Caile Ferate "La Ursu"

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Da, ati vazut bine, este o locomotiva de manevra austriaca, produsa de Roco (nr.art.62824) si dotata din constructie cu decodor si cu... cuple digitale!!!
yahoo.gif


Este absolut superba (i-a placut tare mult pana si doamnei sef de gara 8)), ruleaza foarte lin si cuplele digitale functioneaza perfect :aplauze:; dintre dotari mai mentionez luminile alb/rosu si motorul in 5inci poli cu armaturi oblice si doua volante (ceea ce-l foarte multumeste pe domnul sef de gara 8)).
Deja osia cu cauciucuri a fost mutata mai spre interior, iar beculetzele vor fi inlocuite cu LED-uri warm-white si rosii cat de curand :D
Multumesc mult, Shikanne!
 
Cu placere!... si la cat mai multe....era cat pe ce sa ramana in depoul meu... :( ....dar stiu ca a ajuns pe maini bune.... :lol:
 
Florinn a spus:
Ai un motor la mine, sosit de la DanDecoder. Voi face sa ajunga la tine.
Motorul si LED-urile galbene de la DanDecoDoru au ajuns la mine; multumesc mult! :aplauze:
LED-urile galbene vor lumina farurile centrale ale electricei E69 prin intermediul unor scurte ghiduri de lumina home-made si... poate ca mai am unele idei prin care, pe viitor, sa mentin toate LED-urile pe sasiu si, astfel, sa nu-mi mai fac probleme cu demontarea carcasei :!:
In ceea ce priveste motorasul... a corespuns numai dpdv dimensional :( , el neavand suficienta putere ca sa antreneze vechile mecanisme & angrenaje ale aburoasei 64 Guetzold. Totusi trebuie sa recunosc ca el a reusit sa miste locomotiva din loc si, dupa ce l-am conectat la decodor, locomotiva a facut cateva ture pe liniile mele ferate. Trebuie de asemenea sa remarc marea diferenta dpdv auditiv dintre cele doua motoare, net in defavoarea motorului original. Dupa cateva ajustari ale CV-urilor, locomotiva s-a deplasat relativ frumos, insa totusi se vedea ca motorul "nou" face eforturi cam mari si ca nu e in stare sa mentina constanta viteza locomotivei, cu toate ca decodorul ESU are compensare de sarcina. Asa ca am bibilit putin motorul original, i-am montat la loc melcul si... l-am repus in drepturi :fluierat:
Asa ca acum bunicutza 64 Guetzold se preumbla tacticoasa cu garnitura de vagoane "thunderbox" ("donnerbuechse", na :D), fiind antrenata tot de motorul original, puternic si... zgomotos :D
Totusi n-am renuntat (inca) la ideea inlocuirii motorului original, mare, zgomotos, in 3rei poli si fara volant, cu unul modern, micutz, cu 5inci poli si cu volant 8)
 
Mircea, aceasta fosta V100.2 (2048 OBB) nu trebuia sa aiba si manere de manevra? arata tare ciudat asa "cheala"....

sper sa pui LED-uri Warm White si sa separi rosu de alb pe fiecare parte, cum se cade la o locomotiva de manevra (manevra la OBB: trei lumini ALBE aprinse permanent pe ambele parti)

ar trebui sa-i faci 3 versiuni de aprindere, pe diferite taste F:

2048 cuplata la tren, pe linie : in fata 3 x alb, in spate nimic (pe fiecare sens)
2048 izolata pe linie: in fata 3 x alb, in spate 2 x rosu (pe fiecare sens)
2048 in manevra: fata si spate 3 x alb, evident ambele sensuri

cineva a reusit sa faca asa ceva la o 2070 pe N, asa ca nu ai nici o scuza! :D
 
In cutia locomotivei de manevra 2048 OBB au venit si vreo doua seturi de accesorii, pe care odata si odata le voi monta.
Cat despre lumini, voi inlocui cele 4atru beculetze cu doua LED-uri warm-white (multumesc, SantaFeFan :aplauze:) si doua rosii. In ceea ce priveste alte combinatii de lumini, le las in seama locomotivelor 1:1 :D
Apropos, oare ar fi o enormitate absolut imposibila si de neconceput o eventuala inlocuire a rotilor pline cu roti cu spite? :fluierat:
 
Mircea, uite aici cum se face, sa poti aprinde luminile separat... si cum spuneam, asta e pe un MaK pe N:
http://www.1zu160.net/digital/einbaubsp/mtx-mak1206.php

sa nu-mi spui ca ti-e lene sa faci asta pe H0! ;)

roti cu spite pe o V100 West nu au ce cauta, am vazut rotile si cutiile de viteza demontate si pot sa-ti spun ca sunt pline!
 
ESU v3.0 permite maparea functiilor. :idea: De exemplu inscrierea valorii 3 in CV171 si in CV174, va determina aprinderea simultana a luminilor fata + spate la actionarea tastei F5.

Toate bune si frumoase daca nu ai lumini rosii; daca ai se vor aprinde toate, albe + rosii... :(

Solutia este deconectarea luminilor rosii de cele albe opuse si legarea separata a luminilor rosii spate la F1 si a celor fata la F2. In plus se modifica si CV-urile dupa cum urmeaza:
CV147 - 5
CV150 - 10
CV153 - 3
CV156 - 3
Cu aceste modificari, avem:
la actionarea lui F0 lumini directionale albe FARA rosii opuse (locomotiva cu garnitura),
la actionarea lui F1 lumini directionale albe CU rosii opuse (locomotiva singura),
la actionarea lui F2 lumini albe fata + spate INDIFERENT de sens (locomotiva in manevra).

Parca asa ceva voia horia, nu? :cafea:
 
Multumesc! Aceste informatii se pot dovedi foarte utile pentru cei care tin neaparat sa modifice functionarea luminilor.
Intr-un alt subiect spuneam ca sunt perfect constient ca in lumea 1:1 exista TZ+1 reguli de functionare pentru lumini, in functie de epoca, tara, linie, tren, locomotiva, zi/noapte etc., iar aceasta multitudine de detalii poate fi destul de dificil de reprodus in lumea 1:X si... de retinut pentru posesori :D; de aceea eu unul ma multumesc cu regula simplificata alb=inainte / rosu=inapoi.
 
@mircea, daca tot esti si fizician si maestru, si tot insisti cu bielele si cu luminile, de ce nu insisti sa reproduci si realitatea luminilor pana la capat ;)

Cred ca asta vrea sa sugereze toata lumea, dar mai indirect :D

Pana la urma, micile detalii fac diferenta,

spor la treaba!
 
Fiecare tara are normele specifice pt. lumini.

Mircea este liber in tara " La Ursu " sa le foloseasca pe ale lui. :|

ar fi interesant un material pe tema luminilor comparativ pentru diverse cai ferate din Europa ( sau chiar din lume :!: )
 
mpursu a spus:
Chiar nimeni nu are BR89 Piko sau BR55 Piko si nu le poate masura & poza motoarele? :fluierat:
Se pare ca acesta este norocul meu, sa ma interesez numai de raritati rarissime :D.
Din moment ce aceste doua locomotive nu exista nicaieri in tara, voi cauta alte posibilitati de a obtine informatiile respective.