Locomotive cu Abur in Patrimoniul Cultural National

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
N-am facut copy/paste, dar este adevarat ca am incurcat RAD si STANGE :D
Lista de termeni de mai sus corectata:
roata motoare principala = Treibrad
roata motoare cuplata = Kuppelrad
biela motoare = Treibstange
biela de cuplare = Kuppelstange
cap de cruce = Kreuzkopf
glisiera = Schleifer
contramanivela = Gegenkurbel
surub = Schraube
culisa = Schwinge
biela culisei = Schwingenstange
biela sertarului = Schieberschubstange
 
acum este aproape perfect, insa daca vede Rudi tot gaseste ceva asa ca schimba repede! :|

contramanivela = GegenkĂźrbel sau Gegenkuerbel daca n-ai Ăź la tastatura! ;)
 
Salutare,

Locomotiva (a fost) care este clasata in patrimoniul national cultural:

150.1120



Poza de Tudosa Mihai Marian (mishu88)
 
Păcat... păcat de ce-a ajuns! Fusei duminică, 11 mai, când a venit Trenul Regal în Gara Burdujeni, alături de 150.1120. Rezultatele... mult verde Âşi rugină. Sunt bune pozele pe timp de toamnă/primăvară, când nu creÂşte bădădăul... Acestea de aici nu înfăĂžiÂşează 100% materialul rulant aÂşa-zis "tezaur".

http://s270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/?action=view&current=IMG_0602_resize.jpg

http://s270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/?action=view&current=IMG_0601_resize.jpg

http://s270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/?action=view&current=IMG_0603_resize.jpg

http://s270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/?action=view&current=IMG_0606_resize.jpg

:) Vă recomand o melodie... Florin Chilian - Lumea se face praf.
http://www.trilulilu.ro/dellycioasa/11d5971043ec63
 
Eu va mai aduc aici imagini cu o alta locomotiva de patrimoniu, 230.001, o alta ruina la care ar trebui sa tinem "ca la ochii din cap". Este capul de serie 230, poate cea mai populara locomotiva din Romania.

Cum arata ea in 2007 ?
Pai cam asa.......



O locomotiva aproape necunoscuta: 230.528



si o comoara din afara "tezautului":

Sabareni, 2003, undeva langa Bucuresti:



Sabareni, 2004, undeva langa Bucuresti intr-un lan de varza:



2005 acelasi loc, inceputul masacrului:



am incercat atunci, alaturi de colaboratorul meu Gottfried Wild (George pe alt forum) sa sensibilizam macar cluburile din afara, care sa fie interesate in cumpararea acestei epave. Doi nebuni impotriva nepasarii celorlalti. Romanii erau prea ocupati cu savurarea pastramei.... Era Paste.

In ultimele trei poze a fost 230.518...
 
Patrimoniu ?

230.132, prima locomotiva P8 construita in Romania. Nu mai ma chinui sa-mi aduc aminte anul in care am facut aceasta poza prin gardul depoului Ploiesti, recunoscut printre pasionatii feroviari pentru mintea "ingusta" a celor de acolo si prin faptul ca multi dintre pasionatii germani si autrieci care au ajuns acolo au fost condusi cu paza pana in oras pentru ca au avut "tupeul" de a cere permisiunea de a poza:

 
Mda.Tin sa cred ca romanul nu are ochi pentru frumos,si o dorinta de a-si pastra istoria intacta:istorie de care at trebui sa fie mandru si o istorie ce ar trebui sa cuprinda aproape orice lucru important si marcant,daramite locomotivele cu aburi care au jucat un rol important pentru Romania in toata istoria ei.Pacat.
Catalin unde se afla(daca se mai afla) acum 230.001 si 230.528?
 
230.001 este langa Lugoj, intr-un palc de copaci. Langa mai este o comoara feroviara intr-o stare la fel de buna. Este bine pazita de pasarile din copaci.

230.528 este la Tecuci, in curtea depoului si a fost canibalizata pentru a se mentine in viata 230.516. Astazi arata si mai rau, poza expusa aici am facut-o in noiembrie 2005.
 
catalin, in afara de care circula si de cele vandute in afara, cam cate P8-uri in stare optic acceptabila (ca amarata de la Sinaia trasa de cazan si vopsita cu primer si peste placi) mai exista acum?
 
Buna Horia,

pai cam asa stam:

230.001 Lugoj (ruina, vezi poza de pe pagina anterioara)
230.065 depoul Sibiu (ruina)
230.096 depoul Iasi (in starea celei de la Sinaia)
230.107 Fetesti (ruina)
230.113 Ploiesti (ruina)
230.132 Ploiesti (vezi poza doar ca acum e vopsita in verde)
230.171 Lugoj (ruina)
230.175 Craiova (expusa la gara, cam ca si cea de la Sinaia)
230.224 depoul Sibiu (stare buna)
230.142 depoul Oradea (ca si cea de la Sinaia)
230.163 muzeul Resita (stare relativ buna)
230.214 Petrosani (intreaga dar vopsita ca o sorcova)
230.299 Dej (stare buna)
230.528 Tecuci (ruina)

Asta din memorie scrise. Sper sa nu fi uitat ceva. Voi completa daca am omis ceva.
 
Salut,

Iata o lista cu aburoasele CFR/CFF. Veti gasi cateva poze interesante.

http://www.steamlocomotive.info/country.cfm?which=romania

Si daca tot a pomenit Catalin de seria 230 iata cum arata la treaba 230.142:

http://www.steamlocomotive.info/vlocomotive.cfm?Display=21406

Si aici o poza tare faina, pe langa locomotiva veti vedea si 2 Dimitroave

230.299
http://www.steamlocomotive.info/vlocomotive.cfm?Display=21337

230.224 in vremuri bune:

http://www.steamlocomotive.info/vlocomotive.cfm?Display=21312

Click pe poze.
 
Buna Florin,

pozele sunt fabuloase dar informatia este veche si incompleta. Mai multe din locomotivele de acolo nu mai sunt in tara (vezi cele de la Grivita). 230.142 nu mai e operationala, locomotivele de la Viseu s-au topit de ani buni, etc...
 
Buna Catalin,

am pus linkul pentru poze, am observat si eu ca e incompleta informatia.

Am o intrebare. 230.163 de la Resita de ce are acum placutele 230.128? Stii in ce context au fost schimbate?

 
Buna Florin,

locomotivei 230.163, cea din parcul muzeului, i s-au furat placile. Pentru ca nu se mai oboseste nimeni in Ro sa toarne placi, s-au luat placile lui 230.128, care a fost topita in 1996.
 
cristiCFR a spus:
:|

Totusi anul 2008 se pare ca este un an minune :x (probabil se gandesc politicienii ca au nevoie si de voturile pasionatilor de trenuri :D) in care s-au facut pasi importanti in domeniul istoriei feroviare ,desigur au fost si unul inapoi :( , ca la romani :D
1. S-a introdus "Dracula Expres" - mai circula si acum din cand in cand
2. A fost cosmetizata si expusa la Sinaia locomotiva 230.039
3. A fost cosmetizata locomotiva 150.1062 de la Sighetu Marmatiei
4. Au fost cosmetizate locomotivele muzeului Resita
5. A fost restaurata locomotiva 060-DA-001
6. Se afla in proces de restaurare 77-0947-0
7. Au fost salvate de la casare o parte din locomotivele de cale ingusta.
Cam acestea ar fi in mare realizarile in domeniul istoriei feroviare din 2008.
Daca am uitat ceva va rog sa completati voi :D

....

Cu acceptul lui Daniel Moisa: