TRR (Tycoon Railroad)

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

tyco

Well-Known Member
Trenulist
24 Iulie 2016
781
10
Arad
sageata-verde.uv.ro
WEBSITE
http://sageata-verde.uv.ro/
YAHOO
thetycoon_tyco
LOCATION
Arad
M-am hotarat sa deschid si eu un subiect in care sa prezint micul meu univers feroviar, compania TRR-Tycoon Railroad. Inca nu am diorama (deocamndata TRR isi are sediul pe masa din sufragerie), fiindca m-am hotarat intai sa cumpar materialul rulant si apoi sa imi construiesc o diorama. Compania TRR este specializata in locomotive cu aburi, de acum inainte voi cumpara numai locomotive cu aburi din toate epocile si tarile-chiar si la H0m si H0e voi dori sa imi cumpar...cu timpul (deocamndata nu am niciuna fiindca sunt doar la inceput :wink: ).
Cateva cuvinte despre cum a inceput aceasta pasiune....pai primul meu trenulet l-am primit prin 94-95 si erau 2 start seturi Lugoj. O vreme m-am distrat cu el pana cand a devenit prea uzat si dupa nici o tura deraia. L-am aruncat intr-un dulap unde a zacut muuuuult si bine uitat de timp. Pe la inceputul acestui an un prieten de al meu,pasionat de trenuri reale, a inceput sa ma tot bazaie la cap cu MSTS(Microsoft Train Simulator) ca ce frumos este, ca ai propria ta lume virtuala in care poti conduce trenuri, etc. Atunci eu i-am spus ca mai frumos ar fi o macheta, ca o poti atinge si vedea mult mai bine. Astefel s-a renascut pasiunea mea...care s-a extins si la modelel reale (probabil unii stiti despre interesul meu deosebit pentru "Sageata Verde" :) ). Putin speriat de preturi la inceput am tot adunat bani pana cand, prin iunie, mi-am cumparat primele machete de la rally. Am fost foarte fericit, desi nu aveau o detaliere prea buna. Acum simnt deja ca pretentiile mele au crescut mult (poate chiar putin prea mult pentru buzunarul meu) si doresc de acum inainte sa achizitionez numai locomotive cu abur profi cu sunet si fum daca e posibil. Dar sa nu o lungim cu vorba si sa incepem cu prezentarea TRR-ului:
Incepem prin locomotive, 4 la numar.
Prima este o locomotiva Piko din acel start set achizitionat prin iunie, care nu se potriveste absolut deloc cu noile mele dorinte in domeniul epocii sau al tipului de locomotive pe care le doresc achizitiona de aceea la un moment dat va disparea, fiind vandut altei companii feroviare....dar deocamndata ramane :wink:
pict0001ly9.jpg


Urmatoare locomotiva este celebra GG1 de la Mehano. In afara de mici probleme (uneori deraiaza la macaze, arata urat pe R1, farurile nu sunt ca in realitate, NU e DCC redy), eu sunt multumit de aceasta locomotiva si nu doresc sa o vand. PEntru ca circuitul meu este digital voi dori digitalizarea ei si de asemenea realizarea unui mic tunning. Deocamndata astept decodorul Lenz Gold cu care voi realiza digitalizarea. Mai multe detalii despre ce voi modifica si "tunari" la ea vor veni atunci.
pict0008qy9.jpg


Urmeaza 2 locomotive care se afla in remiza TRR, pentru o "modernizare". Este vorba despre niste locomotive pe care sunt sigur ca majoritatea dintre voi le-au vazut si au auzit de ele, celebrele produse Lugoj. Majoritatea le arunca sau le dau la preturi de nimic, insa eu ma simnt atasat de ele, fiind primele mele machete. De aceea voi face modificari majore la ele. Am ambele tipuri de locomotive Lugoj, atat cea electrica cat si cea diesel. La ambele le voi monta boghiuri noi, transmisie prin cardan iar la fiecare voi realiza modificari pentru a le aduce cat mai aproape de modelul real. Rally ai cumva niste boghie (aveai candva de BR218 parca) pentru ca nu stiu unde pot gasi? Mai multe detalii vor veni cand voi gasi boghiurile.
pict0012en9.jpg

pict0013gm1.jpg


Si daca tot am intrat in zona modelelor "made in Romania" sa va arat si cea mai veche macheta a mea. Este un Automotor (semana cu malaxa) care are aproximativ 40 de ani. A apartinut tatalui meu care l-a primit deja partial distrus de la varul lui...deci este un fel de mostenire de familie :wink: . Eu voi incerca sa il revopsesc, sa ii refac sasiul si boghiurile...pe scurt sa il aduc la gloria lui de dinainte. In poza nu apare placuta pe care scria Bucuresti-Galati fiindca am dat-o zoj, ca sa curat macheta. Automotorul este la scara 0, si am si liniile pentru el, un patrat cu marginile rotunjite, insa sunt intr-o stare avansata de degradare, liniile fiind ruginite rau de tot iar cartonul din care sunt facute traversele este tot inegrit. La o intalnire a modelistilor din Arad, Gabi a curatat cu minifreza cateva linii si au iesit destul de bine...deci se pot recupera.
pict0014vy7.jpg


Si acuma sa trecem la vagoane.
Primele 3 vagoane sunt cele din start-setul piko, 3 vagoane de calatori. Acestea le voi vinde fiindca nu imi prea plac...insa mai incolo. Trebuie sa spun ca pana am reusit sa le deschid a fost un adevarat calvar, fiindca nu am mai vazut pana atunci o macheta a unui vagon :oops: . Cele 3 vagoane sunt 2 de clasa a 2 a si unu de clasa 1...desi arata exact la fel :twisted:
pict0005tw3.jpg

Si iata cum locomotiva merge sa ia vagoanele pentru o cursa:
pict0006zq8.jpg


Urmeaza la fel de celebra (ca si GG1) macara cu tender Mehano. Prin pura intamplare atat macaraua cat si GG1le apartin PRR deci pot spune ca am un tren de lucru a PRR. Macaraua mea este putin mai diferita decat ale unora dintre voi, ea fiind neagra si nu galbena. Cum am mai scris si la subiectul dedicat ei ( http://www.takeforum.com/hobbies/viewtopic.php?t=224&mforum=hobbies ) voi dori sa digitalizez aceasta macara. La fel voi reveni cu detalii cand voi avea decorul pentru ea.
pict0007vd5.jpg


fiind un start-set si Lugojul a avut vagoane. Am reusit sa le pastrez pe toate desi sunt foarte distruse. Insa le voi modifica. Unul dintre ele a suferit o modificare destul de grosolana, care nu a prea iesit. Am incercat sa il transform in vagon de IC. Insa nu ma voi lasa si el va suferi inca o modificare...cele 2 vagoane de calatori vor ajunge un WIT si un vagon de masurat geometria caii(ale CFRului). Aici iar voi reveni cu detalii cand voi avea materialele necesare (Rally nu poti aduce niste boghie de vagon si niste osii metalice?). Celelate 3 vagoane, cele de marfa, vor primi un strat nou de vopsea, niste osii si cuple noi, si eventual niste inscriptii de pe vagoanele reale.
pict0009pf9.jpg

pict0010tt3.jpg

pict0011ta1.jpg


Am reusit sa adun si 3 masini la H0. Primele 2 sunt cumparate din obor, la second hand si vor trebui revopsite. Ultima a fost cumparata tot din obor insa este intr-o stare mai buna. si aceste amsini vor suferi o modificare (insa vor fi ultimele modificate ;) ) pt ca le voi echipa cu un car sistem home-made, pe care doresc sa il am pe viitoarea diorama.
pict0018ek6.jpg


Si iata ca am ajuns la ultimul si cel mai important element al TRR...infrastructura.
Liniile sunt piko profil I, controlul este digital Roco - Locomouse2. Deocamndata am 5 macazuri, linii 231 si 239, si curbe R1, R2 si R9. Mai am si o casa piko care nu este ansamblata inca (nu am lipici revell).
Si iata o vedere de ansamblu a TRR-ului.
pict0020yl1.jpg


In viitorul apropiat voi dori modificarea modelelor actuale si realizarea unui mic atelier al meu (cu diverse instrumente). Scuzati ca am scris ata de mult insa sunt de parere ca daca voi incepe sa povestesc despre mersul lucrurilor pe la TRR sa spun putin si despre incepututurile ei. Aici va voi prezenta toate noile mele achizitii si tot ce se intampla pe la TRR.
O seara placuta sa aveti.
 
daca pastrezi GG- 1, de ce nu o sa pastrezi si prima locomotiva electrica prezentata? ca oricum, ori ca ai una , ori ca ai zece locomotive electrice, tot va trebui sa instalezi catenara... si in afara de aspectul asta, locomotiva arata chiar bine.
pentru mine catenara este o mare problema legata in primul rind de spatiul de depozitare si de aceea am ales sa nu achizitionez locomotive electrice, chiar daca mi-as dori foarte mult o locomotiva GG-1, locomotiva care imi place foarte mult. dar asta e.
ideea cu colectia viitoare de locomotive cu abur este o chestie pe care si eu o agreez. consider ca este cea mai frumoasa si mai interesanta categorie de locomotive.
succes!
 
Cred ca mai ai mult de lucru la restaurare dar cred ca cu multa rabdare ,migala si pasiune vei reusi oricum faci un lucru bun readucind pe linii aceste trenulete spor la treaba :wink:
 
@DORIN: Vreau sa vand pikoul pentru ca este o locomotiva din epoca V. Ori eu doresc pe viitoarea diorama sa recreez maxim o epoca a IV (deocamndata m-am oprit la ep III), cu semnale mecanice, cabine de acar si restul lucrurilor care au dat trenurilor acel farmec demult pierdut. O locomotiva moderna nu ar avea ce cauta pe asa o diorama. GG1le va ramane fiindca totusi o linie electrificata ar arata frumos, iar locomotiva este de rpin anii 45'-50' deci se incadreaza in epoca aleasa de mine. Iar cum voi cumpara si locomotive cu aburi americane (nu voi cumpara mehano fiindca detalierea la cele cu aburi este foare proasta) un GG1 masiv ar arata foarte bine :)
@LDH: Arata bine insa nu functioneaza...am demontat transmisia pentru a monta boghiuri noi si a realiza o transmisie cu cardan (cea cu cureluse era disotrusa).
@silviu20061: Timp si rabdare am...imi trebuie numai materialele...Desi in ultima vreme nu n-am mai prea ocupat de modelism, ci am fost ocupat cu instalarea noului meu sistem de operare - Linux SuSE v.9 . Pacat ca nu merge tocmai bine si are mici probleme....pana cand le voi rezolva cam adio modelism pt ca imi ocupa Linuxul tot timpul :( Desi cred ca voi face o mica pauza si voi incerca realizarea unor stalpi de telegraf :)
Sa auzim de bine!
 
Daimetrul satlpilor de telegraf este in jur de 30 cm, mai mic sau mai mare, in functie de bradul din care a fost facut
La H0 nu se pot face chiar toate la scara deoarece in unele cazuri ar fi atat de mici incat nu s-ar distinge pe macheta
Exemplul cel mai bun este piatra sparta ousa intre traverse sau firele de la catenara
La scara N daca ar fi exacte ar aparea ca o coala de hartie (!)
Chiar firmele producatoare de materiale pentru diorame se abat de la regula scarii
Deci tepusele pentru frigarui sunt foarte bune pentru stalpi si mai ai si avantajul ca sunt cilindrice
Mai greu este cu izolatorii dar cu putina indemanare se rezolva si asta
Pentru inspiratie - ca model - cei existenti inca pe strazi sau modelele puse in vanzare de firmele pentru accesorii machete

