Ce mai vedem pe la CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Ieri in statia Roman o garnitura cu tunuri:



pana ieri nu am mai vazut asa tunuri la noi.
 
Horia_Radulescu a spus:
astea par de antiaeriana, Florine...

asa ma gandeam si eu, dar cum nu sunt sigur nu am scris...eu nu am vazut asa ceva prin unitatile pe la care am fost.

langa gara Roman la iesirea spre Bacau e unitatea de tancuri.
de catva timp parcul e rece.....eu am prins acum 12 ani activitate dar erau numai tancuri pe atunci
 
buna Pepo,

orice tun este o piesa de artilerie, la fel ca obuzierele;

pesemne ca doreai sa spui "tun de camp" sau "tun anticar" sau "obuzier" si nu antierian... insa cred ca nu are rost sa dezvoltam.

dupa frana de gura, tunurile din poza lui Florin nu au peste 100mm calibru...
 
antiaeriene nu sunt...pozitia de repaos este pe orizontala,cele antieriene au teava
in repaos la "x" grade,nu sunt vizibile manivelele de control rapid al unghiurilor,
specifice pieselor antiaeriene...
imi aduc aminte destul de bine de asemenea tunuri(de camp) la o unitate militara
din imprejurimile Craiovei....prin ´98-´99 chiar era vizibil unul ruginit rau de tot
lasat de izbeliste ....si care dintr-o data a disparut
 
Ce mai este pe la CFR.....
Bogdan si Michael au ajuns la Intorsura Buzaului si au dat peste cateva garnituri de automotoare SNCF:





Si viaductul e la Teliu:



Pozele sunt din aceasta luna.
 
ai idee daca sunt doar in "vizita" la reparatii ceva sau ca deobicei noi trebuie sa le cumparam vechiturile?
 
multumesc de precizare, catalin! si eu ma gandeam ca sunt cele ale Regio, care au tranzitat prin Austria acum cateva luni!

@cosmin, tunurile germane de 88mm si sovietice de 76mm de antiaeriana au pozitia de repaus si transport cu teava pe orizontala, deci informatia este irelevanta; propun sa asteptam pana cineva documentat ne poate informa mai bine asupra respectivelor piese de artilerie :roll:
 
Tunurile de pe vagoanele platforma sunt AA calibru 100 modelul rusesc KS 19 (in China s-a produs sub numele "model 59"), tip aflat in dotarea tuturor tarilor din Tratatul de la Warsovia.
Tunul e antiaerian, dar putea fi foarte bine folosit impotriva tintelor terestre devenind un redutabil obuzier antitanc de 100.

Si acum rog reveniti la trenuri. Urasc sa vorbesc despre asa ceva.
 
Dupa intrarea in vigoare a actualului mers al trenurilor, s-a introdus o pereche de rapide pe relatia Cluj-Brasov:
10033, cu plecare din Brasov la ora 18:48 si sosire la 23:48
10034, cu plecare din Cluj la orele 05: 00 si sosire la 10:26 la Brasov

De fapt, cele doua rapide constituie rebotezarea si ciuntirea (din punctul de vedere al traseului) a doua intercity-uri care circulau, in alt ani, pe relatia Cluj-Bucuresti.

Asteptand la gara pe cineva, am avut ocazia sa vad un astfel de tren. Mai exact 10033. Compunerea trenului respectiv era:
-40-0002 (sa fie oare, fosta 060-EA-002 fabricata de ASEA pentru CFR???)
-vagoane 20-76, putine la numar
-un vagon 19-76.
Gradul de umplere al trenului il estimez ca fiind mult sub 25 %. Dintre musterii trenului respectiv, o parte semnificativa erau batrani. Deci, greu de crezut ca trenul respectiv sa aduca profit. Ba mai mult, introducerea acestor ex-intercity-uri (sub forma de rapid si cu traseu scurtat cu o treime; 300 km in loc de 501) pare a fi fost facuta la interventia unor stabi.
Desi urasc vagoanele salon (sunt incompatibile cu gradul mediu de civilizatie din societatea romaneasca) , data fiind distanta relativ scurta dintre Brasov si Cluj, as fi de acord cu introducerea unor automotoare seria 58 din 3 module (vagon motor + vagon remorca + vagon pilot) decat LE + un vagon Alee + 2-3 vagoane Blee.
 
Buna
O s-o iau pe rind:
-locomotiva (cel putin dupa inmatriculare) e fosta 060-EA-002 ASEA
-trenurile (daca nu ma insel) sunt fostele IC Mihai Viteazul cu traseeu scurtat la Brasov din pricina lucrarilor la infrastructura pe Valea Prahovei
-scurtarea traseului a dus probabil la pierderea clientilor care mergeau mai departe de Brasov
Numa' bine!