Stiri

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Mai sunt functionale Calugareniul si 142.025, mai era functionala si 140.117 dar nu am mai auzit nimic de ea, decat ca are cazanul expirat.
 
Buna Romrail,

excelenta initiativa si finalizarea. Sunt cateva intrebari insa care ma "rod" pentru ca istoricul din mine incearca sa afle un raspuns.
Presa a preluat o informatie de la organizatori, conforma careia in componenta trenului Dracula Express este un vagon salon care a apartinut regelui Carol al II-lea.
Memoriile regelui carol al II-lea si analele CIWL mentioneaza ca pentru deplasarile la Paris, regele a folosit mereu vagonul CIWL Lits Nr. 3425 (construit 1929 de Birmingham Railway Carriage and Wagon Company, Birmingham UK), care inca face parte din garnitura Orient Express si pe care am avut placerea sa-l vizitez si fotografiez in anii trecuti la traversarea Romaniei. Acest vagon era inchiriat in intregime si era amenajat inclusiv pentru primiri si audiente dar renumele i-a ramas de la intalnirile amoroase pe care regele amintit le avea in acest vagon.
Acest vagon, care isi avea baza la sediul CIWL din Bucuresti, era atasat la garnitura cand regele avea nevoie sa calatoreasca spre Paris. In tara regele Carol al II-lea folosea garnitura regala pe care o stim si astazi in custodia SFT.
Cand a parasit tara in exil (1940), regele a folosit acelasi vagon Nr. 3425, legat la garnitura Orient Express care a fost si ciuruit de gloante la traversarea Yugoslaviei.



Intrigat de povestea vagonului salon, pe care il stiu de ani buni la Sibiu, am incercat sa gasesc macar o singura referire la folosirea acestui vagon de casa regala. Din nefericire nu am gasit nici una.
Poti sa-mi dai macar o referinta, orice, ceva, care sa ma ajute sa gasesc mai multe informatii despre aceasta apartenenta nobila a vagonului salon ?
 
e vorba de vagonul in care s-a aflat regele mihai in momentul in care a parasit romania?...in 1946...credeam ca a fost ciuruit de gloante in romania si nu in yugoslavia. De ce sa traga sarbii dupa rege?
 
Claudiu, de ce nu esti atent ?!!!

Catalin a spus foarte clar despre ce e vorba: e vorba despre regele CAROL al II-lea, tatal regelui Mihai, care a parasit tara plecand in exil in anul 1940 , iar cei care au tras dupa tren trebuie sa fi fost partizanii sarbi!

Nu stiu povestea, Catalin, poate ne-o spui si pe asta?

Merci,
Dorin
 
Catalin a spus foarte clar despre ce e vorba: e vorba despre regele CAROL al II-lea, tatal regelui Mihai, care a parasit tara plecand in exil in anul 1940 , iar cei care au tras dupa tren trebuie sa fi fost partizanii sarbi!

Ce sa aiba sarbii saracii cu Carol?
Erau legionarii care il iubeau foarte mult.Deh Codreanu ,prigoana ...
 
Elef a spus:
Catalin a spus foarte clar despre ce e vorba: e vorba despre regele CAROL al II-lea, tatal regelui Mihai, care a parasit tara plecand in exil in anul 1940 , iar cei care au tras dupa tren trebuie sa fi fost partizanii sarbi!

Ce sa aiba sarbii saracii cu Carol?
Erau legionarii care il iubeau foarte mult.Deh Codreanu ,prigoana ...

Ce treaba avea Codreanu in 1940?

Poate ne explici ...
 
Ma gandeam si eu ca asasinarea lui Codreanu in 1938 ar putea contistui un motiv ca legionarii sa fugareasca un pic trenul in care se afla Carol II....
 
Din câte Âştiu (de la regretatul profesor de istorie Nicolae Oancea, pe care l-am avut în clasele VIII-X) lucrurile s-au petrecut în felul următor. Trenul trebuia să se oprească în TimiÂşoara, pentru ca locomotiva să se alimenteze cu apă. Pe asta mizau legionarii. Contrar aÂşteptărilor, locomotiva s-a alimentat cu apă înainte de a ajunge la TimiÂşoara, astfel încât trenul în care se afla regele a trecut în plină viteză prin staĂžie. Până ce legionarii să se ia după trenul regal, acesta ar fi părăsit Ăžara.
Dacă am greÂşit, rog să fiu corectat.
 
Tentative de asasinat asupra regelui Carol al II-lea au fost destule. In 1933 la Budapesta, in 1939 la Bucuresti, in 1940. Erau vremuri tulburi, dar nu cred ca e rostul sa fie discutate aici. Si cu atat mai putin fara o baza solida de informatii.

Pe mine ma intereseaza mai putin gaurile de gloante din vagonul CIWL 3425 si ce membru de extrema dreapta le-a facut si cu ce arma, cat dezvoltarea subiectului vagonului salon cu care probabil unii dintre voi veti calatori in aceasta vara cu trenul istoric brasovean, cu atat mai mult cu cat a fost "varful de lance" al prezentarii si toata presa a preluat informatia.

PS: Claudiu_ne2000, regele Mihai a abdicat si a plecat in exil in decembrie 1947 nu 1946.
 
Si totusi...stie cineva la ce ora va circula in week-end acest tren turistic ?
As vrea in acest sfarsit de saptamana sa merg cu acest tren.
E turistic dar eu nu am gasit nici o informatie despre programul lui.
 
Am citit in ziar ca pleaca din Brasov la 10.00 si din Zarnesti la 12.45, gratuit in primele 2 luni, urmind a se stabili ulterior un tarif
 
Scriitori pe Calea Regală

http://www.expres.ro/articole/detalii-articol/800852/Scriitorii-promoveaza-lectura-cu-trenul-regal/

Un tren regal care transportă scriitori români în cinci oraÂşe din România - BucureÂşti, IaÂşi, Suceava, Alba Iulia Âşi Sibiu - în cadrul unui proiect ce promovează lectura, va ajunge în ziua de 13 mai în fosta Capitală Culturală Europeană.

Potrivit USR, Scriitori pe Calea Regală va debuta pe 10 mai, la ora 9, în Gara de Nord BucureÂşti, de unde trenul va pleca pentru a ajunge în aceeaÂşi zi, la ora 18:24, la IaÂşi.

Programul si orele pe afis



Afis de pe
www.uniuneascriitorilor.ro
 
Cei ce nu au onoarea sa treaca trenul prin orashele lor te roaga sa faci ceva poze daca ai timp
:lol:

Stim ca te pricepi. :aplauze:
si evident sa le pui pe net

multumim 8)
 
O stire de pe Vaser: http://www.realitatea.net/184536_200-de-turisti-au-fost-blocati-aproape-patru-ore-intr-o-mocanita-din-Maramures.html