.