Diorama la N pe segmente a lui Sogard

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
eu am descoperit demult o metoda mai interesanta pentru modelarea stancilor.anume se ia staniol ,folie de aluminiu din bucatarie si se modeleaza cum vrea muschiul fiecaruia,dupa care se aseaza forma la orizontala si se toarna ipsos.Simplu nu? asta e ca o metoda alternativa la formele de cauciuc ce se gagsesc in comert.Si ai avantajul ca faci stanci unice.deoarece stanilolul nu se mai da jos in aceiasi forma de pe stanca rezultata.
 
sogard_2003 a spus:
...M-am gandit foarte mult la acele servetele "umede" (adica alea pe care le vand tiganii in tramvaie la noi) am lasat o data unul desfacut peste noapte si a doua zi era ca betonul de tare,cred ca fiind material textil este mult mai rezistent si daca l-as imbiba cu apa si arace + ipsos as obtine un reliesf destul de rezistent.Voi incerca.

nu alea nenea :p ...sunt indicate servetele de bucatarie,de masa,cum vrei sa le zici :D
 
gata am pus din nou osul la treaba.azi primul modul si mai urmeaza

Cosmin,am vazut relief facut din ziare cu aracet.o nebunie.la clubul din Bucuresti.cred ca voi face relieful asa.Am suprafete mici de acoperit ,multe dreptunghiuri de 20x25 cm.cred ca o sa iasa foarte rigid.Pentru eliminarea galagiei voi descrie pe larg ce metode voi adopta.Asta in cazul in care rularea garniturilor v-a face zgomot prea mare.
Scuza-ti neclaritatea pozelor,sunt facute in graba.
 
cosmin78 a spus:
daca vrei sa ti se "muleze" bine ziarul ,taie-l in fasii :|

Ziarul nu se taie.
Este bine sa-l rupi fasii sau alte forme geometrice neregulate.
Prin rupere marginea ziaului se franjureaza si adera mai bine straturile cand pui aracet.
Aracetul se da prin pensulare.
 
LDH a spus:
Ziarul nu se taie.Este bine sa-l rupi fasii sau alte forme geometrice neregulate.
Prin rupere marginea ziaului se franjureaza si adera mai bine straturile cand pui aracet.

uite ca nu am incercat asa...trec in plan :wink:
 
LDH are dreptate.dar merge si cu fasii taiate.
Am mai terminat doua module.A+B+C.restul doua, saptamana viitoare ca am ramas fara holzsuruburi.Lemnele sunt imbinate cu Montage Kit despre care pot sa spun ca s-a facut in 20 de minute ca betonul.As putea sa renunt la Holzsuruburi ..dar ma gandesc sa le las ca nu-s cine stie ce avere si au si ele acolo un mic rol.Poze

Va trebui sa merg in misiune de studiu sa fac cat mai multe poze.Sper sa reusesc sa mai prind vreme buna.Nu stiu.....ce parere aveti?
Vreau sa includ in aceste 5 module elemente ce se gasesc pe Valea Prahovei in alte sectoare decat cele pe care le-am ales eu pentru diorama,singurul lucru pe care il pastrez fiind asezarea liniilor si forma reliefului.
Vor fi doua poduri de cale ferata si doua rutiere.Probabil o sa existe si un tunel (Tunelul Mic cel de la iesirea din Predeal).
 
nu inteleg un lucru....daca tot folosesti coastele, de ce inloc de placa aia mare de sub ele nu ai folosit doar o rama,un cadru din sipci pe care sa se aseze coastele? castigai la material si iti iesea ceva foarte usor
 
Sa zicem ca nu stiu... :D :D pentru rigiditate.Nu aveam ce sa fac cu ele.Mi-au ramas de cand mi-am refacut toata mobila din bucatarie si nu le-am gasit nici o utilitate.Grele nu sunt max 3Kg.Cred ca o sa ajung pe la 5Kg pe modul cu toate ce vor mai fi instalate.Si pt transport nu imi fac griji ca voi face un dulap cu roti....
 
