Stiri

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Ati uitat gratiile din fata parbrizului lui 42-0302, realizate din fier beton. :lol: Altfel mi s-a parut ca locomotiva mergea la viteza aia ... incredibil de linistit!
Daca tin minte bine, recordul lui 060-EA2-122 a fost cu locomotiva izolata.
 
http://www.realitatea.net/video_522281_un-vagon-de-tren-a-luat-foc-in-aceasta-dimineta-pe-ruta-oradea-jibou_384186.html
http://www.mediafax.ro/social/un-tren-de-persoane-a-luat-foc-in-salaj-fara-a-exista-victime.html?1688;3441130
Despre poligonul Faurei aici: http://www.realitatea.net/peste-opt-ani--trenurile-din-romania-ar-putea-circula-cu-200-km-la-ora_383776.html
si aici: http://www.financiarul.com/articol_16637/bombardier-si-siemens-sunt-asteptate-la-faurei-.html
 
Am vazut stirile.
La ce ziaristi avem nu ma mir ca au spus ca poligonul a costat 10 milioane de euro.Nu au spus insa ca, la fel ca orice din domeniul cailor de transport, este construit in anii edificarii socialismului.
Nu ar fi spus nici despre locomotiva daca la un moment dat nu ar fi spus mecanicul ca locomotiva e veche.
Parca a fost o actiune de condamnare a comunismului?atunci de ce trebuie sa se laude actualii cu realizari facute in aceea perioada?Baza IFF (are si un punct de oprire pe 702), locomotiva si chiar viteza, iata se dovedesc a nu fi realizari ale anului 2008 ci doar copii.

In 1977 pe anumite portiuni pe linia 300 se circula cu 140 km/h.

Probabil cind se va circula in mod normal cu 200km/h pe magistrale locomotivele vor avea plase de Buzau, cumparate la suprapret de catre administratie iar vagoanele vor fi cele de tip penitenciar, ca sa nu mai sudeze plasa la geamuri.
 
asa cum spunea Catalin,se apropie alegerile si cineva trebuie sa se acopere cu lauri vechi si uscati :p
 
Oare cata protectie asigura acele fire de OB la geam!
Rezista la un extintor aruncat de un tembel de pe personalul de ... UNDE VRETI ... care circula din sens invers?
Sau la acest test care a scopul acestor grilaje? Am vazut inelul este cu o singura cale! S-o fi gandit ca ciobanu care sta pe margine se sperie de fulgerarea care se plimba pe sine si da cu pietre...
Eu la trenuri care o o viteza putin mai mare (TGV) decat acesta n-am vazut asa ceva la geam. Sigur exista sticla rezistenta la impacturi puternice.

O singura chestie detest la trenuri: Grilajul la gemurile locomotivelor (vezi India), si din pacate o vad si la noi. Mi-e teama ca unii mecanici sa prinda idee si intr-o luna ne trezim cu asa ceva la trenurie de te miri de pe unde din tara. Brr! :(
 
Am auzit cazuri din surse sigure, cand parbrizul unui EA a fost spart de cate o cioara la 140 km/h.

Trenurile de mare viteza sunt gandite pentru astfel de situatii, plus din cauza inclinatiei parbrizului impactul este altfel, la EA este in pozitie verticala.
 
Am o mica propunere pentru forum!

Vad ca in acest Topic, pe ultimele doua pagini s-au discutat incrucisat!

Unii despre "Schumaker" de Arad si unii despre Inelul de la Fetesti.

E bine ca se discuta, dar propun ca pentru tampiti gen "Schumaker" sa se deschida un topic de genul "D'ale lu' Schumi...". Ca sa nu fiu misogin, propun sa se deschide un topic si cu "D'ale lu' Nasu..." ca si ei o mai pun pe invers, si stirile sa ramana stiri de interes general legat de caile ferate, nu ca vre-un idiot s-a luat la tranta cu trenu' s.a.m.d....
 
Zona Baraganului si linia de Constanta sunt recunoscute pentru incidentele cauzate de zburatoare (diverse specii si culori) mai ales in zona marilor silozuri.
Pe vremea cand se mergea spre Constanta cu viteze de peste 100 km/h, rar era locomotiva fara parbriz crapat.

