Stiri

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Srazvi, tramvaiele alea sunt ceva mai rezistente decat par. Sunt construite pe principiul deformarii caroseriei, deformare care atenueaza si absoarbe socul unei astfel de coliziuni. Forma relativ ascutita face ca obiectul lovit, in limita unei anumite mase de impact, sa "alunece" pe langa caroserie. Sunt principii imprumutate din industria auto a anilor 2000.

Ma repet, asemenea evenimente de cale se intampla, nu doar in Romania, si cand veti lasa la o parte ideile preconcepute despre ramele Desiro, veti descoperi si lucruri interesante d.p.d.v. tehnic.

Mai trebuie adaugat ca desi rame de acest tip au fost implicate in incidente de cale in Romania, nu s-au inregistrat victime (nici macar din randul mecanicilor, care au acel post avansat si aparent expus) si nici deraieri. Oare de ce ?
 
catalin a spus:
Mai trebuie adaugat ca desi rame de acest tip au fost implicate in incidente de cale in Romania, nu s-au inregistrat victime (nici macar din randul mecanicilor, care au acel post avansat si aparent expus) si nici deraieri. Oare de ce ?
E acelasi principiu ca la autoturismele moderne, cu care daca intrii intr-o Dacia nu patesti nimic si vezi cu stupefactie ca toti sint morti in Dacia(a fost un caz la Cluj cind o prietena cu un Peugeot a facut asa :confused: )
Apropo de Dacia cica tot un sobolan a intrat intr-una pe la Sibiu, soferul a murit, se pare ca rapidul si-a continuat drumul pina la Brasov.

P.S. mai glumim si noi astia anti Desiro :lol: dar tot pe R si IC sint si in 2008 :-x
 
E bine ca am lamurit un lucru.

Si inca ceva:

1. Acum sincer, mi-as dori ca subiectele de stiri din domeniul feroviar sa fie separate de vacile, oile, tractoristii transati de vreun tren. Nu vad nici un castig din a enumera aici asemenea incidente. E suficient sa dau drumul la TV....

2. cei care au un "junghi" cu ramele Desiro, ii astept la o discutie pro si contra, bazata pe argumente si date (consum, eficienta, uzura linie, chestii din astea fara importanta). Cred ca dintr-o asemena discutie pot castiga toti si cei impotriva si cei pro.
 
E cazul sa va marturisesc sincer aici ca pana n-am ajuns pe forumuri n-am auzit niciodata nimic rau despre aceste automotoare Desiro.

Personal le consider o prezenta foarte interesanta pe liniile romanesti macar prin forma aerodinamica elansata, diferita de tot ceea ce am tot vazut pana la ele.

Am avut ocazia sa merg cu asa ceva in cateva randuri, atat pe traseul Bucuresti-Constanta, cat si pe Cluj-Alba Iulia, si pot sa va spun ca n-am avut ce plangeri sa am vis-a-vis de confortul pe care il ofera, si care este net superior fata de vagoanele obisnuite de clasa ale CFR-ului. Daca uneori mai zgaltaie pe la macaze, asta dragilor, nu-i vina producatorului automotoarelor, ci a intretinerii caii de la CFR!

Salutari din Constanta,
Dorin
 
Catalin, din nefericire nu ai ce discuta cu cei care urla pe la toate colturile ca Desiro e "tramvai imputit", pentru ca nu e confortabil la cursa lunga, si defapt ei vor ca CFR sa reintroduca vagoane compartimentate pe acele curse. Numai ca el este produs pentru cursa scurta, deci nu a fost gandit pentru cursa lunga. Nu conteaza, tot automotorul e prost, in general, ca are scaunele tari.
Apropo de botul ascutit si zonele de deformare a caroserei, recent am mai auzit ca Malaxa sunt mai bune deoarece ele sunt solide si rezistente (la ciocniri cu vaci, carute, masini mici, tractoare) in timp ce la Desiro se face zob postul de conducere la cel mai mic impact (cu o betoniera).
Nu conteaza standardele Siemens sau faptul ca numeroase exemplare circula la DB in Germania si alte administratii feroviare.
 
O comparatie Malaxa- Siemens Desiro, asa cum ai afirmat, nu-si are rost.
Compari mere cu nuci.
Sunt vehicule despartite de vreo 70 de ani de evolutie a transportului feroviar. Oricat de pasionat as fi de istoria CFR nu pot sa fiu atat de orb incat sa afirm ca cele doua vehicule sunt similare. Nu sunt si nici nu pot fi comparate.

Sunt doua standarde de constructie diferite. Malaxa a fost construit dupa standardele avangardiste ale anilor '40, caroserii din aluminiu sau alt metal sub forma unor tuburi. Asa s-au construit primele vehicule de viteza, asa s-au construit primele vagoane etajate in Franta anilor '30.
Ulterior s-a dovedit ca standardul desi avea plusuri, avea si multe minusuri, datorita problemelor care apareau la incendii, la faptul ca in urma unui impact caroseria se deforma grav, in general de la jumatate, cu efecte teribile asupra calatorilor, ale caror corpuri preluau masa impactului.
Asa au aparut aceste caroserii care se deformeaza controlat. Este exact ce s-a inamplat in anii 70 in industria auto, cand s-a trecut de la caroseriile masive (vezi piata din US) care ramaneau aproape intregi la impact dar omorau pasagerii, la caroserii cu elemente speciale care absorb impactul in asa fel incat vehiculul in final arata rau de tot, dar pasagerii sunt intregi.
Si pana la urma asta conteaza, nu ?

Dar repet, discutia nu-si are rost. Comparam vehicule pe care le despart 70 de ani de evolutie (am scris evolutie nu involutie) a sistemului de transport.
 
Senzatii tari cu Mocanita pe Valea Vaserului: un vagon s-a desprins de tren in doua randuri la aceeasi calatorie.
http://www.emaramures.ro/stiri/Stire.aspx?NewsID=14114
 
Companiile feroviare, pe punctul de a se executa silit una pe alta in contul datoriilor
CFR SA, compania care gestioneaza infrastructura feroviara, ar putea fi executata de grupul ceh CEZ din cauza unor datorii de peste 47 milioane de euro. In prezent, CFR SA are o datorie de circa 275 milioane de euro catre furnizorii de energie. Ministerul Economiei si Finantelor a respins, recent, propunerile Ministerului Transporturilor privind esalonarea datoriilor companiilor feroviare si a precizat ca &8220;sumele prevazute în fondul de rezerva sunt deja angajate pentru plata cheltuielilor aferente summitului NATO si pentru desfasurarea alegerilor locale si parlamentare din acest an.
 
Companiile feroviare, atât în ce priveste infrastructura, cât si transportul de marfa si calatori, au sarcina sa pregateasca un program de eficientizare&8221;, a afirmat zilele trecute Varujan Vosganian.

Ma pufneste rasul ... e ca si cum ai zice ca pietonul are sarcina de a trece strada pe trecerea de pietoni, gunoierii au sarcina de a ridica gunoiul, etc.... :D

Ce si unde prevede cine si ce anume este raspunzator sa faca? Cine este tras la raspundere daca nu se face? :D :D
 
Ba nu, e ca si cum ai zice ca statul are datoria de a nu-si bate joc de banii publici...

"Salariatii CFR Calatori abordeaza pozitiv problema dar se declara neputinciosi" => suntem constienti, dar nu se poate face nimic => deci nu e nimeni de vina!

Pai si daca privatii nu-si platesc datoriile, atunci de ce la mai dau trase? E ordin de sus...
 
Oamenii de pe posturi sunt neputinciosi, dar recunosc problema si isi recunosc neputinta, deci nu e nimeni de vina, deci nu poate fi dat nimeni afara.
Oameni capabili nu se pot aduce pentru ca posturile sunt ocupate.
 
500 de pasionati in toata tara !?! ?!? ! Nici prea multa modestie nu e buna, dar cred ca cifra e un pic exagerata...
 
shoppy a spus:
500 de pasionati in toata tara !?! ?!? ! Nici prea multa modestie nu e buna, dar cred ca cifra e un pic exagerata...

Bun articolul, chiar am fost surprins că a apărut în presa locală. Nu ne rămâne decât să intensificăm eforturile în activităĂžile noastre mai mult sau mai puĂžin FeRoviaRe, dar cu obiect central: drumul de fier.

Iar în legătură cu cei 500 de pasionaĂži... poate că doar 40-50 postează clipuri pe youtube, iar alĂži 400-500-3.000 se uită la ele, fotografiază peisaje cu trenuri, realizează machete, iar pe unii chiar poate nu îi Âştim. Păi forumul railwayfan are aproape 2.500 de membri, RRT peste 700, lokomotiv peste 500...

Ca să nu mai vorbim de CeFeRiÂşti... oameni care au fost Âşi ei cândva pasionaĂži Âşi poate mai sunt, de ce nu?

PS:
Concurs de eseuri: "Mândria de a fi ceferist!"

04.08.2008 13:36

CENAFER, Centrul NaĂžional de Calificare Âşi Instruire Feroviară, instituĂžie publică a Ministerului Transporturilor, a fost înfiinĂžată pentru a asigura instruirea, calificarea, formarea profesională Âşi specializarea personalului care vrea să lucreze sau lucrează în domeniul feroviar.
ÂŞeful de gară, mecanicul de locomotivă, impiegatul de miÂşcare sau revizorul de cale care, cu geanta, cheia Âşi steguleĂžul galben în mână, parcurge pe jos kilometri în lungul căii ferate, au fost formaĂži prin CENAFER Âşi au satisfacĂžia de a face parte din această mare familie, a ceferiÂştilor.
Pentru o mai bună promovare a tradiĂžiilor căii ferate române Âşi răspunderii care revine fiecăruia pentru siguranĂža transporturilor, CENAFER, împreună cu revista Club Feroviar organizează un concurs de eseuri cu tema: "Mândria de a fi ceferist";
Eseurile, între 3500-4500 de caractere, vor trebui trimise până la data de 31 septembrie 2008, la adresa de e-mail [email protected] sau prin poÂştă, la adresa: Calea GriviĂžei nr. 343, BucureÂşti, Sectorul 1, cod 010716.
Primele trei lucrări selectate vor fi premiate Âşi publicate în revista Club Feroviar.

