Gara Arad. As putea-o numi o gara a contrastelor. De ce?
1. Cladirea a fost reparata si arata decent
2. Cersetorii sunt o prezenta obisnuita pe peroanele garii; unii dintre ei dau dovada de o insistenta rar intalnita
3. O parte din scaunele de pe peron sunt, pur si simplu, rupte.
4. Unele trenuri sunt garate pe linii fara peron. Marti (29.07) doream sa vad trenul de Ciumeghiu care stiam ca e alcatuit din automotoare 77-09xx. Pe panoul electronic, era trecuta linia 7. Ma duc prin pasaj, ultima linie la care duce pasajul este a cincea. La un moment dat imi puneam problema daca nu cumva linia 7 este in alta parte a garii. Nu. Este, efectiv, a 7-a linie, aceasta neavand peron pe nicio parte. Din acest motiv, debarcarea se face cu dificultate, pasagerii trebuind, efectiv, sa sara din automotor. Din punctul meu de vedere, a gara un tren pe o linie fara peron constituie o lipsa totala de respect fata de pasageri. Este atat de greu sa se faca un peron acolo?
Soarta gararii pe linie fara peron a avut-o si automotorul 78-1008 + 78-1009. Cu o deosebire. Daca automotoarele 77-09xx din Arad starnesc mai degraba sentimente de mila, 78-1008 + 78-1009 are o noblete aparte. O demnitate. O maretie.
5. Se stie ca o parte dintre automotoarele X4500 au primit numarul de serie 97, unitatea nemotoare avand numar de parc cu 100 de unitati mai mult ca unitatea motoare (97-01xx + 97-02xx). La Arad un astfel de automotor are o codificare diferita. Unitatea motoare are numarul 97-0518-7 iar unitatea nemotoare e codificata 57-0518-1. Deci un numar de serie care, in mod normal, ar trebui acordat automotoarelor electrice.