Locomotive cu abur care pot fi ceferizate

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Horia_Radulescu a spus:
pai da, acea 56/156 cred ca ajunsese la CFR... Paul sau catalin stiau sa ne zica mai mult...
Corect Horia :)
kkStB / BBÖ 270 = ÈSD 434.1 = SHS 270 = J® 25 = PKP Tr 12 = FS 728 = CFR 140 = DSA 140 = MAV 403 = GySEV 403 = SZD ?? = HëS = DRB 5634-35 = ÖBB 156
 
cu scuze...Parca CFR 140.220-351 sunt dupa seria austriaca "270", cu modificari, nu sunt tare sigur, m-am uitat intr-o carte a D-lui Popescu. Cartile cu Istoria Tractiunii feroviare in Romania sunt pentru consultare la Sandy. Nu stiu daca "56" a fost si la "CFR", s-ar putea sa gresesc :oops:
 
Gabi_Todoran a spus:
cu scuze...Parca CFR 140.220-351 sunt dupa seria austriaca "270", cu modificari, nu sunt tare sigur, m-am uitat intr-o carte a D-lui Popescu. Cartile cu Istoria Tractiunii feroviare in Romania sunt pentru consultare la Sandy. Nu stiu daca "56" a fost si la "CFR", s-ar putea sa gresesc :oops:
Da Gabi asa e,
kkStB / BBÖ 270 = ÖBB 156
De seria 56 nici eu nu stiu sa fi fost la CFR.
 
Gam3 a spus:
sandy,daca mai ai rabdare ai sa vezi un tender mixt :D
Si pe langa tenderul mix in care se va afla decodrul de sunet cu tot cu difuzor locomotiva va avea si farurile centrale conform cu cele CFR mai exact desupra cazanului in fata loco si in spatele tenderu-lui tot pe mijloc .
 
Din BR 91.3 (Fleischmann face modelul si la N si la H0) se CFR-izeaza 7311a. Si nici nu avem batai de cap cu tenderul...
 
Ba da, au fost si nu putine.
131 buc

Klein face acest model extrem de frumos si rar, care, ca si in cazul lui CFR 140.400 este astazi uitat sau cel mult confundat, si anume seria CFR 140.200 (sau Skodele cum le numeau mecanicii). Mecanicii ardeleni le numeu "cazanele de tuica". CFR 140.200/300 este exact acest 56/156.

Locomotiva a fost folosita pe toata reteaua CFR insa depourile care au avut cel mai mare numar de exemplare au fost cele din Moldova. Ultimul exemplar a fost taiat dupa 1990.

O fotografie document din colectia prietenului Vali Ivanescu, facuta in Iasi:

http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Perc_Kepe&pid=342

Referitor la tender treaba nu e chiar asa de simpla. La CFR ele nu au fost livrate cu tenderul specific austriac. Administratia romaneasca a cerut, si uzinele Skoda au produs, locomotivele cu tenderul identic cu seria 130.500 (vezi discutia despre 130.503 de la Sibiu). Uzinele Skoda au construit ambele serii de locomotive si, din cate stiu eu, nimeni nu face un model al acestui tender care s-a gasit numai la CFR.
Sunt diferente si la marchiza si locomotivele CFR au fost livrate cu un aranjament specific al domurilor de abur si al nisiparelor si multe alte detalii.....
 
  • Like
Reacții: Vlad9loco
Gam3 a spus:
Locomotiva cu abur seria 94.649 (ex -KPEV Magdeburg 8110)

Fabricata la Schwartzkopff Berlin in 1914.







Dupa cum vedeti nu are tampoanele clasice, rounde.Stiu ca am citit pe undeva de ce este asa dar nu mai gasesc unde.


Salut,
Voiam de mult sa pun o intrebare care,poate parea puerila,dar pentru ca sint neinitiat,o sa ma iertati :oops:
Acet 94.649 este (cel putin optic) similar unui BR 94 german?
multumesc,
sandy
 
Sandy,

Locomotiva prusaca T 16.1 a fost introdusa drept BR 94.5-17 in schema de numerotare de la DRG si exemplarele acestei serii au purtat numerele de la 94.501 pana la 94.1390 conform planului de numerotare din 1923 cu inca niste completari in schema din 1925.

vezi aici: http://de.wikipedia.org/wiki/Umzeichnungsplan_der_DRG_f%C3%BCr_Dampflokomotiven

Aceste locomotive au fost capturate dupa cel de-al doilea razboi mondial de catre rusi in Austria si exemplarul respectiv, impreuna cu alte cateva au ajuns la CFR.

