Caile Ferate "La Ursu"

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
In acelasi subiect, am continuat:
mpursu a spus:
tfa2003 a spus:
Uite aici, sper sa-ti foloseasca:


PS: Dimensiunea "a" a motorului este data fara "iesirile axului" (+2mm la fiecare capat) si fara volanta
Nu mai este nevoie de celelalte date, fiindca... si acest motor este prea mare :(
Comparativ, dimensiunile motorului meu Piko nr.art.56000 sunt:
a = 25mm
b = 20mm
c = 15mm
Multumesc mult pentru ajutor & promptitudine! :aplauze:
 
@MPU : Mircea ar fi o solutie , un pic mai costisitoare , dar cred ca de cand astepti sa-ti spuna cineva niste dimensiuni , l-ai fi avut deja in locomotiva : MASHIMA 1015 ( Mashima Can Motor 15mm x 10mm x 12mm ) si iti mai incape si volanta si un decodor si niste becuri suplimentare , ar mai fi si 1224D si o gramada de ele , MASHIMA cred ca produce o gramada de motoare pentru toate gusturile si masimile ( care se afla pe stoc in EUROPA la preturi rezonabile ) .
Daca nu iti place MASHIMA , atunci poti incerca TENSHODO MK 1 , 2 sau 3 ( Tenshodo MK1 5-pole 21mm x 9.5mm x 13mm ) , la fel mai poti baga si o gramada de gadgeturi pe langa el , ca loc iti ramane :D :D :D :D .
Iar daca roata melcata nu se potriveste pe ax-ul noului motor si nu ai nici o solutie , stiu o firma care face prelucrari mecanice cu materialele lor la preturi "rezonabile pentru ei :confused: " , dar calitatea si precizia este excelenta !
p.s. poate schimbi tot sistemul de actionare :x :x :x
 
Mircea,

Am tot stat eu linistit pana acum pentru ca la scara H0 chiar nu ma pricep, dar vad ca te tot chinui si nu gasesti ce-ti trebuie. Sa stii ca inainte de a ajunge la Tenshodo si Mashima, mai exista si alte solutii mai ieftine.

De exemplu un motor de locomotiva la scara N "adunat" de pe eBay. Uite de exemplu ce am cumparat eu cu vreo 15 euro pentru motorizarea unui sasiu de BR 64: Este un motor de locomotiva electrica Minitrix din aia cu doua boghie motoare B-B, insa motorul este acelasi si pentru multe alte locomotive cu aburi ale aceluiasi producator:

b04spyk52wbs5ww3c.jpg


Poza nu-i grozava, este cea pe baza careia am cumparat eu motorul. Imi pare rau dar digitalul meu a dat recent ortul popii la Paris, asa ca pana fac rost de altul n-am cu ce face o poza mai de detaliu.

Dimensiunile motorului sunt dupa cum urmeaza:
Lungimea carcasei motorului: 23 mm
Lungime totala a carcasei: 27 mm (se adauga 2 lagare de 2 mm lungime si 4 mm diametru)
Lungime totala cu axe:74 mm
Latime carcasa in punctul cel mai lat (armatura aceea argintie): 14.5 mm
Inaltime carcasa (idem): 10 mm
Diametru ax: 1 mm
Diametru exterior melc: 4.5 mm
Pas melc: 1 mm

Evident, motorul se alimenteaza la 12 volti ca orice motor de model care se respecta, asa ca eu cred ca l-ai putea folosi linistit la modelul tau!

Sper sa te ajute!
 
Anunt important: a inceput operatiunea de digitalizare a locomotivei electrice ES4990 Piko!
Simpatica locomotiva, de generatie veeeeche, a trecut prin cateva operatiuni de upgrade in cadrul Cailor Ferate "La Ursu": iluminarea farurilor a fost modificata, beculetzele aprins/stins fiind inlocuite cu LED-uri SMD albe si rosii; geamurile au fost vopsite din interior cu negru lucios; rotile cu cauciucuri de aderenta ale primei osii angrenate au fost inlocuite cu roti fara cauciucuri; boghiul angrenat a primit culegatoare de tensiune; a fost dezactivata culegerea tensiunii de la pantograf.
 
@LDH,

Motorasul acela de Roco e foarte interesant, in anumite conditii s-ar putea potrivi chiar si pentru niste utilizari la scara N!

@MPU,

Spor la treaba cu digitalizarea, asteptam poze!
 
Pentru moment, digitalizarea a esuat din motive mecanice, adica... decodorul nu incape in locurile in care m-am gandit sa-l plasez.
Intr-o prima faza, l-am lipit cu Picatura deasupra motorului din boghiul angrenat si am facut cu grija legaturile adecvate catre culegatoarele de tensiune si catre motor, dupa regulile deja cunoscute. In aceasta etapa, locomotiva fara carcasa a putut sa execute cu succes niste ture pe liniile mele ferate. Insa, tavanul locomotivei fiind mult mai jos decat anticipasem, carcasa nu s-a mai lasat montata, deci a trebuit sa "smulg" decodorul de unde il lipisem, operatiune soldata cu ruperea invelisului din plastic transparent al decodorului.
Apoi m-am gandit sa plasez decodorul in boghiul neangrenat. Nici asa n-a fost OK, fiindca lestul metalic plasat in carcasa ocupa cam tot ce este spatiu liber atat in carcasa, cat si in sasiu, deci decodorul nu a incaput nici acolo.
Deocamdata, nu am alte idei in afara de schimbul cu un decodor mai mic :D