Calea ferata a lui vjr19

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
robertanasa a spus:
vjr19 a spus:
In atentia trenulistilor din Bucuresti. Eu am pus ochii pe un automotor de pe okazii.ro, dar problema e ca proprietarul, care are la vanzare mai multe articole feroviare nu vrea sa le dea pe bucati. De aceea ma gandeam sa ma asociez cu cineva care sa ia totul, mai putin automotorul. Atat doar ca pretul mi se pare un pic cam ridicat. Lasand automotorul deoparte, restul le-as estima cam la 350 Ron. Ce ziceti? Eventual, daca se hotaraste cineva ii mai ofer un vagon marfa si un motor de locomotiva plus boghiurile, in stare perfecta de functionare.

http://www.okazii.ro/catalog/4894517/lumea-copiilor/jocuri-jucarii/Trenulet-electric-PIKO-87HO-5mm-locomotive-vagoane.htmldiv_photo

Afla si tu mai multe despre aceste produse. Ce loco, ce vagoane, ca nu-mi dau seama din poza!

PIKO vechi, cel putin intre 1980 si 1985, linii U etc, etc.
Si cum o fi sunt prea multi bani. Nu merita
 
Locomotiva cu aburi cred ca e Piko hobby. Totusi cred ca le da cam scump, mai ales ca sunt second hand; eu vroiam doar automotorul, dar nu da la bucata. Iar sinele arata cam rau. :(
 
Da, m-am consolat repede ca acum am pus ochii pe o loco. diesel, dar cred ca ma las pagubas, trebuie sa imi fac card Mastercard, de la 69 euro cat costa locomotiva cine stie la ce suma o ajunge cu taxe si mai stiu eu ce, ca dupa ce am facut comanda s-au mai adaugat 10 euro si apoi mi-au anulat-o(comanda) ca nu am specificat cat sunt taxele postale pana in Romania. Pe scurt, mi-au cam taiat macaroana. :(
 
Re: sfaturi

<r><QUOTE author="vjr19"><s>
vjr19 a spus:
</s>Ma poate ajuta cineva? Am gasit un site francez, <br/>
<U><s></s><URL url="http://www.train-modelisme.com">www.train-modelisme.com</URL> <e></e></U>si am pus ochii pe o locomotiva, am comandat-o, dar mi-au anulat comanda ca nu am specificat taxa de transport pt. Romania, ca scrie in franceza si nu am inteles tot, mi-au dat si o adresa de curier. Eu am ales ca plata virament bancar. Se poate efectua de la orice banca? Mi-ar prinde bine niste sfaturi, ca nu vreau sa actionez de capul meu, nu am mai comandat din afara nimic pana acum.<e>
</e></QUOTE>

Salut,<br/>
Poti plati si prin banca. Alpha Bank Romania are un comision de 17 euro plati pana in 10.000 euro, banii ajung cu spot, a 2a zi in banca beneficiara...trebuie sa-ti deschizi un cont in euro care nu te costa nimic si apoi sa faci plata. Daca vrei te ajut in privinta asta.</r>
 
Hmm, 17 euro, cam mult. O sa se cam adune la sfarsit euroii, mai sunt si taxele postale. Multumesc oricum de ajutor. :)
 
Dupa ceva vreme mai postez si eu ceva. :wink: Daca ma poate ajuta cineva cu o lamurire. Eu am un Br 80 de la fleischmann care nu prea vrea sa porneasca. La 12 volti bazaie putin si tinde sa inainteze putin, 2-3 mm, dar atat. La 15 volti bazaie ceva mai puternic, dar sta pe loc cu farurile aprinse. Care sa fie cauza?
 
Nu am incercat treptat de la 0. La 12 V de exemplu tinde sa miste; alta locomotiva, un diesel, merge normal la 12 V. Omul mi-a probat-o cand am cumparat-o, mergea foarte bine pe sina, inainte-inapoi. E drept ca alimentatorul meu e cam rudimentar, poate astea de la fleischmann sunt mai pretentioase... :?
 
vjr19 a spus:
Curent continuu...