Sursa: www.rinsider.ro

:cafea:
 
Transportul feroviar, soluĂžia pentru Capitală

Cele 23 de staĂžii CFR existente pe reĂžeaua feroviară din Capitală Âşi din împrejurimi ar putea, cu minime investiĂžii, să asigure transportul facil pentru sute de mii de călători din BucureÂşti Âşi din viitoarea Zonă Metropolitană

În prezent există 223 km de cale ferată în Capitală Âşi pe inelul periferic. ReĂžeaua este exploatată în mare parte pentru marfă, însă în trei ani ar putea fi utilizată Âşi de călători.

BucureÂştiul s-ar putea apropia uimitor de repede de statutul capitalelor europene cu un transport feroviar rapid Âşi ecologic. Avem scheletul, spaĂžiul, specialiÂştii, iar banii pot veni dacă Ministerul Transporturilor Âşi-ar bate capul cu un proiect viabil.

http://www.adevarul.ro/articole/transportul-feroviar-solutia-pentru-capitala/364342

///...\\\...///...\\\...///...\\\...///...\\\...///...\\\...///...\\\...

Electroputere va produce vagoane pentru export

Electroputere Craiova intenĂžionează să-Âşi extindă portofoliul de produse Âşi să înceapă producĂžia de vagoane destinate exclusiv exportului, au declarat oficiali ai companiei.

AcĂžionarii producătorului de locomotive vor lua în discuĂžie, la Adunarea Generală Extraordinară programată pentru luna septembrie, majorarea capitalului social de 18,7 ori, de la 14,41 milioane de lei la 233,33 milioane de lei Âşi contractarea unui credit în limita a 70 milioane de euro pentru a achiziĂžiona o linie tehnologică pentru cale ferată, în vederea dezvoltării de noi locomotive Âşi vagoane.

,,Electroputere are o divizie care a produs până acum locomotive, dar ne gândim la extinderea profilului cu producĂžia de vagoane. În mod cert producĂžia va fi destinată pieĂžei externe, deoarece am observat o creÂştere a cererii de vagoane&8221;, a declarat directorul general adjunct al Electroputere Craiova, Cornel Nica. Potrivit acestuia, managementul companiei a contactat deja trei bănci, ofertele urmând să fie discutate Âşi prezentate acĂžionarilor la AGA. Veniturile Electroputere s-au majorat, în primele trei luni, cu peste 28%, de la 35,6 milioane de lei la 45,7 milioane de lei, în timp ce cheltuielile au avansat cu 25% faĂžă de nivelul înregistrat în perioada similară a anului trecut, de la 42 milioane de lei la 52,85 milioane de lei.

www.rinsider.ro

///...\\\...///...\\\...///...\\\...///...\\\...///...\\\...///...\\\...

MT: 3,42 milioane de euro pentru podul Calafat - Vidin

Ministerul Transporturilor va organiza o licitaĂžie pe 16 septembrie, potrivit unor surse din cadrul ministerului, pentru un contract de asistenĂžă tehnică la supervizarea lucrărilor de construcĂžie a infrastructurii rutiere Âşi feroviare de acces la podul peste Dunăre de la Calafat &8211; Vidin. Valoarea contractului este de 3,42 milioane de euro Âşi acesta se va desfăÂşura pe o perioadă de 50 de luni, incluzând servicii de arhitectură, inginerie specializată Âşi integrată, proiectare urbanistică Âşi peisagistică, servicii conexe de consultanĂžă ÂştiinĂžifică Âşi tehnică Âşi servicii de testări Âşi analize tehnice.

GaranĂžia de participare la licitaĂžie este de 50.000 euro, iar participanĂžii trebuie să deĂžină atestatul AFER pentru a putea desfăÂşura activităĂži cu specific de cale ferată în domeniu. GaranĂžia de bună execuĂžie este de 10% din valoarea contractului, fără TVA. Data limită de primire a ofertelor este 15 septembrie.

Investitorii interesaĂži de participarea la licitaĂžie trebuie să mai îndeplinească o condiĂžie, Âşi anume, în perioada 2005 &8211; 2007 să fi avut o cifră medie de afaceri de cel puĂžin 1,4 milioane de euro Âşi să nu fi înregistrat pierderi. AceÂştia mai trebuie să dovedească că au finalizat în ultimii cinci ani cel puĂžin un proiect de lucrări de construcĂžie de autostrăzi Âşi drumuri, cu o valoare minimă de 1,4 milioane de euro Âşi cel puĂžin unul pentru construcĂžia de căi ferate, cu aceeaÂşi valoare. În alegerea ofertei câÂştigătoare se va Ăžine cont în proporĂžie de 80% de criteriul tehnic Âşi 20% de cel financiar.

Sursa: Ministerul Transporturilor & via www.rinsider.ro
 
S-au reluat lucrarile la bucata de sina lipsa de pe podul / rambleul Herastrau. Poze aici (mai jos): http://pisti91.myfreeforum.org/about475.html