Locomotive cu abur care pot fi ceferizate

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
@victorian

ne poti pune,te rog frumos, o scanare cu asemena schite?
aemenea sunt foarte utile in cazul ceferizarii locomotivelor
 
Cosmin,

Nu sunt sigur ca ar fi o idee buna sa postez aici pe site pagini scanate dintr-o carte, violand astfel drepturile de autor ale unui om pe care il stimez mult.

Dar as putea sa fac ceva mai bun: sa realizez niste schite complete, cotate, privind standardul CFR, pentru uzul tuturor celor interesati. Doar sa-mi dati un mic ragaz sa fac asta!

Salutari din Constanta,
Dorin
 
Dorin,
placile cu pricina (din volumul I al cartii mentionate de tine) sunt cele din epoca 1 CFR si sunt diferite de placile aplicate locomotivelor despre care se discuta aici, P8, G8.1, etc......
Dupa 1919 s-au turnat si aplicat alte placi, adoptandu-se sistemul francez de numerotare, si acestea nu au avut legatura cu placile vechi (d.p.d.v al dimensiunilor, tipului de caracter folosit, etc).
Asa cum scriam anterior, celor interesati de dimensiunile acestor placi, nu pot decat sa le recomand o vizita la muzeul de la Sibiu sau la alt exponat static din patrimoniul acestui muzeu, si sa faca o masuratoare a acestor placi si a tipului de caracter folosit pe fiecare din ele.

Subliniez, placile din epoca 1 CFR, cele care apar si in lucrarea mentionata de tine, sunt aplicabile doar pe modelele de epoca 1, adica niciunul din cele dezbatute aici.

Apoi, modul cum aceste placi au fost aplicate pe locomotive difera de la apoca 2/3 CFR la epoca 4 CFR si aici intervine putina istorie si cultura feroviara CFR.

Ex: in epoca 2 CFR nu exista pe masina placa cu depoul de domiciliu. In perioada 1940-1944, sub influenta germana, initialele depoului de domiciliu au fost aplicate cu vopsea pe marchiza, tender si cutia de fum. Dupa 1945, s-au turnat placi cu initialele depoului (actiunea a durat pana in 1955) si s-au asezat aceste placi in locuri clar stabilite (niciodata pe cutia de fum, desi initial depoul de domiciliu era inscriptionat pe aceasta cu vopsea alba ). Dar, ca de obicei la CFR, au existat zeci de derogari...

Si exemplele pot continua, inmatricularea vehiculelor feroviare CFR putand constiui cu usurinta obiectul unei intregi lucrari.
 
scuze ptr repetarea postului de mai sus,rog admin. sa stearga
@victorian

ai dreptate,nu mi-a trecut prin cap pe moment treaba cu drepturile de autor
@catalin

pentru cei care nu pot sa mearga la sibiu ar fi de folos schite si explicatii despre
inmatriculari.cred ca ar fi superindicat deschiderea unui topic despre inmatricularea
materialului CFR...ce zici,ne fericesti? :D
 
Cred ca e o idee buna Catalin, sa deschidem un topic despre inmatricularea materialului rulant la CFR incepand din epoca I-a pana in prezent, urmand ca pe masura ce avem acces la ele sa masuram si sa facem schite la toate tipurile de placi la care putem ajunge.

Asta ar fi o idee buna si fiindca, din pacate, placile sunt primele lucruri care dispar de pe o locomotiva, la concurenta cu acele nefericite capace de la cutiile de unsoare...
 
@MPU,

Ai sa razi, dar din epoca I-a avem MAI MULTE informatii decat mai tarziu, inclusiv planuri complete!

Asta se intampla datorita organizarii exceptionale a firmei numite CFR in acea perioada. Perioada in care taranii de pe camp stiau ora precisa dupa trecerea trenurilor, dupa care pana si domnii care aveau ceas puteau sa si-l potriveasca!

Avem informatii si planuri in special datorita acelui minunat album al locomotivelor datorat lui Theodor Dragu & Comp, care continea planurile tuturor locomotivelor CFR existente in acel moment in parcul feroviar, si din care, in afara de minunile pe care le tine CFR prin fisetele muzeului lor "la secret", au supravietuit cateva planse, acelea publicate in mai multe numere din revista "Modelism" pana acum cativa ani.

Se pot gasi acolo si planurile locomotivelor Orleans, si planurile locomotivelor Chemnitz, ba chiar si cele ale locomotivelor Egerstorff, primele locomotive ale CFR S.A. Toate, minuni ale epocii I-a pe care ar fi extrem de interesant sa le vedem "in functiune" pe vreo diorama romaneasca autentica, odata ce nu mai exista in realitate nici un singur exemplar al unei asemenea locomotive...

