Ia te uita, interesant Moskvici-ul acela albastru! As vrea si eu unul, in amintirea masinii pe care au avut-o parintii mei de pe cand subsemnatul avea patru anisori...
LDH, de unde se poate obtine asa o minunatie?
Horia, trebuie sa te contrazic insa in privinta locului in care s-au inspirat rusii pentru Moskvici: designul respectiv NU este inspirat direct de masinile americane, ci indirect, prin filiera germana... De fapt, fabrica Moskvici a fost prima data dotata cu utilajele pe care glorioasa Armata Rosie "ieliberatoare" le-a, hm, "imprumutat" dintr-o fabrica Opel pe care au intalnit-o in drumul lor.
Asta, plus probabil faptul ca au pus mana si pe ceva documentatie, plus sistemul sovietic de proiectare "CFR" (Copiaza Fara Rusine) au facut ca primul model al uzinei din Moscova, respectiv masina "Moskvici 403" sa semane suspect de mult cu primul model de Opel produs dupa razboi.
La fel, urmatorul model, in variantele "405" apoi "407" se inspirau copios din urmatorul Opel din acea vreme, desi deja diferentele de design erau vizibile.
Totusi, a fost o masina emblematica pentru vremea ei, respectiv primele autoturisme noi care apareau incepand din anul 1962 in utilizare pentru oamenii de rand, altele decat cunoscutele "Pobeda", "Warszawa" ca si temutele "Volga" masinile folosite de comando-urile de securisti cand erau in misiunea de a-i ridica noaptea pe dusmanii poporului!