Ce mai vedem pe la CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
somnolenta provinciala, Pietrosita, iulie 2008:



"aici e umbra si liniste, parca nu m-as mai intoarce la Bucuresti..."



natura revendica tot ceea ce omului nu-i mai foloseste - contragreutate semnal mecanic, Pucioasa, iulie 2008:



fratele mic si harnic sau muschi pe 760mm -linia ingusta ce aprovizioneaza combinatul de la Fieni:



"cu grija sa nu calc vreo gaina sau un godac care doarme pe linie"

 
Frumos,
Imi amintesc faptul ca am executat o deplasare pe linia ingusta pina la prima ,,statie" dupa Pietrosita, de unde ne-am intors pina la Fieni pe locomotiva L45H.

Am vrut atunci sa urc pe ceea ce mi s-a parut a fi turnul de apa al statiei, o constructie imbracata in lemn, dar prin scindurile lipsa am vayut un rezervor metalic.
Nu am urcat ca era prea multa populatie prin zona gindind ca o sa urc la intoarcere. Nu aveam de unde sa stiu ca o sa ne intoarcem cu trenul de marfa.
Reportajul a fost pe railwayfan dar s-a sters cu ocayia unor defectiuni.
 
Buna Dan. Constructia din lemn pe soclu de beton a fost castelul de apa. Langa exista inca si coloana hidraulica si scheletul placii turnante.
Si tot in zona, pasionatii de DA in vopsirea clasica o pot admira zilele astea pe 62-1203-9.

Aici in statia Vulcana Pandele (fosta Laculete), linia Targoviste-Pucioasa.

 
Catalin,

Admirabila poza care contrapune un Desiro modern unui vechi vagon de marfa partial descompletat in statia Pietrosita!

Cred ca realizarea unui asemenea vagon partial descompletat, mai ales la scara N, este cu adevarat o provocare, insa o provocare interesanta! Scandurile lipsa ar trebui gaurite cu un burghiu miniatural, apoi locurile respective pilite cu mare grija si in final totul vopsit ca sa arate cat mai autentic! Ca pasionat de weathering, ce parere ai? Oare o asemenea "epava" ar putea sa fie autentica si in epocile "mici" I-II sau a devenit o prezenta tipica imaginii garilor romanesti doar in "maretele" noastre epoci prezente?
 
Buna Dorin. Am studiat la randul meu anterior ideea realizarii unei astfel de epave dintr-un G. Metoda enuntata de tine e absolut acceptabila. Dar...
Eu nu am mers mai departe pentru ca modelul la scara are de obicei plasticul gros, mult prea gros pentru scara N. Daca realizez aceste decupaje mi-a fost teama ca se va vedea ca si cand carcasa vagonului este realizata din blocuri de beton...

Ma bucur daca ti-a placut poza. Eu vreau sa va arat ca la CFR mai poti vedea si altceva decat gunoaie, geamuri sparte, epave. Calea ferata e frumoasa si prin modul cum se integreaza in natura. Si o linie simpla, neelectrificata, are un parfum aparte.

Relicvele de vagoane cred ca au existat mereu. Au fost solutia buna pentru o magazie improvizata, pentru un atelier sau pur si simplu au zacut uitate pe linii secundare. Ce difera fata de alte epoci, mai actuale, e faptul ca aceste vagoane uitate de oameni zaceau descompuse si revendicate de natura, nu de PET-uri si ambalaje colorate, marturi a indolentei si a societatii de consum.
 
Off Topic legat de vagonul pe N... descompletat...

iata ce a facut un cunoscut:
http://www.mobablog.info/blog.php?id=548

sau asa:
http://www.mobablog.info/blog.php?id=549

evident, amandoua decupate cu laserul de amicul Stefan Teichert...

si daca tot le putem decupa cu laserul, ca sa aiba peretii o grosime corecta in raport cu prototipul, de ce sa nu includem in desenul CAD deja niste scanduri lipsa sau sparte? :D sa zicem, un kit de epava...
 
din aceiasi serie, ce mai vede romanul pe la CFR, cateva poze personale din vara lui 2004:

gata de drum, trei prieteni: masina, mecanic, fochist, sau...fochist, masina, mecanic sau...mecanic, fochist, masina...



"la booooooooord, pleeeeeeeeeecam ! "



prin Campia Romana, spre Snagov:





o stea pusa ? septembrie 2007, Videle.



oamenii au trecut precum umbrele...masinile lor au ramas.

 
Somnolenta de duminica, o zi caniculara in jurul pranzului in gara Sibiu. O infruntare tacuta dintre binecunoscutele personale CFR si automotorul RegioTrans:

b0m5unc0cl9mqp63z.jpg
 
Gara Arad. As putea-o numi o gara a contrastelor. De ce?

1. Cladirea a fost reparata si arata decent
2. Cersetorii sunt o prezenta obisnuita pe peroanele garii; unii dintre ei dau dovada de o insistenta rar intalnita
3. O parte din scaunele de pe peron sunt, pur si simplu, rupte.
4. Unele trenuri sunt garate pe linii fara peron. Marti (29.07) doream sa vad trenul de Ciumeghiu care stiam ca e alcatuit din automotoare 77-09xx. Pe panoul electronic, era trecuta linia 7. Ma duc prin pasaj, ultima linie la care duce pasajul este a cincea. La un moment dat imi puneam problema daca nu cumva linia 7 este in alta parte a garii. Nu. Este, efectiv, a 7-a linie, aceasta neavand peron pe nicio parte. Din acest motiv, debarcarea se face cu dificultate, pasagerii trebuind, efectiv, sa sara din automotor. Din punctul meu de vedere, a gara un tren pe o linie fara peron constituie o lipsa totala de respect fata de pasageri. Este atat de greu sa se faca un peron acolo?
Soarta gararii pe linie fara peron a avut-o si automotorul 78-1008 + 78-1009. Cu o deosebire. Daca automotoarele 77-09xx din Arad starnesc mai degraba sentimente de mila, 78-1008 + 78-1009 are o noblete aparte. O demnitate. O maretie.
5. Se stie ca o parte dintre automotoarele X4500 au primit numarul de serie 97, unitatea nemotoare avand numar de parc cu 100 de unitati mai mult ca unitatea motoare (97-01xx + 97-02xx). La Arad un astfel de automotor are o codificare diferita. Unitatea motoare are numarul 97-0518-7 iar unitatea nemotoare e codificata 57-0518-1. Deci un numar de serie care, in mod normal, ar trebui acordat automotoarelor electrice.
 
Cum sunt inebunit sa fac o garnitura de tren Rapid din vagoane ce au fost ale DB-ului de IR am tras o fuga in gara Iasi sa vad ce voagoane gasesc .

Asa ca ce mai vad eu la CFR.... vagoanele de cl 1 30 76 care er fi trebuit sa fie Aeem sunt Beem:


Pozat vineri:


Pozat Sambata:



A ramas numai eem :D

Tot in garnitura alt vagon de cl 1:



Frumoasa garnitura, sper sa fie si la mine la fel:



Ultimul drum pentru multe vagoane, se duc la taiat:



Am verificat si starea locomotivelor din patrimoniul national, am avut oleaca de noroc ca niste muncitori au avut treaba cu un sant si au mai taiat din vegetatie :

 
of, Florine, mare varza mai e la CFR!

iata cum fostele A4Ăźm-61 devenite AĂźm203, devenite Aim262 ajung Aeem si acum Beem la CFR, cam la 50 de ani de la fabricatie... tot arata insa mai bine ca B-urile Osshd Y de la MEVA Turnu Severin, IVA Arad sau PAFWAG Polonia (47-urile) care acum pleaca la taiat... :D
 
Dragos, unele au acoperisuri cu capete curbate, sunt foste vagoane DB devenite Aim262 de InterRegio (Aeem) si au fost construite catre 1961 dupa UIC X; celelalte (Beem) sunt foste Halberstaedter DR din 1978-84 dupa UIC Z2, devenite Bim26x la DB AG pe InterRegio in anii 1990...
 
ÂŞtiu că e o diferenĂžă între 22-96 Âşi 30-76. Ceea ce vroiam să spun este că ,,modernizarea" făcută la GriviĂža le-a doatat cu aceaÂşi model de scaune pe ambele, diferenĂža de confort fiind, practic, inexistentă între cls. 1 Âşi cls. a 2a.
Ce nu înĂželeg... de ce 30-76 pentru vagoane de clasa 1? Cifra 3 în faĂžă, din câte Âştiu eu, desemnează vagoane ,,mixte", cu locuri atât la clasa 1, cât Âşi la clasa a 2a. Apoi... de ce Beem la vagoanele 30-76? Că doar sunt vagoane... de clasa 1.
 
mai, asa cum tot spun, mare varza la CFR...

pesemne ca 30-76 trebuiau sa fie ABeem, ba le-au facut Aeem, ba Beem, numai cum trebuie nu... si ce diferenta de confort este intre clase, numai ei stiu... :(
 
Nu, vagoanele trebuiau sa fie 10-76 Amee, nu 30-76... ca au doar clasa I. Diferenta de confort... nu exista, nici macar distanta dintre scaune. Sunt tot scaune in formul 3 pe un rand, 2 pe celalalt, cele 2 fiind, insa la fel de apropiate ca 2 scaune dintr-un rand de 3, spatiul ramas fiind inspre usa compartimentului/culoar (la mijloc, vagonul este salon) si inspre geam, dar la nivelul suportilor de fixare a scaunelor, fiind eliminat ,,riscul" ca spatiul sa fie folosit ca masuta pentru un laptop, o carte, un pahar, ceva de mancare etc.