Nu-mi spuneti ca nu aveti revistele: la magazinul "Modelism" de la magazinul Cocor se mai poate gasi inca acel CD ce contine TOATE numerele revistei. Deci planuri sunt.

Ceea ce ne lipseste este timpul, pasiunea, dorinta, interesul pentru a face ceva romanesc epoca I-a!
 
(MPU voia sa spuna ca epoca este intai nu intaia, deci fara "-a")
 
mpursu a spus:
Off-topic (sau nu :fluierat: ):
victorian a spus:
...din epoca I-a pana in prezent...
Epoca I :D
Ma referisem doar la o micutza corectura gramaticala - "Epoca I", "Clasa I", "Categoria I", "Premiul I" ;)
De la 2 in sus se spune "Epoca a II-a", "Clasa a II-a", "Categoria a II-a", "Premiul al II-lea" etc. :D
Tot respectul pentru toti pasionatii feroviari, indiferent de epocile preferate :aplauze:
 
buna catalin si Dorin si multumesc!

modelul meu este mai mult o jucarie, am de gand sa combin pentru o linie din depou o carcasa de P8 Fleischmann (cu dispunerea domurilor clasica si fara cutie pe cabina) cu un sasiu si un tender de model static DelPrado... asta pe langa cele 3 P8-uri serioase 5( 1 x DB 38.10 Wagner, Kastentender, 1 x DB 38.10 Witte, Wannentender si 1 x OBB 638 fara deflectoare, Kastentender)

o sa pun poze cat de curand! :)
 
Salut!
Vreau sa cumpar o aburoasa de la Lilliput in vederea ceferizarii.Inteleg ca ar putea fi
BR 42
si ar mai fi vb de BR 52 ( :?: )
disponibile fiind doua versiuni la Lilliput adica

BR 52
sau
BR 52.8
Trebuie sa ma hotarasc care dintre modele sa il cumpar si ce transformari trebuie sa suporte.LDH a pus bine problema in paginile anterioare .Vreau sa fac conversia,nu-mi ridica mari emotii partea de topor/aerograf, dar nu imi e clar deloc ce transformari trebuie sa fac.Documentatia pt modelul real imi ridica greutati.Nu vreau in schimb sa cumpar modelul, sa il transform si in final sa fiu atentionat ca am facut cutare greseala.Asa ca aici am nevoie de ajutor.
 
BR52.8 este locomotiva de serie REKO (reconditionata dupe razboi de DDR), asa ca ea nu poate fi CFRizata.
Va ramane sa alegeti din BR42 si BR52 care va place mai mult...
 
mersi de raspuns, e clar.De altfel lista se reduce si m mult, pentru ca intr-un alt post (citit putin m tarziu), Catalin dadea un avertisment in privinta Br 42 (si 44) in privinta materialului documentar disponibil-putin si "neacoperitor" in privinta multor aspecte.
Deci in cazul meu ar fi vorba de BR 52.Ce modificari trebuie sa suporte modelul de la Lilliput?
 
Locomotiva produsa de Lilliput are cateva particularitati care o fac compatibila cu modelul real 150.1042 (nu toate 52 -urile, oricat de standard au fost ele, au fost la fel).

Pot sa-ti fac o lista cu transformari, dar am nevoie si de o imagine din drapta modelului, pentru detalii.

LDH a pus bine problema in paginile anterioare

detaliaza sa inteleg si eu la ce te referi si ce anume doresti. Apoi mi-ar fi util daca mi-ai spune si in ce an vrei sa-ti incadrezi locomotiva, pentru a face recomandarile potrivite.
 
Am facut azi demersurile necesare pentru a comanda BR 52 facut de Lilliput.Din pacate BR 52 nu se mai fabrica de catre Lilliput, cel putin momentan nu mai este disponibil la producator.Imi convenea Lilliput din 2 motive:calitatea modelelor si timpul in care as fi primit-o , maxim 2 saptamani.
Imi ramane sa aleg un model de la alta firma, probabil ca Fleischman sau Roco.
Referitor la cele spuse de LDH.Discutia despre istoria locomotivelor CFR e cat se poate de interesanta dar e nevoie de un plan de lucru concret pentru cei care vor sa abordeze modelistic problema.La un anume model ce modificari trebuie sa i se aduca ca sa se execute o transformare corecta si mai ales completa.
Evident ca lista de posibile ceferizari asa cum am vazut-o e lunga si nimeni nu e dispus sa scrie 100 de pagini cu planurile aferente despre tot, in ideea ca poate-poate ii va folosi cuiva,candva.De aceea am vrut sa reduc "unghiul de atac" asupra unui anumit model.Din pacate in privinta Lilliput nu se potrivesc lucrurile.
Acum nu stiu inca ce alt model sa aduc in discutie.Probabil ca va fi un model Fleischman cu sunet .Eventuale sugestii mi-ar fi de folos.
Cerintele care sa le respecte potentiala locomotiva:
-sa fi circulat sub inmatriculare romaneasca
-epoca II sau III
-sa fie cu tender
-sa fie in componenta trenurilor (si)de marfa.
Cerintele care trebuie sa le respecte modelul la scara (cel supus conversiei):
-sa fie un model reusit calitativ
-sa aiba sunet (sau sa se poate monta un modul cu sunete corecte)
 
