Stiri

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
:D :D

se vede ca omul a fost profund impresionat de megalomaniile lui ceausescu
o sa construiasca alta gara,din otel,sticla termopane etc care nu are nici pe departe
farmecul garii de nord...ma rog,de ce nu construieste apartamentele unde vrea sa
construiasca gara?
 
Florinn a spus:
Mi se pare extrem de stupid sa muti o gara din centrul unei metropole la marginea ei. Ce sa zic, probabil ca noi suntem cei mai destepti iar cei din restul globului sunt mai prosti. :D
deci toata capitala noastra va fi doar blocuri cu apartamente scumpe si nici un loc de parcare iar la gara ajungi la fel de greu ca la aeroport? Horror :(|)
 
Pai bine si "prostii" aia care fac pasarela peste gara de ce s-au mai chinuit sa faca atata agitatie? Vine Orban sa faca blocuri sub pod? sau vile? nu prea cred ca o sa mute el gara,dar in fine se pare ca politicienii romani au idei din ce in ce mai "bune" pentru capitala si nu numai ...tocmai de aceea in tara asta nu se mai face nimic....
 
Florinn a scris:
Mi se pare extrem de stupid sa muti o gara din centrul unei metropole la marginea ei

Florinn, exact asta s-a intamplat in cazul Constantei, unde vechea gara aflata vis-a-vis de Tribunal a fost re-locata in pozitia unde se afla astazi, iar spatiul ocupat de liniile de cale ferata a fost transformat intr-un cartier de blocuri care initial s-a numit "ansamblul gara noua-gara veche"!

Atunci cand un oras creste, o asemenea manevra urbana de relocare a garii, mai ales la o gara terminus, se poate dovedi benefica pentru a "elibera" centrul de un triaj si niste linii infipte acolo precum un pumnal in inima orasului.

Insa o asemenea operatie urbana de anvergura se face dupa o matura chibzuinta, este rezultatul unor studii urbanistice aprofundate, si nu se face fiindca i-a venit ideea intr-o noapte de nesomn unui politician sau altuia!

Un lucru este adevarat totusi; daca privesti orasul de sus, pe Google Earth, iti dai seama cat spatiu consuma totusi toate traseele feroviare din zona Garii de Nord. Si este vorba despre spatiu de prima mana, aflat chiar in centrul orasului, acolo unde metrul patrat de teren costa mii de euro!

O solutie ar fi ceea ce au facut de exemplu belgienii la Bruxelles, unde toata partea de triaj si linii este practic acoperita de oras, iar accesul in gara principala se face pe la un colt de strada, de nici nu stii ca-i gara acolo! Doar ca gara din Bruxelles a fost o operatiune urbana realizata in intregime in aproximativ un secol, si nu o idee creatza a unui politician realizata de azi pe maine!
 
victorian a spus:
Un lucru este adevarat totusi; daca privesti orasul de sus, pe Google Earth, iti dai seama cat spatiu consuma totusi toate traseele feroviare din zona Garii de Nord. Si este vorba despre spatiu de prima mana, aflat chiar in centrul orasului, acolo unde metrul patrat de teren costa mii de euro!

Adica mai pe scurt

"Enteresele" primeaza si "un grup de interese" :D vrea sa puna mana pe teren ca sa aibe ce vinde.

Vezi cazul autostrazii noi din cauza careia erau sa fie defrisate paduri deoarece erau ale nimanui, sau ale noastre daca statul suntem noi, si domnii nu voiau sa renunte la teren arabil, cultivat actualmente cu balarii si scos la mezat.
Noroc ca nu a tinut sforaria si padurea a ramas la locul ei.
 
Imi permit sa intervin si eu un pic.Cred ca solutii se pot gasi,nu prin relocarea unei gari ci prin studii arhitecturale si urbanistice.Uite,la Koln sau la Frankfurt gara e taman in centru si nu exista absolut nici un fel de probleme.Dimpotriva,in Koln,centrul cred ca e cel mai aerisit loc din oras
s
 
victorian a spus:
O solutie ar fi ceea ce au facut de exemplu belgienii la Bruxelles, unde toata partea de triaj si linii este practic acoperita de oras, iar accesul in gara principala se face pe la un colt de strada, de nici nu stii ca-i gara acolo! Doar ca gara din Bruxelles a fost o operatiune urbana realizata in intregime in aproximativ un secol, si nu o idee creatza a unui politician realizata de azi pe maine!

Sunt absolut de accord cu asa ceva.

Mi se pare stupid sa muti gara la marginea orasului in sensul urmator. Ganditi-va la situatia Bucuresti-ului, iti ia 2-3 ore sa il traversezi. Cine o sa mai mearga cu trenul daca o sa ii ia 1-2 ore sa ajunga la gara? nu mai pun la socoteala statul la coada la bilete, imbarcarea in tren.
Una e sa ai de mers cu trenul 4 ore si alta e sa ai de traversat oceanul cu avionul, in cazul doi se merita sa faci 2 ore pana la aeroport.

Asta ar fi o analiza groso-modo a situatiei. As fi de accord cu mutatul garii in subteran. Nu mai spun ca am ramas masca cand in NY am intrat in gara ca si cum ai intra la metrou, doar o firma luminoasa zicea ca e gara acolo, dar ai fi spus ca e o gluma. Totusi daca intrii descoperi o imensa gara subterana, nu mai putin de 34 linii am gasit, poate erau mai multe, atatea am vazut eu afisate pe panou.

Una e sa mergi cu trenul, sa stii ca ajungi in centrul orasului si alta e sa stii ca te dai jos din tren si mai faci minim 1.5 ore cu taxi pana la destinatie.
 
Gara va ramane acolo unde e cu tot cu linii.Ar costa prea mult fiindca nu este vorba doar de gara in sine ci si de depou, atelierele Grivita....
Dar este an electoral si trebuie sa avem concursul Candidatii spun lucruri trasnite ;).

P.S. Acum ceva vreme ma uitam in Google Eatrh la Berlin.Sunt 2 chestii ciudate acolo: Berlin Hauptbahnhof e aproape in buricul targului si culmea e si nou construita si celalta parca pe langa Wansee e o padure mare si sincer sunt curios de ce nu apar vilele acolo :))
 
Sandy,

Normal ca se pot gasi solutii dar este mai usor si mult mai profitabil exclusiv pentru niste unii sa puna in aplicare un proiect aberant lansat de un politician care probabil are si el ceva actiuni la "Operatiunea demolarea"

Am hulit atatia ani demolarile masive facute in Bucuresti si disparitia unor cartiere intregi in care chiar puteai vedea arhitectura si acuma am uitat peste noapte ca ieri injuram ce astazi vrem sa luam in brate.

Daca pe politicieni ii inteleg, se inclina din ce parte bate vantul, dar nu le accept pozitia nu inteleg pe cei ca noi care accepta asemenea lucruri.

Totusi Gara de Nord este Gara de Nord si daca o dam jos jos o sa fie iar pe noul amplasament o sa vedem ceva din sticla ca se poarta.

Plangem si ne lamentam mai rau ca niste babe pe marginea santului ca se distrug o gramada de lucruri, ca ajung in paragina cladiri din patrimoniul national, ca nu se gaseste nimeni sa renoveze un automotor Malaxa, ca Gara Filaret a ajuns cum a ajuns dar cand este vorba de mutarea Garii de Nord venim cu argumente.

Ce sa mai inteleg de aici?
Poate eu nu trebuie sa mai inteleg nimic dar cei care vin dupa noi o sa intrebe cum intrebam si noi acuma pe cei ce au fost inaintea noastra ce au facut cu patrimoniul si, mai ales, cu istoria noastra.

Pare patetic ce am scris?

Nu. Este obiectiv si cred ca ne-am cam saturat de mari arhitecti care rad un cartier ca Uranusul, cartier plin de istorie si valori culturale si stiintifice, si trantesc Casa POPOULUI.
 
Haha... imi place vorba asta a ta, "Candidatii spun lucruri trasnite!" :D

Sa stii ca anul trecut ma plimbam si eu la Londra prin Hyde Park si ma minunam de unul singur cum de prin ditamai parcul nu s-a gasit nici un fel de baiat destept sa-si traga un mall, o vila sau macar un spatiu comercial, precum se intampla cu tot spatiul verde din Romania.

Pe urma am intrebat si eu in dreapta si in stanga, si a rezultat ca in Marea Britanie parcurile sunt PROPRIETATE PRIVATA, mai precis A REGINEI!

