Excursie pe Valea Vaser-ului

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Care e treaba cu circulatia trenurilor?

Am citit in evenimentul de ieri, ca traseul este inchis la km. 14 datorita unor caderi de stanci, si de aceea trenul a fost oprit la jonctiunea cu linia de pe VAlea Novatului.
 
Salut,

voi incepe eu prezentarea celor 3 zile petrecute pe Vaser, va completa si Florin (gam3).

Din cei 5 care vin sigur si alti 7 care au zis ca spera sa poata veni, am ajuns 2 pana la urma, dar asta este.. la totzi ni greu :).

Ar fi fost frumos sa fim mai multi, la capat de cursa sa mancam un mic la o discutie feroviara, dar asta este, putini cati am fost ne-am bucurat la maxim de excursie.

Va voi prezenta mai intai imagini din depou, imagini facute in seara zilei de 1 mai, cand impreuna cu Gam3 si alti prieteni, ne-am perindat prin depou, la vanat material rulant.

Asadar, intrarea in depou, in prim plan "garajul" drezinelor:



Am reusit sa pozez printre usi, una dintre drezine:



La alta usa era un "TV" pe care nu am reusit sa il fotografiez,
iata aici o inima de macaz:



Patrundem in interiorul depoului si pozam tot ce ne iasa in cale:



O drezina Toyota, chiar nu mai conteaza starea "trenului" de rulare, suspensii, bucse, amortizoare.., acum e echipa cu roti de tren :D
Mai jos, un LDH care nu stiu daca va vedea zile mai bune vreodata:

 
Alte poze, material rulant..., Florin pozeaza tot:



Descoperim niste vagoane de pietris in stare foarte buna, banuim ca au fost utilizate la intretinerea liniei, unele sunt proprietatea CFI Brad.



Un boghiu ca multe altele aruncate pe ici pe colo, Cozia 1 - inca "in calduri", o transmisie terminata, multe roti:

 
O locomotiva parasita, vagon de muncitori si altele, Elvetia, care a revenit de curand in depou cu trenul turistic, si ea inca sub presiune,:





O locomotiva ldh la reparatii, un boghiu este scos, iar in pozele de mai jos remarcati compresorul extern, atasat de sasiul locomotivei:



Alte poze:

 
Surpriza placuta, pentru ca l-am gasit, neplacuta pentru ca pare avariat in urma unui accident:



Se munceste nos stop, este 1 mai, dar lemnele se descarca..:



In final ajungem in gara, de aici va pleca trenul in dimineata urmatoare:



un macaz interesant:



Cam atat, a venit seara iar noi am iesit in oras la o discutie si o bere.
Am mai pozat ceva ciudatenii si pe acolo:



Urmeaza sa prezinte si Florin pozele lui din prima seara, apoi vom continua cu prezentarea calatoriei cu mocanita.
 
Fain, anul trecut pe mine m-au scos afara din depou si nu am putut sa pozez.
Linia normala, banuiesc, ca este racordata la retea in Viseul de Jos.
 
Salutare,

Si pozele de la mine. Nu ma asteptam sa ne plimbam prin depou asa de lejer.
In drum spre gara:


Poarta era inchisa si nu aveam cu cine sa vorbesc pentru a intra, asa ca am mers pe langa gardul depoului si am gasit mai multe gauri, bag aparatul si fac cateva poze:





Inainte de a ajunga la capatul depoului vad o garnitura care se indreapta spre depou:



In capatul depoului vedem un macaz, inca o poza facuta:



Dupa ce gasim si vorbim cu niste persoane de la depou intram si ne punem pe cercetat si pozat:



 




COZIA 1



Si ElVETIA asteptand inca o zi plina:



O gasim si pe MARIUTA:



O poza si la CRISTINA:



ECATERINA:



Un LDH olog:
 
Mergem mai departe prin depou:



Un Bucegi (SR) :confused: :confused: :confused:







n

Si afisul:



Asta a fost ziua de 1 Mai. Sarbatorita la sfarsit cu bere.
 
Un filmulet cu o garnitura de busteni



Urmeaza sa pun si pozele cu mocanita pe Valea Vaserului.
 
Salut

revin si eu cu niste filmulete din acea seara cand am vizitat depoul.

