Linia Rogoz - Dobresti a fost data in exploatare tot in anul 1887 impreuna cu Linia 314 Oradea-Rogoz-Holod-Vascau , pentru a valorifica importantele zacaminte de Bauxita , masa lemnoasa si alte materiale.
Harti ale traseului gasiti aici
Pe aceasta linie au circulat si trenuri de calatori plecand din Statia Holod , in anii 1930 trenurile personale au fost inlocuite cu automotoare Malaxa
Iata aici o lista cu repartitia automotoaelor si o harta a cailor Ferate Romane Motorizate cu Automotoare din 1937.
Undeva intre anii 1950-1970 nu cunosc exact data la momentul actual , am sa ma interesez si am sa dau cat de curand o data mai exacta ,a fost suspendat traficul de calatori pe aceasta sectie , ramanand doar traficul de marfa care era destul de intens.
Dupa desfiintarea statiei Rogoz intre anii 97-99 macazul a fost eclisat spre Dobresti la iesire din statia Rogoz.
Traficul de marfa a fost suspendat undeva intre anii 2003-2004.
De atunci si pana astazi linia a ramas parasita si invadata de vegetatie.
Din marturiile unui mecanic de locomotiva :
"Mergeam dimineata la Dobresti cu localul de marfa si manevram toata ziua vagoanele la incarcat , era un continuu dute-vino.
Vara cand erau caldurile groaznice faceam cate o pauza si o baie intr-un paraias care trecea prin apropierea garii.
Plecam din Dobresti seara tarziu iar la Holod ne venea schimbul"
La vara am sa fac o excursie de documentare :wink:
Harti ale traseului gasiti aici
Pe aceasta linie au circulat si trenuri de calatori plecand din Statia Holod , in anii 1930 trenurile personale au fost inlocuite cu automotoare Malaxa
Iata aici o lista cu repartitia automotoaelor si o harta a cailor Ferate Romane Motorizate cu Automotoare din 1937.
Undeva intre anii 1950-1970 nu cunosc exact data la momentul actual , am sa ma interesez si am sa dau cat de curand o data mai exacta ,a fost suspendat traficul de calatori pe aceasta sectie , ramanand doar traficul de marfa care era destul de intens.
Dupa desfiintarea statiei Rogoz intre anii 97-99 macazul a fost eclisat spre Dobresti la iesire din statia Rogoz.
Traficul de marfa a fost suspendat undeva intre anii 2003-2004.
De atunci si pana astazi linia a ramas parasita si invadata de vegetatie.
Din marturiile unui mecanic de locomotiva :
"Mergeam dimineata la Dobresti cu localul de marfa si manevram toata ziua vagoanele la incarcat , era un continuu dute-vino.
Vara cand erau caldurile groaznice faceam cate o pauza si o baie intr-un paraias care trecea prin apropierea garii.
Plecam din Dobresti seara tarziu iar la Holod ne venea schimbul"
La vara am sa fac o excursie de documentare :wink: