Caile Ferate "La Ursu"

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
mpursu a spus:
Practic, mie mi-ar fi de mare folos un motor care sa aiba lungimea de 30 mm fara axul cu melc (deci corpul motorului plus volantul sa aiba 30 mm), diametrul motorului de max.18 mm, lungimea axului cu melc de 12 - 15 mm si pasul melcului de 1.5 mm.
In aceasta ordine de idei, ii rog pe posesorii de BR89 Piko sau de 64 Guetzold de fabricatie noua sa pozeze motoarele acestora si sa le masoare dimensiunile. Sunt ferm convins ca macar unul din aceste doua motoare va corespunde dpdv dimensional cerintelor de mai sus.
 
Am gasit aici o poza foarte interesanta :D
als-nachschiebelok-hatte-man-64-59017.jpg

 
Ultima editare:
pai altfel cum.... :wink:

@mpursu

si ai sa incerci sa o faci la fel,cu lumini rosii? :D
 
Da, exista LED-uri SMD bicolore, atata doar ca le-am gasit doar pe site-urile fabricantilor, nu si in magazine :D
Intr-un alt subiect, cineva spunea ca locomotivele 64 reale aveau faruri electrice directionale, actionate din cabina prin intermediul unui comutator; mai mult decat atat, aceste faruri erau chiar si bicolore, fiindca mecanicii puteau plasa filtre rosii pe ele atunci cand era nevoie. In poza de mai sus s-a mers mai departe: in interiorul farurilor se pare ca exista doua becuri, unul alb si unul rosu, comutabile si ele din cabina 8). Deci... se poate :aplauze:
 
Se gasesc led-uri RGB, care au 3 cip-uri.Cu acestea se poate obtine alb, atunci cind sunt active toate 3 cip-urile sau sa activam doar cip-ul rosu, atita doar ca acestea nu sunt deosebit de mici si schema este mai complicata. Partea buna este ca acestea au + comun sau au 6 pini, caz in care fiecare LED are terminalele independente.

:idea: cireasa de pe tort este ca se pot obtine diverse feluri de ALB, prin reglajul fin al curentilor prin fiecare cip :idea:
 
si totusi,am rezerve in privinta luminilor rosii pe locomotivele cu abur
de ce niciun fabricant nu a echipat locomotivele cu abur cu lumini rosii? :?:
 
Probabil fiindca becurile albe & rosii au aparut destul de tarziu, in ultimii ani de glorie ai locomotivelor cu aburi, fabricantii s-or fi gandit ca in aceasta situatie nu se merita sa se complice cu lumini alb/rosu.
Sa fiu sincer, eu echipasem demuuuuult aproape toate locomotivele mele cu lumini galben/rosu (inclusiv aburoasele 64 Guetzold si 55 Piko) fiindca imi place sa vad luminile functionale chiar si atunci cand locomotiva se indeparteaza, nu doar cand se apropie. Imaginile aburoaselor reale cu lumini rosii, dupa cum se vede, sunt foarte rare, probabil fiindca aceste lumini rosii sunt necesare numai atunci cand locomotiva circula singura sau cand impinge un tren, aceste situatii fiind destul de rar intalnite in realitate.
 
inseamna ca becurile rosii pe loc au aparut in epoca IV?e ceva ce nu inteleg aici...
inca din epoca II "sfarsitul de convoi" se semnaliza corespunzator,adica lumini rosii
nopatea,iar ziua cercul rosu cu alb.o locomotiva care merge singura trebuie si ea
semnalizata ca atare,deci spatele locomtivei,in caz ca are cazanul inainte,este la
randul lui sfarsit de convoi.daca asta s-ar fi intamplat la locomotive in epoca II-III
atunci cu siguranta fabricantii ar fi reprodus acest lucru,nu numai ptr a respecta
prototipul,ci si ca un fapt deosebit cu repercusiuni in marketing-ul firmei
 
Aproape toate locomotivele electrice din epoca II aveau lumini rosii(E44 ,E17,E94)fapt gasit si la modele(la toti producatorii) , in timp ce modelele care nu aveau becuri rosii( de ex E91 ) nu au la nici un producator :!: ,ceea ce ma face sa cred ca acestia s-au obosit sa respecte realitatea.
 
Dane, trebuie sa gandesti altfel... :D

producatorii fac inca modele gandite sa mearga si analog, din fericire sau din pacate, dupa caz... si pe de alta parte, o locomotiva circula mult mai des in model pusa la un tren de pasageri sau marfa decat izolata, iar lumina rosie nu se justifica decat la coada trenului...

de cate ori nu am vazut modele de locomotive recente tragand trenuri de 20-30 de vagoane cu primul luminat puternic in rosu... total incorect! :D
 
@Horia

Sunt intru totul de acord cu tine, ar trebui sa putem selecta doar un post unde sa fie aprinse luminile , astfel incit sa fie stinse becurile dintre lok si primul vagon (asa este real ), cred ca anumite decodoare cu 21 pini ar putea avea aceste optiuni.

locomotivele de manevra au lumini albe atit in fata cit si in spate ( In Germania), fapt absolut incorect reprodus la modele.
 
exact!

asa ma canonesc eu acum cu o 2070 OBB (MaK 1206) de la Minitrix, digitalizata, la care nu scap de luminile rosii nicicum...

iar la manevra... asa este, V60 West si V90 cu diferitele lor variante au 3 x lumini pe ambele sensuri aprinse permanent... inclusiv cele telecomandate, fara mecanic!
 
S-ar putea face urmatorul artificiu:
1.se separa + comun si +separat pt. postul 1 si, respectiv 2
2. se executa un mic montaj , care va comuta + comun la 1 sau la 2 , de ex. cu ajutorul functiei F1 , pt. a putea folosi decodoare (NEM 652 )

Atunci cind voi avea timp am sa fac un prototip pe aceast tema :|