Epoca I (1871-1919)

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
"La multi ani" centenarei PtL 2/2 si din partea mea! Este o prezenta tipica pentru Bavaria si este ceea ce nemtii denumesc "ein mädchen fßr fast alles": o fata buna la (aproape) toate.

Adica a tras si trenuri de marfa, si trenuri de pasageri locale pe distante scurte, iar in ultimii ani de functionare era utilizata pe post de locomotiva de manevra prin garile bavareze. O nota aparte o facea cabina mecanicului complet inchisa, o raritate pentru acele vremuri, fapt care o facea in mod particular adaptata pentru drumuri in conditii de iarna aspra pe rute secundare. Era o locomotiva de mici dimensiuni cu o rezerva de carbuni si apa redusa, asa ca era folosita doar pentru curse in zone dens populate, unde posibilitatile de refacere a rezervei de combustibil si apa erau dese.

Din punctul meu de vedere, Ptl 2/2, devenita mai tarziu la DRG locomotiva BR 98.3 (alintata de nemti cu denumirea "glaskasten"= "cutia de sticla") este una dintre cele mai interesante locomotive atat ca prototip, cat si ca model.

Pe distante mai lungi, trenurile bavareze de marfa erau mai degraba trase de locomotive precum cea care mai tarziu la DRG va deveni BR 98.8.

Obi wan, doar un bob zabava, timp sa aiba doar si iti va arata FloS cum era si aceasta locomotiva in epoca I-a bavareza!

Iar vagoanele acelea "camila" cu un corp central acoperit si doua "cutii" joase la capete sunt tipic bavareze, nu le-am mai vazut nicaieri in alta parte.

E o colectie frumoasa, sa-ti traiasca!

Salutari din Constanta,
Dorin
 
Vezi cine are timp de povestit ....ca-s multe de povestit despre simpatica PtL 2/2 ...merci de completari Dorin...
Cat despre cealalta "le face pe toate in gradina K.Bay.Sts.B." Gtl 4/4 ulterior in DRG, BR98.8, am prezentat-o ceva mai demult.

din COLECTIA MEA - K.BAY.STS.B.<i></i>

Locomotiva bavareza GtL 4/4 din setul Editie Limitata Fleischmann 7889 cu date si poze aici:
http://kbaystsb.blogspot.com/2007/10/fleischmann-7819-gtl-44.html

VIZIONARE PLACUTA!<i></i>
 
NOU din COLECTIA MEA - K.BAY.STS.B.<i></i>
minitrix13419kohletrichpv3.jpg

Set vagoane bavareze pentru transport carbuni MINITRIX 13419 cu date si poze aici:
http://kbaystsb.blogspot.com/2008/06/minitrix-13419-coal-hopper-car-set.html

VIZIONARE PLACUTA!<i></i>
 
Pai ...sunt NOI ...nu vezi? scoase acum din fabrica :) ...sunt in drum spre "Zollverein Coal Mine"
 
Bag de seama ca v-am cam plictisit cu bavarezele mele ...ati cazut intr-o moleseala totala :)
Ramanem totusi pe epoca I ...ca de OFF-topic nu se pune problema...dar facem o mica pauza cu K.Bay.Sts.B.-ul si trecem la K.P.E.V. (Administratia prusaca a tranportului feroviar).
Cu ocazia asta poate mai apar ceva modele si de la ceilalti colegi ...pentru ca topicul asta nu e numai al meu ...nu va intimidati :)
O sa fac eu primul pas...
 
NOU din COLECTIA MEA - K.P.E.V.<i></i>

Set prusac exclusiv MINITRIX 11012 produs doar in 1988, continand urmatoarele:

minitrix110121glaskastekf5.jpg

Locomotiva prusaca T2 MINITRIX 12005 cu date si poze aici:
http://kpev.blogspot.com/2008/06/minitrix-12005-t2.html

minitrix11012213644bavacb8.jpg

Vagon de bere prusac "Bavaria Brauerei Hamburg Altona" MINITRIX 13644 cu date si poze aici:
http://kpev.blogspot.com/2008/06/minitrix-13644-beer-car.html

minitrix11012313645g10mrb4.jpg

Vagon prusac "Bananen Hamburg" MINITRIX 13645 cu date si poze aici:
http://kpev.blogspot.com/2008/06/minitrix-13645-boxcar.html

minitrix11012413646g10fip8.jpg

Vagon prusac "A.Hinsch & Co Fleischtransport" MINITRIX 13646 cu date si poze aici:
http://kpev.blogspot.com/2008/06/minitrix-13646-insulated-car.html

minitrix11012513647valvgn5.jpg

Vagon cisterna prusac "Valvoline Motor Oil" MINITRIX 13647 cu date si poze aici:
http://kpev.blogspot.com/2008/06/minitrix-13647-tank-car-valvoline-motor.html