Salutare.Cosmin cam cum ar trebuie aranjate sipcile pentru ca,cadrul sa aiba o rigiditate mare si sa nu se rupa sub greutatea coastelor?
 
faci un cadru normal,dreptunghiular,patrat ect...ce ai tu nevoie,iar sipcile trebuie puse cu
latimea pe verticala,asa cum ai pus si coastele,astfel cadrul devine destul de rigid.
 
In ultima MIBA apare un pictorial despre constructia unei diorame de catre niste domni pensionari. Segmentele lor sunt facute tot cu placa de baza, insa un segment mobil care inchide "cercul" (e o diorama din aceea cu loc liber pe mijloc) este realizata asa cum spune Cosmin, cu elemente structurale puse pe verticala si FARA placa de baza, fapt care usureaza foarte mult segmentul fara a-i slabi si rezistenta.

Si fiindca tot am vorbit de segmente, Dragos, imi dai voie sa-ti modific titlul acestui topic?

Acum catva timp cand l-ai inceput, intre noi cam domnea confuzia cu privire la diferenta dintre module si segmente. Intre timp, datorita eforturilor prietenului nostru Horia, cred ca marea majoritate a inteles care e deosebirea fundamentala dintre acestea. Pentru cei veniti mai tarziu, repet aici:

MODULE= "bucati" de diorama realizate dupa anumite reguli, care se pot asambla indiferent de ordine.

SEGMENTE="bucati" de diorama care se pot asambla doar in ordinea in care au fost concepute, rezultand o diorama anume.

Ceea ce faci aici este o diorama PE SEGMENTE!
 
Victorian evident ca poti modifica titlul !! nu vreau ca cei care urmaresc acest subiect sa fie eronati cu informatii gresite :lol: Iti multumesc pentru grija.

Legat de diorama ,am mai adaugat segmente ,am facut si planul garii.doar ca nu le-am relizat si fizic.Materiale am cumparat dar zac sprijinite pe pereti urcate pe dulapuri...etc. Sper ca pana la craciun sa pot rula trenuletele mele pe acest circuit.
Mentionez ca in capatul din stanga machetei nu este stabilit un plan,Reprezinta ceva provizoriu pana la aparitia celei de-a doua gari.
Nici prima gara nu este inca definitivata ,poate o sa mai apara linii ,cine stie...



ce parere aveti?
 
Pai treci de pe o linie pe alta doar la capetele garii.

Presupunand ca un tren vine din dreapta, un marfar, si trebuie sa dea prioritate unui accelerat ce vine din spate, trebuie sa se refugieze pe linia trei, numarand de la gara.

Trece acceleratul dar marfarul nu poate pleca imediat deoarece din sens opus apare un personal si ar insemna sa se calce in picioare, pardon roti, pe macaze, asa ca sta pe loc si asteapta ca personalul sa intre in statie si sa opreasca.

Personalul nu intra decat daca mecanicii vor sa se pupe direct din locomotiva.
:D
 
Ok am inteles care este problema.Eu am gandit asa: in conformitate cu situatia data de tine,acceleratul a trecut ,marfarul este pe linia 3 iar din sens opus apare un personal care trebuie sa intre tot pe linia 3.in principiu personalul trebuie sa astepte pana iese marfarul.Dar nu vad care este rolul bretelei!!
Apropo breteaua nu este DKW ? pe scara N un DKW costa cam 50 de euro si nu imi permit deocamdata.
 
Pai rolul bretelei este pentru a oferi posibilitatea unui tren, indiferent din ce directie vine si indiferent ca vine pe directa sau falsa sa poata intra pe oricare dintre liniile din statie.

Schema ta restrictioneaza asta.

Un tren care vine din stanga, pe linia directa, nu are decat optiunea liniei trei.
Daca este ocupata trebuie sa opreasca in semnal si sa astepte sa se elibereze linia.