Spor la treaba

daca mai e ceva cu placere
 
Prin zona pe la mine sunt destui de multi stalpi pe marginea caii ferate...cum mergi de la Arad la Cluj-Napoca. Din pacate nu mai tin minte exact cate fire erau pe un stalp (parca 24). Izolatorii ma gandeam sa ii fac din plastic montat intr-un strung sau intr-o mandrina cu bormasina. Eu sunt de parere ca aceste mici detalii (izolatorii, mici plante pe langa terasament, culoarea maronie a terasamentului, frunzele pomilor de culori si dimensiuni diferite, etc) sunt cele care dau unei diorame si chiar machetelor adevarata valoare. De acea si doresc aducerea locomotivei GG1 cat mai aproape de realizate.
cautand pe net am gasit si cateva poze cu GG1...enjoy:
http://naphotos.nerail.org/show/?byrail:1:pennsylvania
 
Din anumite motive nu am mai prea trecut pe aici, dar asta nu inseamna ca nu am activat in domeniul feroviar.
Dupa multe rugaciuni am primit in sfarsit un atelier de modelism :lol: Acesta trebuie inca curatat de tot felul de vechituri insa deja a incerput achizitionarea de utilaje. Am pe inventar momentan o minifreza, un set de bisturie, diverse surubelnite si pile, muuuuuulte piese electrice si alte nimicuri. Trebuie sa le fac un ivnentar serios.
In acelasi timp am primit cadou de la un modelist din Arad niste vagoane putin cam distruse insa pe care vroia sa le arunce. Astfel parcul meu a mai crescut cu 4 vagoane, intr-o stare mai buna sau mai proasta(tampoane lipsa, cuple lipsa, fara osii, etc).
Azi va voi prezenta unul dintre acele vagoane si ce planuri am cu el. El este un vagon-bar Piko, DR. Cand a ajuns la mine unul dintre boghie era rupt , nu avea cuple, iar scarile dintr-un capat lipseau.
http://www.railwayfan.ro/images/usr/tyco/machete/PICT0002.jpg
http://www.railwayfan.ro/images/usr/tyco/machete/PICT0003.jpg
Iata interiorul vagonului:
http://www.railwayfan.ro/images/usr/tyco/machete/PICT0007.jpg

ce am facut eu pentru a remedia problema boghiului? Am dat o gaura in boghiu si l-am prins cu un surub, o piulita si o saiba de carcasa. Acum arata ca nou, prinderea cu surub fiind o "imbunatarire" binevenita pentru ca imi va usura munca la iluminatul vagonului.
http://www.railwayfan.ro/images/usr/tyco/machete/PICT0005.jpg
http://www.railwayfan.ro/images/usr/tyco/machete/PICT0006.jpg
Cum am spus doresc iluminarea vagonului. PEntru iluminat voi folosi 8 LEDuri albe, din care 4 vor fi folosite la stopurile vagonului. Vagonul venea cu niste "ghiduri de lumina". Am dat niste gauri in ghiduri iar maine voi lipi in acele gauri leduri albe de 3 mm. De asemenea voi incerca si o imbatranire a lui....sunt chiar curios cum va iesi prima mea imbatranire de o macheta.
http://www.railwayfan.ro/images/usr/tyco/machete/PICT0010.jpg
Pe langa acest vagon am mai primit un vagon interfrigo DR fara osii si cuple, si 2 vagoane de marfa, dintre care unul fara cuple. Poze vor veni maine.
In alta ordine de idei voi incepe lucrul la un tramvai la H0m, un timis 2 de la 0. Astept comanda pentru subansamble si ma voi putea apuca de treba. Voi reveni cu poze din timpu constructiei acelui tramvai.
Cam atata pentru azi...Noapte Buna tuturor!
 
Salut Tyco!

Daca tot te joci cu ledurile si iluminatul vagoanelor pentru mai mult realism incerca sa luminezi zona barului ceva mai tare
iar zona compartimentelor cu o lumina mai stinsa altfel o sa iasa ca un OZN.
Legat de luminile rosii incearca sa pui mai intai un singur led si daca nu iti place doua din aceleasi considerente ca mai sus
 
