GARA (HALTA) LUI DORIN

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
MULTUMESC, DAR AM REZOLVAT SI CU SEMAFORUL DE MANEVRA.
l-am legat pe o ramura separata cu o rezistenta numai a lui. tare neeconomic mai e (si nerentabil ;-) ). dar e de efect. da bine pe macheta.rezistente folosesc mai mici ca ma gindesc ca oricum cam consuma si astea. am rezistente de 300 - 600 ohmi. dar unele leduri cred ca au defecte din fabrica.
asta e. mai sunt si pierderi.
 
Pai frate Dorine, daca alimentezi leduri de 1.5v cu 3 volti cred si eu ca e neeconomic :D :D :D , cel putin du-te si mai ia cateva zeci ca la tensiunea asta tot o sa ai "caderi", rezistenta ar trebui sa aibe cel putin 800 ohmi.
E drept ca trafo de la mehano, daca ai alimenta cu el doar lumini si semafoare,
ti-ar duce vreo 10-15 si asta in fct de ce becuri ai bagat la case... :?:
rally
 
nu alimentez nimic cu 3 V. alimentez toate luminile si becurile (ledurile) semnalelor cu 9 - 12 V prin intermediul rezistentelor si astfel ledurile sunt si protejate. fac asta de multi ani si nu am avut probleme semnificative. rar, foarte rar mi s-au ars leduri. probabil 2-3 leduri de cind lucrez eu cu aceste sisteme. cred ca e o problema ce tine de calitatea unor leduri si nu de circuitele mele. un led e foarte bine protejat atunci cind e legat in serie cu o rezistenta. mie mi s-au paut potrivite rezistentele de 300-600 ohmi.
 
nu e vorba de asta. unele leduri au un consum mai mare, altele mai mic. nu au toate aceiasi parametri. pt ledurile rominesti un calcul cu un curent de 30mA da o rezistenta de cca 800ohm pt o alimentare la 12v. dar ledurile noi au consum mai mic - in special cele albastre si albe - ceea ce inseamna ca rezistenta calculata in ipoteza precedenta nu mai e valabila. de ex mie mi s-a ars led la o rezistenta serie de 4k7, necunoscind curentul suportat de led. deci, cred ca e bine sa-ti revizuiesti opinia in legatura cu suficienta rezistentei de 300-800ohm :D
 
multumesc. am citit tot cu mare interes.
legat de faptul ca nu m-am mai ocupat de partea de machetism, e adevarat am fost foarte ocupat si inca mai sunt.... dar in curind, revin.
SUCCES tuturor!!!
 
uite ca a sosit momentul unui nou inceput.......
am considerat ca am invatat destul din construirea HALTEI si am hotarit ca a sosit momentul sa ma apuc de ceva serios..... O GARA cu 7-8 linii.

am incercat sa fac citeva scheme dar cel mai bine e sa montezi provizoriu sinele si sa faci la ,,cald" mai multe incercari de aranjare a sinelor in functie de destinatie si necesitati....

in principiu vreau sa am o statie de capat, cu 2-3 linii lungi cu opritor, pentru trenurile de calatori. 3-4 sine pentru trenurile de marfa, dar si pentru manevra in gara si nu in ultimul rind 1-2 linii unde trenurile de marfa sunt trase sa descarce marfa.

in scopul trasarii unei scheme am asezat sinele avute la dispozitie pe placa pe care o aveam pregatita de o luna de zile. e o placa de pal de 8 (9?) mm, numai buna pentru ce vreau eu sa fac.




 
ca forma finala am ales acesta schema de aranjare a sinelor. pentru spatiul redus pe care il am la dispozitie eu spun ca e suficient si satisfacator. am si posibilitatea sa fac manevre si in acelasi timp am si linii lungi pentru gararea trenurilor de calatori cu 4 vagoane pe boghiuri.
in spate am liniile pentru trenurile de marfa destul de lungi, inclusiv o linie la rampa de descarcare si la magaziile statiei de cale ferata.



 
eu cred ca poti sacrifica 23 cm pe liniile 1, 2 si 3 de la stanga la dreapta si sa bagi
2 macaze simple unul dup aaltul decat sa ai macazul triplu pe linie de directa,de
intrare :D
 
Zic si io ceva: ca sa nu folosesti peroane extrem de inguste ar fi bine sa renunti la una sau doua linii in dreptul garii si sa faci astfel loc pentru peroane mai late. :-|
 
... iar eu zic sa renunti si sa sacrifici total. ce atata bataie de cap???
 
deja m-am apucat de treaba. intradevar va intra un peron putin mai lat intre liniile 1 si 2. momentan am montat primele 4 linii cu macazele aferente. merge putin mai greu mai ales pentru ca am facut combinatii de linii Pico cu linii Mehano iar liniile mehano nu prea au variante (au un singur tip de curba si unul de linie dreapta - groaznic!).
voi pune in curind si fotografii. intimpin niste intirzieri cauzate de faptul ca o locomotiva nu se comporta bine cind intra in combinatia asta de macaze pico - mehano. ma gindesc sa nu fie din cauza locomotivei. mai fac verificari. practic tenderul sare de pe sina la intrarea locomotivei cu tenderul inainte. tenderul e modificat. i-am mai scos din greutati ca sa bag decodorul si e posibil ca incidentele sa aiba loc din cauza greutatii mici a tenderului.
 
pentru moment am sistat lucrarile la gara pe care incepusem sa o fac... am considerat ca nu sunt suficient de pregatit ca sa abordez o asemenea lucrare. am apucat sa instalez 4 linii din 7 dar nu sunt prea multumit.... ma gindesc serios sa o demontez si sa o iau de la capat.
de ceva vreme lucrez la o halta de linie curenta. e cel mai simplu proiect. dar imi place ideea foarte mult. in acceptiunea mea, in aceasta statie vor oprii doar trenurile personale sau automotoarele. e suficient de lunga pentru astfel de trenuri.
placa pe care este realizata halta are dimensiunile: 30 cm x 100 cm. sina este ceva mai lunga de 100 cm deoarece, asa cum se vede, este in curba.
peisajul care se afla de o parte si de alta a cladirii garii, l-am realizat din polistiren si i-am dat forma cu metoda clasica - servetele inmuiate in aracet. dupa uscare am vopsit totul cu vopsele acrilice. am facut combinatii cu alb, negru, verde crud, maron deschis. a iesit ceva mai bine decit ma asteptam.
mai am destul de lucru dar sunt pe calea cea buna.
citeva fotografii: