Intrtinere si reparatii

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
deocamdata nu am avut probleme si am roco de peste 10 ani.daca vreodata ti se pare ca angrenajele sunt prea imbacsite de vaselina,praf,scame atunci le scoti si le
speli cu apa si detergent dupa care le pui la loc si aplici lubrefianti necesari
 
Salut,
Ulei se pune doar o picatura la lagerele motorului.Vaselina este la boghiu ,si asta este bine asa.Daca se pune ulei in boghiu oricum nu ramane acolo,si se va strecura pe sine.... :( .si la incheieturile ambielajelor de la aburoase se pune cate o picatura de ulei din cand in cand.Si aici atentie la uleiuri ....unele ataca plasticul(roti dintate care sunt din plastic).Deci si eu as cumpara numai uleiuri recomandate de producatori.Multe uleiuri se pot transforma cu timpul intr-un fel de rasina(asa am patit la Märklin).Atunci trebuie spalat totul si gresat din nou.
 
Fabricantii de modele nu au rafinarii, de produs uleiuri de mecanisme fine, sau vaseline, de regula e un fabricant specializat.
Functie de modul de ambalare, cantitate si nu in ultimul rand sigla :x determina pretul. Piko nu se dezminte si vine si el cu "zeama" lui, care pun pariu ca-i la fel la toti ceilalti producatori.
http://www.jucarii.com.ro/produs.php?cod=zp56301
Sfat : La angrenaje boghie, nu se pune ulei !!! ... in scurt timp il veti regasi pe sine :D
 
asta spuneam si eu mai sus...uleiul producatorului este un ulei de mecanisme fine
cumparat cu cisterna si ambalat in flacoane
flaconul de la roco,costa 10euro,are un ac in capat prin care aplici uleiul,insa
patenta acestui flacon nu este roco,acest tip de flacoane se folosesc si la
mecanisme fine si am avut ocazia sa lucrez cu asa ceva
uleiul se plica numai la lagare,vaselina care vine din fabrica in cutiile boghiurilo tine
cativa ani buni,deci nu va mai bagati deastele acolo :-? :p ...decat la lagare
adaugati periodic putin ulei
 
Si ce tip de vaselina se recomanda pentru boghie?
 
vaselina pentru angrenaje de turatie mare
cosmin78 a spus:
vaselina se poate substitui(asta in cazul in care nu ai vaselina roco) cu vaselina ptr rotatii mari,vaselina ptr capetele polizoarelor de mana(fllexurile)....
 
Salut,

iata ca a fost timp ca locomotivele de la club sa intre intr-o bine meritata revizie,

locomotiva H0e nu a mai rulat de luni de zile,
iata de ce:



Am curatat-o frumos cu alcool izopropilic:



si am pus-o la probe:



a urmat apoi pe masa de operatie o locomotiva piko care a rulat mai bine de 1 luna pe la expozitii, iata aici desfacuta, pe dinauntru era vaselina peste tot, pe contacte, pe exteriorul boghiurilor:



Urmatoarea a fost locomotiva mrce (trix), constructie, simpla, fiabila si robusta, aici problema a fost mizerie acumulata pe periile colectoare si putin ulei, acestea dupa mai bine de 4 luni de rulat pe la expozitii si rulat la club in rest, la fiecare intalnire, de vreun an incoace:


Mi-a placut foarte mult faptul ca s-a desfacut foarte simplus si rapid, masca boghiului a iesit afara doar prin desfacerea a 2 clipsuri, am avut acces imediat la osii si la perii, se poate observa mizeria acumulata:



Cam asta a fost, urmeaza ca locomotiva piko sa iasa si ea din revizie curand.