Locomotive CFR in imagini de epoca

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Pozele sunt mai recente, din anii '89-'91.

Observati starea locomotivelor si a automotoarelor.

Apare si un elevator pentru alimentarea cu carbume.

Si niste vagoane mai speciale.

http://www.eisenbahnbildarchiv.de/main.html?E4=./navi/rimnaviv.html&E5=./navi/rimnavih.html&E7=./pages/cfr.html
 
O imagine rara gasiti aici: http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?17,3736552
care se regaseste , impreuna cu altele, aici:
http://www.lokomotive.de/lokomotivgeschichte/dokumente/cfr/d_cfr.htm
 
Gabi,

este prima data in viata mea cand gasesc undeva imagini ale locomotivelor apartinand armatei germane folosite in Ro, imediat dupa primul razboi mondial !
Pentru mine este o surpriza fabuloasa si iti multumesc pentru ea.

LDH,

uite raspunsul la intrebarea ta referitoare la G7.1 si una din variantele ajunse la CFR.

Locomotivele fostei Directii Militare Germane au fost reparate dupa 1924/25 si parte din ele au avut viata mai lunga, parte nu, datorita faptului ca au fost extrem de diversificate si de aici problema pieselor de schimb si a intretinerii.
 
Excelent materialul, iar pozele cu locomotive germane folosite in Romania in timpul primului razboi mondial sunt intr-adevar fabuloase!

Catalin, ai vazut si locomotiva prusaca G7.1 (Nr. 4415 Borsig 9590/1916) , cu inscriptia:

"MEBD Dobrudscha, Bw Konstanza"?

Super!!!
 
@catalin
De ceva vreme pindesc zilnic "drehscheibe-online". Am incercat sa culeg toate link-urile referitoare la Romania si sa le postez...dar cite mai sunt si care nu fac referire directa la CFR. Stiam ca in cartile lui Serban nu era vreo imagine a acestor loco CFR si m-am bucurat tare cind le-am vazut. Desi postul respectiv e mai vechi abia azi am timp sa iau link-ul.
Asa ca...ENJOY!
 
Dorin,
acel G7.1 ofera cateva informatii extrem de importante pentru mine. In primul rand imagini ale acestor masini sunt aproape imposibil de gasit in Romania. Au ramas in general putinele pastrate in colectii din afara.
In al doilea rand eu caut de ceva vreme informatii despre inmatricularea lor in Romania. Ce este greu de determinat din fotografii este daca aceste masini au pastrat vopsirea din Germania natala sau au negrul auster de razboi. Referitor la inscriptiile cu regiunea si depoul, no coment. Pentru mine, cautator de astfel de detalii, aceste poze sunt aur curat.
O alta locomotiva a fostei Directii Militare Bucuresti, de aceasta data de provenienta CFR. Sunt convins Dorin ca o recunosti imediat:
Poza este luata in Oltenita, 1917:

 
Un nou link interesant: http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?17,3760863

p.s. Ramin in continuare pe faza! :confused:
 
Va invit sa revizitati link-ul:

http://www.lokomotive.de/lokomotivgeschichte/dokumente/cfr/d_cfr.htm

intre timp s-au adaugat cateva fotografii interesante, printre care si o fotografie cu 7311, care astazi se afla in Muzeul Locomotivelor cu abur de la Sibiu, si care este un model despre a carui ceferizare s-a mai scris, si, absolut inedit, o imagine cu 1536, una din primele masini G 8.1 comandate de CFR inainte de primul razboi mondial si despre a caror soarta astazi nu mai stie mai nimic.
 
Cind nu ai somn si stai pe net ia uite ce gasesti! :D
http://www.vonscheven.net/ZugHanomag.asp
Poate stiti site-ul dar e bine sa stiti ca mai sint si alte pagini interesante mai ales pentru cei cu Ep I ,va las sa descoperiti. :)
 
Nu stiam site-ul DRG, e o bogatie de poze ce se poate vedea acolo! Multumim frumos!
 
Pentru cei care iubesc locomotivele cu aburi iata un link unde veti gasi ,daca aveti rabdare, informatii exceptionale despre locomotive din aproape toata Europa inclusiv din Romania.Va avertizez ,e in limba germana ceea ce ar crea pentru unii oarece discomfort, reviasta"Die Lokomotive"fiind editata in Austria.Ce e fantastic pentru mine e perioada pe care o acopera si nu o sa credeti: 1904-1937.Asa ca: spor la treaba!!!
http://anno.onb.ac.at/cgi-content/anno-plus?apm=0&aid=lok&zoom=2
 
Putem considera perioada anilor 70-90 e perioadă de epocă a locomotivelor diesel-hidraulice/diesel-electrice/electrice? Întreb deoarece vă propun câteva fotografii realizate de tatăl meu în această perioadă. Sper să vă placă Âşi îmi pare rău că nu sunt mai clare.

Doar cei care se chinuiau pe întuneric să scoată o fotografie A/N pot aprecia o fotografie A/N. Îmi pare rău că nu am prins Âşi eu generaĂžia aceea, cred că mi-ar fi plăcut.

Dar să trecem la afiÂşat:

Probabil că era o secĂžiune unde vagoanele erau spălate... nu Âştiu.


O drezină de pantograf(? nu Âştiu exact cum se cheamă, corectaĂži-mă dacă greÂşesc), realizând electrificarea unei zone... pe care nu o cunosc :(.


060-EA-001, locomotivă din depou. (ce nume frumos :) )


Tatăl meu, Andrei, 20.10.1980. (era o modă pe atunci pentru elevii de la Âşcoala profesională să se fotografieze cu locomotiva în stilul acesta)


Tot taică-miu pe un LDH-70 679. Întâmplarea face că... după 28 de ani, tot pe LDH a ajuns să lucreze. :)


ObservaĂži fumul care ieÂşea din... "bolidul de 4000 de cai".


Vagon BAR


Mai multe EA-uri la un loc.


Un pod FeRoviaR... dar nu Âştiu de pe unde-i. :(


Cam atât am avut de afiÂşat... dacă voi mai găsi fotografii prin laboratorul tatălui, o să mai postez. Eventual puteam creea un topic nou: "gOLD photos with CFR", rămâne la aprecierea dvs.
 
Ce a avut CFR-ul si nu s-a taiat:
Steam locomotive 64.169 is actually a Romanian steam locomotive that was restored and brought to Belgium by museum association PFT/TSP. It is now in the livery of the original Belgian class 64.
The picture was made on 20 July in the station of Dorinne-Durnal, on the museum line Ciney-Purnode(-Yvoir) operated by PFT/TSP.

Photo by Walter Pinet

 
Un pod FeRoviaR... dar nu Âştiu de pe unde-i. :(


undeva pe valea prahovei
intre breaza si comarnic posibil
am eu o poza asemanatoare
 
catalin a spus:
Va invit sa revizitati link-ul:

http://www.lokomotive.de/lokomotivgeschichte/dokumente/cfr/d_cfr.htm

intre timp s-au adaugat cateva fotografii interesante, printre care si o fotografie cu 7311, care astazi se afla in Muzeul Locomotivelor cu abur de la Sibiu, si care este un model despre a carui ceferizare s-a mai scris, si, absolut inedit, o imagine cu 1536, una din primele masini G 8.1 comandate de CFR inainte de primul razboi mondial si despre a caror soarta astazi nu mai stie mai nimic.

Fotografiile prezentate aici au fost gasite in SUA (!!!!!!!!!!!!!!!!!!) la un anticariat. Probabil au apartinut unui membru al comisiei de inventariere/armistitiu care s-a ocupat de repartizarea materialului rulant ramas in zonele de conflict. Pozele sunt fabuloase !
 
pesemne ca asa este, Serban...

de remarcat starea optica proasta masinilor din care unele nu aveau momentul fotografierii mai mult de 3-4 ani, insa folosite intensiv in timp de razboi si cu o intretinere nesatisfacatoare...
 
Buna Serban,

asa cum stim amandoi, 7311 a intrat in serviciu in 1926. Comisia Aliata din Romania a inceput sa functioneze in 1919. Pozele nu puteau fi facute decat in acest interval si am pe undeva si o lucrare despre activitatea comisiei aliate in Romania postbelica.

Horia,

asa cum sti bine, 75 % din materialul rulant din Romania (indiferent de provenienta) arata cam asa. Ce fusese in zona libera, a fost folosit ca piese de schimb pentru putinele masini ramase sa mai mearga. Ce era in zona ocupata....vai si amar.
Inclusiv locomotivele Pacific, din prima serie, abia cumparate inainte de primul razboi, erau cam in aceiasi stare, intr-o gara din Moldova....
 
Cu totul intamplator, cautand altceva (asa cum se intampla de obicei) am dat peste o fotografie cu rezolutie suficient de buna a locomotivei unui tren benzino-electric austriac.

Judecand dupa poza, este identic (sau poate este chiar cel care) a functionat pe traseul Dornisoara-Tiha Bargaului in timpul primului razboi mondial in Transilvania. Enjoy!

http://www.firstworldwar.com/photos/graphics/cpe_benzine_loco_01.jpg

Ca sa nu fie singur, este in "tandem" cu o imagine a podului de la Cernavoda:

http://www.firstworldwar.com/photos/graphics/cpe_czernavoda_01.jpg


Imaginile sunt de pe site-ul: www.firstworldwar.com/photos/misc.htm
 
Frumos si interesant!
O locomotiva ce va ajunge si la CFR: http://www.firstworldwar.com/photos/graphics/cnp_us_war_locomotive_01.jpg