Diorama pe segmente a clubului TRC (topic pentru discutii)

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Re: ???

<r><QUOTE author="rally"><s>
rally a spus:
</s>PS >>> A FOLOSIT DOZA ELECTROSTATICA (aia manuala)<br/>
<URL url="http://www.jucarii.com.ro/prodlist.php?ctg=ma&pag=4">http://www.jucarii.com.ro/prodlist.php?ctg=ma&pag=4</URL><e>
</e></QUOTE>

Ori nu am stiut eu sa o folosesc ori , fara suparare doza respectiva nu face doi bani. Puteam la fel de bine sa iau orice flacon de plastic sa dau niste gauri in capac si era fix tot acolo.<br/>
<br/>
Cat despre terasament eu zic ca e intr-un fel ca si mancarea semipreparata, e comestibila da nu are gustul celei facute acasa. La fel si cu terasamentul, parca altfel iese cu pluta si cu pietrish,. Eu personal am incercat pe o bucata de sina si, desi eram incepator rezultatul a fost excelent. Personal la modulul la care am sa lucrez am sa fac cu pluta + pietrish. Mai mult am vazut tip-uri in care se spunea ca pt in rezultat cat mai aproape de realitatea se amesteca 2/3 pietrish maro cu 1/3 pietrish gri, ceea ce nu poti face cu terasamentul gata facut. In plus nu stiu cum se poate prelucra la macaze, nu stiu daca nu ramane in anumite locuri spatii intre traverse...</r>
 
Re: ???

<r><QUOTE author="rally"><s>
rally a spus:
</s>Baieti, i-mi pare rau n-am sina flex , abia peste vreo 2 saptamani.<br/>
I-am scris un mail lui Ionut , in care v-am rugat sa va faceti un necesar , de sine si macaze , ca la cat sunteti de hatarati , voi vreti sa-mi luati o data ratia pe 2 luni . Luni pregatesc cu Doru un nou import , asa ca ar trebui sa va miscati repede ...
<e>
</e></QUOTE>

In principiu inca nu putem face necesarul pentru ca stim la nivel de principiu cum va arata diorama. Urmeaza ca fiecare sa detalieze modulul la care lucreaza. Dar avand in vedere ca de sine flexibile oricum o sa avem nevoie putem sa facem de pe acuma un mic stoc. La fel si cu pietrishul dar deocamdata am vrut sa luam de prasila 2 pungulite gri si maro sa vedem cu ce se manaca.<br/>
<br/>
De aceea am propus deocamdata vreo 20 de linii flexibile si 2 pungulite de pietrish. Daca Rally e binevoitor si ne trimite si 30 cm de terasament Noch gata facut avem toate materialele ca sa luam o decizie definitiva</r>
 
???

<r><QUOTE><s>
</s>Ori nu am stiut eu sa o folosesc ori ...<e>
</e></QUOTE>
"Copiii " de pe situl mentionat , erau incantati de doza , si de fapt se vad rezultatele in imagini. <br/>
Crede-ma n-am bucurii sa plimb cutiute cu doze , si de aia o apologesc ci am dat un exemplu.<br/>
Nu mi-ai raspuns la ... raspunsul meu de pe mail... <E>8)</E> , ceva gen HMMM , poate , dadadada <E>:oops:</E> <E>:p</E> <br/>
rally</r>
 
Da scuze de ca nu am raspuns. Cu siguranta trebuie sa te pregatesti cu stocurile :twisted: . Dar precum spuneam mai sus la diorama abia ieri am stabilit cum va arata ca principiu (unde va fi zona de munte, unde gara, unde triaj) asa ca inca e dificil sa facem un necesar.
In alta oridine de idei suntem la inceput cu mobilizarea pe partea financiara (am avut , si avem cheltuieli cu chiria, utilitatile blatul) si inca nu stim exact cum stam cu banii.

Referitor la aplicator avand in vedere ca cel manual costa 10 RON iar cel profesional electrostatic costa peste 400 RON si teoretic ambele fac acelasi lucru iti dai seama cum merge cel de 10 RON. Cine a folosit scula profesionala a laudat-o spunand ca face toti bani. Eu personal despre cea "manuala" spun ca nu face nici aia 10 RON. Astept si alte pareri de la ei care au folosit-o. Intr-adevar poti sa "cerni" iarba dar nici vorba sa cada vertical si ordonat. Mie imi cadeau ghemotoace de iarba iar dupa ce s-a usca aracetul jumatate din iarba a trebuit sa o aspir.
 
sandy a spus:
Eu parca nu as opta pentru genul asta de terasament-e prea mare granulatia
s

Sandy in catalog la Noch parca apar 3 tipuri de granulatii.

Am luat si eu o punga de pietris crem de la Rally sa vad cum arata, si pot spune ca sunt multumit, o voi aduce data viitoare sa vezi cum e.

Pe baza discutiilor si negocierilor care au avut loc la ultima intalnire de la Cluj, am facut o prima schita, mai avem mult de discutat, dar astept parerile voastre:



In dreapta lipseste traseul HOe pe care nu l-am facut din lipsa librariei.
 
Salut!

Gara si triajul mie mi se par a fi OK
Nu trebuie neaparat sa iasa din comun cum am vazut ca ati primit sfaturi.
Legat de partea de sus si mijloc a traseului cred ca trebuie sa va mai gamditi putin.
O remiza pentru locomotive? O zona cu ceva industrie?
Am inteles ca este o propunere si astept urmarea.

Spor la treaba!
 
Lucrez la schita de mai sus dar varianta 3d, sunt mai multe solutii pentru traversarea sinelor, incerc doua variane, mai dureaza putin pana termin, industii vor fi in zona triajului, ma gandesc la un terminal de containere si sa vedem ce ar mai incapea, problema e ca nu stiu cum se potrivesc astea cu gara lui Ionut care e epoca 2, probabil ca ar trebui sa optez pentru industrii din epoca respectiva.
 
Salut

Am fost cam ocupat in ultima vreme si de aceea am intarziat cu variantele de traseu promise.

Cu ceva timp in urma am prezentat o schita de traseu bazata pe discutiile care au avut loc la ultima sedinta tehnica.

Aceasta era asa:



Eu am numit-o versiunea 2.

In urma discutiilor in particular cu mai multe persoane, membrii ai clubului sau alti pasionati, am decis sa incercam sa mai introducem inca o linie dubla in zona muntoasa, practic aceasta va fi mai la ses/campie, deci ceva mai jos decat cele doua trasee initiale, va fi destul de aproape de marginea blatului (spre interior) si va fi cat se poate de dreapta, curbe vor fi doar la colturi iar acestea cu raza de curbura mare (ceva in genul R9 sau R10).

Ca urmare a luat nastere versiunea 3, care e identica cu 2 doar ca are aceasta linie de viteza (linie de shpan) in plus.

Schita ar arata cam asa:


din linia de viteza apar schitate doar zonele vizibile ale acesteia ( in schita le-am delimitat cu liniile subtiri de culoare rosie), restul fiind pe sub restul peisajului, zonele sunt delimitate de intrari si iesiri de tunele.



Revenind la versiunea 2, am incercat sa realizez aceasta schita in trainz pentru a vedea cam ce pante sunt necesare, si cum se pot suprapune traseele.

M-am gandit la 2 variante de a suprapune traseele, le voi prezenta pe amandoua, cele doua variante sunt valabile si pentru versiunea 3 a schitei, unica diferenta fiind prezenta liniiei de viteza.

Initial am vrut sa reproduc diorama cat se poate de bine in Trainz, din pacate tunelele disponibile nu m-au satisfacut deloc, si nu putea sa le utilizez intr-un mod asemanator cu modul in care vor fi utilizate la diorama. Ca si idee, se poate vedea cat este de supradimensionat tunelul in raport cu vagonul in imaginea:



Drept urmare am renuntat la ideea de a face relieful complet si am folosit trainz-ul doar pentru a vedea cum se pot suprapune sinele, asa ca sa nu va mirati daca veti vedea sine suspendate in aer in imaginile urmatoare.
Totusi trainz-ul este destul de util, plansa de lucru este impartita in patratele de aproximativ 10 pe 10 cm, poti alege inaltimea relativa a anumitor puncte ale sinei (se pot alege si punctele), se poate seta panta la sina, si multe altele.

Voi prezenta in paralel cate o zona a schitei si imaginea corespunzatoare in mod 3d:

Incep cu prima varianta (varianta A)

Zona de iesire din gara lui Ionut spre zona muntoasa:



Am notat pe poza cum as vedea eu conficuratia traseului, de remarcat ca practic atunci cand un traseu este vizibil, celalat e in tunel, si invers, deci dispare senzatia de aglomeratie de linii.

imagine 3d:



putin mai la dreapta:



distanta intre cele doua trasee e de 5,5 cm pe traseul virtual si au rezultat pante de 3-4%, ramane sa testam care e limita minima pe care o putem folosi

Putin mai la dreapta ne aporpiem de zona de abatere spre modulul central, schita:



M-am gandit ca ar merge poduri pentru a traversa liniile ce vin din centrul dioramei peste traseul direct.

Imagini 3d:



Traseul din dreapta coboara in acelasi timp cel din stanga urca (prin tunel) ambele folosesc panta de maxim 4%. astfel se ajunge ca la poduri diferenta sa fie iarasi de 5,5 - 6 cm.



Am ajuns la ramificatia spre centru, continui pe calea directa. Pe schita apare asa:



Dupa traversarea tronsonului direct, ramificatia simpla face o curba prin tunel.La iesire mai traverseaza odata tronsonul pe alt pod, apoi incepe sa coboare, in acelasi timp tronsonul principal intra in tunelul 4 si incepe sa urce, ramificatia incepe sa coboara pentru a se intalni la acelasi nivel cu tronsonul principal la iesirea acestuia din tunel:

Imagini 3d:









ajungem la iesirea din tunel si intrarea pe modulul 5, aici Eusebiu va face o gara mixta, Ho si Hoe, pe alocuri incalecate.

schita:



Traseul hoe pleaca spre modulul din colt in urcare, aici face 180 grade si se intoarce, traverseaza modulul cu gara dar pe o zona undeva mai sus si se opreste pe modulul din coltul de sus dreapta.

Continui cu schita:



imagini 3d:











In timp ce ne apropiem spre modulul 2 (gara lui Ionut) tronsonul principal si triajul se apropie de aceeasi "altitudine".



Cam asta a fost varianta A la care m-am gandit pentru zona muntoasa.

Varianta B ar fi in mare masura identica, diferenta e ca linia dubla ce pleaca din modulul central in directia modului 2 (in sus si la stanga) sa treaca peste tronsonul principal si toate trecerile sa fie peste el, sa nu mai coboare pe dedesubt asa cum am aratat la inceputul acestei prezentari.

Ramane sa vedem cum vom face cu traseul ce vinde din centru, eu m-am gandit ca ar fi mai bine ca acest traseu sa treaca pe sub cel principal la intrarea in gara lui Ionur pentru ca tronsonul principal trebuie sa fie conectat de gara lui Ionut pe cand acesta trebuie sa il ascundem pe undeva, solutii ar fi sa treaca pe sub gara sau intre gara si perete.



Am uitat sa precizez ca la schita am folosit numai raze de curbura r3, r4 si r9 (mici exceptii la triaj)
Imaginile 3d pot induce putin in eroare, sinele nu sunt chiar la scara, sunt putin supradimensionate.

Asteptam si alte idei, intre timp Sandy a zis ca va face niste experimente. Bafta!
 
HOe inseamna 9 mm, nu?
ideea imi place si mai ales chestia cu suprapunerea de trasee cu linii care intra si ies din tunele...
personal mie imi place mai mult calea ferata simpla, pare mai rustic. la mine toate tronsoanele vor fi pe cale ferata simpla.
poate ar fi frumos sa aveti si voi pe macheta macar un traseu mai lung cu cale ferata simpla.
in alta ordine de idei, acum mai mult timp in urma v-am rugat daca puteti sa imi spuneti si mie dimensiunile la locomotiva aceea pe ecartament redus. poate gasiti un moment mai relaxat si faceti si chestia asta. va multumesc.
sau mai bine, daca aveti informatii as vrea sa stiu gabaritul acceptat ca standard in realitate pentru trenurile ecartament redus, mai precis pentru liniile de 1067 mm si liniile de 700-800mm. (latime, inaltime si poate si lungime)
 
Cu o oarecare intarziere revin cu propunerile mele pentru traseu.

Am pornit de la schita complexa si am facut treptat modificari incercand sa respect ultimele decizii care sau luat la intalnirile clubului.

Am scos linia de viteza, una din liniile de munte am facut-o simpla, cred ca cu doua linii simple ar lipsii diversitatea, spatiu este suficient pentru o linie dubla si una simpla care oricum va fi mai mult prin tunele dupa cum a spus Sandy,asa ca rezultatul arata cam asa:



Apoi am schimbat putin intrarea in triaj, aici am copiat putin intrarea in gara lui Ionut, dar e ceva mai practica asa pentru triaj, am renuntat si la macasele din curba dinainte de triaj:



Am schimbat ramificatia dintre modulul 1 si modulul central, in sensul ca macazul dublu l-am schimbat cu 2 macaze simple asa cum se intampla si in realitate pe liniile principale:



Apoi am schimbat iesirea spre linia simpla din munti, dupa macaz linia poate intra direct intr-un tunel si sa iasa undeva la colt, astfel poate castiga ceva mai mult in inaltime, Sandy a zis ca doreste sa fie o oarecare diferenta de nivel intre linia simpla din spate si cea dubla, am eliminat si macazele de pe modulul central, in acest fel nu mai exista scurt circuite numai pe breteaua spre triaj.



Apoi m-am gandit sa leg totusi breteaua in circuit fara sa fie nevoie sa fie si izolata, solutia a fost sa pun un macaz pe modulul central si o trecere in X la care sa se poata izola cumva cele doua linii ale acesteia, daca nu se gaseste asa ceva pe piata sunt sigur ca o pot face eu:



Mi-am bagat nasul in gara lui Ionut si am lungit-o in sus, schimband macazul triplu cu doua curbe:



Apoi am incercat sa vad cum ar arata daca intre liniile principale si triaj ar fi ceva spatiu, aici as putea introduce un terminal de containere pentru linia 1 din triaj, sau altele. E doar o idee, din pacate asa gara de pe modulul 2 revine la lungimea initiala pe care eu unul o consider insuficienta:



Tot ce am prezentat mai sus sunt niste idei care mi-au venit in ordinea respectiva, ele pot fi puse sau nu in practica.

Astept opiniile voastre, din pacate saptamana asta nu mai pot sa ajung la Cluj, dar din cate stiu acum voi fi prezent saptamana viitoare vreo 3 zile la rand, poate lasati pana atunci finalizarea traseului, eu zic ca cel mai bine ar fi ca finalizarea traseului sa se faca practic si nu "pe hartie". adica sa avem adus necesarul de sine flexibile si sa le punem sa ne facem cat de cat o idee.
 
!!!

<r>Salut !<br/>
Se stie ca-i bine sa ai o schema de pornire , dar batranii spuneau ca de multe ori "socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ"<br/>
Marti sper sa va pot livra flexibilele si sa te tii frate ... <E>:lol:</E> <E>:lol:</E> <E>:lol:</E> <br/>
rally</r>
 
Legatura acea intre module e prea complexa. Incrucisarea aceea de poduri, macaze, aduce putin a Ploiesti triaj catre Ploiesti vest. Cred ca partea aceea mai trebuie simplificata de la inceput, altfel se va simplifica din mers, ceea ce cred ca va fi mai complicat.
Propun sa incepem cu simlu si eventual sa complicam pe urma, decat invers
 
Eu am patit-o pe propria piele cu plecatul de la complicat si reducerea schemei dupa - bine ca numai pe hartie
Acum am luat-o invers si plec de la ceva simplu cu mult loc pentru dezvoltare si asta deoarece nu se stie ce idei mai vin, pe de o parte, si mai ales ca nu ai de la inceput tot ce iti trebuie
Hotararea este la voi
Si mie mi se pare cam "incurcat" mijlocul cu trecerea de la un modul la altul
Sa nu ajungeti sa nu mai avesti loc sa stati sa vedeti cum functioneaza chiar daca nu intrati toti in acelasi timp in camera
Chiar daca modificati nu uitati sa va aprovizionati cu ce va trebuie din start ca si cum ati face tot traseul din desene ca pe urma...nu se stie
 
!!!

<r>Personal , nu mi se pare complicat traseul , <B><s></s>daca<e></e></B> totul era comprimat pe o placa de 2x1.2 m da , dar asa , sa nu uitam ca sunt laturi de ~ 5 m , iar portiunile "incarcate" se desfasoara pe 2 m lungime .<br/>
Paradoxal , cand veti insira sinele pe peretele din fata si cel din dreapta , va apare chiar golas , asa ca o sa faceti terraformare la greu... <br/>
Si cum spunea LDH ideile mai apar pe parcurs.<br/>
rally</r>
 
Sustin parerea lui Rally , la peste 3 m lungime deja o sa ajungi la concluzia ca este cam golas , mai trebuie ceva ... o linie moarta ... 3,4 case ... eventual un raulet cu cascada .... vre-un hotel in varf de deal :wink: si eu la diorama de 5m / 2 am facut si refacut schite pe hartie la scara aproape 1 luna iar cand m-am apucat fizic de construit sincer din 4 trasee separate doar 1 a mai ramas conf. cu schita de la inceput :oops: si asta deoarece culmea chiar in constructie diorama ,sinele etc (materialul lucreaza) si o sa te trezesti cu mici surprize, iar ideile iti vin peste noapte dupa ce ai construit ceva ... iar daca te mai uiti si la ceva filmulete si poze cu diorame si peisaje reeale imposibil sa nu faci modificari in timpul constructiei.
Sunt curios cum o sa arate diorama la final fata de schita stabilita de voi la inceput :twisted: