Zona Baraganului si linia de Constanta sunt recunoscute pentru incidentele cauzate de zburatoare (diverse specii si culori) mai ales in zona marilor silozuri.
Pe vremea cand se mergea spre Constanta cu viteze de peste 100 km/h, rar era locomotiva fara parbriz crapat.
Florin, eram intr-o locomotiva cand in dreptul lui Dragos Voda, la 120 km/h, parbrizul a crapat datorita impactului cu o cioara. Asta e si motivul pentru care electrica ce a reeditat performanta de acum 41 de ani, in fata presei inmarmurite si cu ochii buclucati de minune, a fost dotata cu o astfel de protectie "made by Gicu din depou".
Se poate porni aici o discutie mai lunga, dar cred fara finalitate, pentru cei care cred inca faptul ca poti impinge o locomotiva cu o aerodinamica facuta pentru 140 km/h la viteze de peste 200 km/h, fara sa ai probleme.
Ma gandesc ca deja se lucreaza la tronsonul de viteza Paris-Budapesta, pe care viteza de 200 km/h trebuie sa fie regula, nu exceptia...
Gabi, nu conteaza ca locomotiva era sau nu cu un vagon dupa ea. In 1967 cand a fost atinsa viteza de 204 km/h nu a fost atasat nici un vagon pentru ca nu exista in Romania un vagon apt pentru asemenea viteze, nici macar cel dinamometric, care data de prin anii '20. Nici acum nu s-ar fi folosit daca nu era nevoie de un vehicul in care sa fie urcati cei ce vor relata cu sufletul si microfonul la gura, performanta.