Diorama la N pe segmente a lui Sogard

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
mai bine treci direct la flexibila. nu te mai chinui sa distrugi niste linii pe care le poti vinde sau pastra ( nu stii niciodata ce nebunie ti se mai iveste in viitor si s-ar putea ca linia aceea sa-ti devina dintr-odata de nelipsit).
cat despre OSB nu stiu daca e bine sau nu. eu am luat din Bricolage si mi-a convenit pretul. dar daca stau sa ma gandesc, cam tot in jurul la 4 euro/mp se invarte.
 
Va salut dragi pasionati. Azi am avut putin timp la dispozitie si am refacut traseul folosint sine de raze mult mai mari incepand cu R3a 295,4mm ajungand pana la 4 raze mai sus, in poza se pot vedea segmentele.Raza maxima deocamdata fiind de 391,7mm. spre seara daca imi permite timpul voi lucra si la firul intai ,curba de sus din partea stanga. Cu ocazia folosirii razelor mai mari mi-am permis sa revin la dimensiunile initial puse in plan si anume modulele de 800X400mm. Am constatat la cateva experimente ca intradevar sina flexibila elimina anumite probleme dar creeaza altele (imbinarea) . deocamdata am nevoie de 10 astfel de sine flexibile de la roco(fara terasament) sa vedem de unde le comand, RALLY?!:roll:

http://i143.photobucket.com/albums/r136/sogard_2003/traseu412.jpg

cand o sa am timp promit ca voi pune poze miniatura asa cum s-a stabilit conform regulamentului.sper sa nu va deranjeze pana atunci aceasta modalitate de accesare. Va doresc tuturor numai bine
 
Dragi pasionati...azi am gasit o clipa de ragaz langa calculatorul meu..anul 2007 nu a fost prea bogat in achizitii feroviare.in urma cu doua saptamani am cumparat placile pentru cele patru module...din pacate sunt din PAL..melaminat..pe care le-am cantuit ca sa nu aiba probleme cu umiditatea...am refacut schema traseului...am finalizat-o
...dar mai urmeaza cateva modificari pe curbe, distantele axiale ale sinelor nu pot fi de 33.6mm cum am stabilit initial dupa axele dreptelor,deoarece si la razele mari capetele vagoanelor lungi ies din curba iar la o intalnire cu un alt tren risca sa se loveasca ceea ce ar produce deraierea...asa ca in curbe am ales sa fac o marire a distantei axiale cu aproximativ 8mm.avand in vedere ca voi folosi sina flexibila asta imi permite orice modificare este necesara.spre seara sper sa revin si cu cateva documente ale proiectului.
 
lok a spus:
ai incercat sa faci o suprainaltare a liniei in curba?

m-am gandit si la suprainaltare combinata cu marirea distantelor axiale..probabil ca suprainaltarea m-ar ajuta sa nu mai cresc atat de mult distanta axiala.nu pot sa spun nimic cert fiinda sunt in stadiul de proiectare ,neavand decat o sina flexibila trix...si nici macar vagoanele eurofima pe care le-am estimat ca fiind cele mai lungi..daca nu ma insel 165mm peste tampoane.pana nu am doua astfel de vagoane ma voi chinui cu proiectarea...sunt curis daca stie cineva care este distanta dintre centrele boghielor vagoanelor eurofima..m-ar ajuta foarte mult la proiectarea unui model 2d ..
 
poti face o estimare. cam 65-75% din lugimea vagonului se afla intre crapodine. deci restul de 25-35% din lungime se va distribui spre capete.
in orice caz, lungimea intre crapodina si capatul vagonului se poate calcula. el nu trebuie sa pivoteze in curba mai mult decit alt vagon. altfel nu ar putea fi cuplate vagoane lungi cu vagoane scurte.
 
la aceasta estimare m-am gandit si eu lok..sincer mergeam pe 80%..dar e bine sa iei in calcul mai mult eposibilitati pana nuai vagonul in sine...cum as putea sa postez aici un document .PDF? stie cineva vreun link unde as putea sa postez documente de unde sa le puteti descarca voi.cu autoCAD nu ma inteleg deloc bine la partea de exportare a unui document care sa aiba o grafica adecvata ..asa ca singurul pe care l-am gasit este adobe acrobat..dar cum pot sa arat si eu lumii ceea ce fac eu? de pilda as vrea sa mai postez proiectul unui macaz curb la scara N (cu raze mult mai mari decat cele de la Roco sau FL care din cate stiu eu au trecerea din r2 pe r1)si un proiect de macazuri drepte cu unghiul de divergenta de 8 grade.proiecte pe care as vrea sa le realizez fizic in curand.
 
personal si eu subscriu la ideea ta de a construi macazuri. cele din comertul socialist au foarte putine lucruri in comun cu un macaz real, pornind de la unghiul de divergenta si ajungind la inima macazului si la servomecanism care ar fi un monstru daca il ridici la scara. poti incerca server-ul pe care a pus shoppy revistele http://www.filefront.com/ de exemplu. singura problema e ca in timp se 'pierd' fisierele.
 
