Caile Ferate "La Ursu"

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Da,sunt frumoase dar la capitolul "tractiune",BR 185 Trix sparge topurile,mi-a tras in panta(de proba)de L=3m si h=0.13,peste30 de vagoane din care 4 etajate Piko,5 cusete si restul de marfa pe boghiuri,curios,BR132 Brava nu a reusit acest lucru :(
 
aulin a spus:
Da,sunt frumoase dar la capitolul "tractiune",BR 185 Trix sparge topurile,mi-a tras in panta(de proba)de L=3m si h=0.13,peste30 de vagoane din care 4 etajate Piko,5 cusete si restul de marfa pe boghiuri,curios,BR132 Brava nu a reusit acest lucru :(

Asa este, la noi pe diorama locomotivele din gama traxx de la Trix (br 185, hercules, etc) au spart toate recodurile si au tras orice pe panta, inclusiv plecare de pe loc in panta (7%) cu garnitura de 25 vagoane, si aici vreau sa zic ca a pornit si a mers atat cu viteza minima cat si cu viteza maxima fara nici un pic de patinaj la roti.
 
Mircea, sper sa nu te superi pe mine ca-ti "poluez" topicul, dar am o nedumerire:

Florinn,

Ar fi interesant de stiut cum se explica faptul ca produsele Trix bat recordurile la tractiune. Ati incercat sa va lamuriti ce anume face locomotivele Trix sa fie atat de "tragace"?

E vorba poate despre faptul ca are toate rotile motoare, sau are lestul mai bine distribuit in asa fel incat sa apese uniform pe osii, sau poate totusi rezultatul vine de la acele faimoase "cauciucuri de tractiune" pe care unii (inclusiv subsemnatul) nu le pot suferi?

Think about! ;-)

Salutari din Constanta,
Dorin
 
Pana la o analiza mai amanuntita, iata cateva opinii si constatari care imi vin in minte acum:

- locomotivele de care vorbesc sunt echipate cu un genial decodor trix selectrix, care stie sa porneasca lent locomotiva fara sa rupa aderenta, stie sa compenseze exemplar puterea necesara locomotivei, ramai impresionat daca faci urmatorul experiment: sa rulezi locomotiva la viteza cea mai mica, sa incerci sa o opresti cu degetul si sa simti cum motorul se tureaza pentru a se opune vointei tale de a o opri :)

- cauciucurile de aderenta sunt foarte importante, sunt 2 si sunt dispuse in diagonala, nu pe aceeasi osie ;), evident tractiune pe toate osiile prin cardan

- atat sasiul cat si carcasa sunt din metal, ceea ce confera locomotivei greutatea necesara pentru aderenta, tot din aceasta cauza, banuiesc, greutatea este foarte bine distribuita (acest lucru este de exemplu critic la locomotivele reale, va dau exemplu, la EA se masoara in depou greutatea pe osie si se ajusteaza asfel incat diferenta intre 2 osii sa nu depaseasca o anumita limita)

Cine stie mai bine poate completa, iar daca e cazul, deschidem subiect nou pe tema asta.
 
Da,in linie dreapta,frumoasa mea BR 132 Brawa nu m-a dezamagit dar la tractiunea in panta BR 185 Trix s-a detasat clar(fara efort)adica:BR 132 Brawa ca sa urce panta trebuia sa alerge inca din linie dreapta pe cind BR-ul de la Trix cu viteza minima nu depunea nici un efort in panta,colegii care mai au astfel de modele sa faca probe si sa confirme s-au infirme ipoteza mea
 
Florinn a spus:
Asa este, la noi pe diorama locomotivele din gama traxx de la Trix (br 185, hercules, etc) au spart toate recodurile si au tras orice pe panta, inclusiv plecare de pe loc in panta (7%) cu garnitura de 25 vagoane, si aici vreau sa zic ca a pornit si a mers atat cu viteza minima cat si cu viteza maxima fara nici un pic de patinaj la roti.

