Diorama pe segmente a Trainsylvania Railway Club

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Salut,

s-a mai avansat cu lucrarile, vinerea trecuta am fost pe la Club impreuna cu Ionut.

Pe scurt, eu am lucrat la fabricuta de langa triaj, Ionut la productia de copaci.

Asa arata zona din jurul fabricutei inainte sa ma apuc de lucru:



Am inceput "plantarea" gardului construit "acasa" de catre Ionut:



Gardul produs de Kibri are segmente de lungimi identice, pentru a realiza sectiunea scurta a trebuit sa "tai in carne" gardul, am renuntat si la o portita.

Incet incet, prinde forma:



Aceeasi poveste si aici cu cele 2 sectiuni de lungime ceva mai mica



Zona viitoarelor parcari:



S-a terminat materia prima, trec la operatiunea nr 2, plantatul ierbii in zona, poate ca ar fi trebuit sa incep cu asta:




Voi reveni cu imagini din zona, dupa aspiratul surplusului de iarba.

Continui cu poze din Gara lui Ionut, unde Sandy a mai plantat niste iarba:




Ionut lucrand la copaci:



Intre timp copacii au fost finalizati si plantati pe diorama,
voi reveni curand cu imagini.

Asteptam pareri la subiectul dedicat discutiilor.
 
Salut,

revin cu noutati de la diorama Trainsylvania.

Sandy a mai lucrat zilele trecute in zona H0e, la copaci si vegetatie in general, dupa cum se vede in poze, pe zi ce trece totul arata mult mai bine:



Daca acasa nu are iedera pe casa, atunci macar pe diorama sa aiba :lol:




Au mai "rasarit" niste copaci:





Zona fabricutei dupa ce am aspirat surplusul de iarba, arata cam perfect, urmeaza sa fie puse tufe, wildgras, buruieni, etc:



S-a mai lucrat si azi la diorama, in special pus pietris si iarba in zona triunghiului de linii care da spre modulul central, poze curand.
 
____________________________________========= 25 iulie 2008 ========

Salut,

multe noutati, a fost o saptamana plina in care s-a lucrat mult la diorama, va prezint mai jos evolutia.

Pentru ca in ultima vreme partea tehnica a cam fost neglijata, m-am apucat de montat motoare pentru macaze la liniile de pe magistrala principala.

Scopul era sa automatizez macazele astfel incat 2 macaze care sunt "in cascada" sa fie schimbate simultan de acelasi motor. Motivul? in realitate ele se schimba simultan, chiar daca sunt folosite 2 motoare, in plus asa economisesc 1 motor.

Vorbesc de macazele prin care se trece de pe un fir pe altul in cazul unei linii duble, nu are logica ca 1 macaz sa fie pe abatut si unul pe direct, logic este sa fie ori amandoua pe abatut ori amandoua pe direct.

E vorba de aceste macaze:



Voi incepe cu pozele, apoi explicatiile pe parcurs. Petru automatizare a trebuit sa realizez niste piese (vezi subiectul cu actionari macaze home made), de data aceasta le-am facut din profile "H" de alama de 4 mm.




Aici se vede placa pe care am montat piesele, aceasta placa vine montata sub blat, exact sub setul de 2 macaze. Cu siringa am pus putin ulei in interiorul tevii de alama (am folosit teava de alama de 2 mm ca si camasa pentru sarma de actionare, acesta este sarma de otel de 0.8 mm). Mai jos aveti detalii cu parti din mecanism.

 
Am infiletat in placa holsuruburi si am prins prin cositorire teava.




Asa arata piesa de actionare a acelor macazului, a trebuit sa intaresc putin sarma de otel cu o bucata de sina deoarece era mult prea elastica.



Dupa ce am montat placa sub blat, am pus piesele la pozitie, si abia apoi am scurtat lungimea tijei astfel incat sa nu iasa mai mult in sus din macaz.



Incep sa lucrez la urmatorul set de 2 macaze, acesta:




Aici am ales sa nu mai dau gaura prin tija ce actioneaza acele macazului si sa folosesc acel mic punct de actionare al acesteia (sper ca se observa in poze despre ce vorbesc, nu stiu cum sa explic).

 
Piesa cu nr 2 (aici se va vedea mai bine despre ce am vb mai sus)




Si aici am folosit ca materiale profil "H" de alama de 4 mm, profil sina roco, sarma otel de 0.8mm.



In cazul setului de macaze de fata era necesar de un mecanism mai complicat cu 3 piese, datorita dispunerii macazelor la unghiuri diferite, se vedea imediat despre ce mecanism vorbesc, deocamdata o piesa "intermediara".

 
Iata aici despre ce mecanism vorbesc, am schitat pe poza principiul de functionare, cu galben ar fi miscare necesara in cazul deplasarii trenului din punctul A spre punctul B.