Florin, eram intr-o locomotiva cand in dreptul lui Dragos Voda, la 120 km/h, parbrizul a crapat datorita impactului cu o cioara. Asta e si motivul pentru care electrica ce a reeditat performanta de acum 41 de ani, in fata presei inmarmurite si cu ochii buclucati de minune, a fost dotata cu o astfel de protectie "made by Gicu din depou".
Se poate porni aici o discutie mai lunga, dar cred fara finalitate, pentru cei care cred inca faptul ca poti impinge o locomotiva cu o aerodinamica facuta pentru 140 km/h la viteze de peste 200 km/h, fara sa ai probleme.

Ma gandesc ca deja se lucreaza la tronsonul de viteza Paris-Budapesta, pe care viteza de 200 km/h trebuie sa fie regula, nu exceptia...

Gabi, nu conteaza ca locomotiva era sau nu cu un vagon dupa ea. In 1967 cand a fost atinsa viteza de 204 km/h nu a fost atasat nici un vagon pentru ca nu exista in Romania un vagon apt pentru asemenea viteze, nici macar cel dinamometric, care data de prin anii '20. Nici acum nu s-ar fi folosit daca nu era nevoie de un vehicul in care sa fie urcati cei ce vor relata cu sufletul si microfonul la gura, performanta.
 
@catalin
Iti multumesc pentru precizari. Modificarea pentru 220 km/h e ok pentru testele din poligon, probabil nu e o solutie pentru exploatarea normala. Rezistenta aerodinamica la inaintare creste cu patratul vitezei. Sunt convins ca face 200km/h si cu 4-5 vagoane dupa ea, rezerva are destula. Ma bucur ca s-a reusit reabilitarea poligonului asa se vor putea testa iarasi vehicule chiar pentru viteze de 200 km/h. Bine ar fi ca asta sa aduca si modernizari de linii unde sa se circule cu viteza asta.
Despre ce si cum scrie presa noastra... ati zis voi deja :(
 
Mda, locomoitva amiral, detinatoare a recordului de vieza la Cfr Calatori, are grafiti pe bot la prezentarea cu presa si doborarea recordului, buna treaba, o sa dea iama si mai tare toti prostii sa-si scrie numele pe locomotive, ca ii mai dau si 10 televiziuni pe post.
Inca o performanta a presei, viteza medie de 204-206kmh, deci medie la medie, deci valoarea fixa e un interval, buna treaba.

Cat despre poligon, foarte bine ca s-a facut, mai ales acum, cand constructorii de pe Bucuresti - Constanta fac galagie ca nu li se plateste si nici nu li se livreaza balast. Acum si-a dat seama toata lumea ca defapt si banii si balastul existau, dar nu au ajuns unde e nevoie, au ajuns unde trebuie.
 
Exact Gabi,
masina are rezerve pentru a remorca 400t la 200 km/h, chiar cu boghiurile ce permit aceasta viteza si care modifica raportul forta/viteza.
Problema este ca aerodinamica vehiculului, sistemele de franare, suspensiile, intreaga gandire a cutiei care trebuie astfel conceputa pentru diversele forte de impact, etc...etc...etc.... trebuie gandite pentru o anumita viteza si pentru anumite sarcini ce apar la viteza respectiva. Asa cum bine ai subliniat si tu.

Shoppy, nu cred ca poate fi vorba de o intarziere a lucrarilor pe Constanta (aprox 250 km) datorita reabilitarii inelului Faurei (aprox 20 km). Despre reabilitarea inelului stiu de peste 5 ani de zile si are alte surse de finantare. Chiar si asa, au terminat restul de 230 km si nu mai au bani de ultimii 20 din cauza inelului ?
E retorica intrebarea, nu astept raspuns.
 
Dar de ce este atat de important acest poligon in momentul asta (in afara de motivele pur campanie electorala), ca sa ajungi sa numeri km simplist pe degete, ca ziaristii?
 
@Shoppy, e ca si cum ai intreba de ce este importanta sala/rampa unde se verifica masinile la registrul auto roman, daca inca avem gropi pe sosele si nu avem autostrazi.

Poligonul tine de AFER si nu are nici o legatura cu infrastructura din Romania sau cu starea ei.
 
@catalin
Chiar daca locomotivele CFR nu mai sunt demult de top ramine importanta achizitia la vremea respectiva a unor licente pentru fabricarea acestora. Am vazut aseara un film despre seriile BB12000, 13000 si 14000 ale SNCF. Daca stau sa compar cabina de conducere...EA e mult in fata BB12000. Pentru cine a vazut cred ca nu incape vorba. E bine sa reamintesc ca la concursul de locomotive electrice din '63 au participat si 2 BB12100. Interesant e ca si aceasta serie a fost pina nu demult in exploatare.
Daca e vorba de vremurile noastre, probabil problemele se pun altfel. Oricum achizitia unor locomotive moderne ar presupune macar o infrastructura modernizata.
 
Gabi,

Cred ca o comparatie intre BB-urile SNCF si locomotivele noastre electrice nu e chiar potrivita. Din cate imi aduc eu aminte, locomotivele SNCF respective au fost dezvoltate pe parcursul deceniului 6, in timp ce LEA-urile noastre au totusi niste ani in minus! Vreo zece? Oricum, suficient ca sa conteze!

Catalin nu spune nicaieri ca locomotivele respective sunt depasite. Din contra, ca dovada ca proiectul lor a fost fundamental bun si alegerea acestui model a fost o alegere inspirata, multe dintre locomotivele acestea se modernizeaza si sunt folosite in continuare. Nu mai departe de marti dimineata in Gara de Nord, asteptand trenul spre Constanta, am avut ocazia sa admir in jurul meu nu mai putin de SASE asemenea exemplare, inclusiv una in schema de vopsire "delfin" care, din punctul meu de vedere arata chiar foarte bine!

Ce spune Catalin este cu totul altceva: ca locomotivele respective nu au fost proiectate sa fie utilizate in mod curent pentru viteze de 200 de km/h, chiar daca reusesc sa aiba asemenea performante!

Cu alte cuvinte, s-ar putea obtine o locomotiva performanta, capabila sa sustina 200 de km ca viteza curenta, DACA platforma respectiva ar suferi o modernizare care sa includa o forma aerodinamica, nu neaparat pentru a micsora acel coeficient de rezistenta la aer care oricum e mai putin important pentru o locomotiva decat pentru o masina de curse de exemplu, cat pentru a realiza un oarecare unghi al parbrizului care sa-l faca mai putin "sensibil" la impactul frontal cu o zburatoare nefericita aflata in calea bolidului! :D
 
Joi dimineata ultimul vagon din trenul nr 4071 Oradea-Jibou a luat foc între staĂžiile Porti Âşi Ip.

http://stirileprotv.ro/stiri/eveniment/au-sarit-din-tren-dupa-ce-vagonul-in-care-se-aflau-a-luat-foc.html

http://www.realitatea.net/un-vagon-de-tren-a-luat-foc-in-aceasta-dimineata-pe-ruta-oradea-jibou_384186.html

http://www.realitatea.net/vagon-de-tren-ars-in-totalitate_384371.html
 
@victorian
Poate m-am exprimat gresit, si eu sunt de parere ca EA-ul, desi vechi, nu e un produs depasit. Stiu ca i se cunosc "bubele" care nu-s majore, modernizarile se pot duce inainte pentru a adapta locomotiva si altor cerinte decit cele de acum 45 ani. Oricum alegerea de atunci si-a demonstrat clar calitatile, se simte influenta specialistilor. Avantajul unei locomotive universale e evident iar exemple chiar cu locomotivele moderne de azi exista. Tehnica moderna nu e infailibila, producatori mari au avut destule surprize negative. Iar banii pentru o locomotiva moderna sunt multi.
Numa' bine!

P.S. Sunt numai putin mai batrin decit EA-ul :D doar DA-ul ne intrece :lol: