"La multi ani" centenarei PtL 2/2 si din partea mea! Este o prezenta tipica pentru Bavaria si este ceea ce nemtii denumesc "ein mädchen fßr fast alles": o fata buna la (aproape) toate.
Adica a tras si trenuri de marfa, si trenuri de pasageri locale pe distante scurte, iar in ultimii ani de functionare era utilizata pe post de locomotiva de manevra prin garile bavareze. O nota aparte o facea cabina mecanicului complet inchisa, o raritate pentru acele vremuri, fapt care o facea in mod particular adaptata pentru drumuri in conditii de iarna aspra pe rute secundare. Era o locomotiva de mici dimensiuni cu o rezerva de carbuni si apa redusa, asa ca era folosita doar pentru curse in zone dens populate, unde posibilitatile de refacere a rezervei de combustibil si apa erau dese.
Din punctul meu de vedere, Ptl 2/2, devenita mai tarziu la DRG locomotiva BR 98.3 (alintata de nemti cu denumirea "glaskasten"= "cutia de sticla") este una dintre cele mai interesante locomotive atat ca prototip, cat si ca model.
Pe distante mai lungi, trenurile bavareze de marfa erau mai degraba trase de locomotive precum cea care mai tarziu la DRG va deveni BR 98.8.
Obi wan, doar un bob zabava, timp sa aiba doar si iti va arata FloS cum era si aceasta locomotiva in epoca I-a bavareza!
Iar vagoanele acelea "camila" cu un corp central acoperit si doua "cutii" joase la capete sunt tipic bavareze, nu le-am mai vazut nicaieri in alta parte.
E o colectie frumoasa, sa-ti traiasca!
Salutari din Constanta,
Dorin
Adica a tras si trenuri de marfa, si trenuri de pasageri locale pe distante scurte, iar in ultimii ani de functionare era utilizata pe post de locomotiva de manevra prin garile bavareze. O nota aparte o facea cabina mecanicului complet inchisa, o raritate pentru acele vremuri, fapt care o facea in mod particular adaptata pentru drumuri in conditii de iarna aspra pe rute secundare. Era o locomotiva de mici dimensiuni cu o rezerva de carbuni si apa redusa, asa ca era folosita doar pentru curse in zone dens populate, unde posibilitatile de refacere a rezervei de combustibil si apa erau dese.
Din punctul meu de vedere, Ptl 2/2, devenita mai tarziu la DRG locomotiva BR 98.3 (alintata de nemti cu denumirea "glaskasten"= "cutia de sticla") este una dintre cele mai interesante locomotive atat ca prototip, cat si ca model.
Pe distante mai lungi, trenurile bavareze de marfa erau mai degraba trase de locomotive precum cea care mai tarziu la DRG va deveni BR 98.8.
Obi wan, doar un bob zabava, timp sa aiba doar si iti va arata FloS cum era si aceasta locomotiva in epoca I-a bavareza!
Iar vagoanele acelea "camila" cu un corp central acoperit si doua "cutii" joase la capete sunt tipic bavareze, nu le-am mai vazut nicaieri in alta parte.
E o colectie frumoasa, sa-ti traiasca!
Salutari din Constanta,
Dorin