Can am zis asta m-am referit la 4 locomotive diferite, deci nu a fost 1 caz exceptional :)

Ca si completare am un TRIX br120 model 2007 dar constructie veche, adica fara cardane, tractiune pe 1 boghiu (doar 2 axe) a tras acelasi tren fara probleme pe aceeasi panta unde un roco cu cardane si tractiune pe 4 axe nu a putut urca cu avant (diferenta fata de cele din gama trax cu tractiune pe 4 axe a fost doar la demaraj, la pornire 120-ul a patinat)
 
In data de 01.03.2008 ne-a vizitat nepotelul nostru, care este si el mare pasionat de trenuletze, asa ca... si-a adus cu el colectia 8) :

Pentru cei inca nefamiliarizati cu simpaticul Thomas si prietenii sai, sa fac prezentarile, de la stanga la dreapta: Percy, Emily, Gordon si Spencer. Dupa cum cred ca se observa, din aceasta colectie lipseste... exact Thomas :mrgreen:, dar deja ma gandesc sa remediez aceasta situatie :|
 
De cateva zile a sosit la Caile Ferate "La Ursu" un splendid vagon de dormit TEN, realizat de firma Rivarossi exact la scara 1:87 :aplauze:

Bineinteles ca imediat i-am montat cuple Roco universale si l-am cuplat in cadrul expresului, dar imediat am sesizat o distanta cam mare intre acest vagon si celelalte :fluierat:. Ce sa fie, ce sa fie? M-a lamurit repede 060-EA (multumesc mult :aplauze: ): mecanismele close-coupling au cate DOUA locasuri unde se monteaza port-cuplele, deci tot ce aveam de facut era sa le scot din locasurile apropiate de capete si sa le mut in locasurile aflate mai spre interiorul vagonului. Ceea ce am si facut rapid 8) :

Vagonul este foarte ingrijit realizat si este o aparitie spectaculoasa in cadrul expresului meu de noapte, a carui noua compozitie este: vagon de bagaje grecesc, vagon cuseta unguresc, vagon cuseta romanesc, vagon de dormit TEN si vagon clasa I bulgaresc pentru calatorii care n-au somn :D :D

Va rog sa ma credeti ca nu am remarcat scrisul de pe banda alba decat numai dupa ce am facut pozele macro 8) 8) 8) :aplauze: :aplauze: :aplauze:
 
Simpatica locomotiva BR64 Gutzold, membra fondatoare a Cailor Ferate "La Ursu", revine in actualitate! Din cauza varstei sale apreciabile, motorul cam face nazuri, nu atat mecanice cat... sonore :D - fapt remarcat de toti cei prezenti la Train Fest Cluj-Napoca in 16.02.2008 :D. Asa ca m-am gandit ca tare bine i-ar prinde inlocuirea vechiului motor cu altul mai modern, mai micutz si poate ca si cu volant 8). Deci, foarte incantat ca Rally a adus motorul Piko nr.art.56000, am comandat aceasta mica bijuterie si, dupa sosire, am inceput probele de instalare...
Toate bune si frumoase, dar stiti cum sta treaba cu socoteala de acasa :p ... Motorul nu are loc suficient in cabina locomotivei :( fiindca este putin prea lung (daca ar fi mai scurt cu 5 - 10 mm ar fi ideal) si diametrul putin prea mare (vreo 5 mm mai putin ar fi fost perfect), iar melcul de pe ax ar ajunge la prima roata dintata cam pe primele spire (de-ar fi axul cu vreo 5 mm mai lung ar fi super). Are cineva vreo idee cam cum as putea obtine un astfel de motor care sa corespunda cerintelor de mai sus?
Off-topic - acesta este mesajul meu cu numarul 600 8) 8) 8)
 
cauta la Roco,vezi toate motoarele....ia toata gama de motoare de la Piko de la un
capat la altul.uitat-te la motoarele de la slot-cars,sunt motoare bune,5poli, silentioase.desfa o periuta de dinti si vezi daca merge motorul

cea mai buna solutie...cumparati o Br 64 de la Roco :wink: ...iti garantez ca
merita toti banii :D