De aceea in mijlocul parcurilor exista (uneori) palate, spre exemplu in Kensington Gardens, unde a locuit printesa Diana, dar nu se defriseaza parcul ca sa contruiasca mall-uri in loc, precum la Constanta!

Si sunt absolut de acord cu tine, LDH, din pacate multi colegi de-ai mei arhitecti atunci cand se aseaza la planseta isi lasa la garderoba bunul simt si deontologia profesionala, si de aia arata astfel multe dintre orasele noastre...
 
Proiectul schimbarii amplasamentului Garii de Nord este atat de vechi si a nascut atatea dispute, in vremuri apuse si bag de seama ca si astazi.
Serios despre problema s-a vorbit doar in perioada interbelica. A existat atunci si un proiect grandios, si era cumparat si terenul. Ar fi trebuit sa fie unde este astazi Opera. Si atunci, si acum a nascut controverse.
Din tot acest proiect de mutare nu s-a ales doar praful. Parte din fondurile alocate atunci mutarii au fost folosite la remodelarea cladirii si aducerea ei la forma de astazi (constructia portalului si a coloanelor dinspre Palatul Transporturilor, inglobarea fostei aripi a Postei, scoaterea liniilor de sub frema centrala si realizarea actualului amplasament de linii, portalul dinspre Dinicu Golescu, etc.).
A urmat apoi razboiul si anii constructiilor marete. De gara nu s-a mai atins nimeni (exceptand cateva bombe aliate in aprilie 1944).

Din 1990 pana acum in presa au aparut fel de fel de idei, mutarea garii in zona Grivita, apoi mai jos la Basarab, apoi gara subterana la Razoare etc...
Nu sunt decat gogosi electorale, vorbe aruncate in vant. Nu exista nici puterea financiara a unui astfel de demers, insa ca sa arunci vorbe in vant nu costa nimic, nu exista nici capacitatea logistica de a muta traficul temporar in alte gari etc...

In acest moment calea ferata supravietuieste "pe aparate". In tara se vand garile, multe altele nu au bani sa-si plateasca curentul electric...
Hai sa stam noi pe Pamant daca domnu' Gusa nu...
 
Ma scuzati ca intervin in discutie, cine e domnul Gusa??

Sigur ca gara o sa se mute, probabil la Lehliu Gara in Baragan unde se vor muta si cele doua aeroporturi, departe de aglomerarea urbana Bucuresti.
Acolo e loc destul si oricum cu putina atentie o parte din piste pot ramine strazi gata betonate.
 
Da nu e aeroport la Titu? :) :D :D
Hai ca acum 4 ani mai mergea da intre timp s-a renovat podul Grand si s-a inceput constructia la podul Basarab, asa ca ar insemna sa avem 2 ditamai podurile nou-noute ce trec peste.......un cartier de vile! Ma narod e asta !!! !! !! ! =)) :(|)
Sa nu puna ochii si pe Casa Poporului, ca o muta la Ciorogarla :evil: .
 
ce sa-i faci toti ciudatii care ajund de pe o zi pe alta politicieni isi dau cu presupusul, fiind mai degraba dornici sa distruga decat sa creeze cate ceva
toata lumea sare acum pe ideea zonelor de locuinte, care este mana electorala, deoarece necesarul de locuinte a fost si va ramane foarte mare pe meleagurile noastre
trebuie insa sa nu uitam ca un proiect de tipul unei gari sau a unui aeroport are o anvergura cu mult mai mare decat cea a unui cartier de locuinte si implica factori mult mai importanti la nivel logistic
o gara trebuie sa se gaseasca, dupa parerea mea in centrul unei urbe, fiind diferita cu mult prin particularitati si exploatare de un aeroport
cred ca ar trebui cautate solutii de modernizare atat a garii cat si a infrastructurii feroviare, si nicidecum de demolare a acestora
pentru ca exista o diferenta foarte mare intre ceea ce inseamna traficul feroviar la noi fata de cel de afara (si ma refer strict la tarile civilizate) culmea fiind ca in tara noastra exista un potential urias din punct de vedere al personalului calificat si posibilitatilor de exploatare
evident ca separarea traficului de marfa de cel de calatori, in conditiile in care trasportul de marfa pe calea ferata a fost intotdeauna mai profitabil, a dus la un dezechilibru din acest punct de vedere, dar cred ca se pot gasi solutii ca reteaua feroviara de la noi nu numai sa redevina ce a fost dar chiar sa fie cu mult mai sus