Si acum sa privim sub blat.





Toate piesele sunt prinse aici temporar cu banda dublu adesiva, fara ea totul ar fi mult mai greu de lucrat, dupa definitivarea pozitiei le prind si cu holsuruburi.

Am fixat motorul tillig pe o bucata de lemn, aceasta urmand a fi prinsa apoi sub blat



Motorul pus in pozitie.



Functioneaza perfect dupa ce am realizat anumite reglaje de cursa. Voi reveni cu un filmulet curand.
 
Am inceput apoi lucrarile la zona industriala.

Pentru inceput am pozitionat viitoarele linii si macaraua.



Dupa ce am ales exact unde vor veni pozitionate, am fixat cu prenadez linia pentru macara.



Aici va fi si o zona de descarcat containere, urmand a se monta si o macara de containere.



Zona industriala va fi imprejmuita cu gard, partial linia va fi ingropata in "ciment".



Ionut a ajuns si el intr-un final cu lucrul pe la diorama, a lucrat in zona depoului de locomotive electrice.



Tot Ionut a realizat si relieful de la imbinarea de module.



A dat cu pasta de ghips si vopsea maro peste polistirenul modelat in prealabil cu un cuter bun. PAsta are rolul de a acoperi golurile si nivela "terenul"



In gara a pus "pamant" realizat prin metoda "Ionut" prezentata cateva pagini mai in fata.



In final zona la care a lucrat Ionut.

 
Sandy a lucrat aproape zilnic in zona H0e, lucrarile au ajuns la stadiul "detaliilor" si de aceea noutatile nu sunt foarte vizibile.

S-au pus noi stalpi de telegraf in zona si vegetatie. (Scuze pentru pozele care nu au fost prea reusite de data asta)




A inceput lucrul la marginea padurii unde vor fi zeci de tufe si arbusti, va fi mult de lucru.




Cam atat, revenim curand.
 
Salut,

iata ca nici nu s-a terminat de mult lucrul la diorama X ca baietii dornici sa lucre in continuare s-au reapucat de lucru la diorama clubului.

Desi ieri a fost intalnire si nu zi de lucru, Sandy nu s-a abtinut si s-a pus pe fapte.

A lucrat la zona H0e care arata asa:



si a facut-o sa arate asa:



Discutii:



Prenzenta a fost numeroasa, membri care se aratau rar la fata au reaparut ca din ceata, plus oameni noi (ca doar nu am facut expozitia degeaba) :D

Dar sa revenim la padurea proaspat plantata (direct crescuta):



Dar nu e gata, mai sunt brazi de pus:



Si totusi parca nu ajung brazii:



alte unghiuri:



Cam asta ar fi dupa o prima transa de brazi (in total au fost plantati 46 brazi Busch, 40 brazi "normali" si 6 brazi "premium").
 
Si pentru ca lucrarile s-au reluat la modul cel mai serios, iata ca saptamana trecuta s-a lucrat, impreuna cu Ionut am fost la club si am debitat piesele necesare pentru ultimul modul al dioramei:



Piesele urmeaza sa fie asamblate:



Ele vor da nastere unui modul de 120 x 170 cm.

Acest modul va gazdui un orasel in care vor exista pe langa altele, o linie de tramvai si una de trolebuz care va functiona pe principiu Faller Car System insa nu alimentat de la acumulator ci de la reteaua de contact.

Planurile sunt marete, asteptam sa ne apucam efectiv de lucru.

Ionut a bibilit si la gara lui, poze data aviatoare :D
 
Lucarile la modulul central avanseaza:



Am ales sa pun elementele de rezistenta (grinzile interioare) in diagonala pentru ca am constata la modulele dioramei X ca acest mod de dispunere ofera rezistenta mai mare la torsiune.



Dimeniunile modulului 170x120 cm (din care un colt este putin taiat), avand o forma cam ciudata, dar suficient de mare pentru a gazdui un orasel.
 
Ce mai e nou legat de diorama,

s-a continuat munca la ultimul modul:



apoi s-a inceput demontatul dioramei pentru marea mutare, primul modul pus la pamant:



oricat de mult ne-a rugat Sandy sa nu demontam jucaria



, noi am continuat:



Speram ca diorama sa treaca cu bine acest test, si sa o vedem cat mai repede montata la noul sediu.
 
Salut,

cateva poze de ieri,

continuam pregatirile pentru mutare:



Suntem aproape gata, camionul a sosit:



Baietii harnici:



Ajungem la destinatie, inghesuim in lift tot ce putem:



Echipa:



(din poze lipsesc Luci si Mircea, doi dintre cei care au pus din greu umarul la aceasta mutare)

A urmat apoi o plimbare Ambient+Practiker+Baumaxx ocazie cu care s-au cumparat toate cele necesare pentru curatenie si amenajari la noul sediu si s-au refacut stocurile de materiale astfel incat lucrarile la noul modul sa mearga fara piedici.

vom reveni.
 
