Diorama la N pe segmente a lui Sogard

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Sunt de acord cu tine LDH ,este o schema putin simplificata ,asta din cauza banilor.Acuma ma uitam la schema mea mai cu atentie si cred ca solutia ar fi montarea la ambele capete a unor duble jonctiuni facute din 4 macaze si o intersectie .Solutia aia mai ieftina si fara efort ,dar cu ocupare mare de spatiu este cea din schema de jos

Ideam ar fi sa iau 4 macaze si o intersectie sa le tai ,sa le imbin si sa vedem ce o iesi....ceva de acest gen.poate facut home made.doar ca nu exista dispozitive necesare pentru creatie....
 
Pai nu ocupa mult spatiu.
Acuma nu trebuie sa fie exact ca in realitate dar ai intrebat si, asa cum ma stii, raspund.

Se poate si fara bretea, parca am vazut si la oarece gari nemtesti ca nu poti trece de pe o linie pe alta.

Alegerea este la tine si totul depinde, in primul rand, de scenariile pe care ti le-ai imaginat legate de circulatia modelelor.
 
prima schema pare a fi eftina si fara efort,insa ocupa spatiu si nu este prea realista...pe un traseu CFR se gasesc foarte des bretelele.

ca sa tai sinele si sa le potrivesti nu iti trebuie cutit cu laser si alte minuni :p
o panza de taiat mai
groasa ca cea de traforaj,o pila fina(pila de unghii se preteaza f. bine) si o ruleta sau rigla ca sa masori
 
cosmin78 a spus:
cutit cu laser

:D :D :D :D mizez pe prelucrari mecanice clasice,laserul deocamdata in metale pe la noi nu taie...nu cele ieftine :-? :wink: .da metoda mea ocupa spatiu.Dubla jonctiune are 400 de milimetri lungime UNA SINGURA. dar raza abaterii este de 900mm :D .cu macazele de la roco de 15 grade si cu o intersectie as putea rezolva problema destul de repejor....pe un spatiu relativ mic.
 
sogard_2003 a spus:
...
Ideal ar fi sa iau 4 macaze si o intersectie sa le tai ,sa le imbin si sa vedem ce o iesi....ceva de acest gen.poate facut home made.doar ca nu exista dispozitive necesare pentru creatie....

Asa ceva exista gata facut la N (Peco Code 55). Se numeste Scissors Crossing, are codul SL-E383F si costa aprox. 50 de lire la magazinul din orasul in care locuiesc.
 
o mini-freza ar fi fost ideala,sau un cleste de taiat bun...insa cand nu era freza+flexishaftul,tot cu bomfaierul se taia....
 
sogard_2003 a spus:
cosmin78 a spus:
cutit cu laser

:D :D :D :D mizez pe prelucrari mecanice clasice,laserul deocamdata in metale pe la noi nu taie...nu cele ieftine :-? :wink: .da metoda mea ocupa spatiu.Dubla jonctiune are 400 de milimetri lungime UNA SINGURA. dar raza abaterii este de 900mm :D .cu macazele de la roco de 15 grade si cu o intersectie as putea rezolva problema destul de repejor....pe un spatiu relativ mic.

Pai poti scurta minunea de "bretea"

Nu ai vazut ce a facut Lok cu "breteaua" machetei CSMFB?

A taiat din macaze si incrucisare si a iesit ceva foarte frumos.
In capatul celalalt al garii am facut, la sugestia lui Mistretu, o trecere de pe o linie pe alta cu patru macaza, trecere clasica.



:cafea:
 
exact asta era ideea.multumiri pentru eforturi.acuma imi trebuie macazele si intersectiile...sa vedem ce o fi.s-a notat in carnetelul cu activitati.
 
Salut prieteni.
Cu cateva saptamani in urma, am apucat sa fac ceva deosebit pentru macheta mea,si anume o Bretea ,este perfecta pentru ceea ce am nevoie si nu mai necesita taieturi in plus deoarece intre cele doua voi plasa un peron ....sistemul de actionare al macazelor o sa fie realizat pe sub diorama ,toate cele patru macaze fiind actionate cu un servomotor.pentru asta am reliazat niste dispozitive de actionare cu ce am avut prin casa....sticlotextolit ,suruburi,piulite,saibe si pini de conectori.un letcon,cositor ,o freza a unui amic, inarmat binenteles si cu multa rabdare am inceput lucrurul..iata cam ce a iesit:



actionarea o sa functioneze cam asa: pe pozitia normala a celor patru macaze voi avea puse in contra niste arcuri mici.(multumesc Dave pentru arcuri).cand vreau sa comut toate cele patru macaze pe pozitia abatut actionez un servomotor ce la randul sau v-a trage de 4 sfori,(guta sau ata inca nu am testat ceva) prin intermediul unui alt arc. Punand arcurile am reusit sa scap de capetele de cursa fortate ce puteau duce la defectarea dispozitivelor de actionare sau chiar a macazelor.parghiile ce actioneaza macazele sunt destul de rigide.Important este ca elasticitatea arcurilor sa nu fie foarte puternica.
 
asta seara am pus si arcurile pe cele patru actionari.si le-am fixat provizoriu pe pozitiile lor cu plastic topit.trebuie sa stabilesc cum aduc cele patru fire de actionare intr-un punct comun,din care sa traga servomotorul.

 
Ptiuuu , s-a asezat praful pe subiectul asta, trebuie sa mai facem curatenie dar si ordine.
Cum praful s-a pus nu numai pe subiect era cazul sa dam jos si de pe module, asa ca dupa o expertiza, am ajuns la concluzia ca modulele sunt prea mari, si am redus drastic spatiul de desfasurare, asa ca modulele au plecat la Bogdy. trist dar adevarat.

Trebuie sa lasam loc noului.
Iata si primele faze de lucru, fara aparat foto am facut ce am putut si iata ce a iesit pana acuma:



Linii folosite sunt flexibile de la trix. Lemnul este brad cu sectiunea patrata de 28 de mm. Imbinarea este facuta numai cu aracet, si cateva cuisoare pe unde placajul nu a vrut sa stea.

Urmeaza viitoarea gara:

Aici materialele se mai diversifica intrucat aveam nevoie de o baza solida de care sa prind maecanisme si electronice pe dedesubt am folosit parchet lemaminat de 8mm. cadrul tot asa este din brad cu sectiunea patrata de 28mm iar imbinarile de aceasta data sunt facut cu holzsuruburi. Liniile sunt detoate :D :D macaze roco si peco 10 respectiv 8 grade code 80 din pacate, iar liniile sunt flexibile de la Roco.

Poze:



Ar trebui modificata mult intrarea in gara, de exemplu un DKW si trei macaze cuplate cu o intersectie pe mijloc ar da bine, dar asteptam fonduri si vor aparea si modificarile de rigoare..... pana atunci javascript:emoticon

:cafea:
 
Aflata in vizita la reparatii , locomotiva V156 a trebuit "trasa" pe rampa de acces intrucat avea rotile blocate de la parf si scame adunate de-a lungul timpului:

Intrucat muncitorii au lucrat cu drag si spor la locomotiva sosita in depou, abia am putut sa ii suprind la "lucru", dar m-am bucurat ca am prins locomotiva pe rampa:


Dupa ce locomotiva a plecat in teste pe un circuit construit special, am reusit sa suprind si rampa inca neterminata din pacate, dar "echipa" abia asteapta sa o zugraveasca, intrucat aceasta este perfect functionala:



Dupa terminarea ei aceasta isi v-a primi locul meritat in depoul de langa gara.
 
Si pentru ca locomotivele aveau nevoie de un adapost in care sa poata fi puse pentru mici interventii am mai construit asta:




Kibri, plastic, penseta si picatura + rabdare.. Se asambleaza foarte misto kiturile lor. sa vedem cine ce o mai face bun. poate volmer.
 
Este bine ca ai abordat segmente mai mici. Te poti concentra pe un modul care sa nu necesite investitii mari in materiale creandu-ti astfel front de lucru (ceea ce este f important pentru noi), iar la momentul propice poti demara lucrarile la gara fara sa faci niciun rabat. Si eu consider modularizarea ca pe o solutie de luat in considerare pe viitor, caci ai numai avantaje. Mult succes!
 
felicitari si spor la lucrare. ai de gand sa o pornesti pe langa perete ca mine? e bine ca ai construit rampa aceea ca multe locomotive vor avea nevoie de doftor si vor poposi pe acolo. :D
 
sogard_2003 a spus:
Si pentru ca locomotivele aveau nevoie de un adapost in care sa poata fi puse pentru mici interventii am mai construit asta:




Kibri, plastic, penseta si picatura + rabdare.. Se asambleaza foarte misto kiturile lor. sa vedem cine ce o mai face bun. poate volmer.

Bre, da nu-i cam moderna pentru matale?!
 
:-? Nu e deloc moderna, oricum o sa gazduiasca un 1144 obb, G2000 SBB si V60 DB :D :D Daca aveam mai mult de trei linii de garare mai gaseam eu sa le pun niste tari...... am detoate epocile trei, patru, cinci..... :D ca la romani.

Lupule, asa am de gand sa fac sa ma pornesc pe langa pereti cu liniile.

cristi ai mare dreptate in privinta segmentelor, marele avantaj il reprezinta faptul ca poti scoate oricand un modul si sa lucrezi la el fara sa deranjezi modulele vecine cu mizerie sau accidental sa distrugi anumite chestii pe ele.

Intre gara si modulul de pe colt se mai gaseste un spatiu de lungime de 70 cm, trebuie sa ma gandesc ce construiesc acolo...