Elvetia asteapta sa treaca ziua pentru a porni iarasi la drum:



O privire asupra locomotivei 764-211, nu speram sa o vedem "in calduri" si pe aceasta:



In zona sa lucra, se triau si se descarcau vagoane cu busteni, la munca erau 2 locomotive diesel:

 
Salut,

voi continua relatarea excursiei cu ziua 2, ziua in care ne-am plimbat cu trenul.

Dimineata plecam spre gara, eu si prietenii mei am fost cazati aproape de traseu, am facut cateva poze in drum spre gara:



Undeva in zona intalnim si un fost vagon, acum transformat in altceva:



Peste gard incerc sa fac o poza la ceea ce se intampla in interiorul depoului:



Am ajuns in gara, aici Elvetia facea manevre cu diverse vagoane:

 
Am pozat apoi diverse tipuri de boghiuri la vagoanele ce compun trenul turistic:



Lemne descarcate in seara din ziua precedenta:



Se anunta o zi cu extrem de multi calatori, aici se intaleaza banci diverse in vagoanele de marfa, vagoane care nu erau prevazute sa faca parte din garnitura turistica.

Acesta este primul vagon al garniturii, in fata compartimentul cu "combustibil", in spate compartiment pentru calatori.

Se pun in continuare banci peste tot pe unde este loc:

 
Sunt foarte multi oameni! :



Incepe sa ploua si se constata ca vagoanele descoperite in care s-au pus banci nu vor fi o solutie, drept urmare, poporul care nu a incaput in tren se refugiaza sub acoperisul garii, organizatorii cauta vagoane prin depou:



Intre timp, in alta parte se lucreaza, lemnul trebuie prelucrat:



Intr-un final se aduce un vagon acoperit (cel galben), se parcurg circa 50 m, trenul se opreste. Organizatorii cosntata ca vagonul adus are probleme la partea de rulare. Locomotiva pleaca si revine cu alt vagon galben:



Pana la urma toate problemele se rezolva si plecam!!! , ploua dar nu mai conteaza nimic, peisajul este impresionant, calatoria abia incepe:

 
- la tot pasul se intalnesc diverse "utilaje" utilizate pe calea ferata in diverse scopuri.

- pe albia raului, busteni de lungimi impresionante.

Facem o oprire pentru ca locomotiva sa se alimenteze cu apa:



- o privire asupra traseului.

Cu aproximativ 5-6 km inainte de Faina, oprim pentru a scoate un vagon din garnitura, calatorii urmand sa fie inchesuiti in restul de 6 vagoane. Trenul era foarte greu de tras pe sina uda, locomotiva patina foarte des desi se punea nisip pe linie, iar traseul urma sa urce si mai mult.

Intr-un final ajungem la Faina, aici facem un popas de 2 ore:



(... va urma ...)
 
Salutare,

Revin cu pozele din 2 mai.

Cu toate ca trenul pleaca la ora 08.30 noi ajungem in gara la ora 07.30. Multa lume, vagoanele nu ajung pentru toti, se aduc banci pentru a fi puse pe un vagon platforma. Dupa cateva minute se iau de acolo si se pun in cele 6 vagoane pentru ca incepe sa ploua. Cum nu ajung nici bancile se mai adauga un vagon.

In departare se vede fum:



Ajunge ELVETIA :



La o cafea :



Niste poze inainte de a pleca:



Trenul pleaca cu jumatate de ora intarziere. Nu mergem 2 minute ca ne oprim, vagonul galben care fusese adaugat la garnitura initiala are probleme cu un boghiu. Se scoate si se aduce altul.



Pe drum se adauga si "vagonul restaurant" -cu produse pentru chioscul de la Faina.




Ploua, dar pentru noi nu conteaza. Pozam:



Oprim pentru alimentare cu apa:



La km 12.8 se bifurca calea :



Albia raului:

 
Nu dupa mult timp ne oprim, bolovani pe sine. De unde au cazut:



Continuam sa urcam, fochistul face sport extrem:



De pe traseu:



Oprim iar pentru alimentare:






Ajungem si la km 26 - Botizu



La 12.15 ajungem la Complexul Faina:



Sete mare :