Salut,

@mity sper sa mai treci curand pe la noi sa mai dai o mana de ajutor :D

Revenind la diorama, astazi a sosit un colet gigant cu materiale pentru diorama, evident ca nu am avut rabdare pana maine (marti) si m-am dus repede cu el la club sa vad ce e in el. Eram tare curios de urmatorul produs:



Acesta va fi viitorul troleibuz de pe diorama de la Cluj, evident daca voi reusi sa il transform in asa ceva. Sunt absolut incantat de cum ruleaza, poate putin cam galacios (aparatul foto a si amplificat putin sunetul).

Am fost placut impresionat de modul de realizare a puntii fata, pe langa directie, aceasta are si o libertate buna de miscare in plan vertical:



Sper ca si din acest motiv sa se impace bine cu liniile de tramvai pe care le va traversa in orasul de pe diorama.

Si ca sa ii impulsionez pe colegi sa demaram cat mai repede operatiunile de reamenajare/organizare la noul sediu, fratilor, iata cat avem de lucru:



si e doar inceputul.

Mie mi-au atras atentia acesti copaci de la Busch, se fac pe acelasi principiu ca si "copacii naturali" de la noch, insa acestia au tulpina si ramurile mult mai groase. Eu unul ard de nerabdare sa vad cum vor arata la final.

 
Salut,

noutati de la diorama,
ieri am fost prezent la datorie impreuna cu Mircea.

Punctele pe ordinea de zi au fost:
- adus la nivel toate diorama
- facut planuri si lista de necesar pentru iluminarea mult mai buna a spatiului
- pus modulul oras pe picioare.

Asadar, dupa multa munca pe jos pe sub module, ne-am ridicat si mai la suprafata si am pus pe picioare ultimul modul din componenta acesteia, viitorul oras:



Mircea baga din greu la "pendular"-ul manual.
Am pus orientativ niste scandurele ca sa ne facem o idee despre cum va fi traseul liniei ce va traversa orasul.





Modulul cel mare de la diorama (2.3m) s-a "burtit" chiar daca foarte putin, asa ca i-am mai pus 2 picioare la mijloc:

 
Salut,

ieri a fost iarasi zi de lucru la diorama,
mi-am propus sa re-aduc in functionare linia de sus care trece pe sub sat si care ajunge pe pod deasupra magistralei principale.

In urma transportului dioramei imbinarea din tunel a fost grav afectata si a trebuit refacuta.

Pentru inceput am scos o bucata de linie la imbinare:



Prezent la datorie a fost si Vlad, am descoperit ca e un om foarte indemanatic, s-a ocupat de linia din curtea fabricii, linia aflandu-se intr-o stare deplorabila fiind inpracticabila.



Intre timp imbinarea din tunel era gata de a fi testata.



M-am apucat si de repus in functiune macazul, si aici actionarea a fost "demontata" cu forta la transport :).



Initial tija actiona in partea dreapta (se vad urmele), acum am ales alta solutie, mult mai eficienta zic eu.

 
Apoi am revenit la linia din curba, la imbinarea dintre module am folosit (asa cum se vede mai sus) linie fixa, apoi am continuat cu linie flexibila. Imbinarea liniilor flexibile in curbe trebuie facuta ca in poza de mai jos



Adica imbinarile nu trebuie sa fie aliniate.



In urma plimbatului cu diorama X prin tara, trecerile de la rece la cald / de la cald la rece si asa mai departe, am constatat cat de mult lucreaza sinele la dilatare/contractare. Am patit la Brasov ca 1 linie perfect imbinata dimineata sa fie complet iesita din cleme seara, clema fugind intr-o parte, intrand integral pe una din sine. Drept urmare aici am adoptat urmatoarea solutie (vezi poza de mai sus). Clipsul de imbinare al sinei l-am impins putin mai mult pe una din sine si l-am "sudat" prin cositorire doar de cealalta sina (sageata verde), nu de amandoua. Este o solutie pe care eu am adoptat-o in incercarea de a preveni eventuale probleme aparuta in urma contractiilor / dilatarilor liniei. Nu insemna in nici un caz ca toti trebuie sa faceti asa acasa, doar daca aveti metrii de linii sa va ganditi ca problema dilatarii/contractarii e una serioasa.

De obicei nu-mi place sa fiu pozat, dar iata niste poze cel putin interesante, facute de Vlad in timp ce lucram:




Si pe final 2 teste ce au oferit satisfactie dupa 1 zi de lucru: