Dorin,
placile cu pricina (din volumul I al cartii mentionate de tine) sunt cele din epoca 1 CFR si sunt diferite de placile aplicate locomotivelor despre care se discuta aici, P8, G8.1, etc......
Dupa 1919 s-au turnat si aplicat alte placi, adoptandu-se sistemul francez de numerotare, si acestea nu au avut legatura cu placile vechi (d.p.d.v al dimensiunilor, tipului de caracter folosit, etc).
Asa cum scriam anterior, celor interesati de dimensiunile acestor placi, nu pot decat sa le recomand o vizita la muzeul de la Sibiu sau la alt exponat static din patrimoniul acestui muzeu, si sa faca o masuratoare a acestor placi si a tipului de caracter folosit pe fiecare din ele.
Subliniez, placile din epoca 1 CFR, cele care apar si in lucrarea mentionata de tine, sunt aplicabile doar pe modelele de epoca 1, adica niciunul din cele dezbatute aici.
Apoi, modul cum aceste placi au fost aplicate pe locomotive difera de la apoca 2/3 CFR la epoca 4 CFR si aici intervine putina istorie si cultura feroviara CFR.
Ex: in epoca 2 CFR nu exista pe masina placa cu depoul de domiciliu. In perioada 1940-1944, sub influenta germana, initialele depoului de domiciliu au fost aplicate cu vopsea pe marchiza, tender si cutia de fum. Dupa 1945, s-au turnat placi cu initialele depoului (actiunea a durat pana in 1955) si s-au asezat aceste placi in locuri clar stabilite (niciodata pe cutia de fum, desi initial depoul de domiciliu era inscriptionat pe aceasta cu vopsea alba ). Dar, ca de obicei la CFR, au existat zeci de derogari...
Si exemplele pot continua, inmatricularea vehiculelor feroviare CFR putand constiui cu usurinta obiectul unei intregi lucrari.