Eu nu iti voi da sugestii modelistice, dar iti pot spune ca sunt 3 locomotive care indeplinesc cerintele tale:
BR 55 (G 8.1), BR 57 (G 10 prusac), BR 38 (P 8 ).
Toate au circulat in epoca II, sunt masini tender separat, si au fost masini mixte (marfa/calatori).

Ce nu se intelege este ca la un model au fost X variante de tender, X variante de cazan, uneori si variante de cabina diferite.
EX:
BR 50 (150.000 CFR) a avut la CFR 4 tipuri diferite de plug, doua tipuri de cabine si muuuulte tipuri de cazan (inclusiv 2 tipuri diferite de cos). Daca cineva reuseste sa faca un manual de transformare complet si corect, respectul meu. Am indoieli insa ca il va scrie cineva...
Si sunt curios cum va face acest manual fara o discutie si cunostinte serioase de istorie feroviara...
 
Am inteles ca pentru seria 150.000 ar merge un
BR 50, cod 74174
de la Fleischman.In mare, cam ce transformari ar trebui sa-i aplic?In faza in care inca nu am locomotiva in mana, nu solicit super detalii ci vreau doar sa ma lamuresc de amploarea transformarilor,sa vad daca ma tin curelele sau nu.
Din punctul meu de vedere nu ma intereseaza toate x tipurile de plug si toate x tipurile de tender ci varianta in care e cel mai apropiat de modelelul la scara disponibil.Si ce e mai important sa am o varianta corecta de plug/tender la o anumita masina, precum si seria acesteia.
PS.M-ar mai interesa cam pana in ce perioada a circulat , pe ce linii si cam ce vagoane tragea.Si eventual sint disponibile ceva poze.Mersi
 
buna alin,

daca definim epoca II la CFR ca pana la 30 decembrie 1947 (asa cum la germani exista epoca IId din 1945 in noiembrie 1949) atunci ar putea sa fie si "putin" de epoca II, insa atunci iti va trebui o 150.1042 cu portretul lui Petru Groza si o stema PMR pe cazan! ;)
 
Horia_Radulescu a spus:
buna alin,

.... atunci ar putea sa fie si "putin" de epoca II, insa atunci iti va trebui o 150.1042 cu portretul lui Petru Groza si o stema PMR pe cazan! ;)

Ceea ce nu ar da rau si chiar pot zice ca ar fi foarte interesant.

In "Istoricul tractiunii feroviare din Romania" si "Monografia uzinelor Malaxa" sunt prezentate o serie de poze de la diferite expozitii, inainte si dupa '47, ce pot constitui o baza de plecare pentru niste machete statice.

Istoria este a noastra cu bune si rele.

Pe polonezi, slovaci, cehi si rusi vad ca nu-i deranjeaza sa puna steau comunista pe locomotive pentru a defini si mai bine epoca din care face parte macheta sau tema machetei.

:cafea:
 
Horia_Radulescu a spus:
buna alin,

daca definim epoca II la CFR ca pana la 30 decembrie 1947 (asa cum la germani exista epoca IId din 1945 in noiembrie 1949) atunci ar putea sa fie si "putin" de epoca II, insa atunci iti va trebui o 150.1042 cu portretul lui Petru Groza si o stema PMR pe cazan! ;)
salut Horea,
hm, chestia asta cu steaua nu ma prea incanta din multe motive...poate gasim o varianta ca sa fie si istoric corecta si fara stema...Daca au fost atatea polemici si multe voci contra svasticii fasciste , ar trebui in egala masura sa fie si contra stelei comuniste.
Oricum, la faza la care sint acum imi e de mai mare folos sa stiu cum stau cu taiatu` si adaugatu` la acest BR 50 Fleischmann.Astept voci avizate