Imbunatatiri BR 55

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Decodor PIKO 56121 + Sunet 56190
Pozele sunt de la decodorul 56121, din pacate trebuie sa schimb aparatul foto.....
 
shikanne a spus:
Decodor PIKO 56121 + Sunet 56190
Pozele sunt de la decodorul 56121, din pacate trebuie sa schimb aparatul foto.....



Salut
In prima foto este parca un decoder!? In urmatoarele un altul vazut pe ambele parti. Parca la acesta din urma se vede interfata (susi) unde ar trebui sa fie conectat decoderul de sunet. Cel putin asta inteleg din fotografii. Ar fi ideal niste poze mai clare. Nu disting cablurile primului decoder si nici conectorul. Peste altele, mai trebuiesc ceva informatii cum ar fi cablajul locomotivei. Nu stiu de unde sa pornesc.

NIKO
 
Da....in poza 1 este decoderul de pe site, 2 si 3 decoderul pe ambele fete....doar ca de la poza 1 la 2 si 3 decoderul intre timp s-a imbunatatit, dar tot prost este...nu tu o schema de lipire a firelor de la gen de fum, nu un desen sa vezi cum ar trebui montat.....M-am cam lamurit cu modelele PIKO....si cred ca raman cu ce am, iar ce voi cumpara va fi cu siguranta altceva decat PIKO. Merci de ajutor oricum... o voi lua la club maine sa cer ajutorul colegilor.
Apropo' pot sa te intreb ceva pe pm??
 
shikanne a spus:
Da....in poza 1 este decoderul de pe site, 2 si 3 decoderul pe ambele fete....doar ca de la poza 1 la 2 si 3 decoderul intre timp s-a imbunatatit, dar tot prost este...nu tu o schema de lipire a firelor de la gen de fum, nu un desen sa vezi cum ar trebui montat.....M-am cam lamurit cu modelele PIKO....si cred ca raman cu ce am, iar ce voi cumpara va fi cu siguranta altceva decat PIKO. Merci de ajutor oricum... o voi lua la club maine sa cer ajutorul colegilor.
Apropo' pot sa te intreb ceva pe pm??

O schema de lipire a firelor era data de cineva mai sus dar trebuie sa vezi in locomotiva cum stau legaturile. La unele locomotive gen. de fum este legat cu luminile din fata atfel incit locomotiva da fie folosita in analog: lumini/fum.
Desigur poti sa ma intrebi ce doresti la mp.

NIKO
 
Nu stie nimeni ?...
...
Nu pot sa cred ca nu ati instalat un generator de fum Piko pe o lok tot
Piko....ma faceti sa vand tot ce am PIKO....
shikane, tu ne sikanezi acu nu ? :D :D :D
DATELE se zice ca le gasesti daca le cauti .... :oops:
Iote aci :
http://www.jucarii.com.ro/produs.php?cod=yp56161

yp561611.jpg
 
Aaaaaaaaaa.....nu pot sa cred......visez desenul asta....dar intrebare: unde vine firul verde(cel care trebuie adaugat) lipit, cel care pleaca de la PLUG si ajunge (doar dupa cel adaug) la OUTPUT F1 pe BOTTOM ca inebunesc pana iese fum...:)
 
Fii atent aici:
Ia firul verde si lipestel la gen.
Ia firul albastru (fa-i o derivatie) si lipestel la masa gen.
Ai grije ca gen. sa nu faca parte comuna cu masa locomotivei!
Daca tot nu ai inteles pune poze cu sasiul si conexiunile electrice de pe el.

NIKO
 
Nu am curaj sa fac asta....acum e legat pe lumini fata....si e ok pt. moment. Se pare ca decoderul fara sunet ar fi mai potrivit....mai caut info despre acest lucru.
 
mpursu a spus:
Atentie, nu alb, ci albastru!
Alb este iesirea luminilor din fatza (lasata de decodor in aer cand este dezactivata, conectata de decodor la minus cand este activata), iar albastru este plusul comun pentru toate functiile.

Am corectat. Multumesc. Am mincat pe "astru" din graba.

NIKO
 
Salut,
Acesta este al 2lea meu post pe acest forum deci va rog nu fiti foarte severi cu mine.

Am mostenit o batrana BR 55 Piko intr/o stare mai proasta decat cea de la inceputul topicului: tot mecanismul e varza, atarna si se blocheaza. rotile dintate scot un sunet oribil, motorul a fost "reparat" cu prenadez. am incercat sa sa o desfac dar ma tem sa ma apuc de refacut niturile. nu am mai facut asa ceva. am incercat sa ung mecanismele cu wd40 dar tot exista frecari mari. singura idee care imi vine acum in minte e sa incerc sa schimb motorul... cu ceva mai puternic.

- prima mea intrebare ar fi daca exista si altceva inafara motoraselor de cdrom. ce curent nominal ar trebui sa aiba (tensiunea e evident 12v) si cum fac adaptarea la rotile dintate (locomotiva are un mecanism reductor de turatie destul de complicat, nu stiu cum sa il modific)

-si a2a problema: in urma reparatiilor anterioare s/a pierdut lestul de plumb (o vreme a a fost doar macheta de birou), acum "zboara" de pe sine la orice curba. daca puteti sa imi spuneti ce greutate ar trebui sa aiba lestul ca sa incerc sa imi confectionez unul.

multumesc si astept sfaturile voastre.
 
Eu am o BR81 Piko/Guetzold (nu sunt sigur) dar mecanismele si sasiul sunt in genul piko. Eu am folosit un motor chinezesc, de masinutze, care functioneaza pe undeva pe la 3-6 V, dar rezista cu succes la valori mai mari. Ca sa-i dau suficienta putere am construit un ansamblu reductor, ce imi da mai multa putere in dauna vitezei (ceea ce n-ar fi o problema). Cat despre lest, cred ca 100g ar fi suficient.
 
Salut!
@ Radu161 & d0ru_b

Eu am reusit sa rezolv problema motorului rebobinand rotorul cu succes. Vezi detalii AICI

Referitor la tematica topicului, iata ce am mai facut la o locomotiva BR55 G7.

Am descoperit ca in cabina fochistului, cazanul are cateva fante in zona superioara si am decis ca pot exploata acest fapt. Am folosit fantele originale ale cazanului locomotivei pentru a monta lumina in focarul cazanului. Arata super in mers aprinzandu-se "focul" in functie de viteza locomotivei...
 
In faruri am montat initial led-uri galbene, dar acum, cu noile led-uri alb-cald, am inlocuit led-urile galbene cu unele alb-cald. In tender am folosit led alb-cald iar in spatele lui am montat smd rosu exact intre piciorusele led-ului alb. Lumina se trasmite perfect prin corpul transparent al led-ului alb.



Asa am lumina alb-rosu pe tender. In fata inca nu m-am decis sa fac modificarea...
 
Sosita de pe meleaguri dobrogene, locomotiva aceasta se prezenta intr-o stare jalnica. Sparta, cu multe piese lipsa atat din caroserie cat si din bielaj, cu motorul defect, dar cu o mare incarcatura emotionala pentru propietar, locomotiva a intrat la reparatii kapitale. Dupa ce am schimbat motorul cu unul identic dar cu bucsele complete si partea de alimentare (suprtul de carbuni, arcuri, etc...), am trecut la refacerea acoperisului. Pisele lipsa au fost facute din forex si alipite in locurile respective. Chituite, slefuite si vopsite.

Tampoanele rupte au fost inlocuite dupa indepartarea resturilor prin taiere. Am gaurit sasiul si am montat tampoane din comert, luate din Farmacia lui Rally...

Pentru biele, problema se complica. Dupa ce am studiat problema am ales solutia cea mai viabila.

Am reconstruit biela principala folosind ABS

Axul pistonului a fost confectionat din sarma de cupru, sarma mai moale pe care am latit-o la capat prin lovire cu ciocalul si in care am practicat gaura de 0,5 pentru nit. Niturile sunt din bolduri.

Pentru ca bielele sa fie identice le-am prelucrat impreuna...

Dupa care le-am sectionat si le-am lipit corespunzator cu cianoacrilic.

Arata mai simplist dar cel putin, pentru moment, varianta hobby schimba aspectul locomotivei. Urmeaza reconstruirea altor piese din bielaj, montarea iluminarii (care presupune confectionarea unor felinare noi - cele vechi fiind pierdute)... dupa metoda descrisa mai sus.














 
Chestiile de finete sunt cele mai grele in ceea ce priveste executia. Am vazut modificari sau inlocuiri ale motoarelor, modificari sau instalari de sisteme de iluminat, montari de decodoare si sisteme de fum dar e prima data cind vad realizarea unor biele, cred eu cea mai dificila parte de realizat la o aburoasa pentru ca implica si multa finete dar si functionalitate de finete. Sunt multe piese foarte mici in miscare si asta e foarte greu de pus la un loc si sa mai si mearga. Jos palaria!
 
am o problema,ma puteti ajuta??am si eu un br 55 piko si avea o problema,in sensul ca in fata abia mergea,iar in spate mergea bine.
am desfacut din surub partea superioara,am scos suportul capacului de motor(inelul acela ce tine capacul iar mai jos este legat la un surub,deasupra unui boiler rosu) din dreapta,am scos rotorul,m-am uitat nitzel la el dupa care am facut operatiile mentionate mai sus doar ca invers,adica am montat la loc piesele scoase.
cand l-am pus pe sina sa intamplat ceva rau(NU S-A intamplat nimic).
motorul este orijinal.
puteti pune un diagnostic pe ceea ce sa intamplat??
multumesc anticipat.
 
Daca ai scos rotorul, e posibil sa fi deranjat periile colectoare de la locul lor. Esti sigur ca atunci cand ai pus rotorul la loc, ai avut grija ca periile sa fie exact in pozitia care trebuie?