Dupa cum vezi, nu numai ca este aceeasi, dar si numarul original de la DRG
94.649 a fost pastrat neschimbat la CFR!

Nu cred ca-i o rusine sa nu stii, fiindca nimeni nu s-a nascut invatat. Rusine este numai sa sustii ca esti priceput, sa persisti in eroare atunci cand cineva iti atrage atentia asupra ei, si sa-i mai si inveti pe altii prostii! ;-)

Salutari din Constanta,
Dorin
 
Buna Sandy,

Iata BR 94 ep III de la Fleischmann

http://www.harald-johns.com/SAMMLUNG/Fotos/0721_BR%2094%201810%20preu.JPG


Si BR 94 ep IV de la PIKO

http://www.harald-johns.com/SAMMLUNG/Fotos/0731_BR%2094%202043-1%20s%E4chs.JPG

Acum depide de ce model ai tu.
 
Atentie mare, cel de-al doilea model prezentat mai sus este altceva, este fosta locomotiva Sächsische XI HT devenita BR 94.2001 - 2087 la DRG! Seamana un pic, dar e, cum s-ar zice alta gasca in alta traista!

Locomotiva despre care vorbim poate fi vazuta aici:

http://www.fleischmann.de/images/products/big/7091.jpg

Acelasi model Fleischmann la scara N, epoca II. Fata de locomotiva ajunsa la muzeu in Romania, diferente de detaliu, lipseste in mod evident clopotul, lipseste rezervorul orizontal de deasupra cazanului, in schimb apare un dom de nisip in plus. Oricum diferentele sunt de detaliu, locomotiva se poate "naturaliza" usor!

Ar mai fi de precizat ca au existat 15 asemenea locomotive la CFR sau chiar mai multe, intrucat din Austria au fost capturate de rusi un numar de 22 de locomotive.

Numerele care au fost cu siguranta la CFR sunt:

94.507
94.545 uzinele Ucea
94.556 uzina electrica Doicesti
94.649 IMMR Grivita Rosie Bucuresti, ulterior muzeu Sibiu
94.992 intreprinderea "Cristea Nicolae" Galati
94.1322
94.1708 intreprinderea "Cristea Nicolae" Galati
94.1717
94.1721 uzina electrica Doicesti

Intrucat nu au fost identificate in totalitate, alte numere posibile pentru CFR ar fi:

94.536
94.592
94.598
94.650
94.678
94.742
94.847
94.1090
94.1142
94.1202
94.1223
94.1341
94.1526

Toate locomotivele mentionate au fost utilizate initial la CFR, iar in ultimii ani au ajuns in incinte industriale, de unde s-au casat, cu exceptia celei pastrata in muzeu la Sibiu.

Salutari din Constanta,
Dorin
 
Radu, BR 92 inseamna sute de locomotive de origini diferite, trebuie sa fii mai clar... exista unele, de origine austriaca, clasficate ca BR92 la DRB, care au ajuns pesemne si in Ardeal dupa 1920...

cea austriaca exista de multi ani ca model la Klein, in Austria, si alta la Trix (insa aceea era prusaca!)

pentru Dorin, din cate imi amintesc acea 94.5 de la Sibiu este fosta de la Atelierele Grivita care a fost accidentata in anii 1970 si a primit o noua traversa frontala, de un de si tampoanele rectangulare... modelul este cel Fleischmann pe N si H0!
 
Consultand istoricul tractiunii, reiese ca seria 92.xxxx era alcatuite din locomotive tip DRB92, BBO 578, BBO 178.800. Citind mai jos, apare detaliat ca seria DRB 92.22 si 92.25 .
Acum...trebuie sa lamuresti enigma acestor serii. :D
Aceste locomotive au ajuns la noi dupa al doilea razboi mondial.
 
o informatie corecta ;)

578 si 178.8 austriece sunt Dt-uri vechi, unele din 1890... si asa ceva a existat si la MAV si probabil la CFR dupa 1920... Catalin ne-ar putea spune mai multe!