Stiri

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Referitor la vopsitul loko de la Resita.
Am fost recent pe acolo, acum vreo luna si jumate, nu prea mi-a placut ce am vazut (am mai fost anul asta si in primavara, atunci lucrurile stateau ceva mai bine).
Din ce am vazut cresteau buruienile printre piesele locomotivelor.
Vopsirea se facuse de mantuiala, ceva in genul scolilor "renovate", unde peste lemnul mancat de ani se da cu vopsea care nu face decat sa scoata in evidenta neregularitatile.
Un muzeu de aceasta natura ar trebui sa contina atat exponate functionale (macar partial) cat si nefunctionale, dar restaurate intr-o masura care sa corespunda realitatii. Adica nu strat de vopsea peste strat de vopsea, pana la alterarea detaliilor, ci un lucru ceva mai bine facut, care sa confere o imagine mai buna exponatelor.

Tot in legatura cu subiectul, am stat de povesti cu cativa pasionati de la depoul din Timisoara, oameni tineri care fac o meserie atat pentru asigurarea nivelului de trai cat si din pasiune. Cred ca erau printre putinii din tara care aveau sansa sa lucreze ceva care le si place, dar din pacate, conform sistemului, prost platit ca mai toate joburile de pe la noi. Oricum am fost foarte placut impresionat de entuziasmul si profesionalismul celor de pe acolo.
Unul dintre ei mi-a povestit despre o tentativa de demolare a unei parti din remizele aflate in dotare, tentativa din fericire nedusa la indeplinire.
Cei pasionati de trenuri de pe acolo au in gand un proiect de transformare a locatiei cu pricina int-un muzeu in care sa aduca vreo cateva aburoase. Fiind oameni cu adevarat pasionati, vor sa faca acest lucru in timpul lor liber, evident cu sprijin din partea maimarilor de pe la transporturi feroviare care sa permita asigurarea transportului (sunt implicate aspecte referitoare la tractiunea si franarea garniturilor care ar aduce aburoasele cu pricina in Timisoara).

Astfel de solutii cred ca se pot gasi: cele bazate pe colaborarea autoritatilor transporturilor feroviare si a pasionatilor in domeniu, care pot contribui cu multe cunostinte teoretice si practice si cu activitati de restaurare si intretinere a materialului rulant.
 
cristiCFR a spus:
Legendarul Orient Express a oprit in Gara Regala din Sinaia
http://www.protv.ro/stiri/social/legendarul-orient-express-a-oprit-in-gara-regala-din-sinaia.html

Ieri am condus pe cineva la Gara de Nord si am avut ocazia pret de 5 min sa fotografiez acest tren care stationa la peronul 14. Din pacate pozele le-am facut cu aparatul persoanei care a plecat dar in cateva zile intru in posesia lor. In oricecaz vagoanele aratau super. Daca este cineva interesat de poze trimit cand intru in posesie.
Razvan
 
Nu prea se face vilva cu trenul asta.Eu chiar duminica eram in Sinaia, as fi putut sa il pozez, dar nu am stiut ca circula.
E asa de secret?
 
"China plans to produce the world's fastest conventional train for a new rail link between capital Beijing and main financial centre, Shanghai.
The country's Ministry of Railways says the trains will run at top speeds of 380km/h (236mph).
The trains will more than halve the current quickest journey time between the two cities of 10 hours."

Continuarea la: http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/7591608.stm

Imi cer scuze pentru ca este in engleza, am incercat sa vad daca google stie sa traduca stirea in romana, dar se pare ca nu prea :)
 
FRumoase pozele cu ORIENT EXPRES ! Dar locomotiva aia urata asa se potriveste ca nuca in perete. Macar daca garnitura era tractata de o locomotiva germana, italiana, orice altceva. Vagoane biju si loko naspa.
:x
 
In primul rand ca aceste vagoane sa ajunga in Romania, necesita autorizatii peste autorizatii, dar sa trecem peste asta ca vagoanele vin anual, dar despre locomotive vorbim total diferit. Trebe verificat tot de la bandaje la aparatul de tamponare, aparatul de legare, la normele de siguranta si bininteles sistemul INDUSI si sistemul DSV sau SIFA instalat pe ele. Nu stiu ce vezi tu naspa in acea locomotiva, care, dupa parere mea, arata cihar bine, spalata si totce trebe pentru a tracta un asemenea tren.
 
Frumoase poze!
@obiwan
Daca organizatorul nu a avut/nu a cerut o locomotiva mai speciala a primit ceea ce circula in mod normal. Din cite stiu au fost cazuri in care proprietarii garniturii n-au vrut "aburoase" pentru a nu murdari vagoanele. Au fost deasemena si cazuri in care trenul a fost remorcat de locomotive cu abur chiar si la noi. EA-ul in cauza e o locomotiva produsa dupa licenta ASEA Suedia si are in jur de 40 de ani, suficient de "istorica" la rindul ei. Un "TAURUS" poate nu se potrivea asa bine.
Uneori in realitate nu-i asa simplu ca pe diorame.
 
Dar Nohab-ul de la colegii unguri cum a circulat? Deci se poate.
Numai ca e infinit mai dificil sa remorchezi cu aceeasi locomotiva o garnitura din Italia pana in Turcia (si mai si iesi din Europa, ca treci pe la bulgari). Mai ales ca peste un an, daca nu se prezinta aceeasi locomotiva, munca trebuie luata de la capat.
Pacat ca pe Bucuresti - Giurgiu se remorcheaza cu 1 sau 2 Gimi si nu cu Sulzer, dar asta e, se pare ca organizatorii vor doar sa fie remorcati in cele mai bune conditii, nu ii intereseaza locomotiva.
 
Pacat ca pe Bucuresti - Giurgiu se remorcheaza cu 1 sau 2 Gimi si nu cu Sulzer, dar asta e, se pare ca organizatorii vor doar sa fie remorcati in cele mai bune conditii, nu ii intereseaza locomotiva.

Pina la urma calatorii platesc calatoria si vor sa se respecte mersul.
 
Chiar voiam sa punctez si eu acelasi lucru, de fapt afacerea care se cheama actualmente "Orient express" pune accent mai degraba pe latura preponderent turistica a "hotelului pe roti" si mai putin pe latura de istorie feroviara care ne este noua draga.

Nu confundati aceasta operatiune cu altele care sunt in mod specific orientate spre pasionatii istoriei transportului feroviar de genul 'Eisenbahn Romantik" unde cei ce platesc chiar isi doresc sa vada locomotive cu aburi autentice in functiune!

Sunt convins ca 95% dintre domnii si doamnele care formeaza clientela actualului Orient Expres nici nu fac macar diferenta intre un Sulzer, un "Taurus" sau o locomotiva CFR Pacific, asa ca un incident de genul unui lagar topit la locomotiva CFR 231.065 ar fi privit in primul rand prin prisma intarzierilor pe care le-ar genera si nu ca un risc asumat din dorinta de a vedea "la lucru" o anume tehnologie!
 
shoppy a spus:
Dar Nohab-ul de la colegii unguri cum a circulat? Deci se poate.

Ia uite ce au pus colegii unguri sa traga anul asta :
BIG_0004761762.jpg

(index.hu-magĂĄnvasutak)