:D Ai fost tare cu replica asta. :D

Ma refeream la cat curent furnizeaza acel alimentator. Daca iti da un curent de cativa sau cateva zeci de mA s-ar putea sa nu fie suficient sa miste motorul.

Asa ca, inainte de a "baga" locomotiva la revizie, testeaz-o cu un alimentator dedicat modelelor feroviare.
 
Da, e drept, nu folosesc un alimentator "feroviar", este unul cu variator intre 3 si 12 V. Totusi celelalte doua locomotive (una Piko, alta Roco) functioneaza cu el. Scrie pe el 500 mA Max, eu zic ca e suficient.
Acum, m-am mai gandit eu la ceva; am montat doi mecanici in cabina Br 80, fara sa scot carcasa, era pe acolo un fir pe care l-am miscat putin...totusi nu cred ca asta e cauza.


Pana la urma nu locomotiva a fost de vina, ci legaturile, am probat-o si azi si a mers mai bine. Am rasuflat usurat... :p
 
vjr19 a spus:
... Scrie pe el 500 mA Max, eu zic ca e suficient.
...

Da, este suficient.

In cazul in care testezi locomotiva prin punerea firelor de la alimentator direct la roti, in primul rand verifici contactele intre roti si lamelele colectoare.

Daca folosesti sine, verifici si contactele intre sine si roti.

Toate acestea trebuie sa fie curate.

Pentru curatare poti folosi o solutie de la Trix:

Modellbahn-Fluid
Gleis- und Getriebe-Reinigung

are codul 66624

Nu stiu ce e dar face minuni.
 
Am ajuns intr-o mica dilema. Am postat la prima pagina (primul link) schita cu traseul, dar lucrurile s-au cam schimbat la punerea in practica. Mai jos este poza cu traseul in momentul actual. Vreau sa ruleze doua garnituri simultan, dar sa fie mai variat traseul, nu imi place doar ovalul, ma gandeam sa fie si o linie serpuita, dar nu stiu pe unde. Niste sugestii ar fi mai mult decat binevenite. :)
De asemenea, e nevoie de doua alimentatoare pentru doua trenuri ce ruleaza simultan?

IMGP0203.jpg
 
Daca doresti sa ruleze doua garnituri simultan, ai doua posibilitati (zic eu :)):
1) circuit format din linie dubla, cu papuci izolanti pe iesirile abatute ale macazurilor care le unesc pentru ca liniile sa fie total izolate electric una de alta, respectiv cate un alimentator pentru fiecare linie; astfel fiecare linie este alimentata de alimentatorul ei, deci fiecare tren este comandat separat; in acest caz, macazurile dintre linii au doar rol decorativ, fiindca trecerea unui tren spre cealalta linie duce la scurtcircuite sau la conectarea in paralel a iesirilor celor doua alimentatoare, ceea ce... nu prea le place; totusi poti face si manevre daca te asiguri ca in acel moment tot circuitul este conectat la un singur alimentator;
2) circuitul din imagine, dotat cu un montaj de automatizare care asigura rularea sigura a doua garnituri, astfel incat trenurile isi dau prioritate unul altuia la intrarea pe linia comuna.
 
Circuitul e inca neterminat, am sine pt. a forma si a doua linie astfel incat trenurile sa mearga fiecare pe linia lui, sa nu fie nevoie sa isi dea prioritate. Problema mea e ca as vrea sa introduc si o linie care sa serpuiasca, poate pe undeva prin mijloc, dar ma tem ca nu prea e spatiu.
E cam complicata prima varianta, deci e posibil sa apara un scurtcircuit daca pun 2 transformatoare... :x
 
In primul caz, fiecare alimentator este alimentat de transformatorul sau, iar iesirile alimentatoarelor merg la cate o linie, cele doua linii fiind izolate una de alta. Din moment ce iesirile alimentatoarelor nu au nimic de-a face una cu alta, totul este OK. Scurtcircuitul apare numai daca trenul de pe o linie incearca sa treaca pe cealalta, caz in care iesirile alimentatoarelor sunt puse in paralel de catre rotile locomotivei care s-a aventurat pe iesirea abatuta a macazului dintre linii.