VIZIONARE PLACUTA!<i></i>
 
NOU din COLECTIA MEA - K.P.E.V.<i></i>

Set prusac editie limitata FLEISCHMANN 7881 produs doar in 1985, continand urmatoarele:

fleischmann788117810tenzi7.jpg

Locomotiva prusaca T16.1 FLEISCHMANN 7810 cu date si poze aici:
http://kpev.blogspot.com/2008/04/fleischmann-7810-t16-1.html

fleischmann788128810geplm7.jpg

Vagon de bagaje prusac FLEISCHMANN 8810 cu date si poze aici:
http://kpev.blogspot.com/2008/04/fleischmann-8810-baggage-car.html

fleischmann788168811posuf4.jpg

Vagon postal prusac "Kaiserlichen Deutschen Post" FLEISCHMANN 8811 cu date si poze aici:
http://kpev.blogspot.com/2008/04/fleischmann-8811-mail-car.html

fleischmann788138812perlt3.jpg

Vagon de pasageri clasa a 3-a FLEISCHMANN 8812 cu date si poze aici:
http://kpev.blogspot.com/2008/04/fleischmann-8812-passenger-car.html

fleischmann788148813perih3.jpg

Vagon de pasageri clasa a 3-a si a 4-a FLEISCHMANN 8813 cu date si poze aici:
http://kpev.blogspot.com/2008/04/fleischmann-8813-passenger-car.html

fleischmann788158814pernw2.jpg

Vagon de pasageri clasa a 3-a si a 4-a FLEISCHMANN 8814 cu date si poze aici:
http://kpev.blogspot.com/2008/04/fleischmann-8814-passenger-car.html

VIZIONARE PLACUTA!<i></i>
 
Hello FloS,

Poti sa fii sigur ca in ceea ce ma priveste nu ma voi "plictisi" niciodata de K.Bay.Sts.B, pentru ca m-ai "molipsit" si pe mine!

Merci de poze, trebuie sa recunosc ca si prusacele astea epoca I-a arata la fel de interesant! Imi place in mod deosebit vagonul ala de posta, care insa dupa parerea mea nu face "pereche" cu vagoanele pe care le-ai aratat mai jos, ci cu niste "abteilwagen" pe care dupa cate stiu, le ai ;-)

Salutari din Constanta,
Dorin
 
Daca Fleischmann a decis ca face pereche ...eu ce sa zic ...asta-i setul ...nu e musai sa le utilizez in forma asta ...ramane sa ma documentez atunci cand le voi rula...
 
Iata Dorin! dorinta iti este indeplinita :)
personal eu nu le-as potrivi asa ....dar probabil ca mai trebuie cautat :) ...sa vina inspiratiaaaaa.....

kpevabteilwagenpostpy9.jpg


K.P.E.V. vs DRG

kpevdrgnf4.jpg
 
Da FloS... merci mult de poze! Foarte frumoase vagoane! Incerc sa-mi imaginez o diorama epoca I-a populata de elemente ale colectiei tale... ar fi tare interesanta!

Din punctul meu de vedere, aceste abteilwagen sunt printre cele mai interesante... poate doar un Goerlitz romanesc ar reusi sa fie mai pitoresc, insa nu stiu sa existe asa un model deocamdata, nici la scara N, nici la alte scari. Doar o biata epava la Brasov...

Salutari din Constanta,
Dorin
 
Ca sa nu ne pierdem interesul pentru epoca I-a, in completarea excelentei colectii a lui FloS, va postez si eu aici ultimele mele achizitii. Incerc sa realizez o garnitura de marfa bavareza, mai precis un tren cu tematica "agricola". Deocamdata pot pune in aceasta garnitura urmatoarele:



1) un vagon pentru transportul vitelor, "garnisit" cu sase vacute:


2) un vagon care transporta o batoza:



3) un vagon special refrigerent pentru transportul laptelui:


Toate vagoanele sunt Minitrix, o firma "specializata" de multa vreme in epoca I-a bavareza la scara N. Primele doua vagoane sunt prevazute cu KKK, cupla Profi Fleischmann si roti cu spite. Cel de-al treilea, ceva mai vechi, este prevazut doar cu cuple fixe tip Arnold si roti metalice.
 
LDH,

Merci de aprecieri. Am vazut si eu ca pozele sunt cam mari, insa am zis ca macar se poate vedea bine ce este acolo. Daca deranjeaza pot incerca sa le micsorez.

Nu uita ca suntem la scara N, ceea ce in pozele mele pare foarte mare in realitate este minuscul. Vagoanele astea au lungimea totala intre tampoane de 5 cm. Un lant la scara N ar fi ingrozitor de mic, iar daca m-as apuca sa sculptez ceva la batoza, cred ca mai degraba as strica-o complet. Tot ce-as putea face ar fi sa vopsesc cate ceva la ea, cu multa grija, asa cum ne-a aratat ca face Horia de exemplu la modelele sale.