Salut LDH!
Din pacate magazinul de piese electrice de la care ma aprovizionez nu prea aduce LEDuri pentru modelism(numai la comanda de peste 30 de bucati iar eu stau cam prost la partea financiara). Eventual voi pune deasupra BARului LEDuri albe de 5 mm si le voi acuperi cu marker colorat pentru a le da o nuanta mai palida.
Am incercat sa pun un singur LED la ghid insa nu ilumineaza cum doream eu. Voi monta 4 LEDuri la stopuri si 4 pentru iluminatul interior. Singura mea problema ar fi cu consumul. Oare vor mai circula dupa aceia locomotivele pe traseu. E adevarat ca deocamndata nu am decat o locomotiva digitala dar pe viitor parcul va creste. Astazi voi incepe lucrul la iluminatul efectiv. Sper sa il pot termina pana sambata ;)
O zi buna in continare,
TyCO
 
Pai poti face altfel
Nu te apuca acum de iluminat
Mai ai rabdare si fa o socoteala cate leduri iti trebui pana se aduna un numar mai mare
Evident ca nu le poti comanda de la magazinul tau ca probabil trebuie pese 30 de acelasi tip
Solutia dupa ce faci calculul si la taxele postale poate fi la Bucuresti
Aici poti lua, cel putin pana acum, leduri de care vrei ca dimensiune, forma si culoare
 
M-am gandit daca nu ar fi o varianta si mai simpla, folosind piesele pe care le am deja.
Ma gandeam sa montez 3 grupuri a cate 3 LEDuri. Astfel pentru iluminarea propriu zisa voi avea 5 LEDuri. Voi desparti cu un perete complet(de la podea pana la acoperis) partea BARului de cea de compartimente si voi pune o grupare de 3 in BAR. Prin modificarea rezistentei care e legata in serie cu fiecare grup ma gandesc ca pot avea un control asupra luminii. Urmeaza sa fac niste teste sa vad daca este posibil. LEDuri am deja vreo 20 de 3mm albe, majoritatea cumparate pentru iluminarea locomotivei GG1, insa deocamdata duc lipsa de un decodor LENZ Gold pentru ea deci digitalizarea va mai trebui sa astepte :(
 
LDH a spus:
Nu cred ca merge cu rezistentele
Coobra a legat in serie cu ledul doua sau trei si parca nu a avut efect asupra
intensitatii luminii ledului

Merge sigur. Legea lui OHM inca nu o putem incalca :lol:
 
Salutare tuturor!
Nu am mai scris demult pe aici. Am avut mai multe probleme si dezamagiri (nu imi iesea mai nimica din ce incercam sa realizez - iluminat de vagoane, o macheta de timis2 la H0m, si lista poate continua), o vreme am vrut chiar sa trec la N. Insa mi-au trecut toate si m-am hotarat ca a sosit vremea sa imi realizez si eu o diorama. din pacate din lipsa de fonduri nu o voi putea realiza de la inceput cum doresc, voi incepe cu o mica parte din traseu pe care il voi extinde si modifica cu timpul. Am planificat deja traseul. Iatal:

Ca sa fac o scurta prezentare a lui:
jos se afla o gara de marime medie, cu 5 linii din care 2 moarte si un mic orasel. Linia 1 se desprinde de celelalte 2 si va urca pe munte pana sus, unde se gaseste o micuta gara turistica. Doresc realizarea unei cascade, a unei partii de schi sau a unei telecabine in spate (atractie turistica ;) ) Linia de la oval se va afla in interiorul muntelui in tunel. Din lipsa de fonduri cam asta este tot ce pot face deocamdata. Pe viitor diorama va beneficia de o extensie (o linie dreapta dubla de 2 m lungile la capatul careia se afla o gara terminal mare si multe alte modificari). Cea ce as vrea eu sa va intreb este daca este posibil acest traseu. Problema mea e la locul unde linia secundara trece peste cea principala. Nu stiu daca pot realiza acea panta. Am facut si o varianta a traseului cu curbe de raza R2 in loc de R1 insa acest lucru nu imi mai lasa posibilitatea realizarii unei zone turistice in spate.

Ce alte modificari ati mai aduce voi acestui traseu?
Iata planul pentru un stadiu ceva mai avansat (Lipseste estensia de 2 m lungime pe langa patul meu :) )

Astept sugestii si comentarii.