Lok mersi mult pentru link..acum pot sa postez proiectele....
acesta este traseul in prezent..cu o problema de nadaptare..ce a fost rezolvata pe un proiect care din pacate s-a pierdut cu o sumedenie de proiecte ,datorita unor pene de curent frecvente in cartierul militari. hard-diskul meu a avut de suferit pagube majore, rezultatul a fost pierderea unor proiecte importante "traiasca" Electrica :( ...asdar ce a mai ramas...

http://files.filefront.com/traseu+812+Model+1pdf/;9316664;/fileinfo.html
traseul propus initial

http://files.filefront.com/macaz+Model+1pdf/;9316695;/fileinfo.html
proiectul macazului cu razele 463.40 si 429.80(mm).. cu diferenta axiala de 33.6mm..si aici apare acea problema referitoarela lovirea trenurilor in circulatia simultana pe acest sector de sina...cred ca il voi reproiecta...oricum pe categoria B de vehicule feroviare nu apar probleme.
 
excelent. acum, new task. incearca sa faci o cotare 1:1 - scara reala - astfel incit proiectul sa poata fi realizat la orice scara - 1:87, 1:120, 1:160 etc.
 
pai....greu cu cotarea...modelul este construit direct la scara 1:160 cred ca exportul este facut un "scaled to fit"...dar...o sa vina si un proiect cotat...lok ai mai incercat sa realizezi un macaz pana acuma?
 
am modificat macazurile de 7.5° de la pilz astfel incit sa dispara inima plina si sa fie ca in realitate. acum ma strofoc sa le intorc servomecanismele sa intre sub planseta - perfect fezabil - pt inceput se pun cu fundul in sus, pur si simplu. ce ma streseaza sint felinarele care vreau sa ramina sus :D uite cam cum arata

82511-12.jpg
 
un link ..poze ..ceva ? e interesant ca ai modificat macazurile..intrebarea mea este la ce scara sunt acele macaze?

http://files.filefront.com/macaz+Model+2pdf/;9317078;/fileinfo.html
desenul cotat ,la scara 1:1 adica scara 1:160 ...

cred ca pentru a muta felinarele la suprafata ai nevoie de un mecanism simplu...daca miscarea lor este de rotatie pe o axa nu ai decat sa faci un ax mai lung pe felinar ...sa mai faci un ax pe mecanismul acela..pe cele doua axe sa montezi niste rotite de antrenare ca la casetofoane..dintate sau cu curea..montezi axul felinarului pe un suport(cu felinarul in sus) :D ..si cred ca e gata...depinde la ce scara este mecanismul....la N cred ca se complica maiestria

Cred ca ar fi cazul sa mutam discutia asta prin alta parte eventual la atelier..ca referitor la constructia macazului curb am intentia sa fac un subiect separat.
 
Ma minunez cand vad ca dupa atatea luni mai exista acest subiect.
Asteptat timp indelung si a meritat.Google Earth vine cu poze indraznete pe anumite sectoare din tara. ca sa nu ne intindem cu vorba am sters planurile initiale si am refacut totul de la zero. Am reusit.
Iata ce am facut:

varainta poza:

varainta pdf in marime naturala: http://files.filefront.com/traseu+01dwg+Model+1pdf/;11457427;/fileinfo.html

Am adunat si materialele ,am pregatit si doua placi.
 
Dragos, reusita ideea de a pune in paralel poza de pe Google Earth cu desenul tau. Imi place, traseul arata perfect natural (fiindca este "copiat" dupa natura!).

Nu ne-ai spus de unde, din ce loc anume este luata poza cu traseul de iarna. Sau poate ai spus mai demult si am uitat eu intre timp? Daca e asa iarta un mos semicentenar si mai spune-o odata, ca neamtul ala mic care-mi tot ascunde lucrurile nu stiu unde a pus informatia asta!

Intentionezi sa faci o diorama de iarna? Mi s-ar parea foarte interesanta!

In privinta traseului n-am ce sa comentez, daca il copiezi dupa natura n-are cum sa nu iasa bine, trebuie doar sa refaci relieful observabil acolo.

Am urmatoarele observatii, totusi: Odata, sa te gandesti la faptul ca aceste module vor fi asamblate undeva, intr-un spatiu fizic. Nu stiu unde ai de gand sa le asamblezi, insa e bine sa te gandesti si la aspectele astea, sa zicem, un pic triviale, de genul: unde sta diorama cand nu este folosita, cum se poate proteja de praf, cum pot sa o protejez impotriva unei loviri accidentale sau a placerii dobermanului de a se urca pe ea etc. In acest sens observ acel unghi larg al dioramei si ma gandesc: daca o pui "la perete" cu o latura, atunci cealalta latura sigur se va departa de perete si spatiul de acolo ramane nefolosit, dificil de accesat, bizar. Daca diorama sta in mijlocul unui spatiu, atunci problema asta dispare, in schimb diorama devine mult mai "vulnerabila" la atingeri accidentale, la saltul dobermanului etc.

E bine sa te gandesti si la aceste aspecte fiindca odata realizata diorama, vei descoperi ca ai in casa un "mort" extrem de prezent, dificil de transportat, extrem de fragil si de sensibil la praf.

Dincolo de aceste aspecte practice, din punct de vedere scenic diorama va fi tratata diferit in functie de felul cum va fi vizionata. Adica intr-un fel tratezi scena daca diorama este vizionata doar dintr-o latura si in cu totul alt fel daca e o diorama amplasata in mijlocul unui spatiu si o vezi din toate unghiurile.

Succes!
 
Foarte buna ideea, felicitari.
Si noi cei din timisoara am aruncat o privire pe google earth, in scopul de a vedea increngatura de linii si macaze ale unei gari de mari dimensiuni, in conditiile in care fotografii nu se prea pot realiza cu obiective considerate de catre unii strategice.

Ca orice macheta, inspirarea dupa natura este o sansa sigura de succes, ideea este insa sa nu-ti propui sa iasa exact la fel :D .
Nu fiindca nu este posibila o incercare din punct de vedere a testarii limitelor artistice si tehnologice, ci pentru faptul ca natura este PEFECTA si nu se poate copia cu exactitate indiferent de context. De asta ma conving dee fiecare data cand fotografiez cate un loc din frumoasa noastra tara.

Oricum astept cu nerabdare continuarea,
mult succes.