DE-ALE LUI DORIN

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
si de la "sifonier" o sa vrei o mansarda. si de la mansarda, toata tara.
oricum. si tu esti un inovator. pana acum avem parchetisti, mochetari, patulisti si acum sifonieri. cine spunea ca in sifonier nu se poate???? :D
 
as vrea eu o mansarda.... dar pentru mansarda am nevoie de o casa........ ca sa nu zic vila :D
asta e speranta tuturor.............banuiesc....
daca indraznesc sa visez..................poate la pensie............. :D ...o casa mica........
cine stie......
oricum nu joc la LOTO!
 
o mansarda intr-o vila e visul tuturor, cred. cat de jucatul la loto, nu te sfatuiesc. mai bine strangi banuti care-i dai pe bilete si-ti iei un vagon pe luna.
 
mpursu a spus:
@MPU
Atunci eu, cu liniile & decorurile aferente montate/demontate pe/de pe masa din camera mare, in ce categorie ma incadrez? :D

MPU la tine se poate spune : mic dejun , pranz , cina = blatist la vagon restaurant :D
 
mpursu a spus:
Off-topic (sau nu :D):
lupul_alb a spus:
... pana acum avem parchetisti, mochetari, patulisti si acum sifonieri...
Atunci eu, cu liniile & decorurile aferente montate/demontate pe/de pe masa din camera mare, in ce categorie ma incadrez? :D


pentru tine am o categorie speciala: "on the table" , pe romaneste "tablist". suna mai bine decat "masist".
sufragerist nu merge. e un termen care ii poate incadra pe toti. sifonierul cu diorama poate sa stea si in sufragerie, tot acolo parchetistii, mochetistii si covoristii isi intind amantele la iubit, si tot acolo se poate intinde si un pat pentru patulisti. deci, mai bine tablist sau on the table.
 
ca de obicei am intrebari, fiind mai ,,tinar" in ale digitalului si mai avind multe de invatat.....
tocmai am terminat de digitalizat o locomotiva veche. problema este ca dupa ce a functionat foarte bine la mai multe incercari si ture, brusc nu a mai dat nici un fel de semn de viata. statia mea digitala DIGI 1 in schimb clipoceste cu o frecventa sporita. ce sa cred? s-a ars decodorul?
am pus un decodor bun LOC PILOT 3.0.
poate ma puteti lamuri ca sa stiu ce sa fac mai departe.
multumesc!
 
pina imi raspunde cineva o sa va arat despre ce este vorba:



http://i237.photobucket.com/albums/ff297/dddd2211/100_6676.jpg

dupa cum se vede am avut foarte mult de lucru si precizez ca am facut foarte multe incercari si experimente pina am ajuns la schema pe care o vedeti. am ales pina la urma iluminarea cu lumina alba cu becuri si iluminarea luminilor spate cu leduri de 3 mm. pe toti peretii locasului in care sunt instalate luminile am lipit poleiala argintie care a avut efectul scontat. pacat ca nu am apucat sa fotografiez locomotiva cind functiona.



aceasta locomotiva este una din preferatele mele si reprezinta ideea mea despre cum imi place mie sa arate un diesel. e un model vechi de la RIVAROSSI si reprezinta un diesel epoca III. am avut mult de lucru la ea nu numai cu digitalizarea. se pare ca nu am rezolvat optim toate problemele daca pina la urma mi-a ars decodorul. ca asta cred ca s-a intimplat. oricum nu ma dau batut si probabil ca voi incerca iar digitalizarea ei dar probabil voi schimba si motorul. inca nu mi-am ales o strategie de atacare a problemei. cred ca o voi lasa la sfirsit dupa ce le voi digitaliza si pe celelalte pe care le mai am in plan......



am realizat instalatia de lumini numai pentru luminile de drum nu si pentru proiector, acesta fiind un proiect separat lasat pe mai tirziu.



daca ii las motorul original, exista vreo metoda sa protejez decodorul? probabil ca in timpul tractiunii unui tren mai greu sau poate chiar si datorita poate blocarii momentane a pinioanelor la un moment dat (are destul de multe) consumul a crescut mult si o fi dus la incalzirea unor circuite....... inca nu ma pronunt, astept opiniile voastre.
ce e de facut?
 
ca sa verifici daca s-a ars decodorul fa ce a spus tata Rally pana una alta Piko 1 iti spune ca ai un scurt undeva... daca face numai cu locomotiva asta atunci ea este problema daca se manifesta si la alta locomotiva atunci vezi unde este scurtcircuitul...
 
statia DIGI 1 e buna , cu alte locomotive functioneaza foarte bine.
acum o sa studiez decodorul...... si pe mine ma mira ca s-a ars. ca alta explicatie nu ar mai fi. pe linie nu avea cum sa fie scurt pentru ca am incercat-o pe o bucata de sina dreapta de cam 2m. a rulat cam 1 m si s-a oprit. nu am bagat-o in seama, am crezut ca nu mai face contact bun cu sina si ma gindeam ca ar fi cazul sa curat sina. din momentul acela nu a mai functionat. am curatat sina, am impins usor locomotiva cu degetul in ideea de a o ajuta, dar nimic. nici farurile nu se mai aprind.
stiu ca sensibil ar fi fost un decodor LOC PILOT BAZIC nu un 3.0. teoretic stiam si eu ca un LOC PILOT 3.0 ar fi trebuit sa reziste la orice motor vechi si cu atit mai putin ar fi trebuit sa aiba probleme la un motor RIVAROSSI, motor care nu e un asa mare consumator ca un GUTZOLD.....
nici nu stiu ce sa mai zic.
 
Din tot ce spui tu, cel mai probabil ai "reusit" sa faci un scurt undeva in locomotiva, mai ales ca nu avea conector pt decodor; verifica legaturile facute, este f. probabil ca nici macar decodorul sa nu fi patit nimic.

Daca ai scurt pe firele care vin de la roti, acesta ar determina centrala sa intre in "avarie" (clipitul rapid). Daca ai fi facut scurt la motor, centrala nu ar fi simtit nimic, iar decodoarele ESU (chiar si basic) au protectie la suprasarcina si - teoretic - nu se defecteaza. Singura varianta ca sa distrugi un decodor ar fi sa ajunga tensiunea de la sine la iesirile decodorului catre motor.

In caz de probleme, unele decodoare isi reseteaza CV-urile la valorile din fabrica (inclusiv CV1=>3) deci daca avea alta adresa inainte este posibil sa raspunda acum la 3. Daca decodorul este doar "zapacit" dar nu distrus atunci un reset ar trebui sa il faca functional. Ai nevoie de o statie digitala care sa scrie 8 in CV8. (nu digi1)

Incearca sa conectezi decodorul direct la sine (negru + rosu) si la un bec de 16 V (alb + albastru) si incearca sa aprinzi luminile pe directia inainte (tasta sageata dreapta)
 
Daca ma uit bine, poleiala aia alaturi de terminale neizolate poate da efecte secundare: ameteli, insomnii insotite de cefalee, transpiratii reci, stari de rau generalizat... :? :( :mask:
 
nu e nimic neizolat cum trebuie si nici nu am facut scurt in locomotiva. eu lucrez destul de curat si cu mare grija mai ales ca stiu cit costa un astfel de decodor.
locomotiva functioneaza perfect fara decodor. am procedat astfel:
am scos decodorul si l-am inlocuit cu o piesa din aceea speciala pentru locomotivele cu interfata dar care circula in analog. cind am verificat-o am vazut ca functioneaza fara probleme.
am tras concluzia ca problema e la decodor.
totodata stiam ca un astfel de decodor nu se arde, fiind protejat. ATUNCI UNDE E BUBA ????
am inceput sa studiez decodorul cu foarte mare atentie privind la fiecare comonenta de pe circuit in parte - si am descoperit - DECODORUL ESTE BUBA!
DA decodorul este defect - culmea - are un defect din fabricatie, mai bine spus avea 2 defecte, astfel:
- asa cum stiti firele sunt atasate de decodor prin 9 lipituri mici. am descoperit la o studiere atenta ca o bucata foarte mica (extrem de fina, ca o foita) de cositor s-a desprins de undeva de la o lipitura din decodor si s-a interpus intre doua din cele 9 lipituri !!!!!
- intr-un anumit loc in decodor, plasticul transparent al protectiei acestuia era putin afumat (asta ma facuse sa cred ca e ars !) si ma gindeam ca una din componentele decodorului s-a prajit......
am indepartat usor micuta bucata de cositor si am instalat iar decodorul la locomotiva, bineinteles dupa inca o studiere amanuntita.
spre surprinderea mea, locomotiva a plecat! functioneaza! dar nu va bucurati ca eu nu ma bucur! sunt probleme! cred ca decodorul e pe duca!
nici nu mi-am permis sa verific daca toate functiile sunt viabile.
problema e urmatoarea:
pe timpul deplasarii sau chiar si a stationarii locomotivei sub tensiune, in decodor, intre doua piese, acolo unde era putin afumat apare un arc electric foarte bine vizibil. decodorul de incalzeste si de acea nici nu am facut toate verificarile. ma gindesc sa nu se arda!
farurile se aprindeau corect in functie de directia de mers si nu am avut timp sa imi dau bine seama daca arcul acela electric influenteaza mersul locomotivei in vreun fel. aparent nu influenta dar verificarea a fost facuta pe o distanta mult prea scurta, 30-40cm, pentru a putea trage o concluzie!
am oprit verificarile pentru ca era foarte tirziu aproape de 01.00 si apoi doream sa ma consult cu cineva.
ati intilnit faza asta cu arcul acela voltaic intre 2 piese ale decodoruli????
e posibil sa functioneze fara sa se arda ?
sunt convins ca descarcarea aceea electrica nu e normala.
se mai poate face ceva?
multumesc pentru atentie si pentru sfaturi!
 
E posibil sa fie o lipitura rece sau datorita consumului prea mare sa fie semi-intrerupt vreun traseu. Ia o lupa si verifica acea zona. Cu un letcon cu impamantare si cu varf subtire (Weller sau similar) refa lipiturile pieselor de acolo. Vezi ca piesele sunt SMD-uri, deci nu insista prea mult. Daca e vreun traseu rupt, se poate reface cu un fir subtire de wrapping.
 
Salut
Ai patit cel mai probabil ca si mine, vezi acolo unde ai arcul electric sa nu fie si acolo o bucata mica de sarma scapata, asa am patit eu cu un lokpilot V3.0DCC care imi facea un arc electric foarte mare, exact intre lipiturile la contacte la doua din cele 8 fire care duc la mufa, am indepartat acel fir cu un ac si de atunci merge perfect fara probleme.
 
am verificat decodorul si nu are nici o bucata metalica ramasa acolo....
arcul voltaic este foarte mare si chiar ii poti auzi zgomotul facut.
am incercat sa interpun o bucatica de bat de chibrit ca sa intrerup descarcarea electrica dar nu merge. arcul voltaic e foarte mare si trece pe linga aceasta bucatica. decodorul se incinge foarte tare. nu am incercat sa vad cit rezista decodorul. am facut incercari pe perioade scurte ca sa evit arderea decodorului.
nu stiu ce sa mai fac.......
tot ce pot sa spun e ca decodorul e DEFECT!
 
mai fac citeva incercari si abandonez. nu ii dau de cap. am lasat locomotiva sa mearga. la inceput asculta bine la comenzi. apoi cind decodorul s-a incins foarte tare, locomotiva a scapat de sub control, a inceput sa mearga cu viteza mare cu intreruperi bruste de scurta durata.
neplacuta situatie.
nu mai am solutii.